CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 foto apparat? hvilke type? (merke)

Go down 
+5
Larkollen
Legacy
Jan
thor_egil
Lene
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 7:57

fikk svar i disse dager at canon`et mitt er kondemnert ingen ting å fikse på linsa var slått skjeiv!
så da er det bare å se seg om etter et nytt!!

så da kommer man tilbake til det evige spørsmålet! scratch

Hva velger man?
- speilrefleks eller kompakt
- stort eller lite
- hvilke merke
- hva velger man for å få mest mulig igjen for pengene?

alle råd tips motas med takk!
liker å ta bilder men er ikke så flink til å studere bruksanvisninger som jeg burde være! og siden vi er flere som kommer til å bruke det
så burde det være enkelt i bruk og!

noen tips?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 8:36

Spørsmålet er jo da følgende:

hva hadde du fra før?
Hva bruker du det til?
Hva vil du komme til å bruke osv....

Visst du synes speilrefleks er dyrt, så finnes det noe midt i mellom.

Olympus SP-550 UZ

Dette er et meget godt kamera, som gir bilder mer en forventet!
den har en zoom linse på 18x !! ( 24-504mm ) f/2.8-8
Responstid på disse kameraene har blitt meget bra!

Dette koster nå 3.995.- på komplett.no. Meget gunstig pris!

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Olympus+SP-550+UZ

Et godt universal kamera! virker godt fra Macro til Tele
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 8:55

Hadde canon ixus 750i før og følte det var en grei størrelse, men helt klart jeg savnet det å kunne ta skikkelige gode bilder!
men tidliger erfaringer sier meg at hvis kameraet blir for stort blir det enten ligende i bilen elller hjemme!
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 9:14

Morten t skrev:
Hadde canon ixus 750i før og følte det var en grei størrelse, men helt klart jeg savnet det å kunne ta skikkelige gode bilder!
men tidliger erfaringer sier meg at hvis kameraet blir for stort blir det enten ligende i bilen elller hjemme!

Ok. Da vil jeg bare anbefale å fortsette i samme størrelse.
Ixus er jo still going strong Smile
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 9:53

fred skrev:
Spørsmålet er jo da følgende:

hva hadde du fra før?
Hva bruker du det til?
Hva vil du komme til å bruke osv....

Visst du synes speilrefleks er dyrt, så finnes det noe midt i mellom.

Olympus SP-550 UZ

Dette er et meget godt kamera, som gir bilder mer en forventet!
den har en zoom linse på 18x !! ( 24-504mm ) f/2.8-8
Responstid på disse kameraene har blitt meget bra!

Dette koster nå 3.995.- på komplett.no. Meget gunstig pris!

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Olympus+SP-550+UZ

Et godt universal kamera! virker godt fra Macro til Tele

Når dere først snakker om camera..

Jeg skal kjøpen nytt kamera. Hadde et Ixus 800 kamera å var fornøyd med den helt til gubben klarte å ødelegge den i en liten skiulykke.. Må derfor ha et nytt..


Olympus SP-550 UZ eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335837

Hva er din mening om hva som er best av di to?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 10:20

Hepp.

Kan anbefale dette.Et av de beste kompaktkameraene når det gjelder å ta bilder i dårlig lys.Viktig når man tar bilder innendørs,og på mørke kvelder på camping.Nesten på høyde med de mest populære speilrefleksene.Kjøpte forgjengeren til dette,til jentungen i fjor.

Imponert.

http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/review/2006/05/02/Fujifilm-Finepix-F11/p1
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 10:23

ARVE skrev:
Hepp.

Kan anbefale dette.Et av de beste kompaktkameraene når det gjelder å ta bilder i dårlig lys.Viktig når man tar bilder innendørs,og på mørke kvelder på camping.Nesten på høyde med de mest populære speilrefleksene.Kjøpte forgjengeren til dette,til jentungen i fjor.

Imponert.

http://www.trustedreviews.com/digital-cameras/review/2006/05/02/Fujifilm-Finepix-F11/p1
Pris?

Ixus 800 er elendig på å ta bilder i dårlig lys.. Men kan ikke forvente alt av et lite lommekamera lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 10:28

Hoi.

Ser jo nå at det jeg anbefalte har blitt gammalt alt,og at enda en ny model har blitt lansert.Sikkert enda bedre.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68109
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 10:34

ARVE skrev:
Hoi.

Ser jo nå at det jeg anbefalte har blitt gammalt alt,og at enda en ny model har blitt lansert.Sikkert enda bedre.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68109

Det er jo heelt typisk lol!

Dette ser jo ut som et bra kamera, spørs hvordan det er i forhold til den nye ixus.. FRED ka du mein?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 13:26

Når det gjelder kompaktkamera med zoom, ville jeg kun valgt Olympus!!
Disse har en fargetoning som er ekstremt bra, og kanskje markedets beste lysmåler for slike kamera mener nå jeg.

Når det gjelder lys osv. som Arve nevner over, har både Ixus og Olympus samme lysåpning.
Om du synes Ixus tok dårlige bilder, har du flyttet bildenivået ditt på next level Smile
Da er du på Olympus. Litt større kamera, men du får voldsomt mye for pengene.
Men det er alltid et men... liker du de små hendige, så er ikke zoom kamera noe. Disse er noe større og får ikke plass i lommen!
Men det er bedre CCD brikker i dem og 500mm med billedstabilisator er ikke å forakte til den prisen.
Små kamera har stort sett begrensing på 3x zoom og fungerer mer eller mindre som rent vidvinkel kamera fra. 24 mm gjerne.

Men, hva som er best... bedømmer du etter hva behovet er.
De fleste liker jo, at allt er automatisk. Slik at kameraet's lysmåler hjelper deg til et flott resultat. Kamera med full automatikk har sine begrensninger Smile

Tenk på brukerområde, så blir det lettere å velge kamera Smile
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 14:01

fred skrev:
Når det gjelder kompaktkamera med zoom, ville jeg kun valgt Olympus!!
Disse har en fargetoning som er ekstremt bra, og kanskje markedets beste lysmåler for slike kamera mener nå jeg.

Når det gjelder lys osv. som Arve nevner over, har både Ixus og Olympus samme lysåpning.
Om du synes Ixus tok dårlige bilder, har du flyttet bildenivået ditt på next level Smile
Da er du på Olympus. Litt større kamera, men du får voldsomt mye for pengene.
Men det er alltid et men... liker du de små hendige, så er ikke zoom kamera noe. Disse er noe større og får ikke plass i lommen!
Men det er bedre CCD brikker i dem og 500mm med billedstabilisator er ikke å forakte til den prisen.
Små kamera har stort sett begrensing på 3x zoom og fungerer mer eller mindre som rent vidvinkel kamera fra. 24 mm gjerne.

Men, hva som er best... bedømmer du etter hva behovet er.
De fleste liker jo, at allt er automatisk. Slik at kameraet's lysmåler hjelper deg til et flott resultat. Kamera med full automatikk har sine begrensninger Smile

Tenk på brukerområde, så blir det lettere å velge kamera Smile

Takk for svar Very Happy Jeg har et eldre canon speilrefleks kamera men bruker det ikke lengere, syns det er alt for stort å drasse med seg +at det skulle ha vært digitalt.. Skulle hatt digital speilrefleks men de er jo så dyr.. Skal stikke innom fotoforetninga å se om de har inne Olympus så jeg får sett på den...
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 14:56

Lene

Canon er mitt valg -
fordi de har norske menyer, god lysmåling og fokus, er kvikke å bruke og har god optikk. Det er det at canon takler disse parameterne godt som gjør at jeg foretrekker dem. Det finne kameraer som er bedre enn canon sine, men altfor ofte er de beheftet med at de scorer dårlig på et par av nevnte parametere.

Vedr Fuji kameraet som nevnes lengre opp kan det nevnes at det har engelske menyer og at man faktisk bør bruke de manuelle menyene for å hente ut max. bildekvalitet. I nevnte test kom canon på andreplass, og jeg mener å huske at man fikk færrest bomskudd med canon-kameraet.

(mm at jeg skulle skirve så pent om canon, jeg som egentlig er Nikon-mann! tongue )
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 15:26

thor_egil skrev:
Lene

Canon er mitt valg -


(mm at jeg skulle skirve så pent om canon, jeg som egentlig er Nikon-mann! tongue )


Skremmende!! lol!

Skal man se etter optikk, følg dem som leverer med Carl Zeiss eller Leica Smile
Leica er jo legendariske på dette.

Selv velger jeg KUN NIKON!
flere grunner:

Robust ( D70 )
Rimelig
Holder mål
Rimelig optikk! Brukt Smile samme linse infatning siden 1977!

Mitt neste kamera er D200, markedets beste lysmåler. Samme som D2X
Fantastisk kamera til en fin pris. ca. 12.000.-

Men dette har jo lite med kompakt kamera å gjøre da....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 16:23

Fred.

Sikle,sikle.Problemet er at flere av objektivene mine ikke tar fullformatet her.

Ser i endel tester at selv L-serie-objektivene til Canon vignetterer ved store blenderåpninger med dette kameraet,så det er kresent på optikken skjønner jeg.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66383

Litt utenom tråden....men ikke så mye da.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 16:25

Fred

Nikon: Så sant som det er sagt. Men 601'en ryker nok for en digital SLR snart, men FM2'en min for dere aldri....!! foto apparat? hvilke type? (merke) 388844 ALDRI, sier jeg!!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 16:28

Fred

Hvordan vurderer du D80 mot D200?
(Har ikke tittet på dem nærmere, men erfaring fra tidligere sier at man fort tømmer det tekniske potensiale til de billigste kameraene, D40 (Noen som husker 401 - vondt å bruke manuelle linser der, ja!!)

Funker d80/D200 med de gamle manuelle linsene?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 17:45

ARVE skrev:
Fred.

Sikle,sikle.Problemet er at flere av objektivene mine ikke tar fullformatet her.

Ser i endel tester at selv L-serie-objektivene til Canon vignetterer ved store blenderåpninger med dette kameraet,så det er kresent på optikken skjønner jeg.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66383

Litt utenom tråden....men ikke så mye da.

Ikke verdt prisen Arve! Helt alvorlig altså. Til naturfotografering er lysmåleren helt på tryne!
Spotmåling og portretter er den fantastisk flott på.
Faktisk av en eller annen grunn dårligere målinger på det kamera kontra D30 D20 D400!!
Og i tillegg er det ikke kompatibelt med flere typer linser. Krever mer uten å gi like mye igjen.
Mark kamera må du gå for da... drøye 30 lapper Very Happy
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 17:49

thor_egil skrev:
Fred

Hvordan vurderer du D80 mot D200?
(Har ikke tittet på dem nærmere, men erfaring fra tidligere sier at man fort tømmer det tekniske potensiale til de billigste kameraene, D40 (Noen som husker 401 - vondt å bruke manuelle linser der, ja!!)

Funker d80/D200 med de gamle manuelle linsene?

D80 er ikke noe å kjøpe!
merkelig men sant. Ikke samme lysmåler! Dårligere lukker muligheter.
D200 kjører en videre utvikling av D70 og D40 som er bygget på D2X
D50 og D80 er waisted modeller faktisk nå.
D40 leverer bedre en dem begge.

Vil faktisk påstå at D200 er markedets beste opp til 20.000 kroner!
Liker man naturen i godt og dårlig vær, tåler det også endel nedbør!
Men D80 selger faktisk endel, men det har mer med at den erstatter D70 og koster 3-4 tusen mindre en D200
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 23:31

Fred

Særdeles interessant! Da blir det vel å spore opp enn d200 en gang i fremtiden. Hørtes ut som en bra plan.

Du sa ikke noe om gamle, dvs. manuelle objektiver, på disse nye kameraene?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 23:51

thor_egil skrev:
Fred

Særdeles interessant! Da blir det vel å spore opp enn d200 en gang i fremtiden. Hørtes ut som en bra plan.

Du sa ikke noe om gamle, dvs. manuelle objektiver, på disse nye kameraene?

Nevnte noe lenger opp i en tråd her. Nikon har kjørt samme innfatning til linser siden 1977.
Visst jeg husker riktig er det bare D40 som ikke kan bruke disse manuelle linsene osv.
Men for De større modellene er ikke dette noe problem

Flere av mine linser er fra flaggskipet F5, som jeg solgte

Så linser du har i dag fra gammelt av som er friske er plug and play Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 23:56

hmm jeg har ett grått digitalkamera.
trykker på en knapp oppå og bildene blir helt kurrant til det aller meste
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 0:00

Jan skrev:
hmm jeg har ett grått digitalkamera.
trykker på en knapp oppå og bildene blir helt kurrant til det aller meste

hehe. Derfor det finnes i litt forskjellige klasser. for et hvert behov Smile
Å det er bra! Slik at man ikke trenger betale for mer en man har bruk for
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 0:03

fred skrev:
Jan skrev:
hmm jeg har ett grått digitalkamera.
trykker på en knapp oppå og bildene blir helt kurrant til det aller meste

hehe. Derfor det finnes i litt forskjellige klasser. for et hvert behov Smile
Å det er bra! Slik at man ikke trenger betale for mer en man har bruk for
fujifilm F11.
kunne vært litt bedre i dempet belysning, men jeg liker at det er lite og enkelt å bruke.
betalte vel 2700,- for det.
gir ganske bra bilder til å være ett slikt kamera
dette bildet er jo tatt med det
foto apparat? hvilke type? (merke) 2007_0528mai0015
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 0:06

Jan

Det er nettopp denne type bilder de lommekamera'ne er laget for.
Vidvinkel
Ikke så gale lysmåler her.
Antar etter skyggene at sollyset er relativt sterkt her.

Bakveggen på vognen er ute av histogrammet. Men dette er ikke enestående for lommekamera. Mange som sliter med det.

Absolutt fint bilde Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 0:10

fred skrev:
Jan

Det er nettopp denne type bilder de lommekamera'ne er laget for.
Vidvinkel
Ikke så gale lysmåler her.
Antar etter skyggene at sollyset er relativt sterkt her.

Bakveggen på vognen er ute av histogrammet. Men dette er ikke enestående for lommekamera. Mange som sliter med det.

Absolutt fint bilde Smile
ja til "husbruk" så funker det bra.
sol fra skyfri himmel i ryggen på kona da hun tok det bildet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 6:16

fred skrev:
ARVE skrev:
Fred.

Sikle,sikle.Problemet er at flere av objektivene mine ikke tar fullformatet her.

Ser i endel tester at selv L-serie-objektivene til Canon vignetterer ved store blenderåpninger med dette kameraet,så det er kresent på optikken skjønner jeg.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66383

Litt utenom tråden....men ikke så mye da.

Ikke verdt prisen Arve! Helt alvorlig altså. Til naturfotografering er lysmåleren helt på tryne!
Spotmåling og portretter er den fantastisk flott på.
Faktisk av en eller annen grunn dårligere målinger på det kamera kontra D30 D20 D400!!
Og i tillegg er det ikke kompatibelt med flere typer linser. Krever mer uten å gi like mye igjen.
Mark kamera må du gå for da... drøye 30 lapper Very Happy

Fred.

Takk for svaret.

Synes bare den ser litt macho ut.350'en min er jo for frøkenlanker,så jeg kunne tenkt meg noe større å holde i.Gamle keeper-never trenger litt plass.

Blir nok ikke noen oppgradering på en stund.Synes 350'en gjør en flott jobb til mitt bruk.

Fotografen har nok og litt å gå på,så om jeg kjøper proffutstyr,så må nok mine kunnskaper og opp et nivå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 6:22

fred skrev:
Jan

Det er nettopp denne type bilder de lommekamera'ne er laget for.
Vidvinkel
Ikke så gale lysmåler her.
Antar etter skyggene at sollyset er relativt sterkt her.

Bakveggen på vognen er ute av histogrammet. Men dette er ikke enestående for lommekamera. Mange som sliter med det.

Absolutt fint bilde Smile

Fred.

Det her er jo veldig likt forgjengeren som jeg kjøpte til jentungen.Jan har her mange manuelle muligheter,om han gidder,og kan få mye mer ut av det ved å lese instruksjonsbnoka.Hehe.

Veldig lite støy ved høy ISO til å være et kompaktkamera,noe som var viktig da jeg valgte det til junior.Hun tar en del bilder innendørs av venninner o.l.

ER vel svært få kompaktkameraer som slår dette på akkurat det parameteret.
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 18:16

Morten T,
Om du ikke har kjøpt noe nytt kamera, så ville mitt råd være å kjøpe nok et kompaktkamera. Gjerne fortsette med Canon, men velg kanskje en PowerShot , for eksempel ser A570is ut som et kamera.
Selv bruker jeg Canon Eos 5D på jobb, det er suverent - men jeg tilbrakte alt for mange år uten å ta bilder fordi jeg kun hadde jobbekameraene mine. Jeg kjøpte for 3 år siden en litne Canon S50 som tar supre bilder. Får du tak i S80 - løp og kjøp! Jeg synes personlig IXSUS blir for små og vanskelig å holde støtt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 18:50

Takker for råd Campist!

har ikke fått fingeren ut og handlet enda, men skal kjøpe et kamera før ferien, fikk igjen penger for det forrige på forsikringen siden det var en av ungene som hadde ødelagt det!

holder en knapp på fujifilm eller canon vi får se!
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 21:07

Morten t skrev:
Takker for råd Campist!

har ikke fått fingeren ut og handlet enda, men skal kjøpe et kamera før ferien, fikk igjen penger for det forrige på forsikringen siden det var en av ungene som hadde ødelagt det!

holder en knapp på fujifilm eller canon vi får se!

Hvordan forsikring brukte du? Vi tar det på reiseforsikring igjennom if.. Har meldt ifra, bare å få finger`n ut å sende de kviteringa.. Så du måtte sende kameraet inn? På vår er linsa ramla av scratch regne med den blir kassert..Men det spørs om vi rekker å få nytt igjennom forsikringa til ferien..
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 21:09

er en sån nyskjerrigkråka lol! tyne folk til å svare i hytt å pine lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 21:56

Lene skrev:
Morten t skrev:
Takker for råd Campist!

har ikke fått fingeren ut og handlet enda, men skal kjøpe et kamera før ferien, fikk igjen penger for det forrige på forsikringen siden det var en av ungene som hadde ødelagt det!

holder en knapp på fujifilm eller canon vi får se!

Hvordan forsikring brukte du? Vi tar det på reiseforsikring igjennom if.. Har meldt ifra, bare å få finger`n ut å sende de kviteringa.. Så du måtte sende kameraet inn? På vår er linsa ramla av scratch regne med den blir kassert..Men det spørs om vi rekker å få nytt igjennom forsikringa til ferien..

hei Lene

vi brukte innbo forsikringen gjennom forbundet! det gikk rimelig kjapt, når vi sendte det inn, vi fikk svar tilbake at det var dyrere å reparere enn det var å kjøpe nytt!

vi fikk igjen 2500,- tror vi betalte ca 3000 for det i fjor! har ikke fått surret oss til å kjøpe nytt enda! har 3 uker igjen til ferien må ha kamera bare må ha det heheh!!
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 22:01

Morten t

Kansje vi rekker det alikavell da, skal sende dem kviteringa i morra den dag.. Helt hjelpesløs uten kamera.. Ikke måte på hvor mye bilder som skulle vært tatt lol! Vi har vært uten siden påske What a Face grøss. Skikkelig kjiiipt å måtte bruke tlf som camera Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 22:10

ja det er helt sikkert telefonen har noe kamera greier men helt klart ikke det samme som et skikkelig kamera!

men det er så inni huleste mange forskjellige å velge mellom, når jeg endelig har bestemt meg så ser jeg en ny test og en ny test vinner arrrg!
Til Toppen Go down
fred
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitimeMan 18 Jun 2007 - 23:42

Morten t skrev:
ja det er helt sikkert telefonen har noe kamera greier men helt klart ikke det samme som et skikkelig kamera!

men det er så inni huleste mange forskjellige å velge mellom, når jeg endelig har bestemt meg så ser jeg en ny test og en ny test vinner arrrg!

Et tips..

Best i test, er ikke nødvendigvis best for deg!

I mange tester tar de mer hensyn til meny, en de gjør med bildekvalitet!
TV2 f.eks har noe "udda" test program....
Finn et DU føler komfortabelt. Enkelt å greit! De fleste leverer greie bilder.
Ixus er helt topp om man liker små kamera'r. Olympus Camedia med zoom for litt større.. canon har også noen bra i denne klassen.

Tenk mer på hva du skal bruke dem til. Skal du delta i fotokonkurranser i det store utland? skal du ha familiebilder... osv..
viktige forskjeller her!
tar du 3 bilder i uka? 100 bilder? 1000 bilder...
Til Toppen Go down
Sponsored content





foto apparat? hvilke type? (merke) Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
foto apparat? hvilke type? (merke)
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Apparat for fukttesting
» Hvilket merke bobil?
» Foto Premie
» Spørsmål om! Foto behandling! lagring, overføring osv!
» Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: FRI PRAT :: FOTOPRAT-
Gå Til: