CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Inverter/omformer

Go down 
2 posters
AvInnlegg
D540
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

Inverter/omformer Empty
PosteTema: Inverter/omformer   Inverter/omformer Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 20:55

Hei, eg har akkurat kjøpt meg en dethleffs camper 540 sk, og fant ut at for å bruke toalettet og alle lys og lamper MÅ jeg være koplet på me en strømkabel...no hadde eg håpet at d skulle gå an å bruke strøm uten kabel, men gjennom batteriet. Har kjøpt meg en omformer på 300watt for å gjøre dette mulig.. Er dette "ekstra utstyr" for den forrige vognen min var dette ingen problem gjennom batteriet...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Inverter/omformer Empty
PosteTema: Re: Inverter/omformer   Inverter/omformer Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:06

I de fleste kontinentale er det ikke standard med batteri og lader. Dette bestilles av første eier som ett tillegg. Dette kan også ettermonteres.

Derimot sitter det kun en omformer 230vac/12vdc....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Inverter/omformer Caravan
Til Toppen Go down
D540
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.06.2009

Inverter/omformer Empty
PosteTema: Re: Inverter/omformer   Inverter/omformer Icon_minitimeFre 5 Jun 2009 - 20:45

Nå har jeg skaffet meg to pn kabler på jobb. skal paralell koble et til batteri på det gamle. greit å ha litt ekstra strøm når mann må bruke batteri veien istedetfor kabel... Smile håper eg får omformeren min i morgen i posten. kjøpte en på 300watt, så ska eg kjøpe meg en CTEC lader. to batterier på 85amp hver.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Inverter/omformer Empty
PosteTema: Re: Inverter/omformer   Inverter/omformer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Inverter/omformer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Inverter 12V 230V
» Inverter tilkoblet vognens elnett eller utenom?
» omformer
» Omformer/batterivelger
» anbefalling av omformer\lader

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: