CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm

Go down 
+5
hpk
Harald
Cecotto
Jan Ole
Remi
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 9:43

Knut.

Ahhh,så at forstå !!! Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 12:00

Fordelen med atomatisk nattsenk måtte vel vere at den tar opp igjen tempen om morgenen.
Selv er jeg ikke så strukturert at jeg på forhånd vet når jeg skal legge meg og når jeg har tenkt å stå opp, så jeg går for den manuelle versjonen jeg også. Embarassed

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 12:36

J.O. skrev:
Fordelen med atomatisk nattsenk måtte vel vere at den tar opp igjen tempen om morgenen.
Selv er jeg ikke så strukturert at jeg på forhånd vet når jeg skal legge meg og når jeg har tenkt å stå opp, så jeg går for den manuelle versjonen jeg også. Embarassed

Deilig å ha det delt i soner da..... så kan jeg ha det kjølig i sovedelen, og varmt i salong og bad...... for vi står ikke opp likt heller...
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 12:54

Sad Var ikke mulig å få tak i det nye panelet for min del, er såpass nytt at Dethleffs ikke hadde noe info, finnes heller ikke hos Kabe foreløpig.
Trur jeg overlever Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 14:36

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Oppplever ikke at det å holde jevn temperatur uten justeringer er plagsomt!...

Ronny

kommer seg an på hvor kresen du er på dette og da, vet flere som har fikset på dette ved å montere eksterne følere til fyren, på steder den er mindre utsatt for påvirkninger, enn der displayet strår....

Nå blander du kortene litt Vegard, du snakka først om termostatens evne til å regulere temperatur. Nå snakker du jo om optimal plassering for å oppnå ønsket temperatur. Som jeg sa, temperaturen i min vogn oppleves som jevn og er slik jeg forventer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 18:34

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Oppplever ikke at det å holde jevn temperatur uten justeringer er plagsomt!...

Ronny

kommer seg an på hvor kresen du er på dette og da, vet flere som har fikset på dette ved å montere eksterne følere til fyren, på steder den er mindre utsatt for påvirkninger, enn der displayet strår....

Nå blander du kortene litt Vegard, du snakka først om termostatens evne til å regulere temperatur. Nå snakker du jo om optimal plassering for å oppnå ønsket temperatur. Som jeg sa, temperaturen i min vogn oppleves som jevn og er slik jeg forventer.

Ronny

vel, kan ikke se det er blanding, for ed det analoge, ogdigitale panelet plassert på samme sted, i to identiske vogner, sliter den digitale med å tilpasse seg, mens den analoge klarer dette..... rett og slett, fordi som jeg sa tidligere, at den analoge er tregere å påvirke, det digitale reagerer vel raskt.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:05

Hvorfor skulle den regulere bedre med sensoren på en annen plass om det er selve panelet som er problemet?... tongue
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:11

Ronny skrev:
Hvorfor skulle den regulere bedre med sensoren på en annen plass om det er selve panelet som er problemet?... tongue

det er mange påvirkninger som kan være avgjørende her, feks nærheten til dør, kjøeskap, micro etc....

min påvikes ikke av feks å poppe popcorn i micro'n, mens samme vogn med digital styring gjør det, med den digitale på samme sted.... min påvirkes ikke like hurtig av om døra åpnes, som den digitale, fori bimetall-saken er tregere....

en elektroniske kan lett utstyres med eksterne følere, som kan lett plasseres et sted et ikke er så utsatt for svingninger.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:39

Men kan du stille inn feks 24 grader og få det?, nå står panelet mitt bak i vogna rett ved dobbelt senga og jeg kan ikke si at jeg har merket noen temperatur svingninger..mao langt bort fra varme kilder..Hadde gammeldags termostat i Soliferen og der var det mer enn nok varme kapasitet med å finne komfort temperaturen var vanskelig, det ble gjerne for varmt eller for kaldt..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:45

Ronny skrev:
Men kan du stille inn feks 24 grader og få det?, nå står panelet mitt bak i vogna rett ved dobbelt senga og jeg kan ikke si at jeg har merket noen temperatur svingninger..mao langt bort fra varme kilder..Hadde gammeldags termostat i Soliferen og der var det mer enn nok varme kapasitet med å finne komfort temperaturen var vanskelig, det ble gjerne for varmt eller for kaldt..

Ronny

vi har forsøkt dette en del en kompis rett over veien for meg, på fjellet.... han har ei Bjølle 790 06 mod, med den nye 3010..... har satt inn tempmåler i begge og kontollert..... og det må kalibreres relatvt ofte, om den skal stemme......

har du 24 grader på merket på den gamle termostaten, er det ikke noe problem og stille den inn......

men som jeg sier, jeg tror det er bimetallets treghet, som gjør forskjellen.... her kommer den som et pluss....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:49

Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:50

Vegard.

Opplever og med våre siste vogner med digitale paneler,at det må jukkes mer med systemet,enn på de eldre vognene med analoge paneler.

690'en var jo ekstrem.

790'en er ikke så gæærn,men på Öland i påsken,da stormene stod inn rett fra Östersjön,og traff vogna "midtskips",ble det haraball for tempføleren som sitter ved kjøleskaps-delen,og hvor kalde vinder kom inn fra lukene til kjøleskapet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:54

ARVE skrev:
Vegard.

Opplever og med våre siste vogner med digitale paneler,at det må jukkes mer med systemet,enn på de eldre vognene med analoge paneler.

690'en var jo ekstrem.

790'en er ikke så gæærn,men på Öland i påsken,da stormene stod inn rett fra Östersjön,og traff vogna "midtskips",ble det haraball for tempføleren som sitter ved kjøleskaps-delen,og hvor kalde vinder kom inn fra lukene til kjøleskapet.

Arve

ja, det du sier, er og mitt inntrykk, altså at termostatene er mere lett-påvirkelige med den nye styringen, og at det ikke blir så jevn temp, pga disse yttre påvirkningene.............
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 19:59

Vegard skrev:
Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......

Ja det er klart, anlegget i Solifern var jo gammeldags og sikkert slitt og.. Suspect
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 20:00

Vegard.

Jeg har jo ingen teknisk bakgrunn,og kan ikke uttale meg som en fagmann,men brukererfaringene er her basert på et aktiv bruk av vognene,og det vi har opplevd de siste to årene med de nye panelene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 20:01

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......

Ja det er klart, anlegget i Solifern var jo gammeldags og sikkert slitt og.. Suspect

Ronny.

Men en trivelig vogn var det.Husker annonsen din på FINN.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 20:03

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......

Ja det er klart, anlegget i Solifern var jo gammeldags og sikkert slitt og.. Suspect

Ronny

ikke nødvendigvis, men så mye er annerledes.......

Blir jo som å putte samme dekk på to forskjellige bilmerker..... det kan være store forskjeller på egenskapene...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 21:34

ARVE skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......

Ja det er klart, anlegget i Solifern var jo gammeldags og sikkert slitt og.. Suspect

Ronny.

Men en trivelig vogn var det.Husker annonsen din på FINN.

Uff ja savner den ennå, har ikke fått noe personlig fohold til Adrian ennå...Har faktisk ikke så mye som montert in cd-spiller ennå..
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 21:40

Vet ikke hvordan det fungerer i vogn, men hvis vi har elektroniske termostater på jobb som reagerer for kjapt, så bruker vi å legge til mer masse på føleren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 21:49

Ronny skrev:
ARVE skrev:
Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny

å sammenlikne den gamle i solifer'n, med den nye i Adria'n, blir ikke rett...... det er for mange faktorer i tillegg til selve panelet, som kan gjøre endringer, ene eller andre veien......

Ja det er klart, anlegget i Solifern var jo gammeldags og sikkert slitt og.. Suspect

Ronny.

Men en trivelig vogn var det.Husker annonsen din på FINN.

Uff ja savner den ennå, har ikke fått noe personlig fohold til Adrian ennå...Har faktisk ikke så mye som montert in cd-spiller ennå..

Ronny.

Var noe eget med de Soliferne der.cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 21:50

Remi skrev:
Vet ikke hvordan det fungerer i vogn, men hvis vi har elektroniske termostater på jobb som reagerer for kjapt, så bruker vi å legge til mer masse på føleren.

Remi.

Que ???? Neutral

Forklar !!!Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 21:53

Remi skrev:
Vet ikke hvordan det fungerer i vogn, men hvis vi har elektroniske termostater på jobb som reagerer for kjapt, så bruker vi å legge til mer masse på føleren.

vel.... er jo en løsning...... men da er det jo ikke godt nok tilpassa. om en må drive med det, straks etter en har fått ei vogn???????
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 22:27

Vegard skrev:
Remi skrev:
Vet ikke hvordan det fungerer i vogn, men hvis vi har elektroniske termostater på jobb som reagerer for kjapt, så bruker vi å legge til mer masse på føleren.

vel.... er jo en løsning...... men da er det jo ikke godt nok tilpassa. om en må drive med det, straks etter en har fått ei vogn???????
Vegard:
Vil jo tru at de fleste er fornøyd med styringa & måten den reagerer på, men jeg vet jo ikke. Jeg kommer bare med ett generelt tips og vet ikke noe om hvor bra ting er tilpasset og om du gjør det straks du har fått vogna. Du må da et for j*vlig blodtrykk?

Arve, hvis føleren er en "liten plast pingle" så vil den reagere kjapt, kansje for kjapt hvis det trekker friskluft over føleren ved trafikk i døra osv. Ved å stikke føleren inn i f.eks en liten bit rustfritt rør sammen med "cpu-kjøler pasta" vil føleren bli "tregere". Vil tru det kan være ett alternativ til å flytte føleren en annen plass.
Kan også være mulig på eventuelle "interne" følere i en regulator, de vil antakelig være enda mindre, her kan det være godt nok å bare legge på en klump med pasta.

Utaler meg generelt om følere/regulatorer, har bare hatt en Truma så langt Wink
Gidder ikke diskutere hvor ræva tyskerene er til å plasere følere kontra Gutta på Skauen Razz

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 302913
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 22:42

Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Vet ikke hvordan det fungerer i vogn, men hvis vi har elektroniske termostater på jobb som reagerer for kjapt, så bruker vi å legge til mer masse på føleren.

vel.... er jo en løsning...... men da er det jo ikke godt nok tilpassa. om en må drive med det, straks etter en har fått ei vogn???????
Vegard:
Vil jo tru at de fleste er fornøyd med styringa & måten den reagerer på, men jeg vet jo ikke. Jeg kommer bare med ett generelt tips og vet ikke noe om hvor bra ting er tilpasset og om du gjør det straks du har fått vogna. Du må da et for j*vlig blodtrykk?

Arve, hvis føleren er en "liten plast pingle" så vil den reagere kjapt, kansje for kjapt hvis det trekker friskluft over føleren ved trafikk i døra osv. Ved å stikke føleren inn i f.eks en liten bit rustfritt rør sammen med "cpu-kjøler pasta" vil føleren bli "tregere". Vil tru det kan være ett alternativ til å flytte føleren en annen plass.
Kan også være mulig på eventuelle "interne" følere i en regulator, de vil antakelig være enda mindre, her kan det være godt nok å bare legge på en klump med pasta.

Utaler meg generelt om følere/regulatorer, har bare hatt en Truma så langt Wink
Gidder ikke diskutere hvor ræva tyskerene er til å plasere følere kontra Gutta på Skauen Razz

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 302913

Remi

vel, nå er det ikke meg som har starta produksjonen av noe de egentlig hadde forlatt hos Alde...... dette er jo noe de gjør pga en etterspørsel, fordi de mener de har fåttt signaler på at markedet vil ha dette...... de lager jo ikke dette kun for å være grei med gamle fru Jensen........

Blodtrykket er flott.....

og du det har vel ikke vært noe tema om hvilket merke som plasserer dette bra.... det har kun vært dradd fram noen punkter som ikke den nye styringen er så topp på..... alt nytt er ikke nødvendigvis ikke framgang, selv om vi kunne ønske dette.....

det er jo ikke vi som skal bygge ferdig elektroniske følere, me masse, kitt, og hva det måtte være...... dette skal være bra, når vogna leveres.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 0:56

Sitat Vegard:
vel, nå er det ikke meg som har starta produksjonen av noe de egentlig hadde forlatt hos Alde...... dette er jo noe de gjør pga en etterspørsel, fordi de mener de har fåttt signaler på at markedet vil ha dette...... de lager jo ikke dette kun for å være grei med gamle fru Jensen........ sitat slutt.


Hva er det du snakker om her?.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 6:01

Ronny skrev:
Sitat Vegard:
vel, nå er det ikke meg som har starta produksjonen av noe de egentlig hadde forlatt hos Alde...... dette er jo noe de gjør pga en etterspørsel, fordi de mener de har fåttt signaler på at markedet vil ha dette...... de lager jo ikke dette kun for å være grei med gamle fru Jensen........ sitat slutt.


Hva er det du snakker om her?.

Ronny

du har jo kopiert det ut i fra et stykke, og det er vel nærliggende å tro at det hører sammen med det innlegget du har kopiert det ut i fra, og omhandler den analoge styringen, kontra den hvor en syntes den analoge til 3010 er veldig forhistorisk...... mulig den og er det, men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake, framfor å få den digitale styringen..... en etterspørsel har gjort et marked.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 9:21

Jeg tror nok de har laget den "analoge" kontrolleren NETTOPP for å være grei med Gammle Hr & Fru Jensen, for Gammle Jensen's har garantert cash Smile
Vegard skrev:
men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake
Så det var ikke mulig å få "retro" regulatoren til 3010 i begynnelsen?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 13:41

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Sitat Vegard:
vel, nå er det ikke meg som har starta produksjonen av noe de egentlig hadde forlatt hos Alde...... dette er jo noe de gjør pga en etterspørsel, fordi de mener de har fåttt signaler på at markedet vil ha dette...... de lager jo ikke dette kun for å være grei med gamle fru Jensen........ sitat slutt.


Hva er det du snakker om her?.

Ronny

du har jo kopiert det ut i fra et stykke, og det er vel nærliggende å tro at det hører sammen med det innlegget du har kopiert det ut i fra, og omhandler den analoge styringen, kontra den hvor en syntes den analoge til 3010 er veldig forhistorisk...... mulig den og er det, men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake, framfor å få den digitale styringen..... en etterspørsel har gjort et marked.....

Tok det ut fra resten av inlegget for å synlig gjøre det som jeg ikke forsto, dessuten står da inlegget med siteringer rett over gjør det ikke det da?...litt paranoid i dag eller lol! .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 16:43

Remi skrev:
Jeg tror nok de har laget den "analoge" kontrolleren NETTOPP for å være grei med Gammle Hr & Fru Jensen, for Gammle Jensen's har garantert cash Smile
Vegard skrev:
men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake
Så det var ikke mulig å få "retro" regulatoren til 3010 i begynnelsen?

Remi

vet du, jeg tror slettes ikke de har tenkt på å være snille...... de har kun tenkt økonomi....... og ikke noe annet..... de har hørt kunders reaksjoner, og funnet ut at her må noe gjøres......

dette er jo som om VW skulle plutselig komme med Golf 3 på nytt nå..... altså en slags innrømmele på at dagens modell, ikke er topp....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 17:32

Bare innrøm det Vegard, du er begynt å bli en gammel gubbe som er skeptisk til alt som er "nytt" cd spillere, mobil telefoner, og minibank kort... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 18:56

Ronny skrev:
Bare innrøm det Vegard, du er begynt å bli en gammel gubbe som er skeptisk til alt som er "nytt" cd spillere, mobil telefoner, og minibank kort... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 928394
og piggfrie dekk. Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 19:00

Harald skrev:
Ronny skrev:
Bare innrøm det Vegard, du er begynt å bli en gammel gubbe som er skeptisk til alt som er "nytt" cd spillere, mobil telefoner, og minibank kort... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 928394
og piggfrie dekk. Very Happy Very Happy

He he santa
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 19:06

Vegard skrev:
Remi skrev:
Jeg tror nok de har laget den "analoge" kontrolleren NETTOPP for å være grei med Gammle Hr & Fru Jensen, for Gammle Jensen's har garantert cash Smile
Vegard skrev:
men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake
Så det var ikke mulig å få "retro" regulatoren til 3010 i begynnelsen?

Remi

vet du, jeg tror slettes ikke de har tenkt på å være snille...... de har kun tenkt økonomi....... og ikke noe annet..... de har hørt kunders reaksjoner, og funnet ut at her må noe gjøres......

dette er jo som om VW skulle plutselig komme med Golf 3 på nytt nå..... altså en slags innrømmele på at dagens modell, ikke er topp....
Måtte kansje leses med litt velvilje, men det jeg mener er nesten det samme som deg, nemmelig at det er laget fordi enkelte ikke takler eller liker nytt "når det gammle virker helt fint". Selvsagt er det økonomiske grunner.
Jeg igjen ville hatt en dårlig følelse med en styring som ser ut som noe fra 1978, samme feelingen som når jeg vurderte å kjøpe meg en LC90 igjen med vriknotter & spaker, selv om du sikkert klarer å tune temperaturen like fint med en sånn.
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 03_21028847
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 20:16

Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Jeg tror nok de har laget den "analoge" kontrolleren NETTOPP for å være grei med Gammle Hr & Fru Jensen, for Gammle Jensen's har garantert cash Smile
Vegard skrev:
men den fungerer altså så bra, at folk har ønsket den tilbake
Så det var ikke mulig å få "retro" regulatoren til 3010 i begynnelsen?

Remi

vet du, jeg tror slettes ikke de har tenkt på å være snille...... de har kun tenkt økonomi....... og ikke noe annet..... de har hørt kunders reaksjoner, og funnet ut at her må noe gjøres......

dette er jo som om VW skulle plutselig komme med Golf 3 på nytt nå..... altså en slags innrømmele på at dagens modell, ikke er topp....
Måtte kansje leses med litt velvilje, men det jeg mener er nesten det samme som deg, nemmelig at det er laget fordi enkelte ikke takler eller liker nytt "når det gammle virker helt fint". Selvsagt er det økonomiske grunner.
Jeg igjen ville hatt en dårlig følelse med en styring som ser ut som noe fra 1978, samme feelingen som når jeg vurderte å kjøpe meg en LC90 igjen med vriknotter & spaker, selv om du sikkert klarer å tune temperaturen like fint med en sånn.
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 03_21028847

Remi

en fordel med den styringen du her viser bilde av, er jo når bilen blir gammel, så klarer du fikse den selv...... du trenger ikke sette bilen på verksted, som du gjerne må med ei digital styring....

Nå er ikke jeg konsekvent i mot digitale styringer, dersom de er enkle og betjene, og enkelt og greit gir oversikt...... men det er det jo slettes ikke alle som er.....

den jeg har i bilen nå, syntes jeg er enkel og overiktlig.... men har og kjørt biler der det ikke er det....

En ting som jeg på elektronikk mange ganger skulle ønske, er at en kunne skru av de undermenyene en ikke ønsker..... ta feks mobiler... på telefonen til min mor, hadde det vært supert at en stillte inn telefonen, og så skrudde av menyene.... hun trenger ikke, funksjoner utover ringing, sms, kamera og MMS...... det blr alt for mye, og de trykker seg vekk og kødder det til, uten å mene dette.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 20:26

Ronny skrev:
Bare innrøm det Vegard, du er begynt å bli en gammel gubbe som er skeptisk til alt som er "nytt" cd spillere, mobil telefoner, og minibank kort... Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 928394

Ronny

for all del, det er jeg ikke...... jeg bruker nok kansje mange funksjoner her som ikke alle buker, men jeg har liten sans for avanserte menyer som er uoversiktelige.... og jeg syntes nok en del digitalt utstyr, har vel avanserte menyer....

Vi hadde en video spiller fra Philips her for en del år siden, den var komplett håpløs i så måte...... ingen av oss klarte noen gang å stille den inn, uten å sitte å bla i manualen...... dette var en dyr, og knall spiller, på alle måter..... til slutt røyk jeg lei av at det alltid var så mye pes for å tille den.... lempa den raskt i søpla, og fikk tak på en ny, som klarte det samme, helt enkelt.....

men jeg må si at TV'n vi har nå, en Samsung 50 tommer, med hjemmekinoanlegg.... det er helt knall i så måte..... en finner lett fram, og skjønner logikken med en gang en blar seg inn i menyen..... en finner lett fram uten manual, og uten å ha gjort det før.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm   Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nytt styringspanel til Alde 3010,touch skjerm
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Alde 3010
» Alde 3010
» Sirkulasjonspumpe 12 V i Alde 3010.
» alde 3010 pumpefeil.
» Drypper fra avluftningsventil ALDE 3010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: