CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Caravelle 2,5 tdi Syncro

Go down 
+14
ArneO
livar
Remi
Espen V
dieselfan
OyvindSP
Sten Rune
Johnny
Harald
Jan
Cecotto
joka
Thomas
Jan Ole
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 22:41

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
J.O. skrev:
Caravelle Syncro tdi har i alle fall IKKE volvo girkassse. Det er jeg helt sikker på.

Tja.... V70 var jo tidligere levert med 2,5tdi fra VW..... så de har nå/har hatt ett samarbeid.... he he

Sten Rune

VW leverte jo noen D6 motorer til 240 og..... og de satt vel i 740 tubodiesel og...... noen dritt-makiner fra LT.....


Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284 Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 904284
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeFre 17 Okt 2008 - 9:40

joka skrev:
caravelle hadde modellskifte i juli 2003...
t4 har 102 og 150hk tdi
t5 har 105hk (1,9 tdi) 130 og 174 hk 2,5tdi
hvis noen t4 -03 har 120+ så må det vel være at det er t5 motorer i dem.... ?

det finns også en 88 hk utgave i t4, men jeg tror ikke den er solgt i norge...

Fordi jeg er innehaver av en T5, og tidligere hadde en T4, er jeg litt ekstra interessert i disse brødbilene. Iflg flere kilder, bla. a. Wikipedia , er følgende diesel-motorer solgt i T4:

Rekkefirere (8 ventiler):
1.9 D 1.896 cm³ - 60 HK - 127 Nm - Motortype 1X - Mod 1990 – 1995
1.9 TD 1.896 cm³ - 68 HK - 140 Nm - Motortype ABL - Mod. 1993 – 2003

Rekkefemmere (10 ventiler):
2.4 D 2.370 cm³ - 75 HK - 160 Nm - Motortype AJA - Mod. 1997 – 2003
2.4 D 2.370 cm³ - 77 HK - 164 Nm - Motortype AAB - Mod. 1990 – 1998
2.5 TDI* 2.461 cm³ - 88 HK - 195 Nm - Motortyper AJT/AYY - Mod. 1998–2003
2.5 TDI* 2.461 cm³ - 102 HK - 250 Nm - Motortyper ACV/AUF/AXL/AYC - Mod. 1995 – 2003
2.5 TDI* 2.461 cm³ - 151 HK - 295 Nm - Motortyper AHY/AXG - Mod. 1998 – 2003

*TDI bakpå bilen står med en blå "I" på 88 HK, på 102 HK er alle bokstavene i sølv, og på 151 HK "I"en rød.

Kilde:
http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Bus#Motorvarianten_des_T4http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Bus#Motorvarianten_des_T4
Til Toppen Go down
dieselfan




Antall Innlegg : 1
Registration date : 22.12.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 22 Des 2008 - 23:27

Og siden Harald i mai måned skrev at xc-90 kassene tåler alt eller (700 nm) har det havarert ca 35 automatkasser på landsbasis på denne modellen.(ref volvo statestikk)
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 9:47

dieselfan skrev:
Og siden Harald i mai måned skrev at xc-90 kassene tåler alt eller (700 nm) har det havarert ca 35 automatkasser på landsbasis på denne modellen.(ref volvo statestikk)

Går ut fra at det finnes noen teorier på hvorfor dette skjer. Regner med at folka i Göteborg ikke er helt på jordet, og setter inn girkasser det vet er for svake. Det har jo alltid vært et tema med 4WD og automat, VW leverer ikke det til T4/T5 f.eks. Har også lest på noen andre fora om folk som sliter fælt med veldig ujevn slitasje på f.eks. ett dekk når de kjører med Haldex-4WD. Er det en sammengeng her? Rett og slett marginale verdier i hele systemet: Motor - girkasse - drivlinje. I dagens biler blir jo alt justert og kontrollert av elektronikk, og til en viss grad kan jo dette kompensere for mekaniske 'feil' - kravene til mekansik innsikt og dyktighet hos konstruktørene kan vel senkes med moderne verktøy og smarte systemer, men resultatet blir kanskje som nevnt her?? Og utfra dette resonnementet: Er det derfor VAG ikke tør levere automat sammen med 4Motion på T5?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 9:54

OyvindSP skrev:
dieselfan skrev:
Og siden Harald i mai måned skrev at xc-90 kassene tåler alt eller (700 nm) har det havarert ca 35 automatkasser på landsbasis på denne modellen.(ref volvo statestikk)

Går ut fra at det finnes noen teorier på hvorfor dette skjer. Regner med at folka i Göteborg ikke er helt på jordet, og setter inn girkasser det vet er for svake. Det har jo alltid vært et tema med 4WD og automat, VW leverer ikke det til T4/T5 f.eks. Har også lest på noen andre fora om folk som sliter fælt med veldig ujevn slitasje på f.eks. ett dekk når de kjører med Haldex-4WD. Er det en sammengeng her? Rett og slett marginale verdier i hele systemet: Motor - girkasse - drivlinje. I dagens biler blir jo alt justert og kontrollert av elektronikk, og til en viss grad kan jo dette kompensere for mekaniske 'feil' - kravene til mekansik innsikt og dyktighet hos konstruktørene kan vel senkes med moderne verktøy og smarte systemer, men resultatet blir kanskje som nevnt her?? Og utfra dette resonnementet: Er det derfor VAG ikke tør levere automat sammen med 4Motion på T5?

Automatkasser som ryker, er vel ingen bombe hos VAG heller..... på audi har det jo vært et problem....
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 10:05

Men hvorfor? Jeg kan ikke se for meg at de gjør dette for å sysselsette verkstedene? Vegard, du er jo hjemme og har fri, du har vel en teori?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 10:13

OyvindSP skrev:
Men hvorfor? Jeg kan ikke se for meg at de gjør dette for å sysselsette verkstedene? Vegard, du er jo hjemme og har fri, du har vel en teori?

Hei

nei, jeg er på jobb..... litt roligere i dag.....

men noe teori har jeg ikke, automatkasser har jeg heller ingen peiling på, men har jo registrert at det er noe surr med noen kasser av den typen..... kan jo enkelt og greit bare være at de kassene ikke er gode nok..... chipping vil vel og øke faren for havari, når kassa ikke er god i utgangspunktet....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 10:39

Girkasser er vel også noe av det som det blir slurvet mest med oljeskift på.. Det er nok langt ifra det som tar mest girkasser, men det er nok medvirkende årsak på noen av de som går vil jeg tro.. Jo mere avansert kassen er, og ikke minst når belastningen på kassen blir større, så blir vel oljeskift enda viktigere? Og en automatkasse er jo mye mere avansert enn en manuell kasse....
Mange merker har jo også kjørt på lifetime-olje, noe som viste seg i ettertid at det ikke var serlig lurt.... Ingen olje varer evig!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 11:09

Espen V skrev:
Girkasser er vel også noe av det som det blir slurvet mest med oljeskift på.. Det er nok langt ifra det som tar mest girkasser, men det er nok medvirkende årsak på noen av de som går vil jeg tro.. Jo mere avansert kassen er, og ikke minst når belastningen på kassen blir større, så blir vel oljeskift enda viktigere? Og en automatkasse er jo mye mere avansert enn en manuell kasse....
Mange merker har jo også kjørt på lifetime-olje, noe som viste seg i ettertid at det ikke var serlig lurt.... Ingen olje varer evig!

Det der med lifetime er ganske kult, vi har lifetime garanti på svitsjer som vi selger, og av ren nysgjerrighet spurte jeg produktsjefen vår hva han mente med lifetime? Svaret? FEM ÅR! Godt man ikke er svitsj!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 11:15

Vegard skrev:
OyvindSP skrev:
Men hvorfor? Jeg kan ikke se for meg at de gjør dette for å sysselsette verkstedene? Vegard, du er jo hjemme og har fri, du har vel en teori?

Hei

nei, jeg er på jobb..... litt roligere i dag.....

men noe teori har jeg ikke, automatkasser har jeg heller ingen peiling på, men har jo registrert at det er noe surr med noen kasser av den typen..... kan jo enkelt og greit bare være at de kassene ikke er gode nok..... chipping vil vel og øke faren for havari, når kassa ikke er god i utgangspunktet....

Godt å høre at noen holder hjulene i gang! Hvis snøen unnlater å lave ned i Sørlandske proposjoner blir det vel en stille jul også?

Jeg har alltid hevdet at automat er veldig nyttig når man kjører henger, men etter alle innleggene her er jeg mer i tvil. Nå var det ikke bare fryd og gammen med vår T4 med manuell heller, den skar seg til slutt så j---g at de som kom og hentet den (noen latviere med bilfrakter) måtte skru av en drivasklel foran for å få flyttet på bilen i det hele tatt! Clutchen var helt ny når kassa skar seg, så alle forutstninger for å få flyttet på bilen var til stede. Kvelden før den skulle hentes forsøkte jeg å kjøre den litt frem og tilbake for åt teste, og dett var dett! Alt satt seg fullstendig fast! Stakkars mann, han lå flere timer under bilen og bannet på et uforståelig språk!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 11:36

OyvindSP skrev:
Espen V skrev:
Girkasser er vel også noe av det som det blir slurvet mest med oljeskift på.. Det er nok langt ifra det som tar mest girkasser, men det er nok medvirkende årsak på noen av de som går vil jeg tro.. Jo mere avansert kassen er, og ikke minst når belastningen på kassen blir større, så blir vel oljeskift enda viktigere? Og en automatkasse er jo mye mere avansert enn en manuell kasse....
Mange merker har jo også kjørt på lifetime-olje, noe som viste seg i ettertid at det ikke var serlig lurt.... Ingen olje varer evig!

Det der med lifetime er ganske kult, vi har lifetime garanti på svitsjer som vi selger, og av ren nysgjerrighet spurte jeg produktsjefen vår hva han mente med lifetime? Svaret? FEM ÅR! Godt man ikke er svitsj!
Mercedes brukte jo lifetimeolje på kassene sine, og nå er det vel 60.000 som er skift-intervall lurer jeg på (husker jeg feil nå?)..
Er litt forskjell det da... Men det verste er jo at det fortsatt er merker som kjører på lifetime, og fortsatt mener at det går an.. Er nok noen salgsavdelinger som presser på vil jeg tro. Når biler selges med et vedlikeholdsregnestykke som er satt opp på forhånd, så er det jo om og gjøre å ha lavest gjennomsnittlige kostnader for å selge mest mulig.. Dette er jo verre i tyskland enn i norge, men det kommer jo litt biler derifra da... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 11:46

I min verden heter det 'Total Cost of Ownership', og det kommer det til å bli mer og mer fokus på fremover! Forutsigbarhet er en høyt verdsatt egenskap i usikre tider!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 11:51

Jada, er forståelig det.. Problemet er bare når salgsavdelingen får større makt enn de som faktisk har peiling på bilene.. Da blir ikke regnestykket riktig... Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 12:12

Har ikke erfaring og peiling på automatkasser i det hele tatt, men en ting veit jeg, T4 automat kommer jeg aldri til å kjøpe.
til det har det vert alt for mye tull med de.
Har syncro selv og den er self uten automat.
Med bare bil er det ikke noe problem å ta den opp igjen fra 45km/t på femte så det blir ikke så mye giring uansett.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 12:14

angående lifetimeoljer, og fravær av oljeskift så sier ryktene at det er et salgstriks
olja blir skiftet den etter en viss tid når merkeverkstdet brukes
men da kostnadsfritt og uten at kunden informeres om det
litt det samme som en her inne opplevde med en toyota
plutselig så røska de bare ut motoren og bytta den
eneste grunnen for at han fikk vite om det var fordi han gikk inn på verkstedet for å hente noe som lå i bilen
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTir 23 Des 2008 - 12:16

J.O. skrev:
Har ikke erfaring og peiling på automatkasser i det hele tatt, men en ting veit jeg, T4 automat kommer jeg aldri til å kjøpe.
til det har det vert alt for mye tull med de.
Har syncro selv og den er self uten automat.
Med bare bil er det ikke noe problem å ta den opp igjen fra 45km/t på femte så det blir ikke så mye giring uansett.
har gjort meg samme erfaring selv, at når motoren er sterk savnes ikke automat så mye
jo sterkere motor, jo mindre savn av automat
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeOns 24 Des 2008 - 1:32

De av dere som ligger å gnikker i kø til & fra hver dag, Automat må da være et must?
Er vel bare å kjøpe noe som holder Wink


T
o
y
o
t
a
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 21:33

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16769792

Hva tror dere bil-ekspertene om denne?? Skal ikke bytte Mondeoen inn i denne, men den erstatter Poloen til kona. Kan vel for så vidt parkere Poloen baki Caravellen evt...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 21:38

Thomas skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16769792

Hva tror dere bil-ekspertene om denne?? Skal ikke bytte Mondeoen inn i denne, men den erstatter Poloen til kona. Kan vel for så vidt parkere Poloen baki Caravellen evt...
virker som greie og stødige biler, og denne ser pen ut
har et vennepar som muligens skal selge sin hvis du er interresert
skal være noe lavere km på den de har, og så er den burgunder
muligens noe lavere pris og men det kan jeg sjekke hvis det er av interresse
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 21:44

Jan skrev:
Thomas skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16769792

Hva tror dere bil-ekspertene om denne?? Skal ikke bytte Mondeoen inn i denne, men den erstatter Poloen til kona. Kan vel for så vidt parkere Poloen baki Caravellen evt...
virker som greie og stødige biler, og denne ser pen ut
har et vennepar som muligens skal selge sin hvis du er interresert
skal være noe lavere km på den de har, og så er den burgunder
muligens noe lavere pris og men det kan jeg sjekke hvis det er av interresse

Har sagt meg interessert i denne, men ellers takk. Tar helt klart kontakt hvis det ikke blir noe av. Trode ikke det var så mange av disse med enda lavere km-stand jeg... Ser mange av de har rundet 250' km++++. Eneste med denne er at jeg må ettermontere hengerfeste da. Kjekt å ha Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 21:48

Thomas skrev:
Jan skrev:
Thomas skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16769792

Hva tror dere bil-ekspertene om denne?? Skal ikke bytte Mondeoen inn i denne, men den erstatter Poloen til kona. Kan vel for så vidt parkere Poloen baki Caravellen evt...
virker som greie og stødige biler, og denne ser pen ut
har et vennepar som muligens skal selge sin hvis du er interresert
skal være noe lavere km på den de har, og så er den burgunder
muligens noe lavere pris og men det kan jeg sjekke hvis det er av interresse

Har sagt meg interessert i denne, men ellers takk. Tar helt klart kontakt hvis det ikke blir noe av. Trode ikke det var så mange av disse med enda lavere km-stand jeg... Ser mange av de har rundet 250' km++++. Eneste med denne er at jeg må ettermontere hengerfeste da. Kjekt å ha Smile
denne her oppe er velholdt, og har hengerfeste på plass
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 22:06

Ser helt ok ut. Vanskelig å få noe ut av bildene for meg på mobilen, men fin farge, greie opplysninger. Mangler dessverre aircondition. Baksetet er vondt å sitte i, men for noen få kroner får du nye seter og fjerner skille veggen siden den er over ti år. Sett gjerne inn ett eller to ekstra og. Tipper dette vil bli en populær bil i familien.
Hengerfeste er en enkel sak på denne.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeMan 30 Mar 2009 - 22:38

J.O. skrev:
Ser helt ok ut. Vanskelig å få noe ut av bildene for meg på mobilen, men fin farge, greie opplysninger. Mangler dessverre aircondition. Baksetet er vondt å sitte i, men for noen få kroner får du nye seter og fjerner skille veggen siden den er over ti år. Sett gjerne inn ett eller to ekstra og. Tipper dette vil bli en populær bil i familien.
Hengerfeste er en enkel sak på denne.

Baksetene er jeg klar over. Har planer allerede.. Smile AC får vi overleve. Kommer til å savne det, helt klart. Men den så bra ut.
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Apr 2009 - 14:08

Vogntogvekt får du nok ikke oppgraddert fra 4500 kg til 5000 kg, siden det ikke er en syncro
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Apr 2009 - 14:36

Det er riktig. Kun Syncro som får 5000kg vogntogvekt, 151hp får 2500kg vognvekt, men ikke forhøyet vogntogvekt.
Hva de vanlige 102hp og forhjulstrekk kan få vet jeg ikke, men tror ikke det er mulighet for mer enn 2000kg henger og 4500kg vogntogvekt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Apr 2009 - 17:19

Livar

Var det meg du "snakket" til i innlegget over her? Jeg har nok heller ikke spurt om å oppgradere Smile Men det er greit det altså, var klar over det Smile Hvis det ikke var meg beklager jeg å avbryte "samtalen" Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Apr 2009 - 22:09

Btw, noen som kan si meg hvor høyt det høyeste punktet på en 1998 Caravelle 2,5 TDI er?? Innkjøringen til carporten min er 195 cm (pga en lampe) og jeg er litt spent på om den passer der. Kan jo vente til jeg får den men... Må vite, bare må vite Smile Men skulle lampa være i veien er jeg jo bare nødt til å kjøpe innfellbare spotter Smile Uff, så synd da...... Kan nevne at iflg dinSide så er nye Caravelle 196 cm... Kan jo evt slippe ut "1 cm" med luft. Smile Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Apr 2009 - 23:39

Trodde den var 196 cm jeg scratch
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Apr 2009 - 23:52

Thomas skrev:
Btw, noen som kan si meg hvor høyt det høyeste punktet på en 1998 Caravelle 2,5 TDI er?? Innkjøringen til carporten min er 195 cm (pga en lampe) og jeg er litt spent på om den passer der. Kan jo vente til jeg får den men... Må vite, bare må vite Smile Men skulle lampa være i veien er jeg jo bare nødt til å kjøpe innfellbare spotter Smile Uff, så synd da...... Kan nevne at iflg dinSide så er nye Caravelle 196 cm... Kan jo evt slippe ut "1 cm" med luft. Smile Smile
hvis garasjen er av normal type med treverk på ringmur er det få timers jobb å heve hele garasjen med 5-10 cm, for deretter å senke porten i nedkant for skikkelig tetting nede
har gjort dette vet et par anledninger til kunder
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 12:47

Innbiller meg at muligens den gamle typen også er 196 cm, jeg er 194 og den er så vidt høyere enn meg. Vi skal også heve garasjen uansett, men usikker på om det blir i sommer. Garasjen er ikke normal.. Han vi kjøpte huset av har bygd hus og garasje selv. Han er snekker og har bygd garasjen for frihånd tror jeg. Ikke noe der som er standard mål.. Men den er sikkert bra nok; er ikke mye om å gjøre at han kaller seg verdensmester selv... Kommuner, andre snekkerfirmaer og håndtverkere har ikke peiling på noe iflg han.. Men alt er veldig solid og pent gjort da. Skal hente bilen på mandag så jeg får vel bare vente i spenning. Blir det et par cm for høyt er det jo bare å lage ei takrenne midt på taket så går den under lampa tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 12:52

hvis farta er stor nok så kommer du da inn
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 13:11

Caravellen er veldig enkel å senke fremme.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 18:07

finnes vel mye stæsj å få kjøpt til de siden grunnkonstruksjonen kom i 92 eller noe slikt
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 18:46

T4 har torsjonsfjæring fremme og justeres med en mutter. Veldig enkelt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 20:26

J.O. skrev:
T4 har torsjonsfjæring fremme og justeres med en mutter. Veldig enkelt.

Thats it???? Med en mutter?? Vel, siden den muligens blir brukt som trekkvogn tviler jeg meget sterkt på at det skal justeres verken opp eller ned.. Vognrumpa skal ikke peke ned eller rett opp. Da får vi heller sette i gang med garasjeheising.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Caravelle 2,5 tdi Syncro
Til Toppen 
Side 2 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» VW caravelle 2,4D
» Caravelle VR6
» VW Multivan 2,5 TDi
» Speil til Caravelle T4 og T5b
» Caravelle 1,9 tdi 105 hk 2005 mod

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: