CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bilene våre

Go down 
+52
Stian C
cityhopper
jafo
awt
Veggis
AndersW
quattro1
MortenW
tottla
Curley
680M
StianHdj80
toreh
TrønderCamp
janp
livar
Lc120
sture_s
Rebell
Kay
sveintore
lange
Gunnar H.
joergt
Roger
pappa_wolf
anleggsgartnern
Arne Henriksen
Remi
Garviken
Lars Egil
Black Betty
Svein Tore
Harald
Espen H.
Bent Erik
FrankWS
sveine
Lene
hpk
joka
Hansen
Johnny
Camping Kai
Jan
O:J
bjørn
Fjellcamping
Jan Ole
Sten Rune
Ronny
Thomas
56 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:07

Camping Kai skrev:
Rune skrev:
Noen som kjenner til hvordan Mercedes Vito er å trekke vogn med? ..... 2.3 TD f.eks eller 110 CDI?

Jeg har bare lånt en slik for å flytte vogna mi engang.Den var det automat på , helt konge å kjøre merket ikke vogna (Hobby 720)i hele tatt.Men kvalitetsmessig er jeg mer usikker , har hørt litt av hvert.

Er ikke de bygget over de svunnene restene av Hanomag Hencel da??? samme fabrikk, eller kansje bare samme skallet av fabrikken.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:09

Vegard skrev:
Camping Kai skrev:
Rune skrev:
Noen som kjenner til hvordan Mercedes Vito er å trekke vogn med? ..... 2.3 TD f.eks eller 110 CDI?

Jeg har bare lånt en slik for å flytte vogna mi engang.Den var det automat på , helt konge å kjøre merket ikke vogna (Hobby 720)i hele tatt.Men kvalitetsmessig er jeg mer usikker , har hørt litt av hvert.

Er ikke de bygget over de svunnene restene av Hanomag Hencel da??? samme fabrikk, eller kansje bare samme skallet av fabrikken.....

Spania-produsert....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:11

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Camping Kai skrev:
Rune skrev:
Noen som kjenner til hvordan Mercedes Vito er å trekke vogn med? ..... 2.3 TD f.eks eller 110 CDI?

Jeg har bare lånt en slik for å flytte vogna mi engang.Den var det automat på , helt konge å kjøre merket ikke vogna (Hobby 720)i hele tatt.Men kvalitetsmessig er jeg mer usikker , har hørt litt av hvert.

Er ikke de bygget over de svunnene restene av Hanomag Hencel da??? samme fabrikk, eller kansje bare samme skallet av fabrikken.....

Spania-produsert....

Den spanske flue.......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:13

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Camping Kai skrev:
Rune skrev:
Noen som kjenner til hvordan Mercedes Vito er å trekke vogn med? ..... 2.3 TD f.eks eller 110 CDI?

Jeg har bare lånt en slik for å flytte vogna mi engang.Den var det automat på , helt konge å kjøre merket ikke vogna (Hobby 720)i hele tatt.Men kvalitetsmessig er jeg mer usikker , har hørt litt av hvert.

Er ikke de bygget over de svunnene restene av Hanomag Hencel da??? samme fabrikk, eller kansje bare samme skallet av fabrikken.....

Spania-produsert....

Den spanske flue.......

Vegard

Spansk døgn-flue.... av ymse kvalitet... iallefall opp til 2002-2003....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:16

Sten Rune

på 230 110 hk så dro de olje igjenom turboen, vi skifta turbo på flere biler, så ble det bra, en stund...... før det ble ny turbo igjen..... det var noe der de ikke fikk til, bedre med CDI tror jeg.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:20

Vegard

Den turbo-historien er en del, de har også hatt problemer med rust, automatgirkasse, forstillings detaljer og elektriske problemer...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:22

Det kan jo også være motsatt - at det er mye SAAB i en Opel.

SAAB og Subaru har en del fellestrekk også.

"Made in" i bilverden er mer et begrep om hvor bilen er designet enn hvor den produseres (monteres). En bil består av små og store deler fra hele verden. Til slutt blir det hele satt sammen et eller annet sted. Hvor spiller mindre rolle så lenge selskapets kvalitetsfilosofi følges opp i alle ledd, og det er man avhengig uansett om det er i Sverige eller i Kina
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:22

Sten Rune skrev:
Vegard

Den turbo-historien er en del, de har også hatt problemer med rust, automatgirkasse, forstillings detaljer og elektriske problemer...

Automatkassene visste jeg, og har skrevet dette til Rune, før i tråden her....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:25

Vegard

Så nå at Rune skal kikke på Vito.... jeg personlig hadde nok kasta bort den tida på andre merker.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:30

Sten Rune skrev:
Vegard

Så nå at Rune skal kikke på Vito.... jeg personlig hadde nok kasta bort den tida på andre merker.....

sendte det på en sms til ham.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:33

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard

Så nå at Rune skal kikke på Vito.... jeg personlig hadde nok kasta bort den tida på andre merker.....

sendte det på en sms til ham.....

Vegard

De har sikkert blitt bedre etter 03, men han skal vel ikke ha en kliss ny bil så da hadde jeg holdt meg unna iallefall.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:37


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 5 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:43

Sten Rune

Har melda rune på nytt vedr de linkene......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 22:47

Rune er på jobb.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 16 Jun 2008 - 23:28

Hello via mobiltelefon . Den ene jeg skal se på er en 03 mod som jeg tror er 108 eller 110 cdi. Hilsen rune fra mobil for første og siste gang
Til Toppen Go down
Garviken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Garviken


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 52
Localisation : bergen/Moen camping i hemsedal
Registration date : 01.09.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 1 Sep 2008 - 23:11

Bilene våre - Page 5 Dsc00048no1
Bilene våre - Page 5 W320
vw caravelle 2.5tdi 97 mod 102hk shippet til rundt 130hk tilhengervekt 2000kg vogntogvekt 4500kg.
knaus blueline 500s 98 mod totalvekt 1300kg egenvekt 1050kg[/img]


Sist endret av garviken den Man 1 Sep 2008 - 23:31, endret 5 ganger
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 1 Sep 2008 - 23:16

garviken skrev:
[img=https://2img.net/r/ihimizer/img125/5094/dsc00048oi6.jpg]
vw caravelle 2.5tdi 97 mod 102hk shippet til rundt 130hk tilhengervekt 2000kg vogntogvekt 4500kg.
knaus blueline 500s 98 mod totalvekt 1300kg egenvekt 1050kg[/img]
pent
gøy å se at det er flere som er over middels interresert i hvordan ting ser ut

og velkommen hit
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeLør 4 Okt 2008 - 21:22

Hansen skrev:
MB 220 cdi 04 mod. drar 2100 kg

Nå er E klassen bytta ut med ML 270 cdi Laughing
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeLør 4 Okt 2008 - 21:27

Hansen skrev:
Hansen skrev:
MB 220 cdi 04 mod. drar 2100 kg

Nå er E klassen bytta ut med ML 270 cdi Laughing
gratulerer med en mill mindre på kontoen da
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 7:38

Hansen skrev:
Hansen skrev:
MB 220 cdi 04 mod. drar 2100 kg

Nå er E klassen bytta ut med ML 270 cdi Laughing

Hansen.

Lykke til med ML'en.

Jeg savner den forrige E-klassen min,så jeg er litt spent på hvordan du vil like ML'en med tida.

Blir litt mindre komfort,og andre bevegelser i en sånn bil.Ikke den flytende følelsen man får i en E-klasse.

Veldig ok på motorvei opp til rundt 120 km/t,men noe særlig over det synes jeg blir litt masete,og man merker vinden ganske godt langs kystnære strøk,ved litt blåsevær.

På svingete vei blir den og litt krengete,og med litt smale seter uten for mye sidestøtte,må man holde seg litt ekstra fast i rattet,om man vil kjøre litt aktivt.

Men flott å sitte høyt,og få litt kongefølelse sånn sett.God plass er det og,selv om ikke bagasjerommet er så langt.Man får stablet utrolig mye i høyden der om man benytter det nettet som følger med.

Og så til det beste.....4x4 og lavgirserie.Snasent det lavgiret når man skal dra vogna ut av bløte underlag,hvor andre biler spruter gjørme rundt seg,og bare graver seg ned i skiten.

Og langs veien,med vogn,er ML'en en drøm å dra med.400 NM merkes når bakkene kommer.Gnager seg opp uten å slite vesentlig selv med en 790 bak.Og stabiliteten med permanent trekk på alle fire,pluss meget høy egenvekt,gjør at vogna ikke påvirker bilen nevneverdig.

Det negative jeg først nevnte her er jo ikke unikt for ML,men er noe man må ta med seg på kjøpet på en slik biltype.

Spent på om du vil like det i lengden.

Håper det..... cheers cheers
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 22:50

Hei Arve.

Hari kke fått prøvd vogna etter ML enda, men tok opp båten i går, veier ca 1800 kg og det var ikke noe problem.
Måtte på verksted 3 dager i denne uka, Esp/bas lampa lyste, og da jeg var inne og fikk lest av bilen fant de ut at det var noen sensorer i rattstammen som var defekt!!!!!!! fikk litt hakeslepp men fikk det på garantien, MEN lampa lyste fremdeles etter ny rattstamme på plass( til kr 12 000 + jobb Smile ) Det viste seg at de hadde montert pedalsettet med et stag som var får nær sensorne. men pytt jeg fikk jo ny rattstamme. Very Happy

Det eneste som bekymrer meg er høyden på kroken Embarassed vet ikke hvor mye forskjell det er fra E klassen, men ser at den er en del høyere, begge var orginale. hadde flere tilfeller der jeg var nedi med 720 på E klassen i sommer, så jeg lurer på hvordan det blir nå Question
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeSøn 12 Okt 2008 - 23:50

Hansen.

Det har blinka og lyst i ESP og andre lys i min og.Var innom verksted 3 ganger før de fant ut noe.Husker ikke i farta hva det var,men ABS og ESP ble satt helt ut av spill i hvert fall.Uvant å måtte pumpebremse igjen.Mange år siden sist.

Jeg har ikke vært nedi med 790'en min med den bilen,og har vel ikke tenkt så mye på høyden på kroken,siden alt har gått ok med begge vognene våre.Den andre er jo bare en 520 da.

Har du mye slag og risting på bakluka ? Sitter to gummiknotter på selve bilen,som møter luka når den lukkes.Disse må jeg stadig justere for at det ikke skal være et granskauen av ulyder baki der.
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:32

ARVE skrev:
Hansen.

Det har blinka og lyst i ESP og andre lys i min og.Var innom verksted 3 ganger før de fant ut noe.Husker ikke i farta hva det var,men ABS og ESP ble satt helt ut av spill i hvert fall.Uvant å måtte pumpebremse igjen.Mange år siden sist.

Jeg har ikke vært nedi med 790'en min med den bilen,og har vel ikke tenkt så mye på høyden på kroken,siden alt har gått ok med begge vognene våre.Den andre er jo bare en 520 da.

Har du mye slag og risting på bakluka ? Sitter to gummiknotter på selve bilen,som møter luka når den lukkes.Disse må jeg stadig justere for at det ikke skal være et granskauen av ulyder baki der.

Nei ikke noe problemer med luka her,men har bare hatt bilen i 1 mnd, men foreløpig fungerer den bra Very Happy hilken model er det du har og hvor langt har den gått (km) Question
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:57

Hadde selv for høy krok, dette er løst med å sette inn 15mm stål som senker kroken 13cm.
Ikke værdens peneste, men tar hele greia av når den ikke er i bruk.
Hadde 53cm normalt, 58cm ved max høyde på TEMS & 48,5cm ved TEMS senket, det ble vel høyt, spesielt med Hobby.

Plata er kraftig overdim, er kjørt mer enn 2500km med vogn og ingen tegn til at den svikter.
Spørsmålet er vel heller hva BT sier om de treffer meg med den & vogn på, men tar meg 6min å fjerne.

Bilene våre - Page 5 X33
Bilene våre - Page 5 X34
Orginalt:
Bilene våre - Page 5 Img_4492
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:59

Remi skrev:
Hadde selv for høy krok, dette er løst med å sette inn 15mm stål som senker kroken 13cm.
Ikke værdens peneste, men tar hele greia av når den ikke er i bruk.
Hadde 53cm normalt, 58cm ved max høyde på TEMS & 48,5cm ved TEMS senket, det ble vel høyt, spesielt med Hobby.

Plata er kraftig overdim, er kjørt mer enn 2500km med vogn og ingen tegn til at den svikter.
Spørsmålet er vel heller hva BT sier om de treffer meg med den & vogn på, men tar meg 6min å fjerne.

Bilene våre - Page 5 X33
Bilene våre - Page 5 X34
Orginalt:
Bilene våre - Page 5 Img_4492

Ugh..... den der plata tror jeg ikke jeg ville kjørt med...... og hva sier forsikringen om denne etter hvert mases av, og ryker??????
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:19

Vegard skrev:
Ugh..... den der plata tror jeg ikke jeg ville kjørt med...... og hva sier forsikringen om denne etter hvert mases av, og ryker??????
La vel ut dette med åpne øyne, og et lite veddemål med meg selv om hvor lang tid det tok før jeg fikk en slik respons Smile
Vel, at den skal "mases" av ser jeg som usansynlig, ser til plata vær gang jeg kobler til&fra og enda oftere, hadde jeg sett ett eneste tegn til at den ble "bøyd" på hadde jeg plukket den av umidelbart.
Ideen ble levert meg fra en sveiser som selv hadde hatt slikt i årevis, og med større bil enn meg. Han hadde sågar levert bilen til PKK uten at det ble annmerket (uten at det er noe kvalitetsstempel).
Den plata er nok ikke den svakeste delen i oppsettet.


Hva med feks denne? Er den sterkere?
Bilene våre - Page 5 Img_9612_400_300
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:29

Er vel ikke det det kommer an på dessverre.
Har sånne ting blitt "tuklet" med er det fort gjort å få et granskauen med forsikringsselskapet og myndighetene.
De vil da bruke det for det det er verdt for å slippe å betale.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:29

Artig sensur Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:34

lurte litt på "et granskauen" Smile
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:39

Vel, hvis man er redd for slikt, så er det vel endel som kansje er nervøs for chip, for høy egenvekt på vogn, overlast, ikke BE mm.
Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 23:43

J.O. skrev:
Artig sensur Laughing


Litt humor i hverdagen.... Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 0:28

Hansen skrev:
ARVE skrev:
Hansen.

Det har blinka og lyst i ESP og andre lys i min og.Var innom verksted 3 ganger før de fant ut noe.Husker ikke i farta hva det var,men ABS og ESP ble satt helt ut av spill i hvert fall.Uvant å måtte pumpebremse igjen.Mange år siden sist.

Jeg har ikke vært nedi med 790'en min med den bilen,og har vel ikke tenkt så mye på høyden på kroken,siden alt har gått ok med begge vognene våre.Den andre er jo bare en 520 da.

Har du mye slag og risting på bakluka ? Sitter to gummiknotter på selve bilen,som møter luka når den lukkes.Disse må jeg stadig justere for at det ikke skal være et granskauen av ulyder baki der.

Nei ikke noe problemer med luka her,men har bare hatt bilen i 1 mnd, men foreløpig fungerer den bra Very Happy hilken model er det du har og hvor langt har den gått (km) Question

Hansen.

Den er en 02,og har gått 146.000 nå.
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:58

ARVE skrev:
Hansen skrev:
ARVE skrev:
Hansen.

Det har blinka og lyst i ESP og andre lys i min og.Var innom verksted 3 ganger før de fant ut noe.Husker ikke i farta hva det var,men ABS og ESP ble satt helt ut av spill i hvert fall.Uvant å måtte pumpebremse igjen.Mange år siden sist.

Jeg har ikke vært nedi med 790'en min med den bilen,og har vel ikke tenkt så mye på høyden på kroken,siden alt har gått ok med begge vognene våre.Den andre er jo bare en 520 da.

Har du mye slag og risting på bakluka ? Sitter to gummiknotter på selve bilen,som møter luka når den lukkes.Disse må jeg stadig justere for at det ikke skal være et granskauen av ulyder baki der.

Nei ikke noe problemer med luka her,men har bare hatt bilen i 1 mnd, men foreløpig fungerer den bra Very Happy hilken model er det du har og hvor langt har den gått (km) Question

Hansen.

Den er en 02,og har gått 146.000 nå.

Ok min er en 05 mod har gått 50 000, det er siste mod av denne typen( final edition) så jeg håper de har plukket vekk de fleste feilene Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 53
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:00

Remi.
Smart løsning det der, men blir nok vanskelig og fp til på min som er orginalmontert og blir helt skjult når den legges inn
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 1:02

Hansen.

Håper du får et feilfritt bilhold med ML'en din.

Gled deg til vognturer med den.Der briljerer den nemlig.

Synes nesten den er bedre å kjøre med vogn bak jeg..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bilene våre - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bilene våre
Til Toppen 
Side 5 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: