CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde Compact 3010 - Erfaringer

Go down 
+6
hoto
Arild
Johnny
Lars Egil
Jan
Jan Ole
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 18:17

wayguard

her er linken til bruksanvisningen på alden, der ser du ventilen jeg snakket med deg om på søndag (merket N) da jeg var hos arve.
har du forska noe mer på det?
I vogna mi, går det en tyyynn plastslange fra den og ut under vogna. denne går ut sammen noen ledninger gjennom gulvet, i en gummiforing. denne foringen har jeg lagt merke til er igjeniset, og jeg tror dette er grunnen til at jeg har slitt litt med å tømme vvberederen i det siste.
skal forske mer på det sjøl neste gang.

http://alde.se/images/downloads/anvisningalde/V-3010%2001%20Rev%20929%20SE-%20FI-%20NO-DK.pdf
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 18:22

numpsey skrev:
wayguard

her er linken til bruksanvisningen på alden, der ser du ventilen jeg snakket med deg om på søndag (merket N) da jeg var hos arve.
har du forska noe mer på det?
I vogna mi, går det en tyyynn plastslange fra den og ut under vogna. denne går ut sammen noen ledninger gjennom gulvet, i en gummiforing. denne foringen har jeg lagt merke til er igjeniset, og jeg tror dette er grunnen til at jeg har slitt litt med å tømme vvberederen i det siste.
skal forske mer på det sjøl neste gang.

[url=http://alde.se/images/downloads/anvisningalde/V-3010%2001%20Rev%20929%20SE-%20FI-%20NO-DK.pdf
http://alde.se/images/downloads/anvisningalde/V-3010%2001%20Rev%20929%20SE-%20FI-%20NO-DK.pdf[/quote[/url]]

Numps

hvilken side er det???? og er den og på vogner med trykkvann??????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 18:26

får du den ikke opp?
er på hjemmesiden til alde.
tror ikke det skal spille noen rolle om det er trykkvann eller ikke, som du vet så har jeg som rörmockare ikke vært borti den ventilen før.- noe som irriterer meg forøvrig...hehehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 18:35

Numps

det det der er luftinnsuget, ved avtapning..... og er det is i røret der, vil den helt klart ikke funke som den skal..... på nin, står denne opp langs veggen, inne i skapet, der fyren er... et godt stykke..... det er og en som er plugget som ligger sammen med denne i min vogn...... men er usikker på hvorfor denne er der, og så plugget....

det sitter jo en sånn enveis luftventil inni der...... som funker på samme måte som autoluftingen..... luft og damp slipper ut og inn, men ikke væske.....

Jeg må bruke kranene i tillegg, for å få inn luft i tanken, ved avtapping......

den skal sørge for at vannet ikke blir hengende ved avtapning....

dette skjer i midlertid innimellom på min vogn....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 18:47

ja, det der er rare greier, en skulle tro at det er nok å åpne varmvannet på badet for å slippe inn luft på tanken, da røret ligger uten vannlåslommer fra alden.
iom at varmvannsuttaket alltid er på toppen av en varmvannstank, siden at varmtvann stiger opp over kaldvann, skal luften fra den åpne kranen bryte vakuumet når en åpner tappeventilen.

skal sjekke ut om det hjelper/går an å legge den om sånn som i vogna di, og se om det hjelper. da unngår jeg ising vaffal.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 19:17

numpsey skrev:
ja, det der er rare greier, en skulle tro at det er nok å åpne varmvannet på badet for å slippe inn luft på tanken, da røret ligger uten vannlåslommer fra alden.
iom at varmvannsuttaket alltid er på toppen av en varmvannstank, siden at varmtvann stiger opp over kaldvann, skal luften fra den åpne kranen bryte vakuumet når en åpner tappeventilen.

skal sjekke ut om det hjelper/går an å legge den om sånn som i vogna di, og se om det hjelper. da unngår jeg ising vaffal.

Hos meg slipper jeg inn luften best ved å åpne på kjøkkenet..... og vannet slurper seg da tilbake..... som oftest....

skal jeg si mine innerste tanker om den saken der, så er det noe som funker bedre på tegnebrettet, enn i praksis...... tror han som har satt på den slangen, har tenkt litt for mye...... og måtte ha noe synlig på arket, for å forsvare timene.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 9 Feb 2008 - 21:34

DET skriver jeg under på
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 17:31

Hjeeeelp.
Jeg trodde det bare var å trykke på on og sette den temperaturen jeg ønsket.... plug and play you know?
Denne diskusjonen høres veldig avansert ut. Skulle jeg heller bare tatt truma?
Jeg , i mitt enfold, trodde jeg skulle få varme i vogna i dag jeg. Uten strøm, men med gass. Det gikk ikke, må vel ha batteri i tillegg, eller...???
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:10

Kånå te Maen skrev:
Hjeeeelp.
Jeg trodde det bare var å trykke på on og sette den temperaturen jeg ønsket.... plug and play you know?
Denne diskusjonen høres veldig avansert ut. Skulle jeg heller bare tatt truma?
Jeg , i mitt enfold, trodde jeg skulle få varme i vogna i dag jeg. Uten strøm, men med gass. Det gikk ikke, må vel ha batteri i tillegg, eller...???

Tror du må ha strøm ja. Alden krever strøm blant annet til sirkulasjonspumpa etter som jeg har forstått.
Men detta er det flere andre som har peiling på her da. Jeg har veldig lite peiling på alden. Har snaut sett en slik sak jeg.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:27

Johnny skrev:
Kånå te Maen skrev:
Hjeeeelp.
Jeg trodde det bare var å trykke på on og sette den temperaturen jeg ønsket.... plug and play you know?
Denne diskusjonen høres veldig avansert ut. Skulle jeg heller bare tatt truma?
Jeg , i mitt enfold, trodde jeg skulle få varme i vogna i dag jeg. Uten strøm, men med gass. Det gikk ikke, må vel ha batteri i tillegg, eller...???

Tror du må ha strøm ja. Alden krever strøm blant annet til sirkulasjonspumpa etter som jeg har forstått.
Men detta er det flere andre som har peiling på her da. Jeg har veldig lite peiling på alden. Har snaut sett en slik sak jeg.

sirkulasonspumpa er en ting ,de finnes jo både til 12V og 230V, men det må og til en styrestrøm til fyren
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:31

Kånå te Maen skrev:
Hjeeeelp.
Jeg trodde det bare var å trykke på on og sette den temperaturen jeg ønsket.... plug and play you know?
Denne diskusjonen høres veldig avansert ut. Skulle jeg heller bare tatt truma?
Jeg , i mitt enfold, trodde jeg skulle få varme i vogna i dag jeg. Uten strøm, men med gass. Det gikk ikke, må vel ha batteri i tillegg, eller...???

Du må ha strøm ja. Uten 230 VAC må du minst ha 10,7 Volt batteristrøm. Ting kan jo også være forskjellig fra vår vogn til din. Vi har bla både 230 volt og 12 volt sirkulasjonspumpe.

Truma eller Alde. Jeg har hatt begge og bytter ikke bort Alde'n igjen.
Når du vel har lært deg bruken vil du glede deg over Alde'n. Very Happy
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:31

Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:34

Kånå te Maen skrev:
Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?

Eller at du har batteri i vogna....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:34

Kånå te Maen skrev:
Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?

Hei

den kommer enten via omformer, eller batteri..... når vogna plugges, og feks vinterkoblingen brukes..... brukes ikke vinterkoblingen, vil batteriet tappes, mens vogna står ubrukt, av feks denne styrestrømmen.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:35

Kånå te Maen skrev:
Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?

Eller at du har batteri i vogna....
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:37

Rufus skrev:
Kånå te Maen skrev:
Hjeeeelp.
Jeg trodde det bare var å trykke på on og sette den temperaturen jeg ønsket.... plug and play you know?
Denne diskusjonen høres veldig avansert ut. Skulle jeg heller bare tatt truma?
Jeg , i mitt enfold, trodde jeg skulle få varme i vogna i dag jeg. Uten strøm, men med gass. Det gikk ikke, må vel ha batteri i tillegg, eller...???

Du må ha strøm ja. Uten 230 VAC må du minst ha 10,7 Volt batteristrøm. Ting kan jo også være forskjellig fra vår vogn til din. Vi har bla både 230 volt og 12 volt sirkulasjonspumpe.

Truma eller Alde. Jeg har hatt begge og bytter ikke bort Alde'n igjen.
Når du vel har lært deg bruken vil du glede deg over Alde'n. Very Happy


cheers cheers Det var jo bra, hadde egentlig bestilt med truma, men forhandleren hadde "visse leveringsproblemer" med vogna. så jeg kjøpte den av en annen forhandler og han hadde inne en med Alde, så jeg tok den. Vet jo at vannboren varme i huser veldig bra og håper vi får gode erfaringer med Alden. Leste bruksanvisningen i dag mens maen og svigers jekket opp vogna for platting. Og det så temmelig enkelt ut å bruke den. Men så gjorde jeg den tabben å gå inn på forumet og da ble jeg litt nervøs Neutral Her var det mye VDC og Amp osv osv. scratch scratch
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:38

Rufus skrev:
Kånå te Maen skrev:
Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?

Eller at du har batteri i vogna....

Brukes vanlig bilbatteri eller...??? Hadde det f.eks nyttet å koble kabelen for tilhengerfestet på? Rolling Eyes
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:40

Hei

Er det mulig at alden "slapper såpass av" når det er varmegrader ute at det ikke blir varmt vann i kranene??

Hos oss er det nå dårlig med varmt vann når alden går vanlig...... trykker jeg inn på displayet for oppvarming av vannet så blir vannet godt og varmt......

Er det noe galt eller er dette vanlig??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:42

Kånå

Med fare for at frua leser dette ;
Jeg ser farer med å la fruene knotte for mye på tastaturet.
Har selv ei overivrig ei som blander seg inn støtt og stadig.
Laughing Laughing Laughing

VDC'er og Amp'er er endel av det perfekte livet..... bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:42

Kånå te Maen skrev:
Rufus skrev:
Kånå te Maen skrev:
Og denne styrestrømmen, den har du kun hvis du er koblet til strømmen på plassen?

Eller at du har batteri i vogna....

Brukes vanlig bilbatteri eller...??? Hadde det f.eks nyttet å koble kabelen for tilhengerfestet på? Rolling Eyes

Hei

nei, det er fritidsbatteri du bruker i vogn..... det er beregnet for liten strøm, over lang tid..... et bilbatteri er konstruert for stor strøm, en kort tid..... men batteriene ser ganske like ut...... det er innvendig de er forskjellige.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:44

May-Britt skrev:
Hei

Er det mulig at alden "slapper såpass av" når det er varmegrader ute at det ikke blir varmt vann i kranene??

Hos oss er det nå dårlig med varmt vann når alden går vanlig...... trykker jeg inn på displayet for oppvarming av vannet så blir vannet godt og varmt......

Er det noe galt eller er dette vanlig??

Alden din står da på konstant sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer berederen, får du lite varmvann nå....
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:45

Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:49

Kånå te Maen skrev:
Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.

Det høres ut som at du har et sunt og fornuftig forhold til din kjære. Dønn normalt!!! Twisted Evil Twisted Evil Cool Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:50

Kånå te Maen skrev:
Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.

Håper mitt siste innlegg ble oppfattet som en lett ironisk humor.
Ser ut som at arbeidsfordelingen er rimelig lik hos dere Very Happy Very Happy Very Happy

Hu her hos meg leser nøye alle instruksjonsbøker før hun bryter ned all tvil hos meg...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:51

Kånå te Maen skrev:
Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.

Ganske likt i flere hjem ja.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:52

Der dukka dama jaggu opp..... uventet. Sånn går det når hu har egen pc... clown
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:54

Rufus skrev:
Der dukka dama jaggu opp..... uventet. Sånn går det når hu har egen pc... clown

Rufus

lol! lol! lol! det urde kansje være en par-tråd her...... hvor dere kunne gå inn, og være i fred........ for litt intimitet......
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:57

Rufus skrev:
Der dukka dama jaggu opp..... uventet. Sånn går det når hu har egen pc... clown

Sådda!!! Nå må du ikke fjase i denne tråden gubbe!

Jaaaaa.... du har vel spist Fjordland til frokost, lunch, middag og kvelds siden jeg ikke er i vogna, hmmmm....? Nå går jeg ned i restauranten på hotellet her og får meg et smakfult gourmetmåltid...... Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 101469
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 18:59

Vegard

Du skriver "Alden din står da på konstant sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer berederen, får du lite varmvann nå...." Question

Betyr det at når sirkulasjonspumpa står stille så får du ikke varmt vann ?

Jeg leser i manualen at det skal være 50 grader i vannet , samt at jeg kan øke denne til 65 i 30 minutter om jeg benytter meg av en ekstra funksjon som finnes. Etter 30 minutter reduserer den til 50 grader igjen.
Trodde denne var konstant 50 grader til all tid ?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 19:00

Kånå te Maen skrev:
Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.

Kånå. Du gjør riktig med å sette deg inn i hvordan de forskjellige ting virker. Ikke alltid maen er i nærheten til å fikse opp i saker og ting.
Så hos oss har kona også lært seg hvordan ting virker. Ikke alltid jeg er i nærheta. Svimser ofte rundt omkring jeg da.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeLør 12 Apr 2008 - 19:32

Johnny skrev:
Kånå te Maen skrev:
Rufus

Vet at jeg egentlig skal holde meg borte. Hadde Maen sett det jeg skriver så hadde han himlet seriøst med øynene.
Men..........må bare ha litt kontroll.
alternativet er å stå med kjøkkenbenken og rope hver gang noe ikke virker.
Men ved nærmere ettertanke,,,,,,,, det gjør jeg jo allikevel. Samtidig som jeg forteller Maen hva han skal gjøre . He He , stakkars mann.

Kånå. Du gjør riktig med å sette deg inn i hvordan de forskjellige ting virker. Ikke alltid maen er i nærheten til å fikse opp i saker og ting.
Så hos oss har kona også lært seg hvordan ting virker. Ikke alltid jeg er i nærheta. Svimser ofte rundt omkring jeg da.

flower Takk for det! Nå er det 20 år siden sist jeg var i vogn, det var i Mor og Far sin Kabe. Den var veldig enkel å betjene, alt var elektronisk tror jeg, Trykket ihvertfall bare inn temperaturer på et panel osv. Som sagt noen år siden. Jeg klarte meg veldig fint alene i vogna da, bodde der i ukene fordi det vær nærmest jobb, og overlot vogna til dem når helga kom affraid
Satser på at jeg og ungene kan reise opp alene hvis Maen skal jobbe og da er det greit at jeg vet hvordan ting virker.
Skal prøve å ikke klå for mye Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 9:53

Bumper litt her...

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Er det mulig at alden "slapper såpass av" når det er varmegrader ute at det ikke blir varmt vann i kranene??

Hos oss er det nå dårlig med varmt vann når alden går vanlig...... trykker jeg inn på displayet for oppvarming av vannet så blir vannet godt og varmt......

Er det noe galt eller er dette vanlig??

Alden din står da på konstant sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer berederen, får du lite varmvann nå....

Rufus skrev:
Vegard

Du skriver "Alden din står da på konstant
sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna
varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer
berederen, får du lite varmvann nå...." Question

Betyr det at når sirkulasjonspumpa står stille så får du ikke varmt vann ?

Jeg
leser i manualen at det skal være 50 grader i vannet , samt at jeg kan
øke denne til 65 i 30 minutter om jeg benytter meg av en ekstra
funksjon som finnes. Etter 30 minutter reduserer den til 50 grader
igjen.
Trodde denne var konstant 50 grader til all tid ?

Jeg har også konstant sirkulasjon på.... og opplevde lite varmt vann i helgen.
Siden tempen lå på mellom 20 og 30 grader i helgen, er det da sånn at jeg må stille termostaten til Alden over disse gradene for å få den til å starte og å varme vannet? Eller er jeg på jordet nå? Det var slik jeg fikk til varmt vann i hvertfall.

scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 10:02

Lars Egil skrev:
Bumper litt her...

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Er det mulig at alden "slapper såpass av" når det er varmegrader ute at det ikke blir varmt vann i kranene??

Hos oss er det nå dårlig med varmt vann når alden går vanlig...... trykker jeg inn på displayet for oppvarming av vannet så blir vannet godt og varmt......

Er det noe galt eller er dette vanlig??

Alden din står da på konstant sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer berederen, får du lite varmvann nå....

Rufus skrev:
Vegard

Du skriver "Alden din står da på konstant
sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna
varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer
berederen, får du lite varmvann nå...." Question

Betyr det at når sirkulasjonspumpa står stille så får du ikke varmt vann ?

Jeg
leser i manualen at det skal være 50 grader i vannet , samt at jeg kan
øke denne til 65 i 30 minutter om jeg benytter meg av en ekstra
funksjon som finnes. Etter 30 minutter reduserer den til 50 grader
igjen.
Trodde denne var konstant 50 grader til all tid ?

Jeg har også konstant sirkulasjon på.... og opplevde lite varmt vann i helgen.
Siden tempen lå på mellom 20 og 30 grader i helgen, er det da sånn at jeg må stille termostaten til Alden over disse gradene for å få den til å starte og å varme vannet? Eller er jeg på jordet nå? Det var slik jeg fikk til varmt vann i hvertfall.

scratch

Jeg bruker aldri sirkulasjonspumpe i 20-30+. bare en tutsj på gassen i ca: 15 min og vannet er varmt...når du gjør det slik er det kun varmvannet du varmer.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 10:22

Lars Egil skrev:
Bumper litt her...

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Hei

Er det mulig at alden "slapper såpass av" når det er varmegrader ute at det ikke blir varmt vann i kranene??

Hos oss er det nå dårlig med varmt vann når alden går vanlig...... trykker jeg inn på displayet for oppvarming av vannet så blir vannet godt og varmt......

Er det noe galt eller er dette vanlig??

Alden din står da på konstant sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer berederen, får du lite varmvann nå....

Rufus skrev:
Vegard

Du skriver "Alden din står da på konstant
sirkulasjon..... og vannet trenger ikke den tempen for å holde vogna
varm, når det er mildt..... siden det er sirkulasjonsvannet som varmer
berederen, får du lite varmvann nå...." Question

Betyr det at når sirkulasjonspumpa står stille så får du ikke varmt vann ?

Jeg
leser i manualen at det skal være 50 grader i vannet , samt at jeg kan
øke denne til 65 i 30 minutter om jeg benytter meg av en ekstra
funksjon som finnes. Etter 30 minutter reduserer den til 50 grader
igjen.
Trodde denne var konstant 50 grader til all tid ?

Jeg har også konstant sirkulasjon på.... og opplevde lite varmt vann i helgen.
Siden tempen lå på mellom 20 og 30 grader i helgen, er det da sånn at jeg må stille termostaten til Alden over disse gradene for å få den til å starte og å varme vannet? Eller er jeg på jordet nå? Det var slik jeg fikk til varmt vann i hvertfall.

scratch
Eg har AV konstant sirkulasjon,da vil jo ikke pumpa gå om det er varmt,men vannet vil jo fortsatt være varmt,så om man har termostaten på 20 grader vil vel ikke pumpa starte før man kommer under den tempen, Men hva var alden innstil på da?? 1050W eller?? Da vil man jo seff,bruke lang tid på å varme vannet.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitimeMan 7 Jul 2008 - 10:30

Så da er altså trikset på hete sommerdager:
1. AV med sirkulasjonspumpa
2. Guffe med el eller gass når en skal ha varmtvann
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer   Alde Compact 3010 - Erfaringer - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde Compact 3010 - Erfaringer
Til Toppen 
Side 5 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010
» Alde 3010 Compact, strøm og gassdrift
» Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
» Alde Compact 3000
» Alde compact 3000 - Kneppelyder i konvektor

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: