CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bilene våre

Go down 
+52
Stian C
cityhopper
jafo
awt
Veggis
AndersW
quattro1
MortenW
tottla
Curley
680M
StianHdj80
toreh
TrønderCamp
janp
livar
Lc120
sture_s
Rebell
Kay
sveintore
lange
Gunnar H.
joergt
Roger
pappa_wolf
anleggsgartnern
Arne Henriksen
Remi
Garviken
Lars Egil
Black Betty
Svein Tore
Harald
Espen H.
Bent Erik
FrankWS
sveine
Lene
hpk
joka
Hansen
Johnny
Camping Kai
Jan
O:J
bjørn
Fjellcamping
Jan Ole
Sten Rune
Ronny
Thomas
56 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 52
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 9:19

tre dager etter jeg hadde fået min første bil, punkterte den, på forhjulet, å naturligvis, var det på en lørdags eftermiddag, så alt var stengt.
reservehjulet lå hjemme, å mobiltelefon, var dengang for de rikeste.
på den lokale bensinstasjonen, hadde de lappegreier til sykkel.
å med makt å møye, fikk jeg av dekket. (vet ikke hvorfor, men kubein å slegge har altid hørt til, i mine biler!)

brugte tre esker med lapper til sykkel, for at være sikker på at driten var tet, å fik med hjælp av en forbipasserende dekket på felgen, å luft i hjulet.

bilen kjørte med det dekket (å ubalanse!) i tre måneder, før jeg fikk byttet!

nød lærer naken dansker å lappe dekk! hahaha
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeFre 2 Apr 2010 - 10:38

anleggsgartnern skrev:
er vel ikke noen av dere som heter Macgyver til mellomnavn?

Reparerte selv en børste på en dynamo med lit bly fra en blyant, fjær fra en kulepenn og en ledningsbit....

Når man står der på E18 en søndag formiddag og er på vei hjem med vogna er rådyra gode.... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 7 Caravan
Til Toppen Go down
Roger
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Roger


Male
Antall Innlegg : 27
Age : 57
Localisation : Helgeland
Registration date : 18.06.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeFre 9 Apr 2010 - 14:52

Mercedes 320 cdi
197 HK og 470 NM

Bilen er helt KONGE å dra vogn med.
Til Toppen Go down
joergt

joergt


Male
Antall Innlegg : 16
Localisation : Vesterålen
Registration date : 06.08.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 18:34

Renault Laguna stv 1,9 dci (2005 modell)

Syns bilen er veldig myk bak. Savner også niveauregulering.

Rart er den delen med vekt

vekt bil bort i mot 2000 kg
vekt henger med bremse 1500 kg

vogntogvekt 3100 kg

nettopp vært på ferie og klart vektbegrensniger med 40 kg ( + muligens 30 kg, egenvekt sjåfør er på 105 kg hvis jeg kan trekke fra mine 30 kg overvekt)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTir 17 Aug 2010 - 19:04

105? står i vognkortet at du veier 75 kilo, det har staten bestemt lol!
Til Toppen Go down
Gunnar H.
CAMPER
CAMPER
Gunnar H.


Male
Antall Innlegg : 42
Age : 53
Localisation : Aure, Nordmøre
Registration date : 29.06.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 16:03

Jeg har en 2006 modell mercedes E280CDI.

Denne har diesel V6 motor på 3 liter og 190 hk, og et deriemoment på 440nm helt fra 1400rpm.
Girkassen er en 7-trinns automat.
Maks hengervekt er 2100 kg.

Kjøpte bilen i fjor høst, og i tillegg vogna (Hobby 610 UKF 2008-mod) som har totalvekt på 1800 kg.

Har vert ute og kjørt med dette nå i sommer, og er meget fornøyd med farkosten. Veldig trekkvillig, og ingen problemer med og holde farten noen plass pga motbakke nei. cheers
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 17:41

Gunnar H. skrev:
Jeg har en 2006 modell mercedes E280CDI.

Denne har diesel V6 motor på 3 liter og 190 hk, og et deriemoment på 440nm helt fra 1400rpm.
Girkassen er en 7-trinns automat.
Maks hengervekt er 2100 kg.

Kjøpte bilen i fjor høst, og i tillegg vogna (Hobby 610 UKF 2008-mod) som har totalvekt på 1800 kg.

Har vert ute og kjørt med dette nå i sommer, og er meget fornøyd med farkosten. Veldig trekkvillig, og ingen problemer med og holde farten noen plass pga motbakke nei. cheers

3 liters sekser-diesel gjør vel susen tenker jeg Smile Skikkelig maskin!
Til Toppen Go down
Gunnar H.
CAMPER
CAMPER
Gunnar H.


Male
Antall Innlegg : 42
Age : 53
Localisation : Aure, Nordmøre
Registration date : 29.06.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 18:03

Ja, V-sekseren fungerer meget godt. Likeså 7-trinnskassen.

Angret ikke et sekund på det kjøpet. Det kan anbefales på det sterkeste.

Tror nok at du også kunne tenkt deg ei slik og dra Bürstneren med Smile Neida, tuller bare.

Mondeoen er nok god den, men tror du ville kjent noe forskjell ja.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 19 Aug 2010 - 18:30

Gunnar H. skrev:
Ja, V-sekseren fungerer meget godt. Likeså 7-trinnskassen.

Angret ikke et sekund på det kjøpet. Det kan anbefales på det sterkeste.

Tror nok at du også kunne tenkt deg ei slik og dra Bürstneren med Smile Neida, tuller bare.

Mondeoen er nok god den, men tror du ville kjent noe forskjell ja.

Hadde helt klart vært noe med en sånn bil å trekke med ja.. Men jeg trenger litt mer bagasjeplass Smile Med 3 små så trengs litt utstyr. Trekker ikke med Mondeoen, den er nok for veik til å trekke Burstneren. Mondeoen min kan ikke trekke mer enn 1800, vogna veier 1805 "tom". Må nok bruke gode gamle Caravellen som trekkdyr gitt Smile
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 8:27

Mange fine trekkbiler her Smile

Min trekkbil, Ford Galaxy TDI, fungerer fint med sin høye egenvekt og 115hk og dertil tilhørende 310 MN.

På motorveier ned gjennom Europa i sommer klarte den brasene veldig bra med ca 1600kg på kroken. Oppoverbakkene trengtes det til noe giring, men til å leve med. Stabiliteten er god med kort overheng fra bakaksel til hengerfeste og lavprofildekk.

Ellers er jeg ny her som bruker, selv om jeg har "tyvtittet" her en stund allerede.... cyclops
Til Toppen Go down
sveintore
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Age : 45
Localisation : Molde
Registration date : 29.06.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 13:25

Har en Nissan Pathfinder her med 173 gamper som liker å dra vogn (hengervekt på tre tonn).. Men økonomien tilsier at jeg skal ha meg noe billigere.. Så om noen er interessert så er det bare å si ifra Smile

Blir vel byttet til en passat til 100-150k med 1,9 TDi'en med 130 gamper tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 20:01

Jeg har en VW Tiguan 2011 sport/style med 140hk diesel og 7-trinns DSG-kasse.
Super trekkvogn
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeSøn 22 Aug 2010 - 21:27

Må også få skryte av V70'n som henger som et slips helt fremme Very Happy
Super trekker og nok power Very Happy 185hk/400Nm...
Til Toppen Go down
Kay




Antall Innlegg : 1
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 08.05.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeMan 23 Mai 2011 - 21:00

Jeg kjører SAAB 9-5 2,2, Tid 2005. Den drar 1,8 tonn på en goværsdag. Jeg drar forøvrig en 1990 mod "Bjølle" 600 TDL.....boggy
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 10:50

Jan skrev:
må vel si litt mer om vår bil for de som tror at bilen må være stor for å dra vogn
har en 99 modell scenic 1,6 som vi kjøpte i 2004 med 70k på telleren.
byttet varmeapparatregister og 3 hjullager kort tid etterpå, har siden byttet styrelagerene i støtdempertårnene, og bremseklosser forran.
nå er bremsene bak klar for utskiftning, men det skulle da bare mangle etter 185k
har ikke hatt noe annet tull med bilen annet enn den berømte termostaten som åpner for tidlig slik at det ikke blir skikkelig varmt, og at den ikke stenger skikkelig slik at den bruker lang tid på å komme opp i for lav temperatur
kunne aldri tenkt med å ha noen annen type bil som hverdagsbil.
kjørte på ferie til nordnorge for et par år siden sammen med noen i en nyere bmw 5 serie med sportsunderstell, og de klagde på at det var så dårlige veier oppover, sporete og humpete
skjønner enda ikke hva de prater om
hadde tenkt å kjøpe ny bil, men siden vi ikke har hatt noe tull med den så blir den nok her til den ramler i staver
eneste ankepunktet er lysene som er en dårlig vits for å si det pent
det er løst med et sett med releer og direktestrøm slik som på ekstralys, og fikk opp volten på pæra fra 11,8 til 14,1v, og satte og i 90+ pærer fra osram
bosh rallye 225, 37,5 med 100w pærer i hjelper rimelig godt det og

ulovlig? jada, men skal heller betale ei eventuell bot enn å få en elg i fronten
glad i elg, men da på tallerkenen, ikke i fanget

men de var de trekkegenskapene da
bilen er utrustet med en 1,6 bensin på 90 hk og nm som en stor batteridrill, men ligevel har den fått utlevert en hengervekt på 1350 kilo
forstå det den som vil, men det tallet er i alle fall tenkt på flat vei, ikke i bakker
men den er heldigvis ganske lavt giret så med ei vogn på 12-1300 kilo totalvekt så kommer man da frem selv om man bør beregne litt ekstra tid for ikke å blåse motoren til himmels Evil or Very Mad
men den er faktisk veldig stødig forran vogna på tross av sin beskjedne størrelse

Henger meg på denne.
Vi har brukt en Peugeot 307sw 110hk hdi til trekkvogn flere ganger på en velfyllt Kabe, ca 1500kg.
Maks hengervekt er 1500kg på denne bilen. Må si jeg ble imponert over hvor stødig denne bilen var til å trekke, og det var ikke noe problem å ha et godt skyv oppover de aller, aller fleste bratte og lange bakkene. Til tross for at disse bilene er forholdvis små, var det lite å kjenne til vogna bak.
I løpe av en distanse på ca.45 mil var snittforbruket i flg kjørecomputer 0,88 pr mil. Egen reell måling viste 0,96 og det synes jeg er helt overkommelig.

Nå går det for det meste i en 08 Mondeo TDCi 140hk. Dette er jo en bedre trekkvogn enn Pug'en, men tatt i betraktning størrelse, vekt og motor har Pug'en virkelig imponert meg.
Har lyst til å bytte til en SUV, f.eks. Outlander når det blir større vogn.

Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 11:28

Passat 2,0 TDi 2006 mod, 140 HK & 320 NM og 250.000 km på tellern!
Må være såpass motor for å dra 650 KFU på 1900 kg!
Ligger i snitt på 1 liter på mila med vogn. 0,5-0,6 på langtur uten vogn.
Lyst til å dra innom TS-Racing en tur ja Cool
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 11:32

sture_s skrev:
Passat 2,0 TDi 2006 mod, 140 HK & 320 NM og 250.000 km på tellern!
Må være såpass motor for å dra 650 KFU på 1900 kg!
Lyst til å dra innom TS-Racing en tur ja Cool

Dette er 250 bredde, ikke sant? Hvordan opplever du å trekke en så bred vogn med en vanlig stasjonsvogn?
Og hvordan synes du bilen takler denne vogna med tanke på stødighet osv?
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 11:44

Ja den er 250 bred. Bilen kan trekke 2 tonn og har 4-hjulstrekk.
Har dradd vogna ca 50-60 mil og syns det virker ganske ok. (kjøpte vogna nå i vinter)
Vogna virker stødigere og mer behagelig å trekke en gammelvogna (hobby 535 86 mod på 1200 kg)
Bil og vogn har vel ca samme vekt når alle mann og bagasje er ombord.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 16:51

Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 17:02

Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 17:04

Daily driver: VW Transporter 2003 modell, 102hk TDI. Stødig og god til trekking av vogn, men lite egnet til ferieturer da det er en toseter...
Turbil/godbil: 1990 Caravelle 2,1 112hk bensin automat. Bruker ca 0,8 liter på mila, resten er hobby :PHar ikke prøvd den foran Kaben ennå, gikk stort sett 40 opp og 40 ned bakkene med Hobbyen på slep... Skal ha i manuell kasse, satser på at det hjelper.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 17:07

Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) Laughing Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 17:16

Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) Laughing Laughing Laughing Laughing

Hehe, skjønner. Smile
Går sikkert en del diesel med det oppsettet da... Smile
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 17:40

Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) Laughing Laughing Laughing Laughing

Hehe, skjønner. Smile
Går sikkert en del diesel med det oppsettet da... Smile
Tja er da ikke så galt,fyller diesel når det nesten er tomt jeg da.Bruker ikke noe mere nå enn når den var orginal.Har lavere turtall nå i 80km/t enn før skjønner du. Laughing Laughing Går forbausende billig med dette oppsettet.Så lenge jeg ikke må ned i lavserie,sperrer innkoblet og lite luft i dekkene. Cool Cool Cool
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 18:01

Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) Laughing Laughing Laughing Laughing

Hehe, skjønner. Smile
Går sikkert en del diesel med det oppsettet da... Smile
Tja er da ikke så galt,fyller diesel når det nesten er tomt jeg da.Bruker ikke noe mere nå enn når den var orginal.Har lavere turtall nå i 80km/t enn før skjønner du. Laughing Laughing Går forbausende billig med dette oppsettet.Så lenge jeg ikke må ned i lavserie,sperrer innkoblet og lite luft i dekkene. Cool Cool Cool

Tror det blir SUV på oss også etter hvert, men LC blir for dyrt tror jeg. Er drømmebil, men lander nok på Outlander eller lignende. Blir sikkert noe helt annet å trekke vogn med slike biler.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 18:38

Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) LaughingLaughingLaughingLaughing

Han har nok bare 32", han. Men så trenger han ikke å frisere forskjermen heller for å unngå subbing. En annen fordel med dekk for litt større SUV'er er Load Indeks. Den ligger på rundt 120, mao ca 1400-1500 kg. Da trenger en ikke bekymre seg for om bilen er tungt lastet.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 18:44

janp skrev:
Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) LaughingLaughingLaughingLaughing

Han har nok bare 32", han. Men så trenger han ikke å frisere forskjermen heller for å unngå subbing. En annen fordel med dekk for litt større SUV'er er Load Indeks. Den ligger på rundt 120, mao ca 1400-1500 kg. Da trenger en ikke bekymre seg for om bilen er tungt lastet.

Ja det er hlet klart en fordel. Hvor mye veier bilen din egentlig? Må være over 2 tonn?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 18:49

Ca 2400 uten noe særlig last. Vognkortet sier ca 2250 om jeg husker rett.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 20:04

janp skrev:
Ca 2400 uten noe særlig last. Vognkortet sier ca 2250 om jeg husker rett.
Å min litt over 2600 kg vis jeg ikke husker feil..
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 20:10

Noen bedre? Burger-SUV f.eks? Suspect
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 20:25

2920 uten last.... Razz

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bilene våre - Page 7 Caravan
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTor 31 Mai 2012 - 21:34

2008 mod Nissan X-Trail. Manuelt gir (for automatkassa til Nissan duger kun til å dra trillebår Rolling Eyes ), 150hk og 320Nm.
Har vært ute med vogna to helger nå, og synes at bilen fungerer fint til å dra med, selv om jeg selvsagt kjenner litt bevegelse bak bilen.

Har som mange andre lyst på litt større bil, da gjerne en Pajero av den nye typen, eller LC, meeeen det koster jo litt da, og med vogna vi har idag holder det med X-Trailn.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeFre 1 Jun 2012 - 0:06

janp skrev:
Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) LaughingLaughingLaughingLaughing

Han har nok bare 32", han. Men så trenger han ikke å frisere forskjermen heller for å unngå subbing. En annen fordel med dekk for litt større SUV'er er Load Indeks. Den ligger på rundt 120, mao ca 1400-1500 kg. Da trenger en ikke bekymre seg for om bilen er tungt lastet.

He he JanP.Du er bra skøy du.Det subber som f.. til deg ved litt aktiv off road kjøring... Bilene våre - Page 7 388844 Bilene våre - Page 7 388844 Å ikke nekt for det er samme dekk dim som jeg hadde før.Å den er ikke 32 men 31,6" så det så...... Bilene våre - Page 7 742796 Bilene våre - Page 7 742796
Til Toppen Go down
toreh
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
toreh


Male
Antall Innlegg : 23
Localisation : Troms
Registration date : 11.07.2011

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 0:33

Kjører en 2004 mod Mercedes ML 270 cdi, en helt fantastisk bil å dra vogn med siden min er senket ca 6cm. Automat er et must når man skal plassere vogn, og ikke minst lavserien:) Drar en burstner 690 tk som måler 956 cm med drag, og det går helt fint med ml`n:)
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitimeTir 17 Jul 2012 - 23:27

Lc120 skrev:
Rebell skrev:
Lc120 skrev:
Kjører en 09 Toyota Land cruiser 120 GX med 8 seter,TEMS og luftfjæring.Løftet bil med 33 tommers dekk og 17 tommers felger.214 hk og godt over 500 nm fra 1200 omdreininger på motoren.6 trinns automat.Bruker diesel og fylles ganske ofte.
(JanP kommer sikkert med noen gull korn nå) Laughing Laughing Laughing

Kjører du med 33" dekk til vanlig? Hvordan er det? Smile
Helt greit er det,bilen ble enda mere stabil enn før men det kommer nok av at det er et annet ET på de felgene som sitter på.JA å orker da ikke å skifte dekk i hytt å pine så de får stå på.Jobben min bringer meg titt og ofte utenfor allfarvei,derfor er den satt opp sånn.
(Men mest for å terge JanP da han IKKE har det) Laughing Laughing Laughing Laughing

Nå begynner vi å snakke her men 33"?? Ække det lite da? Cool
Godt å se det blir dradd med Cruiser iallefall.. Har selv Land Cruiser 80 på 37"/38" å den æ veldig fin å dra mæ

Hmmmm skulle æ satt signaturen te: mye høyere enn LC120 og Janp sin?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bilene våre - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bilene våre   Bilene våre - Page 7 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bilene våre
Til Toppen 
Side 7 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: