CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:59

[quote="Lars Egil"]
May-Britt skrev:
Lars Egil skrev:
Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?

Prøvde jo å si det i starten av diskusjonen her at i alle fall vi visste hva vi kjøpte. At vi er meget fornøyd med vogna vår og at jeg helt ærlig driter i hva andre måtte mene om cm og vogna.....

Kunne aldri bytta vogn pga noe sånt tull som noen cm...... Betty skriver jo veldig klart at vi vet hva vi har kjøpt. At dette er et problem for andre får jaggu være deres sak..... ergrelse over en gammel konkurs er jaggu ikke enkel å komme over. På tide å innse at verden går videre uten enkelte vognmerker......

Å bli fremstilt som en idiot som er blitt lurt fordi en kjøper ei vogn en har lyst på irriterer ....... Jeg er et oppegående menneske som vet hva jeg har kjøpt og det tror jeg de fleste som kjøper seg vogn er.......
Tviler ikke på at dere visste hva dere kjøpte og det er jo flott at dere erfarer at det var et godt kjøp også. Det må jo være det som er målet for alle som skal ha seg en vogn, helt uavhengig av hva slags merke det er. Jeg har heller ikke problem med å si at vi fant vogna som passet for oss. Om andre liker vårt valg eller ikke....? Kunne ikke bry meg mindre.

Og jeg tviler heller ikke på at du er meget oppegående. Det som irriterer meg i slike diskusjoner er at en tidlig i tråden kan konkludere, også begynner det en evig loop som tydeligvis frembringer mye skrivekløe, men som ikke tilfører diskusjonen noe nytt.

Men jeg skal jo innrømme at det er litt morsomt å lese også da.... Men det er jo rart at en til stadighet skal havne i opposisjon til hverandre pga ulike merker?

Hva er kjernen i den fritidsformen vi alle her inne setter så stor pris på?[/quote]

Er dette et lurespørsmål? Kan det være cm? Eller kg? scratch scratch

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 20:06

kbanto skrev:
Om det er kabe eller hobby, spiller vel egentlig ikke så stor rolle. Bare eieren føler at han har fått ei vogn som HAN/HUN trives med cheers
Dette er jo helt individuelt. Vi trives i hobbyen vårs, kompisn å dama trives i kaben sin lol!

Dette skrev kbanto i går.........det er mye visdom i de ordene som hver og en av oss skulle tatt til oss.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 20:13

May-Britt skrev:
kbanto skrev:
Om det er kabe eller hobby, spiller vel egentlig ikke så stor rolle. Bare eieren føler at han har fått ei vogn som HAN/HUN trives med cheers
Dette er jo helt individuelt. Vi trives i hobbyen vårs, kompisn å dama trives i kaben sin lol!

Dette skrev kbanto i går.........det er mye visdom i de ordene som hver og en av oss skulle tatt til oss.........

Dette handler på ingen måte om trivsel....... en kan like gjerne stortrives i en liten Poletta, som i en Hacienda 1000.....

det handler om en produsents bevisste valg, for å pynte på forholdet mellom produkt og pris.... som derved er vill-ledene


Sist endret av Vegard den Ons 25 Jun 2008 - 20:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 20:17

Typisk Kabe kjøp foregår på denne måten;

Jeg har ingen aning om mål etc. hos Kabe;
Jeg vet i grunnen ikke en driit om mål på andre vogner heller;
Kan litt om måla på en fordømt blå tyskerfaen som henger bak bilen; Evil or Very Mad

Jeg går inn i vogna som jeg tror er coool for meg;
I dette tilfelle en 780 TDL uten at jeg har lest på siden av vogna;
Jeg ser meg omkring, liker det jeg ser; setter meg; sitter godt;
Spør om pris; Kikker i lommeboka mens jeg flirer;
Betaler og går! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742


Skiter vel i om denne vogna er ditt eller datt i forhold til utgåtte brosjyrer fra Hedemarken ... lol!


Dessuten Vegard; visst søttern er det ryddig i gasskassa mi ! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 388844
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:05

psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:08

Harald skrev:
psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.

Harald

akkurat..... det er nettopp dette jeg mener.... vi er skummelt mye enige for tiden...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:11

Vegard skrev:
Harald skrev:
psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.

Harald

akkurat..... det er nettopp dette jeg mener.... vi er skummelt mye enige for tiden...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Kan ikke si eg liker utviklingen heller Basketball Basketball Basketball
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:11

Vegard skrev:
Harald skrev:
psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.

Harald

akkurat..... det er nettopp dette jeg mener.... vi er skummelt mye enige for tiden...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394



Dette er ikke bra når to kverulanter er enig....... da blir det jæ....kjedelig her lol! lol!

STOPP MED DET Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:16

Gossjh. Nå har detta blitt til en " jeg kan tisse lengre en deg" tråd. pale
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:17

Johnny skrev:
Gossjh. Nå har detta blitt til en " jeg kan tisse lengre en deg" tråd. pale

johnny

nope...... for det er en del her som ikke har trykk på strålen lengre, og bare det naturlige fallet igjen...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:17

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.

Harald

akkurat..... det er nettopp dette jeg mener.... vi er skummelt mye enige for tiden...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Kan ikke si eg liker utviklingen heller Basketball Basketball Basketball
er det viktig å ha riktig lengde på piggene i dekkene, eller trenger man ikke piggdekk?????Suspect scratch Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 265129
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:19

Morten E skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
psst,Vegard har jo ett lite poeng da.

Blir jo omtrent det samme som å hevde at om motoren er oppgitt i HK eller KW ikke spiller noen rolle.
Det spiller jo en rolle i forhold til hva man får.

Sånn sett hadde det blitt rettere å sammenlikne mot faktiske mål og ikke modellbetegnelse...

Det har sikkert dere kabeeiere gjort,så eg sikter ikke til dere,men det blir litt feil å snakke med en forhandler som sammenligner kabe 780 mot netopp en bjølle 790 på pris.....da vil jo Kaben vinne.....

Hadde man sammenlignet en bjølle 690 mot en kabe 780 som faktisk er rettere å gjøre ville nok regnestykket sett annerledes ut i favør bjølle.

Det er nok det Vegard mener og dette mener eg han har helt rett i.

Utover det er det jo hvordan vi liker vogna våres som betyr noe uansett modell er nå min mening.

Harald

akkurat..... det er nettopp dette jeg mener.... vi er skummelt mye enige for tiden...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Kan ikke si eg liker utviklingen heller Basketball Basketball Basketball
er det viktig å ha riktig lengde på piggdekkene, eller trenger man ikke piggdekk?????Suspect scratch Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 265129

Æ'kke lov med pigg nå.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:19

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Gossjh. Nå har detta blitt til en " jeg kan tisse lengre en deg" tråd. pale

johnny

nope...... for det er en del her som ikke har trykk på strålen lengre, og bare det naturlige fallet igjen...

Har trykket blitt borte???? affraid
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:20

steikiførrengjængmætuillpeisa
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:21

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Johnny skrev:
Gossjh. Nå har detta blitt til en " jeg kan tisse lengre en deg" tråd. pale

johnny

nope...... for det er en del her som ikke har trykk på strålen lengre, og bare det naturlige fallet igjen...

Har trykket blitt borte???? affraid

statistisk sett, er det noen her som blir blaut på sokkene ved avtapping av vannet.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:21

Jan skrev:
steikiførrengjængmætuillpeisa
de på Kabe-fabrikken ja...... helt enig......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:22

Vegard skrev:
Jan skrev:
steikiførrengjængmætuillpeisa
de på Kabe-fabrikken ja...... helt enig......
men de lager jo verdens beste vogner da.
nest etter noen andre merker
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:24

Men dere....for en stund siden ble det påbudt at butikkene skal oppgi kilopris på produktene de selger og ikke bare pris på selve produktet.

Det er jo en grunn til det og det er jo for at vi ikke skal bli villedet.

Eg mener det er det som er essensen her også,så får dere bare være uenig med meg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:24

Jeg fatter hva Vegard mener jeg....

Og jeg er for at det skulle vært en standard for modellbetegnelsen i cm, meter eller lignende. Dvs at alle kunne forholde seg til den samme standarden. Klart det kunne vært kjekt om de glansede Kabe brosjyrer henviste til de samme verdier som flygeblad fra andre produsenter.

For meg er det imidlertid uvesentlig hva Kabe faktisk kaller vogna mi. Det hadde ikke betydning for mitt valg av vogn. Jeg for min del føler meg ikke snytt av det faktum at vogna vår er å sammenligne med en 720 fra en annen produsent. clown

I vår sammenheng var det faktiske detaljer som f.eks. en funksjonell midtsitter som var utslagsgivende. At den heter 780, 720 eller 230 betydde liksom ikke noe. geek

Det viktigste av alt med denne tråden og dagens 9 siders utvikling er jo all den humor og underholdningsverdi den har gitt. Jeg antar at alle tar dette som rivende god humor. lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:26

Harald skrev:
Men dere....for en stund siden ble det påbudt at butikkene skal oppgi kilopris på produktene de selger og ikke bare pris på selve produktet.

Det er jo en grunn til det og det er jo for at vi ikke skal bli villedet.

Eg mener det er det som er essensen her også,så får dere bare være uenig med meg

helt enig, men cm prisen finner du ikke hos vognforhandlerene, men jaggu burde den oppgis, så lenge noe spekulerer i dette..... for ingen får meg til å tro det er tilfeldig......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:27

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:

johnny

nope...... for det er en del her som ikke har trykk på strålen lengre, og bare det naturlige fallet igjen...

Har trykket blitt borte???? affraid

statistisk sett, er det noen her som blir blaut på sokkene ved avtapping av vannet.......

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:28

Harald skrev:
Men dere....for en stund siden ble det påbudt at butikkene skal oppgi kilopris på produktene de selger og ikke bare pris på selve produktet.

Det er jo en grunn til det og det er jo for at vi ikke skal bli villedet.

Eg mener det er det som er essensen her også,så får dere bare være uenig med meg

Enig i det. Burde vært standardiserte målemetoder som det er på andre områder. Men så lenge det ikke er noen standard på dette området så blir svenskemål en faktor som må omregnes i forhold til kontinentale modeller som kanskje bruker annen standard.
Helt håpløst å forholde seg til men så er ikke lengdemål på vogn som opptar meg mest.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:31

Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:32

Johnny skrev:
Harald skrev:
Men dere....for en stund siden ble det påbudt at butikkene skal oppgi kilopris på produktene de selger og ikke bare pris på selve produktet.

Det er jo en grunn til det og det er jo for at vi ikke skal bli villedet.

Eg mener det er det som er essensen her også,så får dere bare være uenig med meg

Enig i det. Burde vært standardiserte målemetoder som det er på andre områder. Men så lenge det ikke er noen standard på dette området så blir svenskemål en faktor som må omregnes i forhold til kontinentale modeller som kanskje bruker annen standard.
Helt håpløst å forholde seg til men så er ikke lengdemål på vogn som opptar meg mest.

Knaus har jo vært andre veien...... opptatt av å være størst i klassen, så er gjerne ei vogn som heter 510, feks vært 560....... men der har det vel variert noe med årsmodellene....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:32

Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742


Men de har så små nevær de tertene der oppe
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:33

Johnny skrev:
Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742


Men de har så små nevær de tertene der oppe
Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Shocked lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:34

Alle jentene jeg kjenner har svære nevær Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:35

Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

He-he.....

Betty er ikke bortskjemt skjønner jeg...... for meg er det du her beskriver, mere for ei vorte å regne.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:36

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

He-he.....

Betty er ikke bortskjemt skjønner jeg...... for meg er det du her beskriver, mere for ei vorte å regne.....

Nå hakke du sett klubbene til kjærringa clown
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:38

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

He-he.....

Betty er ikke bortskjemt skjønner jeg...... for meg er det du her beskriver, mere for ei vorte å regne.....

Nå hakke du sett klubbene til kjærringa clown

Nei nå.....!!!!!!!! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 904284 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 904284 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 904284 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 904284 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 904284


Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:38

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

He-he.....

Betty er ikke bortskjemt skjønner jeg...... for meg er det du her beskriver, mere for ei vorte å regne.....

Nå hakke du sett klubbene til kjærringa clown

er sånne greip av noen krafsere, sexy da??????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:41

Vel på nært hold så... Hu blei skarp her borte nå...
Søte lanker så.. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968

Tilbake til saken... de glansede brosjyrer Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:42

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Visst pokker er lengden viktig;

"To nevær og hue fritt !"

Dette er et mål jentene må lære seg her i distriktet.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

He-he.....

Betty er ikke bortskjemt skjønner jeg...... for meg er det du her beskriver, mere for ei vorte å regne.....

Nå hakke du sett klubbene til kjærringa clown

Rufus: PC-privilegiene er herved inndratt for resten av kvelden!!! pig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:43

Rufus skrev:
Vel på nært hold så... Hu blei skarp her borte nå...
Søte lanker så.. Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 190968

Tilbake til saken... de glansede brosjyrer Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 897742

oj-oj-oj-ojjjjjj....... føler jeg hører de helt store tøflene subber her nå......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 21:48

DÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆVEN.......

Rufus forsvant rett i seng jo....... skal si det er selv-styre i regimet der...... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 928394
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 9 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 9 av 28Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 18 ... 28  Next
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer
» Erfaringer med Bjølseth
» Erfaringer med biltemaaggregat?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: