CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : Previous  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 18 ... 28  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:23

Nå nei du May-Britt. Ikke prøv deg jeg skal ikke vente 10 år på den kosen du lovet bort.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:24

Betty Boop skrev:
May-Britt skrev:
Rufus skrev:
Til dere i diskusjonen; her er en mulig løsning:

Husker en episode fra et mc treff på det tidlige 80 tallet...
Foregikk på Kvanhøgda Camping på Golsfjellet.
81 , kanskje 82....

Diskusjonene om hvilket merke som var best, værst etc. gikk høyt rundt bålet.

En av gutta, noe overstadig, med Suzuki reiste seg opp etter å ha sovet rett på bakken litt utenfor bålsirkelen. Sleep
Han hadde bestemt seg i søvne antagelig; han reiste seg opp; dro ned smekken og pisset på en Honda. Deretter gikk han målbevisst tilbake til stabilt sideleie og snorkelyder. Sleep

Ingen var i tvil om hans mening. clown

Rufus

Når jeg leser dette så må jeg le....... Razz

En gang i min ungdom da vi kjørte moped og var på ei kro, kom en helfull type bort og skulle sloss med Arve fordi han hadde Honda, han hadde Suzuki selv........

Da han ikke fikk noe respons og det ble dårlig med slossing, ble han så frustrert at han freste........grep blomstervasen på bordet og kasta blomstene i nakken på en type bak seg og drakk opp blomstervannet Shocked ..... det ble reaksjon kan du si.........men fra han som fikk blomstene i nakken...... Very Happy Very Happy Very Happy

Laughing

Hva sier du - skal vi ha oss en tråd om Bjølleinteriør??? Må da være noe gull å finne på Finn.....
Eller kanskje vi skulle skrive om Bjølle -08 modell... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Ha ha!! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394


BB


Det var et styggt slag under beltespenna lol! lol! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 92321
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:26

Tja.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 4227166_520x0

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:26

Betty Boop skrev:
May-Britt skrev:
Rufus skrev:
Til dere i diskusjonen; her er en mulig løsning:

Husker en episode fra et mc treff på det tidlige 80 tallet...
Foregikk på Kvanhøgda Camping på Golsfjellet.
81 , kanskje 82....

Diskusjonene om hvilket merke som var best, værst etc. gikk høyt rundt bålet.

En av gutta, noe overstadig, med Suzuki reiste seg opp etter å ha sovet rett på bakken litt utenfor bålsirkelen. Sleep
Han hadde bestemt seg i søvne antagelig; han reiste seg opp; dro ned smekken og pisset på en Honda. Deretter gikk han målbevisst tilbake til stabilt sideleie og snorkelyder. Sleep

Ingen var i tvil om hans mening. clown

Rufus

Når jeg leser dette så må jeg le....... Razz

En gang i min ungdom da vi kjørte moped og var på ei kro, kom en helfull type bort og skulle sloss med Arve fordi han hadde Honda, han hadde Suzuki selv........

Da han ikke fikk noe respons og det ble dårlig med slossing, ble han så frustrert at han freste........grep blomstervasen på bordet og kasta blomstene i nakken på en type bak seg og drakk opp blomstervannet Shocked ..... det ble reaksjon kan du si.........men fra han som fikk blomstene i nakken...... Very Happy Very Happy Very Happy

Laughing

Hva sier du - skal vi ha oss en tråd om Bjølleinteriør??? Må da være noe gull å finne på Finn.....
Eller kanskje vi skulle skrive om Bjølle -08 modell... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Ha ha!! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394

Jepp lol! lol! lol! lol!

Lag en tråd så henter vi flotte interiørbilder........ lol! lol!

Spørs om noen dauer av sjokk er da........ Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394

Bølle 08 finnes takk og pris ikke ........ Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 265129
Til Toppen Go down
Igor
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 46
Registration date : 16.04.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:28

Hvor mange meter Bjølseth går det på en Kabe nå igjen? Eller var det omvendt?

Dere har jaggu hatt en diskusjon som overgår enhver stortingsdebatt både form og innhold. Minner mye om kommunepolitikeren som foreslo å bruke den gamle brannbilen bare når det falsk alarm.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:29

J.O. skrev:
Tja.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 4227166_520x0


Minner meg om kjøkkenet til farmor Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:30

J.O. skrev:
Tja.

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 4227166_520x0

J.O

der er det noe som ikke stemmer..... skifta skapdører der???? og kappa over kjøkkenvinduet stemmer ikke.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:30

Tom RS skrev:
Nå nei du May-Britt. Ikke prøv deg jeg skal ikke vente 10 år på den kosen du lovet bort.

Razz Razz Razz er bare å være på rett sted i sommer det, så kan kosen kommer før du aner det......... lovet er lovet vet du........holder ord jeg.....

kunne tenkt meg til Hunderfossen og i helga.......men formen tilsier ikke camping ennå.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:31

Igor skrev:
Hvor mange meter Bjølseth går det på en Kabe nå igjen? Eller var det omvendt?

Dere har jaggu hatt en diskusjon som overgår enhver stortingsdebatt både form og innhold. Minner mye om kommunepolitikeren som foreslo å bruke den gamle brannbilen bare når det falsk alarm.

Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:32

men det kan være en 02 mod...... 680M
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:34

Vegard skrev:
men det kan være en 02 mod...... 680M
AutoDB-kode: 679054


2002 Bjølseth 540

1.480.000,-







lol! lol! lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:36

Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
May-Britt skrev:
Rufus skrev:
Til dere i diskusjonen; her er en mulig løsning:

Husker en episode fra et mc treff på det tidlige 80 tallet...
Foregikk på Kvanhøgda Camping på Golsfjellet.
81 , kanskje 82....

Diskusjonene om hvilket merke som var best, værst etc. gikk høyt rundt bålet.

En av gutta, noe overstadig, med Suzuki reiste seg opp etter å ha sovet rett på bakken litt utenfor bålsirkelen. Sleep
Han hadde bestemt seg i søvne antagelig; han reiste seg opp; dro ned smekken og pisset på en Honda. Deretter gikk han målbevisst tilbake til stabilt sideleie og snorkelyder. Sleep

Ingen var i tvil om hans mening. clown

Rufus

Når jeg leser dette så må jeg le....... Razz

En gang i min ungdom da vi kjørte moped og var på ei kro, kom en helfull type bort og skulle sloss med Arve fordi han hadde Honda, han hadde Suzuki selv........

Da han ikke fikk noe respons og det ble dårlig med slossing, ble han så frustrert at han freste........grep blomstervasen på bordet og kasta blomstene i nakken på en type bak seg og drakk opp blomstervannet Shocked ..... det ble reaksjon kan du si.........men fra han som fikk blomstene i nakken...... Very Happy Very Happy Very Happy

Laughing

Hva sier du - skal vi ha oss en tråd om Bjølleinteriør??? Må da være noe gull å finne på Finn.....
Eller kanskje vi skulle skrive om Bjølle -08 modell... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Ha ha!! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 928394


BB


Det var et styggt slag under beltespenna lol! lol! Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 92321

They had it coming...... som dem sier på godt norsk..... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 897742 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 715312
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:38

J.O. skrev:
Vegard skrev:
men det kan være en 02 mod...... 680M

AutoDB-kode: 679054



2002 Bjølseth 540

1.480.000,-







lol! lol! lol! lol! lol!

540 tenkte jeg ikke på..... men den har samme kjøkken og soverom som 680M, men nooe mindre salong..... badet i hjørnet på dørsiden bak....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:40

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
men det kan være en 02 mod...... 680M

AutoDB-kode: 679054



2002 Bjølseth 540

1.480.000,-







lol! lol! lol! lol! lol!

540 tenkte jeg ikke på..... men den har samme kjøkken og soverom som 680M, men nooe mindre salong..... badet i hjørnet på dørsiden bak....

Men, er det et godt kjøp?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:44

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
men det kan være en 02 mod...... 680M

AutoDB-kode: 679054



2002 Bjølseth 540

1.480.000,-







lol! lol! lol! lol! lol!

540 tenkte jeg ikke på..... men den har samme kjøkken og soverom som 680M, men nooe mindre salong..... badet i hjørnet på dørsiden bak....

Men, er det et godt kjøp?

Bør være rom for noe pruting.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 17:46

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
men det kan være en 02 mod...... 680M

AutoDB-kode: 679054



2002 Bjølseth 540

1.480.000,-







lol! lol! lol! lol! lol!

540 tenkte jeg ikke på..... men den har samme kjøkken og soverom som 680M, men nooe mindre salong..... badet i hjørnet på dørsiden bak....

Men, er det et godt kjøp?

Bør være rom for noe pruting.....

cheers lol! lol!
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 18:54

her var det mye om vognlengde... var vel litt om mus og Smile

katter diskuterer mus Smile

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Big-mouse
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:20

ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:21

Slitsomt å lese så mange sider.... med så lite innhold... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:22

inneholdt da noen mål om ikke annet Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:22

Lars Egil skrev:
Slitsomt å lese så mange sider.... med så lite innhold... Very Happy

Men det var viktig innhold......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:26

Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:27

May-Britt skrev:
Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........
ikke innvendig lengde, det er det som er viktig Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:28

Å skifte kjøleskap i ei kabe er ikke bare bare........det har forhandleren funnet ut..........

Det må tre mann til.......og gjett hvordan det skal gjøres?? Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:29

Morten E skrev:
May-Britt skrev:
Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........
ikke innvendig lengde, det er det som er viktig Wink

Mye av det vi hadde inni LMCen er nå i gasskassa......så plassen er godt utnytta den...... bedre utnytta enn om den plassen hadde vært innvendig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:33

Lars Egil skrev:
Slitsomt å lese så mange sider.... med så lite innhold... Very Happy

Lars Egil

Man skal ikke kimse av cm.
Det er viktig det.. Wink
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:35

Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:42

Lars Egil skrev:
Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?

Det bør det være til den prisen.


















Beklager.
Kunne ikke dy meg. lol! lol! lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:42

May-Britt skrev:
Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........

Du skyter jo total skivebom her..... det er 70 cm forskjell innvendig, og det er den plassen du bruker..... et bobmerom blir da ikke større forsi om det har tykke vegger....

En front som er så skrå, at det gir masse plass i ei gasskasse, som jo absolutt ikke ikke kan brukes til annet enn rot, har jo ikke noe med vognas str å gjøre.... du kan ha to meter gasskasse, men vogna blir ikke romsligere av det......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:43

Lars Egil skrev:
Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?

Prøvde jo å si det i starten av diskusjonen her at i alle fall vi visste hva vi kjøpte. At vi er meget fornøyd med vogna vår og at jeg helt ærlig driter i hva andre måtte mene om cm og vogna.....

Kunne aldri bytta vogn pga noe sånt tull som noen cm...... Betty skriver jo veldig klart at vi vet hva vi har kjøpt. At dette er et problem for andre får jaggu være deres sak..... ergrelse over en gammel konkurs er jaggu ikke enkel å komme over. På tide å innse at verden går videre uten enkelte vognmerker......

Å bli fremstilt som en idiot som er blitt lurt fordi en kjøper ei vogn en har lyst på irriterer ....... Jeg er et oppegående menneske som vet hva jeg har kjøpt og det tror jeg de fleste som kjøper seg vogn er.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:45

Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........

Du skyter jo total skivebom her..... det er 70 cm forskjell innvendig, og det er den plassen du bruker..... et bobmerom blir da ikke større forsi om det har tykke vegger....

En front som er så skrå, at det gir masse plass i ei gasskasse, som jo absolutt ikke ikke kan brukes til annet enn rot, har jo ikke noe med vognas str å gjøre.... du kan ha to meter gasskasse, men vogna blir ikke romsligere av det......

Vogna vår ER romslig den........mye mer romslig enn LMCen.......

Fatter ikke hva som er problemet ditt. Kabe måler vognene sine forskjellig fra Bjølseth .........og hva så???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:48

May-Britt skrev:
Lars Egil skrev:
Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?

Prøvde jo å si det i starten av diskusjonen her at i alle fall vi visste hva vi kjøpte. At vi er meget fornøyd med vogna vår og at jeg helt ærlig driter i hva andre måtte mene om cm og vogna.....

Kunne aldri bytta vogn pga noe sånt tull som noen cm...... Betty skriver jo veldig klart at vi vet hva vi har kjøpt. At dette er et problem for andre får jaggu være deres sak..... ergrelse over en gammel konkurs er jaggu ikke enkel å komme over. På tide å innse at verden går videre uten enkelte vognmerker......

Å bli fremstilt som en idiot som er blitt lurt fordi en kjøper ei vogn en har lyst på irriterer ....... Jeg er et oppegående menneske som vet hva jeg har kjøpt og det tror jeg de fleste som kjøper seg vogn er.......

Har aldri sagt kabe-kjøperene er idioter, men jeg har sagt at Kabe kammuflerer pris, ved villede kjøpere ved valg av modellbetegnesle.....

ved dette oppnås å kammuflere en vel drøy pris på produktet, ved at en villeder kunder til å sammenlikne pris med større konkurrenter....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:49

Har sagt det før, men gjentar det gjerne.
Det finnes en vogn som heter Bürstner Ventana 690 TK. Den er 956cm total lengde. Dette er 3cm! mer enn Bjølseth 790. Den har visst nok et relativt stort og vekk kastet tomrom mellom gasskasse og hodeenden på dobbelsenga.
Spørsmålet er om eiere av denne vogna er lurt eller har gjort det usedvanlig skarpt?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:52

May-Britt skrev:
Vegard skrev:
May-Britt skrev:
Morten E skrev:
ble det rolig her nå???
var jo så gøy å lese Wink

Jeg kunne jo fortsatt.......er noen innlegg med spørsmål der som jeg ikke har svart på........

Fant jo ut at 790n bare er 14 cm lengre enn vår........ikke mye å briske seg for det Wink ........

Du skyter jo total skivebom her..... det er 70 cm forskjell innvendig, og det er den plassen du bruker..... et bobmerom blir da ikke større forsi om det har tykke vegger....

En front som er så skrå, at det gir masse plass i ei gasskasse, som jo absolutt ikke ikke kan brukes til annet enn rot, har jo ikke noe med vognas str å gjøre.... du kan ha to meter gasskasse, men vogna blir ikke romsligere av det......

Vogna vår ER romslig den........mye mer romslig enn LMCen.......

Fatter ikke hva som er problemet ditt. Kabe måler vognene sine forskjellig fra Bjølseth .........og hva så???

Problemet er at Kabe hadde noen konkurrenter, som leverte større vogner enn de selv...... Kabe hadde en pris på sin vogn som var mindre, men som lå rett oppunder denne konkurrentens pris....

Ei 780, 790, og 800 vogn er det naurlig å sammenlikne i pris...... men ikke ei 720, og dette forsøker de å kammuflere, ved å kalle vogna 780
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 19:56

May-Britt skrev:
Lars Egil skrev:
Viktig diskusjon.... jo, forsåvidt enig i det, men det er helt utrolig hvor mange sider som genereres når en ikke er (og aldri vil bli) enige her inne.
Også er det jo alltid noen som må kaste dritt. Har aldri forstått meg på det, så lenge eieren (eller banken) er fornøyd med vogna, så må jo det være bra vel. Helt unødvendig å rakke ned på det ene eller andre merket. Slike innlegg reduserer kvaliteten på innleggene.
Det er jo enkelt å konkludere på diskusjonen.
Kabe 780 har innvendig lengde på 720. Ja, det er enkelt å bli lurt til å tro at vogna er 60cm lenger enn navnet skulle tilsi. Ja, du er helt idiot om du kjøper en Kabe 780 og i ettertid vil heve kjøpet fordi den bare måler 720 innvendig. End of that discussion? Er ikke det sånn ca. kjernen...?

Vel, vel. Er det ellers noen bra erfaringer med Kabe?

Prøvde jo å si det i starten av diskusjonen her at i alle fall vi visste hva vi kjøpte. At vi er meget fornøyd med vogna vår og at jeg helt ærlig driter i hva andre måtte mene om cm og vogna.....

Kunne aldri bytta vogn pga noe sånt tull som noen cm...... Betty skriver jo veldig klart at vi vet hva vi har kjøpt. At dette er et problem for andre får jaggu være deres sak..... ergrelse over en gammel konkurs er jaggu ikke enkel å komme over. På tide å innse at verden går videre uten enkelte vognmerker......

Å bli fremstilt som en idiot som er blitt lurt fordi en kjøper ei vogn en har lyst på irriterer ....... Jeg er et oppegående menneske som vet hva jeg har kjøpt og det tror jeg de fleste som kjøper seg vogn er.......
Tviler ikke på at dere visste hva dere kjøpte og det er jo flott at dere erfarer at det var et godt kjøp også. Det må jo være det som er målet for alle som skal ha seg en vogn, helt uavhengig av hva slags merke det er. Jeg har heller ikke problem med å si at vi fant vogna som passet for oss. Om andre liker vårt valg eller ikke....? Kunne ikke bry meg mindre.

Og jeg tviler heller ikke på at du er meget oppegående. Det som irriterer meg i slike diskusjoner er at en tidlig i tråden kan konkludere, også begynner det en evig loop som tydeligvis frembringer mye skrivekløe, men som ikke tilfører diskusjonen noe nytt.

Men jeg skal jo innrømme at det er litt morsomt å lese også da.... Men det er jo rart at en til stadighet skal havne i opposisjon til hverandre pga ulike merker?

Hva er kjernen i den fritidsformen vi alle her inne setter så stor pris på?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 8 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 8 av 28Gå til side : Previous  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 18 ... 28  Next
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer
» Erfaringer med Bjølseth
» Erfaringer med biltemaaggregat?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: