CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Italia 2020

Go down 
+3
awt
janp
quattro1
7 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 205
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeMan 23 Mar 2020 - 10:20

Tror nok også vår jomtru-tur blir avlyst, så får vi håpe det lar seg gjøre å laffe litt rundt i Norge i det minste.

Jeg lurer faktisk også på hvordan det vil gå å ta fukttest om alt går skeis, og ting stopper enda mer opp. Man har gjerne et tidsvindu dette skal tas innenfor med tanke på garantier.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeMan 23 Mar 2020 - 10:31

Planene for våren var Åndalsnes og rundt omkring, samt en tur til geiranger. Men uten vogn, tror ikke det er noe populært med nesten 14,5 meter der. Men jeg har ikke funnet noe eksakt om et ev- forbud. Men jeg bruker vettet, det er det lurete. Sognefjellet og Strynefjell i forfjor ga en pekepinn på om hva som er lurt å gjøre, og ikke minst tidspunktet.

Fukttest innenfor pluss/minus 2 mnd er vel det de oppgir. Men er det ingen ting å finne ved f.eks 3 mnd etter dato så skulle en tro at det er innenfor. Men man vet jo ikke, en fabrikk kan vel si at det ikke er innenfor og at garanti utgår. Men ta det uansett, det er  iallefall en dokumentasjon på at ting er på stell ved et ev. salg.
Har aldri tatt fukttest, selv ikke på den vogna som var bare 2 år ved kjøp.

Tok jevnt en sjekk med en egen måler, og selv om den ikke er kalibrert for dette så ser en om det er vesentlige avvik fra et teststed til et annet. Men på denne vogna vi har nå skal vi gjøre det, det er en helt annen prisklasse også. Og da er det greitt å ikke risikere noe. Har under 3 mil hjemmefra til nærmeste merkeforhandler, og ca 16 mil til neste. Men siden vogna er registret i mars så er det et uheldig tidspunkt for test om man har kun 2 mnd på seg.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeOns 25 Mar 2020 - 1:29

Tror nok desverre tur nedover Europa er lite fornuftig i år, selv om restriksjonene skulle lette. Har selv resignert på Italia i år, det blir uansett både uklokt og å utsette familien for fare. Vaksine er tydeligvis et fjernt håp fortsatt, kan nesten ikke forstå det da hele verdens spesialister jobber med saken.
Nesten fristet til å bare la vogna stå i vinterhiet til neste år, har jo ikke bruk for den i år, men kanskje likevel greit å ta den ut for vask og lufting før neste vinter. Da kan jeg også benytte anledningen til å bytte bremsebånd, slik at vi er helt klar med skarpe bremser til Europa-tur 2021. Nåværende bånd er neppe utslitt, men trolig nokså harde etter noen år, så nye er innkjøpt.
Fuktsjekk, det utfører jeg selv etter utløp av garanti. Rimelig enkle saker, selv om jeg ser at campingbladet igjen synes å mene at dette er "rocket science". Caravanbransjen i Norge burde vokse opp, virkelig!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 3 Apr 2020 - 2:03

Slik myndighetene har bestemt blir det ikke hytteferie i påsken på oss i år. Litt forb....., egentlig, hadde planer, men ok, vi er lydige. Da blir det å hente ut vogna fra vinterhiet i mai en gang når det måtte passe, vaske, vokse, bytte bremsesko og så sette inn igjen til neste vinter. Camping i 2020 er jo uaktuelt, Norge gidder jeg ikke, ferdig opplevd, Europa er risiko. Europa synes altfor farlig i 2020, håper det er greit å kjøre nedover i 2021. I 2021 er vi forhåpentligvis alle vaksinert mot covid 2019.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 3 Apr 2020 - 8:42

Norge er jo et stort og langstrakt land med fantastisk natur og destinasjoner, hvordan kan det være ferdig opplevd??
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 3 Apr 2020 - 17:38

Har campet i 50 år, først i Norge, deretter Skandinavia, og så Europa. Norge har jeg sett fra topp til tå hele veien, kjørt på kryss og tvers, først med telt, deretter vogn, og er virkelig glad i kongeriket. Har vært nærmest overalt, og det er mye fint å se. Men skikkelig god sommer, det er oftest mangelvare.
Nå vil jeg gjerne ha skikkelig sommer, behagelige badetemperaturer, og rimelig og god mat på grillen, og alt dette finnes ikke i Norge, så derfor kjører vi sørover (når det er mulig). Sier det gjerne igjen, camping i Norge er dyrt og oftest dårlig, det gidder jeg ikke å være med på. Kjører derfor sørover i ferien, der finner jeg plasser med supert tilbud av alle slag og ikke minst skikkelig sommer, slik at jeg kan regne med å grille den innkjøpte maten når jeg solvarm kommer opp fra stranden og setter den ferdiglagede grønnsakformen (squash, løk, tomat, paprika pluss krydder) i stekeovnen.

Så derfor, Norge har jeg rimelig bra oversikt over, nedover Europa er det mye å lære og mye å forstå og oppleve. Husk at Norge er et lite og tidligere fattig land opp mot arktis, helt uinteressant for de fleste før vi fikk gode velferdsordninger.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeLør 4 Apr 2020 - 17:54

\"quattro1 skrev:
"....Sier det gjerne igjen, camping i Norge er dyrt og oftest dårlig, det gidder jeg ikke å være med på....

.....Husk at Norge er et lite og tidligere fattig land opp mot arktis, helt uinteressant for de fleste før vi fikk gode velferdsordninger.


Vi får være enige om at vi er uenige!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2020 - 15:53

Ser du har gått leie av å feriere i hjemlandet. Jeg er enig med deg at det er godt med sommer og varme dager.  Men det er slett ikke avgjørende for meg. Og det å ligge på stranda i syden har jeg ikke gjort siden vi var i Karibien (Playa del Carmen) 5-6 mil sør for Cancun. Har ikke fristet i det hele tatt å reise til syden for å ligge på stranda.
Å stoppe oppe på f.eks Hjerkinnplatået en sommerkveld og se Snøhetta i stadig mørkere blå himmel og snøen blir rødere når klokka går mot 10 om kvelden, og tempen er 16-18 gr og det er nesten vindstille; det gir meg mange ganger mer enn å ligge på ei sandstrand. Den roen denne stillheten gir er noe som gir meg en god og avslappende opplevelse. Har også parkert der opp og satt opp telt. Og det skal det nok bli tid til i sommer også. Man trenger ikke å dra så langt for å få flotte opplevelser.

Synes ikke det er spesiellt dyrt på norske plasser. Når du reiser ned til Norditalia så blir det jo svindyrt pr døgn uansett. Så tar du en tur i Norge så blir det betydelig billigere uansett. Trenger ikke allverdens fasciliteter når vi camperer, da bad og toalett i vogna tilsammen er gedigent. Og vann har vi da i massevis, og kjøleskap/fryser rommer mat for mange dager uten påfyll. Og med 125Ah Litium tilkoblet 320W solceller så er strøm i sommerhalvåret bekymringsløst. Om det ikke er TV-dekning er helt greitt, det ser man da ellers hjemme om man må ha det.

Om det blir mulig å reise nordover for søringer gjenstår å se. Og Lofoten, som var tenkt i juni, blir kanskje noe senere. Og en tur til Åndalsnes står på tapetet, om plassene er åpne på forsommeren etter disse restriksjonene. Tyskland er i det blå, fikk et bilde fra plassen vi har vært i Ediger. Kun på en av nesten 100 plasser som pleier å være belagt til ei vanlig påske står det oppstillt ei vogn. Plassen ellers er tom, hoteller og restauranter er stengt. Ingen turister, knapt noen utenom de lokale. Trist og tøft blir det nok for næringen overalt denne sesongen.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeMan 6 Apr 2020 - 0:57

Neida, man trenger ikke å reise langt for å finne gode opplevelser, enig i det. Men i sommerferien, da vil jeg veldig gjerne ha behagelige sommertemperaturer både på land og i vann. Også kjekt med interessante steder å besøke, og å lære mer om sin egen verdensdel, altså Europa.
Har ingenting imot camping i Norge, om noen skulle tro det, men jeg har kjørt både nord og sør, og er glad for å ha gjort nettopp det. Vi har et fint land! Anbefaler gjerne hele landet!
Jada, det er dyre campingplasser på Lidoen, ingen tvil om det. Men se hva du får for prisen da, i forhold til norsk plass med et stykke norsk gressbakke, ofte tvilsomt servicebygg, og dett var dett. Er det varmtvann når du vil dusje, tja, erfaringsmessig sjelden. Hvorfor ikke?
Har aldri opplevd mangel på varmtvann på lidoen. Du kan oppleve dusjkø i tiden rundt 18.00 - 19.00, men varmtvann er der uansett.
Og så er det resten av tilbudet der nede da, full pakke med aktiviteter hele dagen, gjerne jazz on the beach på kveldstid, og all verdens tilbud for den som vil. Tennis, vindsurfing, pil og bue, fotball, minigolf, etc, etc. Her er det meste. Vil du kjøre go-kart på bane en dag tar du turen til Jesolo, og kjører der. Profft opplegg. Og skikkelig moro.
Det er nok bare å slå fast at tilbudet på Lidoen ligger flere divisjoner over det norske campingplasser kan tilby. Og det er jo helt forståelig, gitt antall gjester.

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTir 7 Apr 2020 - 7:41

Du er nok like begeistret for campingplasser i Italia som de opplevelser vi hadde på RIU-kjedens hoteller i Mexico. Det må oppleves, og er umulig å beskrive. Men vel så viktig som f.eks den første kvelden i 2002 da vi satt 100m fra karibiens bølger, og en fullmåne kom opp i øst, var det vi fikk oppleve når vi f.eks svømte mange meter inn under bakken i deler av det som er et enormt nettverk av elver som er oppdaget under bakken. Dokumentar fra dette er sendt på Discovery eller National Geogrphi for noen år siden.
Og å få høre om den grufulle offerkulturen blant Maya-folket. Og se de enorme konstruksjonene i f.eks Chichen Itza og hvordan de levde der. Små barn ble ofret, kvinner ble flådd og lederne kledde på seg huden deres. Hjerter ble revet ut av kroppen av levende personer for å bli ofret til gudene. Osv osv.

Sol og sommer er noe vi lengter etter. Vi trenger sola og varme, men noen ganger blir det ikke slik. Vi må finne andre ting å glede oss over. Sitter vi og sturer og lever på sommeren i fjor, eller snøen som fsat og lange skiturer i fjellet, blir det litt stusselig etterhvert.

Dette tempelet i Chichen Itza har 4X90 trinn på de 4 sidene, pluss 4 på toppen. Samt 1 platå helt øverst. 365 tilsammen. Jeg sprintet opp og forbi mengder av rimelige rødsprengte amerikanere. Nedover ble det litt forsiktigere. Den er bratt og høyt mellom trinnene.

Italia 2020 - Page 4 Chichen-Itza
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeOns 8 Apr 2020 - 1:17

Helt sikkert mye interessant å se både i Mexico og andre steder. Og så er det jo de facto slik da, at det over tid har utviklet seg sterke og rike kulturer endel steder, f.eks. både hos Inkaene og hos Romerne, som har produsert imponerende byggverk som er kjekt å besøke. Og ekstra hyggelig er det jo hvis slike besøk kan kombineres med varm og god sommer, samtidig som det er lærerikt på mange vis. Fantastiske strender og god mat skader heller ikke!
Men er lite glad i lange oversjøiske flyturer, synes mange timer i et fly er plagsomt, man sitter nokså trangt og ikke særlig godt etter noen timer, og fryktelig kjedelig er det også. Kunne f. eks. ha god lyst til å besøke venner i Australia, men 23 timer effektiv flytid stopper nok den turen for meg, det blir bare ikke. Har strukket meg til USA, tror det holder for min del. Og USA er fantastisk å besøke, selv uten en gammel kultur. Er f.eks. blitt skikkelig positivt overrasket over den utrolig hyggelige stemningen i New York, utrolig og imponerende by med hyggelige folk. Og kunne godt tenke meg å kjøre Route 66 med en skikkelig amerikansk muskelbil (med solid V8 selvfølgelig).
Men nå skulle jo denne tråden handle om tur til Italia i 2020, og slik tur blir det vel neppe for noen. Det er skikkelig skummelt med de tilstandene vi kan se fra Lombardia og Veneto. Vi får håpe og tro at disse turene igjen blir mulige å gjennomføre trygt i 2021 (vaksinert mot corona). Hvis ikke selges bil og vogn, har ingen nytte i utstyr som ikke kan benyttes, det er død kapital. Da må vi tenke nytt. Slik er det bare i disse tider. Vi får se hva fremtiden bringer, kanskje blir det duracellbil før vi aner?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeOns 8 Apr 2020 - 18:56

Vi skrinlegger utlandet i 2020. Hadde håpet på en snartur på vestkysten av Sverige nå på våren. Og kombinere det med barnebarn og fukttest på vogna. Men det er fortsatt karantene på tilbaketuren fra Sverige. Så får en se hva som skjer.
Nedover i europa blir det helt tøffe restriksjoner for innreise. Tror det blir stengt langt utover sommeren/høsten. Sommeren blir nok i nærområdet, det er helt sikkert. Og tråden Italia 2020 er det bare å lukke, den turen er kansellert allerede for deg. Så kritisk som det ser ut til å bli fremover så er det opplagt langvarig lukking av grenser.

Det kan være kjedelig å reise med fly over lange avstander, men reiser man uten barn så kan man stoppe et par netter underveis slik du gjør med bil nedover i europa. Men det blir få stopp på en rtasteplass når du flyr. Kona fløy til Taiwan på businessklasse, det var luksus så det holdt. Liggestol som var mer som ei seng, og 13 timer gikk som en drøm. Men det blir ikke noe før om et par år hvis vi drar sammen. Prisen for resia er stiv om man vil ha komfort.

Vogna skal brukes mye før det blir noe lang flytur. Men det blir ikke Italia noen gang for oss, det er nå 100% sikkert. Og det blir nok svært tøft for disse store plassene i Italia og gamle Jugoslavia femover. Mange vil nok gå under de som mange andre steder, det ligger vel i kortene slik det ser ut til å utvikle seg fremover.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTor 9 Apr 2020 - 8:21

Har i 20 år campet på Balkan langs Adriaterhavet, noen år langs Middelhavet (Italia, Frankrike og Spania) de siste år på Algarve-kysten i Portugal. Vi foretrekker små campingplasser som ikke har fullt belegg. Dett er/blir første året vi holder oss i eget land, og det grunnet reiserestriksjoner. men til neste år så blir det full fart sydover. flower
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTor 9 Apr 2020 - 21:39

Joda, Italia 2020 er tapt. Er også tvilende til 2021, slik ting ser ut nå, men håper. Klart plassene på Lidoen lider, det meste av kundegrunnlaget er borte vekk, ingen vettuge reiser dit i sommer. Men de overlever nok, vil jeg tro, det har vært rimelig god butikk i mange år. Håper på en grei 2021, og da vil jeg tro det blir fullt belegg og vel så det, for det er mange som liker å feriere der. Kan helt klart anbefale ferie i Italia når denne pandemien er over, super sommer, mye å se og oppleve, og nydelig mat.
Men 2020 er glemmesak, dessverre. Kjenner jeg blir grundig forbanna på kineserne som har gitt verden denne pandemien, og dermed ødelagt så mye. Og så fortsetter de pinadø med disse markedene sine som produserer livsfarlige viruser. Dette er ikke akseptabelt et sekund, steng ned alt dette pronto, ellers må verden ta andre virkemidler i bruk. Det er totalt uakseptabelt å fortsette med en praksis som produserer pandemier, og hvis de ikke forstår dette selv må de få kraftige påminnelser fra verden. Og det er rimelig enkelt i prinsippet, ødelegg økonomien deres, så hører de nok godt etter.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTor 16 Apr 2020 - 1:17

Ser at GP har utsatt åpning halvannen måned, går ut fra at dette gjelder flere plasser. Vil anta at disse plassene uansett forventer mange italienske gjester, og derved holder åpent. Ser også at de tilbyr å flytte reservasjonsgebyr for 2020 over til 2021, for de som har reservert tomt/bolig. Kjempefint, og hyggelig for de som har bestilt plass for 2020 allerede. Det har ikke jeg, bestiller ikke, kommer når jeg kommer, og drar når jeg drar.
Men det er nok 2021 som gjelder for de fleste nå vil jeg tro. De fleste har innsett at 2020 blir en spesiell ferie med mange restriksjoner, vi gleder oss til vaksine har kommet og ting blir normale igjen i 2021.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTor 16 Apr 2020 - 6:58

Tror ikke at det blir åpne grenser i europa før langt utpå sommeren, sikkert ikke før høsten når ferietiden er over for de aller fleste. Man får sende regningen til de ansvarsfraskrivende lederne i det landet dette svineriet kom fra.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeTor 16 Apr 2020 - 9:40

quattro1 skrev:
Og det er rimelig enkelt i prinsippet, ødelegg økonomien deres, så hører de nok godt etter.
Da må folk slutte å kjøpe duppeditter derfra. Og det blir mildt sagt vanskelig. Nå må man lete for å finne noe som IKKE er produsert i Kina.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 17 Apr 2020 - 0:48

Det er riktig, slutt å kjøpe fra Kina, pokker heller. Er prisbevisst, men gir blanke i om det koster noe mer å kjøpe fra Norge eller Tyskland, egentlig. Ofte ikke den helt store forskjellen. Flere slike pandemier koster langt mer enn alt annet, så det må vi unngå.
Noterer for øvrig at Donalden (tross mange andre rare saker) med sin uberegnelige framferd har fått Kina til enorme innrømmelser. Det lar seg gjøre å presse giganten, så gjør det! De kan ikke evig leve på billige piratkopier.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 17 Apr 2020 - 10:15

Det jeg mente var at det faktisk er utfordrende å finne varer som IKKE er produsert i Kina. Kanskje vi alle må bli mer idealistiske, og ikke tenke "mest mulig, billigst mulig" hele tiden. Det er vanskelig å kritisere Kina uten å gå i oss selv. Opp med hånden de som ikke har kjøpt billig på nettet fra nettopp Kina; Ebay, Wish, AliExpress osv...
I Klimadebatten er det også mange som peker til Kina. "Hvorfor skal VI kutte utslipp, når DE åpner stadig nye kullkraftverk?"
Så glemmer man beleilig nok at kullkraften går i stor grad til å dekke etterspørselen vår etter billige bruk-og-kast-varer.
Nei, vi må gå i oss selv...
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitimeFre 17 Apr 2020 - 23:14

Det er sant, mye er produsert i Kina, men nå holder det for min del. Er skikkelig provosert, denne pandemien kommer fra Kina, og de kunne stoppet den om de var ærlige i begynnelsen. Det var de ikke. Derfor kjøper jeg ingenting fra Kina, punktum. De har gitt verden en pandemi pga de tussete markedene deres med ville dyr og overtroiske saker om medisin fra ville dyr, stopp galskapen! Er grundig provosert, tusener av uskyldige døde og ødelagte økonomier og ferier for mange pga dette kinesiske tullet.
Det er for øvrig riktig at Kina bygger kullkraftverk i rasende tempo, hvorfor skal andre gjøre noe med CO2-utslipp da? Skal duracell-bil i lille Norge liksom ordne opp i saken? Temmelig tåpelig opplegg for alle som kan regne. Still Kina til ansvar!
Ellers, kjør til Italia når det blir normale forhold. Der finner man mye kultur både på veien og nede ved Adriaterhavet, samt god sommer og fabelaktige campingplasser.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Italia 2020 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Italia 2020   Italia 2020 - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Italia 2020
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Camping i koronanorge 2020
» Italia 2024
» Italia 2019
» Italia 2021
» Italia 2022

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Italia-
Gå Til: