| | Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm | |
|
+5hpk Harald Cecotto Jan Ole Remi 9 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 16:24 | |
| Tenker vi tar en egen tråd på dette. Vil tru den har alle funktioner til standardpanelet, + noen flere? Er det timer-start på det gamle? Noen som har noe info uten om dette? - www.alde.se skrev:
- Manöverpanel med pekskärm. Användarvänlig meny med funktioner som utomhustemperatur, nattsänkning, timerstart, extern start samt anslutning till DuoComfort gasolomkopplare.
Mått: 88 x 87 mm.
Artnr:3010413 | |
| | | Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 16:33 | |
| Er det der noe fra hjelpemiddelsentralen? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Cecotto CARAVANER
Antall Innlegg : 126 Registration date : 06.03.2008
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 16:45 | |
| [quote="Remi"]Tenker vi tar en egen tråd på dette. Vil tru den har alle funktioner til standardpanelet, + noen flere? Er det timer-start på det gamle? Noen som har noe info uten om dette? - www.alde.se skrev:
- Manöverpanel med pekskärm. Användarvänlig meny med funktioner som utomhustemperatur, nattsänkning, timerstart, extern start samt anslutning till DuoComfort gasolomkopplare.
Mått: 88 x 87 mm.
Artnr:3010413 [url=http://www.alde.se/main/default.asp?catid=5&subcatid=25&langid=1&id= 10&prodid=553&menu=1] [/url][/quote Der er timer start på den gamle, vil tro at det ikke er den store forskjellen på anvendelsesmåter mellom det gamle og nye panelet. Det nye er jo ganske fancy da... | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 16:52 | |
| |
| | | Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 17:32 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 17:38 | |
| |
| | | Remi HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1272 Age : 53 Localisation : Alta Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 17:41 | |
| Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den. Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 18:10 | |
| - Remi skrev:
- Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den.
Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett Vel den som har vært til nå, har vel kansje brukerene hatt mest problemer med, altså brukervennligheten...... og det er vel det alde har tatt konsekvensen av, og kommet med den analoge styringen.... men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader..... |
| | | Remi HOFFSJEF!
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 19:38 | |
| - Vegard skrev:
- Remi skrev:
- Har ikke den digitale som er nå fungert bra? Trur ikke jeg har lest om noen problemer med den.
Tror nok ikke touch-delen sliter noe mer når det er -34C, og da har man jo ringt vogna varm først uansett Vel
den som har vært til nå, har vel kansje brukerene hatt mest problemer med, altså brukervennligheten...... og det er vel det alde har tatt konsekvensen av, og kommet med den analoge styringen....
men ellers så er vel ikke det noen bombe, at digitale styringer, liker seg best med tempraturer over null grader..... Ok, så flott at Alde har 3 typer paneler da, en for hver generasjon Jeg går for Touch, så fremt det ikke er for sent, hinsides pris & samme funktion. Blir jeg riktig ivrig så åpner jeg & bytter farge på baklyset, sånn bare for å provosere gamlisen(e) "Hvilken Alde er du?" | |
| | | Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:08 | |
| Rart med det panelet der, det ser ikke ut til å vere siste generasjon av den typen, sett vekk fra at det jo står 3010 på det da. Det skulle vel hatt en markering for prioritering av gass og? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:13 | |
| J.O. Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06. Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå. |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:24 | |
| - ARVE skrev:
- J.O.
Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.
Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå. Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:28 | |
| J.O. Hva mener du med prioritering av gass ? Er jo en switch der for gass.Termostaten styrer jo om gassen slår inn når ikke 220 volten klarer å holde tempen som er stilt inn. |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:31 | |
| Arve
den nye 3010 styringa, av den analoge er helt lik min styring, til min 3000.
J.O
den der analoge, prioriterer den..... skyver du på feks to lyn, som er 2,1kW, og ikke strømmen klarer holde tempraturen, så tennes gassen, og løfter tempraturen to grader, og så skrur seg av, mens strømmen hele tiden ligger inne.... det er en to-trinns termostat i disse, og det ser du ved den lille ringen, mellom 3 og 4. er denne en prikk, ikke ring, har den ikke to-trinns termostat, som prioriterer....
den som har en prikk i steden for ring, tenner gass og strøm samtidig, når termostaten legger inn.... |
| | | Remi HOFFSJEF!
| | | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:34 | |
| - J.O. skrev:
- ARVE skrev:
- J.O.
Hm,det der er da til 3000-panna,som Vegard har i sin 790,og som jeg har hatt i flere vogner eldre enn '06.
Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå. Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem. J.O det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke..... Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette.... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:34 | |
| Vegard. Hm,så man får den analoge til 3010'en og ja ? Syntes den var veldig grei jeg,og hadde aldri temp-problemer i 680M'ene med dem. |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:35 | |
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:35 | |
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:37 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard.
Hm,så man får den analoge til 3010'en og ja ? Syntes den var veldig grei jeg,og hadde aldri temp-problemer i 680M'ene med dem. Arve ja, den kom ganske nylig den...... og som du ser, så står det 3010 på den..... min står det 3000 på.... disse går ikke om hverandre.... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:42 | |
| Vegard. Ja,så det stod 3010,og stussa litt der. Vet du hvorfor denne igjen kom på Alden.Har folk klagd på den digitale mon tro ? |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:47 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard.
Ja,så det stod 3010,og stussa litt der. Vet du hvorfor denne igjen kom på Alden.Har folk klagd på den digitale mon tro ? Arve ja, forhandleren her, sa til meg at mange syntes den digitale var noe surr, og at alde hadde hatt en del pågang på dette, ikke minst fra folk over vår alder..... men må jo være enig at den gamle er enkel og oversiktlig.... ett kjapt blikk, og du har full kontroll på om alt er stillt som en ønsker.... en slipper å bla i menyer etc for å ha full kontroll på om oppvaskvannet er varmt nok om ti min.... (for de som vasker opp manuellt) |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:53 | |
| Vegard. Ja,jeg savna og den gamle,da den var meget enkel å holde øye med,og ikke bruker jeg alle disse fasilitetene på den digitale heller.Bortsett fra å kalibrere varmen innimellom,noe jeg aldri følte var nødvendig på de gamle.Vet vi snakka om dette på tlf. i helga og. |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 20:55 | |
| - Vegard skrev:
- J.O. skrev:
- ARVE skrev:
- J.O.
Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå. Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem. J.O
det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke.....
Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette.... Der tror jeg du tar feil Vegard. Den som har prioritering av gass har en ring lengst oppe ved den skyvebryteren med vannkran. Den ringen du snakker om skal angivelig vere temp innstilling for ca 20ºC. Orker ikke å lete etter bilde av displayet nå, men kanskje du finner det? PS Om jeg har feil, skal jeg stå for det og beklage. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:00 | |
| - J.O. skrev:
- Vegard skrev:
- J.O. skrev:
- ARVE skrev:
- J.O.
Eller het den 3010 i '05 og mon tro.er jaggu usikker her nå. Er vel sånn det ser ut i de vognene som er bestillt med anlogt display etter at 3010 kom. Har sett noen Bürstnere blandt annet, men jeg har ikke skjekket dette med prioritering på dem. J.O
det eneste du kan se om den prioriterer, er den ringen mellom 3 og 4.... er den helt hvit, prioriterer den ikke.....
Hobby brukte på sine vogner, med Alde, og compact 3000, den med hel hvit prikk.... mens de nordiske brukte den med ing, og som prioriterer..... men det er en enkel sak å skifte dette.... Der tror jeg du tar feil Vegard. Den som har prioritering av gass har en ring lengst oppe ved den skyvebryteren med vannkran. Den ringen du snakker om skal angivelig vere temp innstilling for ca 20ºC. Orker ikke å lete etter bilde av displayet nå, men kanskje du finner det? PS Om jeg har feil, skal jeg stå for det og beklage. J.O Det stemmer det med de gradene som du sier, men det var to typer der, og det eneste du kunne klare å skille disse på, var om det var hel hvit prikk, eller en liten ring..... de lå før begge to på Alde sine sider, det var der jeg fant ut av dette.... |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:00 | |
| |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:04 | |
| Fant det. Ser sånn ut. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:07 | |
| J.O. Nok en gang....,hva mener du med prioritering av gass ? |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:11 | |
| Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg. Uten prioritering skjer dette samtidig. På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus. Så den prioriterer ikke gass, men strøm. På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot. PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
Sist endret av J.O. den Man 3 Nov 2008 - 21:12, endret 1 gang | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:12 | |
| J.O
jeg satt nå å klikka litt på alde sine sider, men de har jo lagt om sidene, det var en delekatalog, i PDF, hvor alle delenummerene og var, den finner jeg ikke igjen.... |
| | | Harald MODERATOR
Antall Innlegg : 4221 Registration date : 21.03.2008
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:13 | |
| | |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:13 | |
| - Vegard skrev:
- J.O
jeg satt nå å klikka litt på alde sine sider, men de har jo lagt om sidene, det var en delekatalog, i PDF, hvor alle delenummerene og var, den finner jeg ikke igjen.... Ligger litt her: http://www.alde.co.uk/itemdetails.php?itemId=75 _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:14 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:14 | |
| - J.O. skrev:
- Fant det.
Ser sånn ut.
J.O det er den ene..... det er en til, som ser lik ut, bare den prikken skiller i utseende, men funksjonsforkjellen er om termostaten er entrinns,eller to-trinns |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm Man 3 Nov 2008 - 21:16 | |
| - J.O. skrev:
- Styringen prøver å klare seg med bare strøm, om tempen synker litt, feks 2ºC, legger den inn gass i tillegg.
Uten prioritering skjer dette samtidig. På den gamle Polaren fra -92 var det prioritering. Men det var Primus. Så den prioriterer ikke gass, men strøm. På noen vogner har dette vert feilkoblet, omvendt, siden andre land gjerne har andre gasspriser, det blir i Norge bare rot.
PS Beklager feilen om prioritering av gass, er visst litt rot med meg også. J.O. Hm,mulig jeg er treig her nå,men alle vognene jeg har hatt med Primus og Alde har da oppført seg likt,og lagt inn gassen når strømmen ikke har vært nok til å holde tempen.De gamle Aldene(de stående) hadde vel en pilotflamme,som dura og gikk hele tida uansett temp,om gassbryteren var slått på. |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm | |
| |
| | | | Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |