| Campingplass for ungdom????? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 15:36 | |
| et stort problem for mange av oss campere er at ungdommene vår ikke vil være med lengre, fordi de synest det er kjedelig! stort sett er det alltid ok, for de små, for barnevennelige plasser er det nok av, men en ungdoms vennelig campingplass? det er det verre med. Noen som vet om plasser som 14-18 åringer liker seg og trives, plasser som det er mange ungdommer og det er tilrettelagt for dem??? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 15:40 | |
| Morten T
våre to eldste liker å være med i vogna, og det tror jeg skyldes mange faktoerer der oppe på Hovden....
de har mange venner der, mange fra klassen, og skolen rundt om der oppe, vi kjører velvillig tidlig og seint, bakken, etc.
Tror det er en svært sammensatt sak, mend mange faktorer som må gå i pluss....... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 22:05 | |
| Ungdom i den alderen synes vel det meste er kjedelig,De ville vel helst sitte hjemme på pc,en med en kamerat eller to hele ferien...........Eg nekter å bekymre meg så mye om dette lenger,Da man ikke greier å gjøre de til lags allikevel. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 22:16 | |
| Ungdommen kan kose seg på camping de.......men vi må være villig til litt kompromisser....... Det hjelper at det er andre ungdommer på plassen som de kjenner eller klarer å bli kjent med. Fellesrom med litt aktiviteter hjelper å gjøre denne prosessen enklere....... så er jeg ikke så beinhard at jeg tar også med pcen så får de bytte på litt msn liv mens vi er på fjellet........de koser seg jo på msn så hvorfor nekte de det om en er på camping?? de er jo ute hele dagen så dette unner jeg dem på kveldene...... prøver å finne på ting som de liker vi........om sommeren er det masse gokartkjøring for gutta........og jentene shopper......ser på krimskrams og klær....... har unger på 16,14,12 og 9.......og de gleder seg til sommerferiene.......for vi hører med de hva de har lyst til å gjøre og prøver å gi dem en god ferie også en tur innom en plass som anderstorp er jo nok til å få 16 åringen til å glede seg til ferien....... |
|
| |
ulla BARON!
Antall Innlegg : 2170 Localisation : Ski Registration date : 30.09.2007
| |
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 22:23 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 22:24 | |
| Jan Du er velkommen med på turen |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Søn 28 Okt 2007 - 22:30 | |
| - May-Britt skrev:
- Jan
Du er velkommen med på turen vi driver faktisk å vurderer en tur sørover til sommeren så ikke se vekk fra at vi får det til og | |
|
| |
Espen H. CARAVANER
Antall Innlegg : 65 Localisation : Stokke, Tønsberg Registration date : 11.09.2007
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Fre 23 Nov 2007 - 10:38 | |
| Hei. Mine barn, alder 12, 15, og 18år, koser seg faktisk i campingvognen. Internett på plassen er klart et pluss, men vel så viktig er det at det er andre ungdommer der. De finner seg bestandig nye venner på plassene vi besøker. Litt data og MSN blir det jo om kveldene, men ikke på langt nær så mye som hjemme. Virker som de rett og slett trives sammen med mor og far i forteltet. Tror også de trives med litt oppgaver på turen som de ellers ikke har, ja til og med det å tømme septiken er ok. Vi lar dem ta del i matlagingen og det meste av andre ting. Kjempegøy for dem å ta ansvaret for grillingen en dag[/b] , de får ansvaret for allt fra innkjøp til oppvask. Og de liker det, varter opp med flere retter så vi snakker ikke bare om pølser ibrød. Tror de har behov for og liker det å sitte stille og rolig i forteltet sammen med oss og prate om løst og fast, de har tross allt en hektisk hverdag til vanlig de også. Espen | |
|
| |
ulla BARON!
Antall Innlegg : 2170 Localisation : Ski Registration date : 30.09.2007
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? Fre 23 Nov 2007 - 10:44 | |
| - Espen H. skrev:
- Hei.
Mine barn, alder 12, 15, og 18år, koser seg faktisk i campingvognen. Internett på plassen er klart et pluss, men vel så viktig er det at det er andre ungdommer der. De finner seg bestandig nye venner på plassene vi besøker. Litt data og MSN blir det jo om kveldene, men ikke på langt nær så mye som hjemme. Virker som de rett og slett trives sammen med mor og far i forteltet. Tror også de trives med litt oppgaver på turen som de ellers ikke har, ja til og med det å tømme septiken er ok. Vi lar dem ta del i matlagingen og det meste av andre ting. Kjempegøy for dem å ta ansvaret for grillingen en dag[/b] , de får ansvaret for allt fra innkjøp til oppvask. Og de liker det, varter opp med flere retter så vi snakker ikke bare om pølser ibrød. Tror de har behov for og liker det å sitte stille og rolig i forteltet sammen med oss og prate om løst og fast, de har tross allt en hektisk hverdag til vanlig de også.
Espen Bra det der det likte jeg,en dag må mor-far ha pensjonist vogn da er det godt å få lidt hjelp av ungdommen hurrrra for dem.. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplass for ungdom????? | |
| |
|
| |
| Campingplass for ungdom????? | |
|