CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer fra Kabe eiere

Go down 
+30
numpsey
LOGE
Espen V
hpk
Lars
Jørn O
Remi
ziri
Fjellcamping
ray ray
Ronny
Rashid
Svein Olav
ArneO
mr.T
tor1
Camping Kai
Jan
Johnny
joka
Igor
Lars Egil
Harald
kbanto
Jan Ole
Cecotto
asghegg
ulla
Sten Rune
Black Betty
34 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 15 ... 28  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:05

Har sett at Haciendaen kan leveres med 2 dører..

Hadde vært kjekt da.. en ut i bua og en ut bak bua...

"Utgang bak" som han sa sjåføren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:10

Rufus skrev:
Har sett at Haciendaen kan leveres med 2 dører..

Hadde vært kjekt da.. en ut i bua og en ut bak bua...

"Utgang bak" som han sa sjåføren.

Rufus

joda..... har sett det..... men det kommer ingen Kabe her vet du.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:21

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Har sett at Haciendaen kan leveres med 2 dører..

Hadde vært kjekt da.. en ut i bua og en ut bak bua...

"Utgang bak" som han sa sjåføren.

Rufus

joda..... har sett det..... men det kommer ingen Kabe her vet du.......

Jeg vet hvor følelsene dine ligger. Laughing

Ikke for det... idag hadde jeg nok vurdert en Bjølseth jeg og.... om den fantes i produksjon. Jeg har sett mange løsninger som er verdifulle når rimet har lagt seg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:24

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Har sett at Haciendaen kan leveres med 2 dører..

Hadde vært kjekt da.. en ut i bua og en ut bak bua...

"Utgang bak" som han sa sjåføren.

Rufus

joda..... har sett det..... men det kommer ingen Kabe her vet du.......

Jeg vet hvor følelsene dine ligger. Laughing

Ikke for det... idag hadde jeg nok vurdert en Bjølseth jeg og.... om den fantes i produksjon. Jeg har sett mange løsninger som er verdifulle når rimet har lagt seg.

Rufus

hadde de vært i produksjon, hadde nok tiden nærma seg for brosjyre-lesing, med påfølgende handel av ny 790 ja......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:30

Om noen hadde sagt til deg at du MÅTTE bytte i noe fabrikknytt... hva da.?

Hva hadde du kjøpt ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:36

Rufus skrev:
Om noen hadde sagt til deg at du MÅTTE bytte i noe fabrikknytt... hva da.?

Hva hadde du kjøpt ?

det er uaktuellt, siden jeg ikke får noe som er bedre enn den jeg har...... for Kabe blir det ikke, definnitvt..... og de andre nordiske må jeg til Arendal for å få, og derved bytte forhandler.... 5 mil til Arendal...... nei, det blir for tungvinnt.....

derfor hadde jeg slitt ved den situasjonen der......

Kansje jeg måtte gitt opp vintercampen, og kjøpt ei Dethleffs????? for vintercamp med de, er ikke aktuellt..... så mye har jeg vert i de, at det har jeg funnet ut.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:40

Ikke lett...

Hadde noen sagt at Mitsubishi var nedlagt og tvinga på meg en Toyota Land Cruiser ? Ja da veit jeg nesten ikke.. veit om en gammel Lada 4WD som ligger nedgravd i nabolaget...

Får være grenser til alternative løsninger.....

Men Kabe'n ække gæærn den..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 8:44

Rufus skrev:
Ikke lett...

Hadde noen sagt at Mitsubishi var nedlagt og tvinga på meg en Toyota Land Cruiser ? Ja da veit jeg nesten ikke.. veit om en gammel Lada 4WD som ligger nedgravd i nabolaget...

Får være grenser til alternative løsninger.....

Men Kabe'n ække gæærn den..

Problemet der, er vel at jeg ikke ønsker å dytte ei krone inn i ræva på hverken Kroken caravan, som er importøten, eller på Kabe........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Mai 2008 - 11:06

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Ja til HEL dør !

TO HELE DØRER......... for jeg vil og ha ei.... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 928394 Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 928394

Og jeg HAR HEL DØR så jeg trenger ikke å tinge på ei....... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 928394 lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 17:41

Nå har vi hatt Kabe i ca to måneder, og summasumarum, må vi vel si oss forholdsvis fornøyd.
Noe småtterier har det vært, men det har gått seg til, og noe er blitt fikset på.
Prisen er nok noen hakk for høy, men man må tydeligvis betale for behagelig vintervarme og nydelig salong Smile
Men neste vogn blir nok ikke Kabe.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 17:43

Morten E,du ser vel på ny vogn nå???
Jeg er begyndt men jeg venter til høsten eller våren..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 17:46

Ulla.
Det er lenge siden jeg begynte med det Wink
men vi SKAL vente i tre år før vi bytter (tror jeg)
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 17:49

Morten E skrev:
Ulla.
Det er lenge siden jeg begynte med det Wink
men vi SKAL vente i tre år før vi bytter (tror jeg)

Jeg begyndte nesten med engang,
jeg liker "Cabby"godt men vet ikke Dethfles er nok en nr 1
her..så i denne vogna for 2 uker siden,den likte jeg veldigggg godt..
Til Toppen Go down
asghegg
CAMPER
CAMPER
asghegg


Antall Innlegg : 39
Localisation : Finnmark
Registration date : 04.05.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 19:30

Kjøpte en Kabe Safir 2006 mod i fjor. Feilene som har vært er lys feilmontert i skap, slukket ikke.
Vann trenger inn i frontrute under kjøring på våt vei, har blitt opplyst at det var en svakhet på 2006 modellene.
På min tidligere Polar var septik og vanntank like store, på Kabe er vanntank 40 ltr og septik 10 ltr silent

Ellers er æ storfornøyd med vogna king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 19:40

asghegg skrev:
Kjøpte en Kabe Safir 2006 mod i fjor. Feilene som har vært er lys feilmontert i skap, slukket ikke.
Vann trenger inn i frontrute under kjøring på våt vei, har blitt opplyst at det var en svakhet på 2006 modellene.
På min tidligere Polar var septik og vanntank like store, på Kabe er vanntank 40 ltr og septik 10 ltr silent

Ellers er æ storfornøyd med vogna king
er det klesskapet lyset ikke slukker? slik er det hos oss også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 19:44

Det klesskap lyset har tidligere eier av vogna vår løst ved å sette ei klesklyp fast på døra med dobbeltsidig teip.....denne treffer knappen når døra lukker....... problem løst..... Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 928394 komisk men effektivt....... knappen er for kort.....det er det som er saken hos oss.........
Til Toppen Go down
asghegg
CAMPER
CAMPER
asghegg


Antall Innlegg : 39
Localisation : Finnmark
Registration date : 04.05.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Mai 2008 - 19:45

Morten E skrev:
asghegg skrev:
Kjøpte en Kabe Safir 2006 mod i fjor. Feilene som har vært er lys feilmontert i skap, slukket ikke.
Vann trenger inn i frontrute under kjøring på våt vei, har blitt opplyst at det var en svakhet på 2006 modellene.
På min tidligere Polar var septik og vanntank like store, på Kabe er vanntank 40 ltr og septik 10 ltr silent

Ellers er æ storfornøyd med vogna king
er det klesskapet lyset ikke slukker? slik er det hos oss også...

Stemmer det, flyttet lyset 1-2 cm til siden og alt ok. Kan virke som det var litt hastverk fra fabrikk.
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 16:16

Jeg vet ikke hvordan dere som er eiere av en Kabe stiller dere til denne påstanden, men jeg var en tur innom en Kabeforhandler for å ta en titt inne i en ny 780 vogn. Vognen ser jo veldig bra ut, men jeg la merke til at på innvendige skapdører/dører var det brukt billigste typer hengsler. Trykknappsystemet på skapdørene syntes jeg virket noe slarkete, samt at hele systemet er laget av plast. Skapdørene har bare en tynn finèrplate (samme som Hobby?) i senter.

Jeg må si det at jeg ikke ble imponert over dette i en vogn som koster så mye penger.

Dette skriver jeg ikke for å trakke noen på tærne, men jeg er rett og slett litt skuffet da jeg vurderer å gå til innkjøp av en ny Kabe. Dette er en vogn jeg har drømt om i lengre tid, har kanskje forandret mening?

Hadde igrunn forventet å se materiale og komponenter av topp kvalitet i en så dyr vogn. Da opplevd kvalitet er meget viktig for de fleste, virket dette ikke så bra på meg.

Kan det hende jeg tar feil? Håper det da jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg en slik vogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 16:47

Nå har jeg fått bekrefta at Kabe`n har høyere kjøkkenbenk enn Bjøllen:
Bjøllen 88cm.
Kabe`n 94 cm.
Det merkes det.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 16:59

Cecotto skrev:
Jeg vet ikke hvordan dere som er eiere av en Kabe stiller dere til denne påstanden, men jeg var en tur innom en Kabeforhandler for å ta en titt inne i en ny 780 vogn. Vognen ser jo veldig bra ut, men jeg la merke til at på innvendige skapdører/dører var det brukt billigste typer hengsler. Trykknappsystemet på skapdørene syntes jeg virket noe slarkete, samt at hele systemet er laget av plast. Skapdørene har bare en tynn finèrplate (samme som Hobby?) i senter.

Jeg må si det at jeg ikke ble imponert over dette i en vogn som koster så mye penger.

Dette skriver jeg ikke for å trakke noen på tærne, men jeg er rett og slett litt skuffet da jeg vurderer å gå til innkjøp av en ny Kabe. Dette er en vogn jeg har drømt om i lengre tid, har kanskje forandret mening?

Hadde igrunn forventet å se materiale og komponenter av topp kvalitet i en så dyr vogn. Da opplevd kvalitet er meget viktig for de fleste, virket dette ikke så bra på meg.

Kan det hende jeg tar feil? Håper det da jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg en slik vogn.
Er helt enig i at en bør forvente høyere kvalitet i en så dyr vogn.
Det er ikke vanskelig å se kvalitetsforskjell hvis en sammenligner Kabe med feks Bjølseth.
Som jeg har nevt før, kan en sammenligne Kabe med Dethleffs når det gjelder kvalitet på innredning, men det er ikke så mye plast i en Dethleffs.
Det virker som om kvaliteten på skapene i 2006 modeller og eldre er bedre enn de fra 2007/08.
Men når det gjelder varmekomfort er Kabe suveren, men det er nok alle nordiske vogner..
Og når de gjelder salongen er det ikke mange fabrikater som slår Kabe..
summasumarum, så kan jeg på det varmeste anbefale kabe, selv om det er litt tynne skapdører her og der..de detter iallefall ikke av...
ps...vi kjøper Kabe neste gang og´ vi tross noen innkjøringsproblemer på den 08 modellen vi har nå Smile
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:33

Morten E

Etter at du har tatt ibruk vognen og fått prøvd den ut, angrer du ikke på kjøpet? Du føler at den er verd pengene? Spør bare av nysgjerrighet, da jeg er veldig sugen på en slik vogn selv. Vet ikke om jeg klarer å overse div dårlige detaljer når jeg vet at jeg har betalt masse penger for en slik vogn...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:36

Tove skrev:
Nå har jeg fått bekrefta at Kabe`n har høyere kjøkkenbenk enn Bjøllen:
Bjøllen 88cm.
Kabe`n 94 cm.
Det merkes det.....

Tove

det der du klart om du sammenliker høyden fra gulvet, til bunnen på gryteskapdøra på komfyren, på både Bjølle og Kabe, så dette visste jeg faktisk
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:41

Cecotto skrev:
Jeg vet ikke hvordan dere som er eiere av en Kabe stiller dere til denne påstanden, men jeg var en tur innom en Kabeforhandler for å ta en titt inne i en ny 780 vogn. Vognen ser jo veldig bra ut, men jeg la merke til at på innvendige skapdører/dører var det brukt billigste typer hengsler. Trykknappsystemet på skapdørene syntes jeg virket noe slarkete, samt at hele systemet er laget av plast. Skapdørene har bare en tynn finèrplate (samme som Hobby?) i senter.

Jeg må si det at jeg ikke ble imponert over dette i en vogn som koster så mye penger.

Dette skriver jeg ikke for å trakke noen på tærne, men jeg er rett og slett litt skuffet da jeg vurderer å gå til innkjøp av en ny Kabe. Dette er en vogn jeg har drømt om i lengre tid, har kanskje forandret mening?

Hadde igrunn forventet å se materiale og komponenter av topp kvalitet i en så dyr vogn. Da opplevd kvalitet er meget viktig for de fleste, virket dette ikke så bra på meg.

Kan det hende jeg tar feil? Håper det da jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg en slik vogn.


Cecotto

dette du tar opp her, er gfaktisk noe jeg har hørt en del ganger..... Jeg kjenner flere godt, som har hatt nyere Bjøller, og som har kjøpt Kabe.... samtlige har sagt til meg: du må ikke gjøre det samme.... Kaben er bra, men det er slettes ikke på Bjølle-nivå.... og en del fremstår adskillig mere simpelt.... sier de...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:49

Cecotto skrev:
Morten E

Etter at du har tatt ibruk vognen og fått prøvd den ut, angrer du ikke på kjøpet? Du føler at den er verd pengene? Spør bare av nysgjerrighet, da jeg er veldig sugen på en slik vogn selv. Vet ikke om jeg klarer å overse div dårlige detaljer når jeg vet at jeg har betalt masse penger for en slik vogn...
jeg var veldig misfornøyd i begynnelsen, men det har gått seg til...
verdt pengene? nja...vogna er nok litt vel stivt priset...
men hvis en skal gå å irritere seg over ting og tang hele tiden, så se på en annen vogn i den prisklassen du hadde tenkt deg Smile
men som jeg har nevnt...vi går for en støre kabe nese gang.
er også velidig interesert i Cabby, men de har ikke så stor vogn som vi ønsker...
hva slags planløsning ønsker du?
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:55

Morten E skrev:
Cecotto skrev:
Morten E

Etter at du har tatt ibruk vognen og fått prøvd den ut, angrer du ikke på kjøpet? Du føler at den er verd pengene? Spør bare av nysgjerrighet, da jeg er veldig sugen på en slik vogn selv. Vet ikke om jeg klarer å overse div dårlige detaljer når jeg vet at jeg har betalt masse penger for en slik vogn...
jeg var veldig misfornøyd i begynnelsen, men det har gått seg til...
verdt pengene? nja...vogna er nok litt vel stivt priset...
men hvis en skal gå å irritere seg over ting og tang hele tiden, så se på en annen vogn i den prisklassen du hadde tenkt deg Smile
men som jeg har nevnt...vi går for en støre kabe nese gang.
er også velidig interesert i Cabby, men de har ikke så stor vogn som vi ønsker...
hva slags planløsning ønsker du?


Å.Morten E har dere også lyst på "CABBY"????Wink Wink Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:57

Ulla..ja, men de er ikke store nok Rolling Eyes Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 17:59

Morten E skrev:
Ulla..ja, men de er ikke store nok Rolling Eyes Rolling Eyes

Ja så mange som dere er er det helt forståelig at dere må minst to sofaer. lol! lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 18:01

J.O. skrev:
Morten E skrev:
Ulla..ja, men de er ikke store nok Rolling Eyes Rolling Eyes

Ja så mange som dere er er det helt forståelig at dere må minst to sofaer. lol! lol! lol! lol!
ja, ikke sant...cheers cheers cheers
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 18:01

Morten E skrev:
Cecotto skrev:
Morten E

Etter at du har tatt ibruk vognen og fått prøvd den ut, angrer du ikke på kjøpet? Du føler at den er verd pengene? Spør bare av nysgjerrighet, da jeg er veldig sugen på en slik vogn selv. Vet ikke om jeg klarer å overse div dårlige detaljer når jeg vet at jeg har betalt masse penger for en slik vogn...
jeg var veldig misfornøyd i begynnelsen, men det har gått seg til...
verdt pengene? nja...vogna er nok litt vel stivt priset...
men hvis en skal gå å irritere seg over ting og tang hele tiden, så se på en annen vogn i den prisklassen du hadde tenkt deg Smile
men som jeg har nevnt...vi går for en støre kabe nese gang.
er også velidig interesert i Cabby, men de har ikke så stor vogn som vi ønsker...
hva slags planløsning ønsker du?

Jeg går å lurer på 780 GDL, synes løsningen virker genial som familievogn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 18:03

Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 R780GDL08

Syns denne virker kjent....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 18:05

var inne i en slik vogn i høst..fin løsning for barnefamilier Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 18:20

Vegard skrev:
Tove skrev:
Nå har jeg fått bekrefta at Kabe`n har høyere kjøkkenbenk enn Bjøllen:
Bjøllen 88cm.
Kabe`n 94 cm.
Det merkes det.....

Tove

det der du klart om du sammenliker høyden fra gulvet, til bunnen på gryteskapdøra på komfyren, på både Bjølle og Kabe, så dette visste jeg faktisk

Vegard

Jeg ante ikke det fra før men jeg fikk en følelse av at Kaben var høyere. Og da måtte jeg fram med tomme stokken vettu....Og det syns jeg var positivt....hjelper å stå godt når en vasker opp eller lager mat......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 19:34

Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Nå har jeg fått bekrefta at Kabe`n har høyere kjøkkenbenk enn Bjøllen:
Bjøllen 88cm.
Kabe`n 94 cm.
Det merkes det.....

Tove

det der du klart om du sammenliker høyden fra gulvet, til bunnen på gryteskapdøra på komfyren, på både Bjølle og Kabe, så dette visste jeg faktisk

Vegard

Jeg ante ikke det fra før men jeg fikk en følelse av at Kaben var høyere. Og da måtte jeg fram med tomme stokken vettu....Og det syns jeg var positivt....hjelper å stå godt når en vasker opp eller lager mat......

Til opplysning så følger Hobby vanlig standard, som all annen kjøkkeninnredning, høyde på 90 cm. Gjeeeesp he he he
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 21:46

Siden det er blåst liv i denne tråden får man vel slenge inn et innlegg...

Jeg angrer ikke på kjøpet av Kabe 08
Har ikke nevneverdige negative opplevelser.

Har ikke funnet feil, utover ei skapdør som subbet i ei list som var 1/10 dels millimeter for bred. No big deal som dem sier..

Er den verd prisen?. Kanskje i grenseland.
Den er antagelig verd det markedet er villig til å betale.
Tja.. for meg er den det.
Fikk liksom godfølelsen i vinter.
Når du sitter i sofaen føler du kvaliteten.
Men stivt priset er den, ingen tvil om det.

Vinteren vi har bak oss kan oppsumeres som en positiv opplevelse i vogna. Har ikke opplevd ubehag av noen art relatert til vann, kulde eller varme. Ingen frosne rør etc. Ikke kondens. Ikke kalde gufs.
Underbukseklima året rundt.

Irriterer meg at jeg har et utvendig servicepunkt i alle fire hjørner. Evil or Very Mad
Høyre bak = Septik
Høyre front = Strøm
Venstre front = Vannpåfylling
Venstre bak = Spillvannstank
Blir mye snømåking av slikt! clown
Men noe skal man gjøre på fjellet også...

Joda... hittil nesten bare positivt. Tro det den som vil... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitimeTir 24 Jun 2008 - 22:15

Rufus skrev:
Siden det er blåst liv i denne tråden får man vel slenge inn et innlegg...

Jeg angrer ikke på kjøpet av Kabe 08
Har ikke nevneverdige negative opplevelser.

Har ikke funnet feil, utover ei skapdør som subbet i ei list som var 1/10 dels millimeter for bred. No big deal som dem sier..

Er den verd prisen?. Kanskje i grenseland.
Den er antagelig verd det markedet er villig til å betale.
Tja.. for meg er den det.
Fikk liksom godfølelsen i vinter.
Når du sitter i sofaen føler du kvaliteten.
Men stivt priset er den, ingen tvil om det.

Vinteren vi har bak oss kan oppsumeres som en positiv opplevelse i vogna. Har ikke opplevd ubehag av noen art relatert til vann, kulde eller varme. Ingen frosne rør etc. Ikke kondens. Ikke kalde gufs.
Underbukseklima året rundt.

Irriterer meg at jeg har et utvendig servicepunkt i alle fire hjørner. Evil or Very Mad
Høyre bak = Septik
Høyre front = Strøm
Venstre front = Vannpåfylling
Venstre bak = Spillvannstank
Blir mye snømåking av slikt! clown
Men noe skal man gjøre på fjellet også...

Joda... hittil nesten bare positivt. Tro det den som vil... Very Happy

Selvfølgelig er det en drit-bra vogn du har der. Men jeg ser at heller ikke du er helt fortrolig med om det er verdt pengene. Og det er der jeg kommer inn. Har mann råd til det, er det ikke noe problem. Men om mann må begynne å låne masse penger og betale masse renter, igjennom mange år, så mener jeg at grenseland er passert. Dette svir kanskje litt men det er "bare en vogn".
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer fra Kabe eiere   Erfaringer fra Kabe eiere - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer fra Kabe eiere
Til Toppen 
Side 2 av 28Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 15 ... 28  Next
 Similar topics
-
» Vi er blitt eiere av campingvogn og få testa ut det å...
» Erfaringer fra 720 TK?
» Erfaringer med LifeCamp?
» Erfaringer med Norgesteltet
» Cabby 620 f2c/f2b erfaringer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: