CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Caravelle 2,5 tdi Syncro

Go down 
+14
ArneO
livar
Remi
Espen V
dieselfan
OyvindSP
Sten Rune
Johnny
Harald
Jan
Cecotto
joka
Thomas
Jan Ole
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 20:28

Thomas skrev:
J.O. skrev:
T4 har torsjonsfjæring fremme og justeres med en mutter. Veldig enkelt.

Thats it???? Med en mutter?? Vel, siden den muligens blir brukt som trekkvogn tviler jeg meget sterkt på at det skal justeres verken opp eller ned.. Vognrumpa skal ikke peke ned eller rett opp. Da får vi heller sette i gang med garasjeheising.
er nesten like raskt når rette utstyret er på plass Very Happy lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 20:33

Nå har nok ikke jeg rette utstyret for slike løft. Hva trenger jeg egentlig?? Er det enkleste å sette på Leca for å øke høyden? Har planer om å bruke 8 jekker. Garasjen er ca 6 x 9 mtr. ( jada, vet dette er litt off topiv, men skal ha Caravelle i garasjen, så ikke så ille Smile )
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 21:05

Har ikke garasje så jeg tar den andre biten, bakfjærene på Caravelle har en tendens til å knekke. Dette merker du gjerne ikke selv, men på pkk ser de det.
Da er det mange som samtidig benytter sjansen til å kjøpe lavere, feks 40mm, HR fjærer med bedre kvalitet enn original. Da er det greitt å skru litt fremme samtidig og få en bil som også ser litt "tøffere" ut.
Søk og les på koolart.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 21:06

hvis det er den høyden du vil ha så er leca enklest ja
løft en side i gangen, da en langside, og ikke front eller bak
løft med det du har som er kraftig nok, eller lån kraftige jekker
garasjejekk anbefales IKKE da de er for ustabile
bruk donkraft, og de fås kjøpt til er rimelig penge nesten hvor som helst
3 skulle holde, en på hver ende, med plank i toppen slik at de løfter minimum 2 sperrer, og samme på midten
operasjonen krever minimum 4 personer
en til hver jekk, og en som står forran garasjen og følger med at ikke ting flytter seg feil vei, og legger under plank etterhvert som det løftes slik at fallhøyden blir minimal hvis en jekk skulle glippe av eller ett eller annet skulle skjære seg
husk å ikke legg planken i hjørnene, for der skal nemlig lecaen da inn når ønsket høyde er oppnådd
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 22:43

Jan skrev:
hvis det er den høyden du vil ha så er leca enklest ja
løft en side i gangen, da en langside, og ikke front eller bak
løft med det du har som er kraftig nok, eller lån kraftige jekker
garasjejekk anbefales IKKE da de er for ustabile
bruk donkraft, og de fås kjøpt til er rimelig penge nesten hvor som helst
3 skulle holde, en på hver ende, med plank i toppen slik at de løfter minimum 2 sperrer, og samme på midten
operasjonen krever minimum 4 personer
en til hver jekk, og en som står forran garasjen og følger med at ikke ting flytter seg feil vei, og legger under plank etterhvert som det løftes slik at fallhøyden blir minimal hvis en jekk skulle glippe av eller ett eller annet skulle skjære seg
husk å ikke legg planken i hjørnene, for der skal nemlig lecaen da inn når ønsket høyde er oppnådd

Skal IKKE bruke garasjejekk nei.. skal låne meg noe mer solid enn det. Men mener du jeg kan løfte et punkt til ønsket høyde på en gang?????? Blir ikke det vel mye belastning på midtpunktet på garasjen da?? Synes det høres drøyt ut jeg da..
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 22:47

J.O. skrev:
Har ikke garasje så jeg tar den andre biten, bakfjærene på Caravelle har en tendens til å knekke. Dette merker du gjerne ikke selv, men på pkk ser de det.
Da er det mange som samtidig benytter sjansen til å kjøpe lavere, feks 40mm, HR fjærer med bedre kvalitet enn original. Da er det greitt å skru litt fremme samtidig og få en bil som også ser litt "tøffere" ut.
Søk og les på koolart.

Hadde ikke vært meg i mot å legge den 10-15 cm nærmere asfalten. Men det blir noe ugunstig når man drar vogn, den vil jo peke oppover.? Merker man ikke knekte fjører når man drar vogn og får litt belastning på bilen heller? Skal lese litt..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeLør 4 Apr 2009 - 23:02

Thomas skrev:
Jan skrev:
hvis det er den høyden du vil ha så er leca enklest ja
løft en side i gangen, da en langside, og ikke front eller bak
løft med det du har som er kraftig nok, eller lån kraftige jekker
garasjejekk anbefales IKKE da de er for ustabile
bruk donkraft, og de fås kjøpt til er rimelig penge nesten hvor som helst
3 skulle holde, en på hver ende, med plank i toppen slik at de løfter minimum 2 sperrer, og samme på midten
operasjonen krever minimum 4 personer
en til hver jekk, og en som står forran garasjen og følger med at ikke ting flytter seg feil vei, og legger under plank etterhvert som det løftes slik at fallhøyden blir minimal hvis en jekk skulle glippe av eller ett eller annet skulle skjære seg
husk å ikke legg planken i hjørnene, for der skal nemlig lecaen da inn når ønsket høyde er oppnådd

Skal IKKE bruke garasjejekk nei.. skal låne meg noe mer solid enn det. Men mener du jeg kan løfte et punkt til ønsket høyde på en gang?????? Blir ikke det vel mye belastning på midtpunktet på garasjen da?? Synes det høres drøyt ut jeg da..
en jekk i hver ende, altså forran og bak, og en på midten
hva er det på taket forresten?
hvis det er stein eller torv så MÅ dette vekk før garasjen løftes
alle andre tekkinger er så lette at de ikke utgjør nevneverdig vektøkning uansett
du løfter altså en hel side i gangen, og kortveggene tåler dette uten problem, men porten kan med fordel fjernes først
dette tar ca 10 minutter
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2009 - 20:44

Ok.. Helsike også, har stein på taket. Sad Porten kan vi nok fjerne ja. Den må det gjøres noe med uansett, er et eller annet med monteringen der som ikke er riktig. Men da har vi nok fått dreisen på det tenker jeg Smile Og tar denne tilbake til caravelletråd igjen Smile Skal hente bilen i morgen, så det blir spennende og se om den passer inn i carporten som den er. (har carport og garasje i samme bygg, den passer uansett ikke inne i garasjen..)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2009 - 21:01

Thomas skrev:
Ok.. Helsike også, har stein på taket. Sad Porten kan vi nok fjerne ja. Den må det gjøres noe med uansett, er et eller annet med monteringen der som ikke er riktig. Men da har vi nok fått dreisen på det tenker jeg Smile Og tar denne tilbake til caravelletråd igjen Smile Skal hente bilen i morgen, så det blir spennende og se om den passer inn i carporten som den er. (har carport og garasje i samme bygg, den passer uansett ikke inne i garasjen..)
caravelle er gode trekvogner, store og stødige
men det er og mulig å senke gulvet inne i garasjen bare så du vet det
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2009 - 21:04

Joda, er nok mulig det og. Men jeg begynner å bli lei av å dukke bare jeg skal runde hjørnet på garasjen eller inn der. Så den må nok opp..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2009 - 21:29

Thomas skrev:
Joda, er nok mulig det og. Men jeg begynner å bli lei av å dukke bare jeg skal runde hjørnet på garasjen eller inn der. Så den må nok opp..
plukk stein
tar et par tre timer maks
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 5 Apr 2009 - 22:14

slå hull i muren å tre igjennom H bjelker å jekk hele driten opp mur på med leca. Smile
Om du har mur da?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 11:57

bobilkongen skrev:
slå hull i muren å tre igjennom H bjelker å jekk hele driten opp mur på med leca. Smile
Om du har mur da?

Har faktisk vært inne på den tanken ja. Eller, min far har det. Men det blir noe helsikes tungt og mye da. Og ja, det er mur. Tror ikke jeg tør det gitt, blir voldsomt Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 13:24

vi løfta et hus på 22 tonn med H bjelker, flytta det 10meter å snudde det 90 grader. Med mobilkran da, men det skal gå fint å jekke om du bare skal ha det høyere!! Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 16:38

bobilkongen skrev:
vi løfta et hus på 22 tonn med H bjelker, flytta det 10meter å snudde det 90 grader. Med mobilkran da, men det skal gå fint å jekke om du bare skal ha det høyere!! Smile

Det hadde vært gromt og sett Smile Smile Kanskje vi skal vurderere det likevel.. Må høre med byggesjefen (min far Smile )
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 19:02

Thomas skrev:
bobilkongen skrev:
vi løfta et hus på 22 tonn med H bjelker, flytta det 10meter å snudde det 90 grader. Med mobilkran da, men det skal gå fint å jekke om du bare skal ha det høyere!! Smile

Det hadde vært gromt og sett Smile Smile Kanskje vi skal vurderere det likevel.. Må høre med byggesjefen (min far Smile )
kjør på hvis det er plass til det, og en mobilkran er ikke nødvendig når det bare skal rett opp
men det surrer ganske mange lastebiler rundt om som løfter sykt mye, og normalpris er som oftest ca 1000,- per time
men det er som oftest gjort på under den tiden hvis alt er klart
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:23

At jeg ikke har tenkt på det da. Har en "ny" kompis som kjører traverskran, har kjørt mobilkran i mange år. Han har jo sikkert kontakter i bransjen der.. Må høre.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:28

Btw, nå er Caravellen i hus.. Vel, nesten da. Gikk ikke inn i carporten nei. Var vel ca en halv cm om å gjøre. Mens jeg lirket inn (bilen) stod kona og så på. Jeg kunne ikke gå ut av bilen mens den stod under lampa i innkjøringen til carporten, da hadde den gått oppunder. Og siden bilen blir noe høyere bakover går det nok ikke. Senke bilen eller heve garasjen er nok løsningen.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:41

gratulerer da
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:42

Jo takker. Kunne vel vært penere i lakken, men teknisk er den bra. Lakken kan pyntes på. Verre og dyrere med teknisk.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:45

Grattis Thomas cheers

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:47

Gratulerer Thomas king

Blir dette trekkvogna nå da eller er det Mondeoen?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeMan 6 Apr 2009 - 21:50

Takker og bukker.. Må vel gå litt nøye over den og ha en naf-test på den for sikkerhets skyld. Men hvis den er så bra som jeg tror (og håper) så blir dette helt klart den nye trekkvogna. Var stødig og fin og kjøre.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 22:43

Da har problemene med Caravellen dukket opp... Sad Tror jeg da.. Kjørte langs en midtdeler her om dagen. Lå i 5. gir, slakket av og tro på igjen et par ganger og synes det hørtes ut som en "skingre-/skrangle-lyd" under bilen. Har også ved noen tilfeller kommet en slags skrapelyd når jeg slipper clutchen litt brått under pådrag eller når jeg drar tungt (noe som forekommer innimellom på sommeren). Kan noen (Jan?) være så snille å si at det ikke er girkassa som lager lyden?? Smile Kan for ordens skyld si at det ikke er en syncro selv om tråden handler om det.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 22:56

Utløserlager. Kommer lyden om du har overturtall ved innkobling når du girer ved aksellerasjon?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 22:58

J.O. skrev:
Utløserlager. Kommer lyden om du har overturtall ved innkobling når du girer ved aksellerasjon?

Helt riktig. Hørte den ikke når jeg prøvde bilen før kjøp. Men nå høres det ved litt "mellomgassing" og så clutch-slipp.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 23:03

Hatt sånn i 60k. Sov godt. lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 23:07

J.O. skrev:
Hatt sånn i 60k. Sov godt. lol!

Puuuh! Tusen takk. Da gjør jeg det just nu!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 23:08

Thomas skrev:
Da har problemene med Caravellen dukket opp... Sad Tror jeg da.. Kjørte langs en midtdeler her om dagen. Lå i 5. gir, slakket av og tro på igjen et par ganger og synes det hørtes ut som en "skingre-/skrangle-lyd" under bilen. Har også ved noen tilfeller kommet en slags skrapelyd når jeg slipper clutchen litt brått under pådrag eller når jeg drar tungt (noe som forekommer innimellom på sommeren). Kan noen (Jan?) være så snille å si at det ikke er girkassa som lager lyden?? Smile Kan for ordens skyld si at det ikke er en syncro selv om tråden handler om det.

Jeg tror nok at det er kjelen som Henriette laget sølekaker i jeg. Så at du rygget over den Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 23:10

Tom RS skrev:
Thomas skrev:
Da har problemene med Caravellen dukket opp... Sad Tror jeg da.. Kjørte langs en midtdeler her om dagen. Lå i 5. gir, slakket av og tro på igjen et par ganger og synes det hørtes ut som en "skingre-/skrangle-lyd" under bilen. Har også ved noen tilfeller kommet en slags skrapelyd når jeg slipper clutchen litt brått under pådrag eller når jeg drar tungt (noe som forekommer innimellom på sommeren). Kan noen (Jan?) være så snille å si at det ikke er girkassa som lager lyden?? Smile Kan for ordens skyld si at det ikke er en syncro selv om tråden handler om det.

Jeg tror nok at det er kjelen som Henriette laget sølekaker i jeg. Så at du rygget over den Very Happy

Hun har vel aldri lekt med søle!! Smile Forresten så har Karamellen (som unga sier..) nærmere 1 meter bakkeklaring, så det hadde nok gått bra Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeOns 10 Jun 2009 - 22:09

caravelle1

Du har pm Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTor 11 Jun 2009 - 20:57

Vil bare informere de involverte fra i går kveld. Sideplatene løsnet i dag. Hjalp kanskje med solvarme ja. Etter noen spenntak, stygge gloser, eder og galle og noen dråper svette og blod løsnet de. Alt er nå ferdig montert og etter en liten prøvetur med barna var de storfornøyde.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeTor 11 Jun 2009 - 21:23

Satt inn seter?
Du vet self at du må vise bilen?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 51
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeFre 12 Jun 2009 - 0:25

Thomas skrev:
Vil bare informere de involverte fra i går kveld. Sideplatene løsnet i dag. Hjalp kanskje med solvarme ja. Etter noen spenntak, stygge gloser, eder og galle og noen dråper svette og blod løsnet de. Alt er nå ferdig montert og etter en liten prøvetur med barna var de storfornøyde.
hvor mange fester knakk du da? lol!
og hvor mange knoker har du fremdeles hud på? lol! lol!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 20:36

J.O.. Er ikke født i går Smile Smile Selv om det kanskje virker sånn Smile He he... Neida, har bygd om en Voyager før så det er jeg smertelig klar over. Selv om den visingen er det største tullet jeg har vært med på. Trodde de skulle sjekke at det var korrekt montert jeg?? Sist gang ble figuren på Satans Biltilsyn med ut på parkeringen, kikket på setene (kjente ikke på et eneste feste) og røsket litt i et beltefeste. Thats it!!

Jan
Det gikk overraskende bra når bilen fikk stå et par timer i solen. Løsnet faktisk nesten alle platene på 30 min mens jeg stod på Mekonomen og ventet på en mekaniker. Gjorden som noen her sa ("be brave"). Tok i og dro... Og det knaket og smalt, men det løsnet. Og ikke et eneste feste knakk Smile Smile Belive it or not!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Caravelle 2,5 tdi Syncro   Caravelle 2,5 tdi Syncro - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Caravelle 2,5 tdi Syncro
Til Toppen 
Side 3 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» VW caravelle 2,4D
» Caravelle VR6
» VW Multivan 2,5 TDi
» Speil til Caravelle T4 og T5b
» Caravelle 1,9 tdi 105 hk 2005 mod

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: