CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva slags takluke på Adria 743 UT?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeTir 28 Jun 2011 - 16:14

I forbindelse med snømåking på taket i vinter klarte jeg selvsagt å slå av litt av hjørnet på lukeglasset den midterste takluka. Ikke så mye at det kommer noe inn, men dog. Så jeg ønsker å skifte selve lukeglasset. Problemet er at jeg ikke vet hva slags luke det er (Heki?). Vogna er ei 2009 743 UT, og det gjelder den luka som står over køyesengene midt i vogna. Noen som kan hjelpe meg med dette Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeTir 28 Jun 2011 - 16:41

Om du ikke får svar så send et bilde til en lokal forhandler og spør. Det burde gå bra. Eller så kikker du litt på katalogen til kamafritid.se og ser om du kjenner igjen luka. Det er også en mulighet om du ikke har vogna i nærheten.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeTir 28 Jun 2011 - 17:41

Er vel i disse tilfellene man må kjøpe hele luka fordi det ikke er mulig å få reservedeler om jeg ikke tar mye feil, tror du har mini Heki på den vogna der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeTir 28 Jun 2011 - 19:51

Mini Heki koster ca 1200 sv kr
Midi koster ca 4000 sv kr
Og Heki 1 ca 5250
Heki 2 ca 6400

Prisene er fra 2011- lista. Og norske priser omtrent det samme.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeTir 28 Jun 2011 - 22:40

Du har en mini heiki luke, denne finnes det to typer av. den ene som kabe bruker som kan åpnes helt opp og den somm adria bruker med og bare har lufte stilling. Den koster 990kr og det billigste er å kjøpe hele luka og bytte glasset over på din ramme. Den finnes hos alle caravanbutikker som tar varer fra Kama katalogen.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 11:05

Har nå vært inne på sidene til Kama og sjekket. Kan ikke se å finne akkurat den luka jeg har. Så vidt jeg kan se på nettsiden så er mini heki lukene 40x40 cm. Det som jeg ønsker å skifte er avlangt og større. Luka over dobbelsenga er vel en sånn på 40x40, og den er hel og fin. Det går også an å åpne luka nesten helt opp. Åpningsmekanismen består av en hvit bøyle som går i et spor i hele lukens bredde. Når luka er stengt ligger bøylen vannrett inne i lukekarmen og er låst ved hjelp av en fjærbelastet knapp som må trykkes inn for å frigjøre bøylen. I dette sporet er der tre ulike "hakk" som bøylen føres inn i for å gi ulik åpningsgrad. Jeg mener at på det høyeste står luka nesten rett opp. Regner med å reise inn i vogna til helga og skal da sjekke skikkelig. Står produsent/modell skrevet på luken noen sted?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 16:05

Den beskrivelsen stemmer på en prikk til de jeg har og det er så vidt jeg vet mini Heki og de er nok 40x40cm.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 16:08

Ps produsent og modell står bak på vogna..... Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 21:06

Visst den luka er montert på fabrikken så skal det være mulig å få vite hvordan luke det er hos forhandleren som vogna var kjøpt ny.

Har reg og cassinr klart når du ringer Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 21:09

Jon Erik skrev:
Har nå vært inne på sidene til Kama og sjekket. Kan ikke se å finne akkurat den luka jeg har. Så vidt jeg kan se på nettsiden så er mini heki lukene 40x40 cm. Det som jeg ønsker å skifte er avlangt og større. Luka over dobbelsenga er vel en sånn på 40x40, og den er hel og fin. Det går også an å åpne luka nesten helt opp. Åpningsmekanismen består av en hvit bøyle som går i et spor i hele lukens bredde. Når luka er stengt ligger bøylen vannrett inne i lukekarmen og er låst ved hjelp av en fjærbelastet knapp som må trykkes inn for å frigjøre bøylen. I dette sporet er der tre ulike "hakk" som bøylen føres inn i for å gi ulik åpningsgrad. Jeg mener at på det høyeste står luka nesten rett opp. Regner med å reise inn i vogna til helga og skal da sjekke skikkelig. Står produsent/modell skrevet på luken noen sted?

Ok da har du mini heiki S ikke den vanlige, den koster 1100 kr og kan skaffes hos kama forhandlere..henta nettopp en sånn på tverlandet caravansenter (kabe bodø) naboen tok livet av en sånn i vinter på kaben sin..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 21:12

Trodde forøvrig ikke at den luka ble original montert på adria, man lærer så lenge så lenge man lever..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeOns 29 Jun 2011 - 21:20

Ikke jeg heller, det var bare visst den var montert fra fabrikk. albino
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 12:22

Har vært inne i vogna nå i helga. Det viser seg at luka er ei Midi Heki i følge klistrelappen som står på den (glemte selvsagt å ta bilde av den), men den kan ses på følgende link: http://www.reimo.com/en/38091-midi_heki_70_x_50_cm/

I følge kama fritid så koster denne 2495 i Sverige. Skal sjekke hva den koster her på berget, men det er vel sikkert mye likt.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva slags takluke på Adria 743 UT? Empty
PosteTema: Re: Hva slags takluke på Adria 743 UT?   Hva slags takluke på Adria 743 UT? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva slags takluke på Adria 743 UT?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Autark - hva slags batteri?
» Hva slags type batteri har jeg?
» Hva slags overflate materiale
» Hva slags verktøy har dere med i vogna på tur?
» Hva slags boltsirkel/hjul på gammel hobby?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: