CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 720 UKFe til begjær

Go down 
+16
Sten Rune
Igor
Stardustsilver
K@ffe@vt@len
steinzak
Roffe
Harald
Ronny
OyvindSP
Black Betty
Jan Ole
Johnny
Thomas
kåsei
Jan
thor_egil
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jul 2008 - 17:03

J.O. skrev:
Thomas skrev:
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe meg Hobby til nevnte pris, men ei heller Kabe eller Bjølle.. Har nok en grunnleggende dragning mot Dethleffsen. Sier ikke at det er verdens beste vogn heller, men den tiltaler meg, helt klart!! Ser det nevnes 675 VIP oppe her, det er vel en for spesielt interesserte?? Pen, men voldsomt mørk.
Ikke verdens beste vogn?! Hva mener du med dette?
Trodde dette var avklart en gang for alle nå?

Får vel slutte her.. Beste for meg uansett!!

thor egil
antar du sikter til meg. Min mening var kun å si at jeg ikke ville brukt så mye penger på Hobbyikke noe mer enn det. Sklle jeg brukt en kvart mill på vogn ville jeg valgt noe annet. Kun det!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jul 2008 - 17:17

thor_egil skrev:
Denne tråden er begynt å flyte ikke så helt lite ut...

Vedrørende Hobbys påståtte elendige kvalitet, finnes det en annen tråd for det. Denne tråden var ment å belyse glede og eventuelle erfaringer vedr, 720 UKFe

Når dere bruker så mye av tråden her på ting som IKKE vedrører temaet, bruker dere bare plassen til skravling og gjør at nye forummedlemmer opplever det hele som veldig internt og lite givende. Resultatet er at vi huler ut gleden ved å dele erfariger.

Jeg vil anmode moderator om å stamme dere opp. SIkkert kjedelig på kort sikt, men i det lange løp har vi alle noe å vinne på det,

"Jeg vil anmode moderator om å stamme dere opp"

Godt moderator slipper dette med deg... Wink er en del innlegg fra deg også, som glir litt ut. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jul 2008 - 21:06

thor_egil skrev:
Denne tråden er begynt å flyte ikke så helt lite ut...

Vedrørende Hobbys påståtte elendige kvalitet, finnes det en annen tråd for det. Denne tråden var ment å belyse glede og eventuelle erfaringer vedr, 720 UKFe

Når dere bruker så mye av tråden her på ting som IKKE vedrører temaet, bruker dere bare plassen til skravling og gjør at nye forummedlemmer opplever det hele som veldig internt og lite givende. Resultatet er at vi huler ut gleden ved å dele erfariger.

Jeg vil anmode moderator om å stramme dere opp. Sikkert kjedelig på kort sikt, men i det lange løp har vi alle noe å vinne på det,

Hei

dette er jo en oppmodning som gjelder alle tråder, og de fleste brukere.... ikke noe spesiellt dette, og selvjustis er en flott sak, som funkrer bra.....
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeFre 25 Jul 2008 - 21:51

Vegard

Godt sagt!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Jul 2008 - 14:31

AAAhhh, der kom det endelig et GODT innleeg, er helt enig i at moderator må stramme inn, alt for mye FRI PRAT i alle tråder av en viss lengde.

Vi kjøpte 720 UKFe i fjor og har vært på to lengre ferier, samt tilbragt en lang vintersesong i vogna. Våre erfaringer er veldig gode! Hadde tidligere (et barn mindre) og en 560 KMFe. Likte løsningen med stor og god dobbeltseng, så når sjettemann skulle være med på tur var valget enkelt.

Noen brukererfaringer:

Vi har vært 10 mennesker rundt bordet til middag! I vår gamle KMFe gikk det vel 4....det er med andre ord meget god plass på kjøkkenet og rundt bordet.

Køyene tåler klatring! Det virker som materialene er av god kvalitet. I tillegg har vi en medieoval som kan snus (står vel at denne blir skrudd fast i vogner med ekstra køyer, men så er ikke tilfelle i vår!) slik at barna kan ligge og se på TV mens far vasker opp.

Dette er den perfekte turvogn for en familie på 6! I og med at soveavdelingen lukkes, kan resten av familien hygge seg inne i dårlig vær selv om de minste legger seg.

Når det gjelder vogna i annonsen:

Det er mørkt i midtdelen, dette blir neppe bedre uten vindu foran, så det ville jeg ikke valgt bort. Har fått tips om å sette opp en 'Plafond' i taket.

Det er ikke mye nyttelast på denne vogna, så dersom det ikke er kjøpt til forhøyet egenvekt, (ser ikke sånn ut i annonsen) er det ikke stort man kan ha med. Det gjør denne vogna verdiløs som reisevogn, og det virker derfor noe snodig at man flytter vanntanken frem for å få bedre kjøreegenskaper! Vi kjøpte 200 kg ekstra, og da går det meste inn. Når det gjelder vanntanken er dette faktisk relevant, merket det godt da tanken var full, nå kjører vi med maks 10 l i tanken dersom vi ikke har noe tungt foran samtidig.

Ser at luka som er inn under dobbeltsenga er fjernet, sikkert for å få vanntank dit, men er det ingen andre luker da? Og hvorfor ser det ut som city-vann tilkoblingen er bak??? Her er det noe muffens.

Vi fikk også et klart råd om ikke å sette 'full-size' markise på veggen da konstruksjonen ikke er beregnet for dette.

Håper jeg kke har skremt deg bort, men sats heller på en ny vogn! Den i annonsen har for mye rart. Sats gjerne på en 720 UKKFe, som sagt er den en drøm å dra på ferie med!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeMan 28 Jul 2008 - 17:41

Øyvind

Takk for dine erfaringer. Dette var virkelig konstruktivt. Det største aberet er som du nevner den manglende lastekapasiteten. Den er meget god i vår nåværende Hobby.

Skal man dra på vintercamp blir det jo langt mer aktuelt å spise inne i vogna, og da møter KMFe sin begrensing!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 10:02

Merkelig at så mange kontinentalvogner har sofaen bak? det alene utelukker en god del vogner fra Hobby mfl..det er vel bare 650kfu av famlievognene som sitter i "rett" side..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 10:12

Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:42

Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
hmmm,rart å se at vi mennesker opplever ting helt motsatt, eg føler at eg alltid rygger ræva på vogna inn til en hekk eller en annen vogn som står på nabotomta og at eg får draget ut mot veien og der det er best utsikt.....så for meg er det ett pluss med salongen fremme......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:48

Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
hmmm,rart å se at vi mennesker opplever ting helt motsatt, eg føler at eg alltid rygger ræva på vogna inn til en hekk eller en annen vogn som står på nabotomta og at eg får draget ut mot veien og der det er best utsikt.....så for meg er det ett pluss med salongen fremme......

Har vel noe hvor man reiser. Vi for vår del reiser nok vekk fra de mest populære strøk og da opplever man at det er mer romslig på campingene og stiller opp vogna slik det passer best for utsikten fra salongen som vi har bak. Bruker også konsekvent bilen for å plassere vogna slik vi vil ha den.
Men ser jo at på populære steder så kan det bli vanskelig å plassere vogn slik man ønsker.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:53

Johnny skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
hmmm,rart å se at vi mennesker opplever ting helt motsatt, eg føler at eg alltid rygger ræva på vogna inn til en hekk eller en annen vogn som står på nabotomta og at eg får draget ut mot veien og der det er best utsikt.....så for meg er det ett pluss med salongen fremme......

Har vel noe hvor man reiser. Vi for vår del reiser nok vekk fra de mest populære strøk og da opplever man at det er mer romslig på campingene og stiller opp vogna slik det passer best for utsikten fra salongen som vi har bak. Bruker også konsekvent bilen for å plassere vogna slik vi vil ha den.
Men ser jo at på populære steder så kan det bli vanskelig å plassere vogn slik man ønsker.
jepp,enig,slik må det nok være og du vet Vegard tør jo ikke kjøre der det er litt trange plasser:o)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:55

Harald skrev:
Johnny skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
hmmm,rart å se at vi mennesker opplever ting helt motsatt, eg føler at eg alltid rygger ræva på vogna inn til en hekk eller en annen vogn som står på nabotomta og at eg får draget ut mot veien og der det er best utsikt.....så for meg er det ett pluss med salongen fremme......

Har vel noe hvor man reiser. Vi for vår del reiser nok vekk fra de mest populære strøk og da opplever man at det er mer romslig på campingene og stiller opp vogna slik det passer best for utsikten fra salongen som vi har bak. Bruker også konsekvent bilen for å plassere vogna slik vi vil ha den.
Men ser jo at på populære steder så kan det bli vanskelig å plassere vogn slik man ønsker.
jepp,enig,slik må det nok være og du vet Vegard tør jo ikke kjøre der det er litt trange plasser:o)
er sikkert derfor han kun kjører nordover lol!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:57

hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 12:58

Harald skrev:
hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld
he he ja det spørs det ja
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 19:48

Nei.. da blir vel den beste plassen midtsitter i vogna! Very Happy lol!

Trur vel ikke akkurat at det er den store issuen når en skal velge vogn... Synes vel at en at en del vogner med salong foran kan bli litt vel preget av skråtaket, og synes vel at det er nok grunn til å velge å ha den bak.

Men det var nok uanz ikke det som ville fått meg til å velge eller la være å kjøpe en vogn... det er en minor filleting!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 19:57

Jan skrev:
Harald skrev:
Johnny skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....
hmmm,rart å se at vi mennesker opplever ting helt motsatt, eg føler at eg alltid rygger ræva på vogna inn til en hekk eller en annen vogn som står på nabotomta og at eg får draget ut mot veien og der det er best utsikt.....så for meg er det ett pluss med salongen fremme......

Har vel noe hvor man reiser. Vi for vår del reiser nok vekk fra de mest populære strøk og da opplever man at det er mer romslig på campingene og stiller opp vogna slik det passer best for utsikten fra salongen som vi har bak. Bruker også konsekvent bilen for å plassere vogna slik vi vil ha den.
Men ser jo at på populære steder så kan det bli vanskelig å plassere vogn slik man ønsker.
jepp,enig,slik må det nok være og du vet Vegard tør jo ikke kjøre der det er litt trange plasser:o)
er sikkert derfor han kun kjører nordover lol!

Jepp..... for der er ALLE veier bredere enn hovedstripa på gardermoen......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 19:59

Harald skrev:
hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld

Harald

fant ikke en vei som var for kort.......... så lengden er ikke noe problem......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:02

thor_egil skrev:
Nei.. da blir vel den beste plassen midtsitter i vogna! Very Happy lol!

Trur vel ikke akkurat at det er den store issuen når en skal velge vogn... Synes vel at en at en del vogner med salong foran kan bli litt vel preget av skråtaket, og synes vel at det er nok grunn til å velge å ha den bak.

Men det var nok uanz ikke det som ville fått meg til å velge eller la være å kjøpe en vogn... det er en minor filleting!

Thor Egil

feks Kabe og solifer har disse frontene i salongen, som sjenerer..... kan liksom ikke fatte at ikke de kan ha soverom i den skrå delen der, som de er så opptatt av og beholde......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:03

Vegard skrev:
Harald skrev:
hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld

Harald

fant ikke en vei som var for kort.......... så lengden er ikke noe problem......

Hva med rundkjøringer? Må da være snodig å plutselig befinne seg bak si egen vogn?
720 UKFe til begjær - Page 2 36874
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:06

Vel en fordel med å ha rundsitteren bak på hobby er at du da får hylle under skapene. Det er skikkelig praktisk til dagens avis, fjernkontroller, blader, spill, servietter, T-skjorter, Belter, Game-boy, mobiler.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:09

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld

Harald

fant ikke en vei som var for kort.......... så lengden er ikke noe problem......

Hva med rundkjøringer? Må da være snodig å plutselig befinne seg bak si egen vogn?
720 UKFe til begjær - Page 2 36874

Ja, men sabla praktisk, får jo sjekka lysa bak på vogna da vet du..... 720 UKFe til begjær - Page 2 36874 720 UKFe til begjær - Page 2 36874 720 UKFe til begjær - Page 2 36874
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:17

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
hehe,jepp....og derfor han sier at det er IIIIIINGEN problem med lengden, ulp nå får eg vel passet påskrevet i kveld

Harald

fant ikke en vei som var for kort.......... så lengden er ikke noe problem......

Hva med rundkjøringer? Må da være snodig å plutselig befinne seg bak si egen vogn?
720 UKFe til begjær - Page 2 36874

Ja, men sabla praktisk, får jo sjekka lysa bak på vogna da vet du..... 720 UKFe til begjær - Page 2 36874 720 UKFe til begjær - Page 2 36874 720 UKFe til begjær - Page 2 36874
Ja der har du rett. Tenkte ikke på det. Og så må det være kjekt å se si eia vogn bakfra og ikke bare andres vogner.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 20:33

Vegard skrev:
Ronny

hva er rett og hva er gal ende?????..... jeg har salongen forran, og mener nok kansje jeg ville hatt den bak, om jeg kunne velge..... dette fordi min vogn må håndteres utelukkende med bil, da er det verre å få den flottesteutsikten, da en må få bilen fram igjen..... lettere å bare kunne rygge sofa'n mot utsikten.... lett og hekte bilen på igjen etterpå....

Det er den enden jeg helst vil ha sofaen i, så får andre mene hva de vil..
Til Toppen Go down
Roffe

Roffe


Antall Innlegg : 7
Registration date : 16.08.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 21:05

Hei Thor Egil

Enig i at Hobby 720 UKFe er en deilig vogn, og som du sikkert vet så kan du få den med 4 køyer :-)

Hvis du synes at 2008 modellen var fin, så har du noe å glede deg til når du får se 2009 modellen... da ble jeg blank i øya!

Jeg skjønner ikke alt dette maset om dårlig kvalitet heller jeg da,
nå har jeg hatt et 10 talls Hobbyvogner av forskjellige årganger
og har hatt svært lite problemer. Er selfølgelig enig med de som påstår at Kabe er av bedre kvalitet, men så er prisen også dobbelt.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 21:29

Roffe

Er kun på min andre Hobby, jeg da, men har ingen grunn til å være uenig i det. Jeg har vært svært fornøyd med kvalteten så langt.

720'en er en flott vogn Det eneste som egentlig jeg sliter litt med på 720'en er vekta. Den får lite lastekapasitet, dersom den ikke forhøyes til 2200 max vekt, men da kan den ikke draes av bilen min......

SÅ jeg kan enten kjøpe en Hobby 720 UKFE og kjøpe med en Sssanyong Rodius (Ofte kalt Snodius her på forumet), eller jeg kan Kjøper en Dethleffs 720 SK (Blåkopi av Hobbyen) og fortsette å kjøre Sharan... Fritt valg fra øverste hylle......
Til Toppen Go down
Roffe

Roffe


Antall Innlegg : 7
Registration date : 16.08.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 21:58

Hehe, da er jo valget enkelt, det er bare å bytte bil :-)
Nei da, Dethleffs 720 SK er en fin vogn det, og den har jo litt større toalettrom, men jeg liker ikke den avsluttningen de har
på toalettromsdøra og så skulle jeg gjerne hatt den med Emotion VIP innredning , men det kan de visst ikke levere, så vi skal bytte til Hobby 720 UKKFe 2009, og det gleder vi oss til :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 22:08

Tror jeg overlater roret til Roffe og thor_egil som Hobbys høye beskyttere her inne. De er værdige arve-tagere (jepp et lite ordspill der gitt). Og om jeg ikke var det allikevell, har jeg ivertfall følt det slik. Er dere klare?
Til Toppen Go down
steinzak




Antall Innlegg : 11
Registration date : 01.02.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 22:12

Vi har kjøpt en hobby 720 som faktisk ikke står i brosjyra til hobby. Helt lik denne:

http://www.lara.no/hobby/DataBlad/PA720%20UMF.htm

Bare at kommoden på soverommet er byttett ut i en etasje seng.
Dette gir mye større salong/kjøkkenplass en det er i ukfe, og i tillegg er det stort kjøleskap med separat fryseboks.

Bare ett tips..........
Til Toppen Go down
steinzak




Antall Innlegg : 11
Registration date : 01.02.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 22:15

thor_egil skrev:
Roffe

Er kun på min andre Hobby, jeg da, men har ingen grunn til å være uenig i det. Jeg har vært svært fornøyd med kvalteten så langt.

720'en er en flott vogn Det eneste som egentlig jeg sliter litt med på 720'en er vekta. Den får lite lastekapasitet, dersom den ikke forhøyes til 2200 max vekt, men da kan den ikke draes av bilen min......

SÅ jeg kan enten kjøpe en Hobby 720 UKFE og kjøpe med en Sssanyong Rodius (Ofte kalt Snodius her på forumet), eller jeg kan Kjøper en Dethleffs 720 SK (Blåkopi av Hobbyen) og fortsette å kjøre Sharan... Fritt valg fra øverste hylle......

Kan man få oppskrevet maks tillatt totalvekt til 2200 kg på hobby 720?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 22:17

steinzak: så da er det en 720 ukff?? fine greier for oss som vil ha alle soverom i en ende, om de nå bare kunne speilvendt den også....
Til Toppen Go down
steinzak




Antall Innlegg : 11
Registration date : 01.02.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 22:34

Tror den heter 720 umkf. Vi gikk fra en 06 650 ukf til denne. Må bare si at plass-/romfølelsen ble enormt forbedret. Den ble ytterligere forbedret etter at vi gikk fra zip telt til fullt fortelt med 3 meters dybde.

Vi har ikke angret på at vi valgte denne før vi skulle prøvekjøre den etter vår Suzuki Grand vitara 06 ddis. Da innså jeg at dette gikk rett og slett dårlig og kjøre med. Fryktelig vinglete. Torde ikke og ha større fart enn 75-80.

Resulterte i at vi byttet til en 06 xc 90. Og nå synes vi at campinglivet er fullkomment
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 23:33

VI valgte denne vogna litt tilfeldig, men så langt er vi kjempefornøyde.
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeMan 18 Aug 2008 - 2:40

Vegard skrev:
thor_egil skrev:
Nei.. da blir vel den beste plassen midtsitter i vogna! Very Happy lol!

Trur vel ikke akkurat at det er den store issuen når en skal velge vogn... Synes vel at en at en del vogner med salong foran kan bli litt vel preget av skråtaket, og synes vel at det er nok grunn til å velge å ha den bak.

Men det var nok uanz ikke det som ville fått meg til å velge eller la være å kjøpe en vogn... det er en minor filleting!

Thor Egil

feks Kabe og solifer har disse frontene i salongen, som sjenerer..... kan liksom ikke fatte at ikke de kan ha soverom i den skrå delen der, som de er så opptatt av og beholde......

Tenk at skråen sjenerer ikke i det hele tatt! Salongen fungerer 110% som den er. Gå og prøvesitt en på messa du..... king
Jeg foretrekker helt klart å ha sofaen i front og sove bak, så jeg er glad Kabe har laget vogna vår akkurat slik! I love you

Heldigvis har Kaben en moderne front som man umiddelbart kan føle seg komfortabel med som et moderne menneske som lever i tiden......... - og ikke en slik firkant-kasse form som visse andre merker har..... (les: BJØLLE....)...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeMan 18 Aug 2008 - 6:17

Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
thor_egil skrev:
Nei.. da blir vel den beste plassen midtsitter i vogna! Very Happy lol!

Trur vel ikke akkurat at det er den store issuen når en skal velge vogn... Synes vel at en at en del vogner med salong foran kan bli litt vel preget av skråtaket, og synes vel at det er nok grunn til å velge å ha den bak.

Men det var nok uanz ikke det som ville fått meg til å velge eller la være å kjøpe en vogn... det er en minor filleting!

Thor Egil

feks Kabe og solifer har disse frontene i salongen, som sjenerer..... kan liksom ikke fatte at ikke de kan ha soverom i den skrå delen der, som de er så opptatt av og beholde......

Tenk at skråen sjenerer ikke i det hele tatt! Salongen fungerer 110% som den er. Gå og prøvesitt en på messa du..... king
Jeg foretrekker helt klart å ha sofaen i front og sove bak, så jeg er glad Kabe har laget vogna vår akkurat slik! I love you

Heldigvis har Kaben en moderne front som man umiddelbart kan føle seg komfortabel med som et moderne menneske som lever i tiden......... - og ikke en slik firkant-kasse form som visse andre merker har..... (les: BJØLLE....)...

Betty Boop

sitter om vinteren faktisk ganske mange kvelder i ei av disse små kabene.... hva var betegnelsen igjen da?????? 780, var det ja..... de der som vil være større enn de er vet du.......

men, den fronten der, den sjenerer meg hver gang...... en føler jo en har det taket i hodet, og er gardinene fortrekt (ståsjen) så subber det borti hodet.....

Om det er moderne å ha dette subbende i hdet, vil jeg ikke ha det, på samme måte som om hanekam var modrene sveis, så hadde jeg heller labba rundt skallet!!!!! det er jo ingen gode grunner fpr at fronten skal ødelegge sitteren på denne måten, samt å ta så plass, at de må fake seg opp i str....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitimeMan 18 Aug 2008 - 6:19

Betty-Boop

men ser jo at rufus syntes det er greit å ha et sted å sette snøfreseren han bruker på hunde-dritten, for den går jo inn i gasskassa der...... for en får sabla svære gasskasser med den fasongen..... 720 UKFe til begjær - Page 2 36874 720 UKFe til begjær - Page 2 36874
Til Toppen Go down
Sponsored content





720 UKFe til begjær - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 720 UKFe til begjær   720 UKFe til begjær - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
720 UKFe til begjær
Til Toppen 
Side 2 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Hobby 720 ukfe
» 720 ukfe som kjørevogn
» Øke totalvekt på 2012 720 UKFE
» Stort Kjøleskap 720 ukfe
» 3 spørsmål om lys og knapper i 08 720 UKFe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: