CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mitsubishi Pajero

Go down 
+8
Tasle
hpk
Camelot
Thomas
Jan
Remi
Black Betty
thor_egil
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 22:29

Jeg har brukt TomTom sin innebygde handsfree, men har aldr vært fornøyd med lydkvaliteten. Må rope for at "andre enden" skal høre skikkelig. Mad

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeLør 26 Feb 2011 - 22:52

Jeg har montert en Sony Erickson handsfree.
Egen høytaler - mikrofon i taket

Funker meget bra.
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 1:01

Tasle skrev:
Virker handsfree'en OK?
Det er ihvertfall rattbetjent Bluetooth handsfree, USB og audio/video inngang på 2011 modellen, harddisken er også økt til 40Gb, disse tingene er ikke på 2007-2008, sikkert endel andre ting som jeg ikke husker i farten, ellers er det nok mye likt.

Per
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeTor 16 Mai 2013 - 12:21

Pajeron er en suveren trekkbil. Min er en -04 7 seter. Det er noe motorstøy, men det er helt greit.
Gir en trygg å god følelse uansett føre og hva jeg henger bak. Den er romsligere i baksetet enn både landcruiser og patrol. Det eneste jeg savner litt er muligheten til å kunne bruke lavserien uten at sentersperra blir innkoblet slik som på landcruiser 120.
Drivstofforbruket lå på 1,44 i snitt da jeg kjøpte den, nå etter å ha koblet ut EGR og montert effektboks fra mitsubishis hofleverandør av tuning, Rallyart er effekten økt og forbruket ligger ganske stabilt på 1,06 på daglig blanda kjøring.
En advarsel til dere som har pajero fra 2000 og nyere: sjekk dieselpåfyllingsrøret! Det ruster, og da kommer det drit på tanken og da havarerer dieselpumpa!
Landcruiser er mer lettkjørt enn pajeroen, men pajero ligger tungt å stabilt på veien å gir en mer robust følelse.
Jeg er iallefall fornøyd med min! Smile
Til Toppen Go down
tomle




Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : rogaland
Registration date : 05.03.2012

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Mai 2013 - 8:35

Noen som vet hva det koster å omregistrere en 2007 modell pajero fravarebil til personbil? Er det det samme med 5 seter og 7seter?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Mai 2013 - 9:32

Avgifter du må ut med finner du ut av denne kalkulatoren hos tollvesenet.
og så kommer det på noen kroner i form av nye skilter og time hos BT for godkjening. 5 eller 7 seter spiller ingen rolle.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
tomle




Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : rogaland
Registration date : 05.03.2012

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Mai 2013 - 6:30

Takk Johnny. Kan det stemme at det bare koster 86345 lapper på en som feks er første gangs reg 12.04.2007?
Kan noen som har greie på dette dobbelt sjekke dette? Eventuelt hjelpe meg med talla som skal inn i kalkulatoren? jeg har kun hentet talla fra finn.no og er usikker på om dei stemmer. Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker på og kjøpe pajero, og ser at det kan svare seg å kjøpe varebil å montere bakster selv.var forøvrig å kikket på en 2007 modell 7 seter hos merkeforhandler her om dagen, og selgeren mente det kom på mellom 200000 og 250000 å omrg en tilsvarende bil fra varebil til personbil.
Til Toppen Go down
tomle




Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : rogaland
Registration date : 05.03.2012

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Mai 2013 - 6:37

Og viss den er første gang reg feeks 12.12.2007 er det 120883 lapper?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitimeOns 29 Mai 2013 - 7:04

Kan nok stemme sånn noenlunde de tallene du har der. Registreringsdato som bestemmer hvor gammel bilen er og hvor stort aldersfradraget blir. Du finner mer info om statusendring på denne siden fra tollvesenet
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Mitsubishi Pajero - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Mitsubishi Pajero   Mitsubishi Pajero - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mitsubishi Pajero
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Toyta LC vs Mitsubishi pajero
» Integrert GPS i Pajero, oppdateringsmuligheter?
» Mitsubishi Grandis og Hengerfeste
» Problemer med svinghjul på Ford, VW, Toyota og Mitsubishi.
» Mitsubishi Outlander 2.0 Diesel 2007-2008 modell

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: