CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kvalitet/pris

Go down 
+17
Lars Egil
thor_egil
Igor
Camping Kai
OyvindSP
Jørn O
Harald
ulla
Cecotto
Black Betty
Sten Rune
hpk
Ronny
Johnny
Pondus
Jan Ole
Jan
21 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:25

har nevnt tidligere at jeg har fått et godt tilbud på en ny 2006 modell onyx gle b9.
vi var hele gjengen og så på den i dag, og den er nå priset til 274 000,-
oppdaget plutselig noe skremmende i den vogna.
hengslene på skapdørene over sittegruppa var i underkant og ikke oppe som er normal plass å ha dem.
til alt overmål så jeg til min store forskrekkelse at de er av myk plast, og samme er låsen på toppen.
det som kan skje er at skapdørene åpner seg under kjøring, og da ryker hengslene garantert.
er det slik på andre vogner?? Shocked
Arve hvordan er det på din?
dette er så langt jeg kunne se kun på skapdørene over sittegruppen i front, og alle andre var i stål
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:37

jrh

"Omvendt" hengsling har i allefall Kabe fått pes for tidligere. Razz

Trodde dette var forandret for noen modeller siden, men det er vel ikke det når du ser på en -06? Embarassed

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:41

når jeg tenker meg omvar det omvendt og i plast bak og.
dette er fra en 06 modell og viser det helt klart
kvalitet/pris 3_1550504965
kvalitet/pris 3_255447375
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:42

var forresten disse fargene i den vi ser på
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:43

Kanskje dette er gjort sånn fordi skapfrontene ligger utover oppe?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:43

J.O. skrev:
Kanskje dette er gjort sånn fordi skapfrontene ligger utover oppe?
enda større grunn for å snu mener jeg
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:44

reagerer vel egentlig mest på disse hengslene i myk plast
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:45

Ække sånn i Hobby sunny sunny sunny sunny king king

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:45

men det er klart, henger de ned slipper man jo å holde døra oppe mens man tar ut noe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:49

Hengsler i overkant kom på 07 modellene.
Kabe har fått mye kritikk (av "ikke-Kabe-folk") for hengslene.
Personlig likte jeg det ikke på vores første Kabe, men nå er det nesten grunn nok til ikke å bytte til en ny!

Det geniale med hengsler i underkant (som på båter) er jo at ting og tang IKKE ramler ut når det åpnes etter litt rask kjøring....

Har aldri hørt om hengsler som har tatt kvelden, men de ser vel litt spinkle ut.
Vi kjører mye, vi kjører på dårlige veier og bremser lite, men skaper har ennda aldri åpnet under kjørsel. Det gjorde de av og til på vogner vi hadde tidligere!!

Tror du raskt lærer at leve med feil hengslede dører.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:52

jrh

Har samme farger: FLOTT!

Hadde samme løsning i en Safir: BRA

LØP Å KJØP!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:54

jkl
oppvokst i fiskebåt som rører på seg skjønner jeg argumentene dine, og er vel egentlig litt enig og.
men de ser spinkle ut disse hengslene de gjør det, men når du sier de holder så vet du jo hva du snakker om
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:56

jkl skrev:
jrh

Har samme farger: FLOTT!

Hadde samme løsning i en Safir: BRA

LØP Å KJØP!!
ja den var veldig lys og behagelig inni med den fargen, til og med mor likte den.
vogna mangler stort kjøleskap og stekeovn, men etter en kjapp diskusjon er det lett å leve uten til den prisen, og det med full nyvogn garanti
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 21:59

jrh

Ingen problem å montere stekeovn i kjøkkenskap. Anbefales!!
Skaps plass i kjøkkenet er det likevel rikeligt med.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 22:00

jkl skrev:
jrh

Ingen problem å montere stekeovn i kjøkkenskap. Anbefales!!
Skaps plass i kjøkkenet er det likevel rikeligt med.
hadde jo vært praktisk da scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 22:01

jrh

Ingen problem å montere stekeovn i kjøkkenskap. Anbefales!!
Skaps plass i kjøkkenet er det likevel rikeligt med.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:03

jrh.

Kan bare skrive under på hva jkl her nevner om disse skapene.

Har hatt tre Kaber,hvor dette har vært problemfritt.

Jeg har vel aldri likt dette,visuelt sett,men har vent meg til det,og synes faktisk at 06 modellen er penere enn 07 som ikke har utvendige håndtak i det hele tatt.

Kabe bruker endel plastkomponenter i oppheng av skap,vegger o.l.,og disse er ikke mine favoritter.

Har sett dem i mange vogner opp gjennom årene,og veldig mange har sprukket opp,og hengt på "halv tolv".

Servicemannen på Norcamp,som jeg har kjent i mange år,viste meg gledesstrålende 07 modellen,hvor mye av dette var borte.

Nå kan du kjøpe Kabe igjen Arve,sa han.Hehe.

Men vi endte jo opp med denne 06'en,og jeg skal følge disse plastkomponentene med falkeblikk fremover.Sitter det skruer bak lokkene på dem,er det jo greit å bytte dem ut.Men i en Cabby vi hadde,var det skutt inn popnagler i dem,og de får du søren ikke ut igjen.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:06

Arve
våken nå altså, jeg er enig i at det ike er så pent uten håndtak.
kjøper vi den vogna finnes det identiske hengsler i stål på markedet, bruker litt av det av og til på repparasjonsarbeide på eldre kjøkkeninnredninger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:07

jrh.

Kommentar til forrige innlegg.

Utvendige håndtak som ikke er på 07,gjelder over sittegrupper og senger.

Kjøkkenskap,klesskap og toalettdør har selvsagt håndtak.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:12

jrh.

Jeg har vært og glana på maaaaaange Kaber gjennom de siste 18 åra,og de hengslene der er ikke et problem du skal tenke på.

Du vil her få en gjennomført,solid vogn,med både åpenbare kvaliteter,men og kvaliteter som først kommer til syne f.eks. på vintercamp,når blågradene dominerer.

Som jeg og har nevnt flere ganger før,så vil og isolasjonen,pluss de mindre vinduene,som nordiske vogner har,bidra til et svalt og behagelig klima innendørs om sommeren.

Og kjenn gjerne ekstra nøye på kvaliteten på senger og sittegrupper.Meget påkostet.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:13

Arve
det er da ikke noe problem å få ut popnagler, bare bytte ut bitsen med en bor, og set sammen med skruer etterpå.
har gjort det flere ganger og det er ikke noe problem hvis man bare er litt nøyaktig og stødig på handa
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:15

Arve
joda den ble nøye studert, men registrerte at skapdørene er produsert på samme måte som hobby sine, hva nå det skal ha seg
Til Toppen Go down
fred
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:16

jrh skrev:
Arve
joda den ble nøye studert, men registrerte at skapdørene er produsert på samme måte som hobby sine, hva nå det skal ha seg

Da er det jo kvalitet affraid i allefall visst man trekker frem 2007 vogna til hobby Smile
kjenner ikke til fler jeg... hehe
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:27

fred skrev:
jrh skrev:
Arve
joda den ble nøye studert, men registrerte at skapdørene er produsert på samme måte som hobby sine, hva nå det skal ha seg

Da er det jo kvalitet affraid i allefall visst man trekker frem 2007 vogna til hobby Smile
kjenner ikke til fler jeg... hehe
ikke ta gleden på forskudd her, det bare ser likt ut, og trenger ikke å være det.
er jo en faktor med materialvalg inne i bildet og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:28

Plasthengslene sitter ikke med nagler eller skruer / mutter.
Hengslene er skruet direkte inn i "skroget" og dørene.
Byttes eller justeres ved å vri skapsdelen og dørdelen fra hverandre.
Til Toppen Go down
fred
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:28

Gullspon Razz
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:30

Jeg fikk min Cabby for en billig penge. Mye kvalitet for penga syns jeg og. De frostede og buede glassene i kjøkkenskapene er av ypperste kvalitet de og. Og alt er skrudd godt i sammen.

Så kvalitet er godt å ha....... Cool Cool Cool Cool
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:39

jkl.

Jeg har ikke hevdet at plasthengslene på dørene har hverken skruer eller nagler.

Jeg skrev OPPHENGENE av skapene.Ta en titt inne i overskapene på kjøkkenet f.eks.så finner du plastkomponenter med et lokk du kan vippe ut.Inne i dem finner du skruer eller nagler.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:45

jrh.

Vil helst slippe å bytte noe som helst jeg,når jeg kjøper vogn.

Og servicemannen på Norcamp som har skrudd på mange hundre Kaber,er 100 % enig med meg angående disse komponenetene jeg nevner,De holder ikke mål,og er nå i 07 byttet ut på endel steder.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeOns 25 Apr 2007 - 23:51

ARVE skrev:
jkl.

Jeg har ikke hevdet at plasthengslene på dørene har hverken skruer eller nagler.


Har vel aldri påstått det heller Shocked
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeTor 26 Apr 2007 - 12:48

jkl skrev:
ARVE skrev:
jkl.

Jeg har ikke hevdet at plasthengslene på dørene har hverken skruer eller nagler.


Har vel aldri påstått det heller Shocked

Hvor er det plast og hva er av hva slags matriale her da Question Question Question

Intresting question for meg dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeTor 26 Apr 2007 - 12:53

Pondus.

Cabbyen din har ikke noe av disse komponenetene jeg nevner her,lengre.Tror jeg.

Vår '98 modell av Cabby hadde massevis.

De innså vel etter hvert at interiøret ikke holdt mål.'98 modellen vår var ikke bare svak i oppheng av skap,men hadde masse annen skit og,interiørmessig.Ble produsert i Slovenia.

Din er nok gull i forhold.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeTor 26 Apr 2007 - 12:56

ARVE skrev:
Pondus.

Cabbyen din har ikke noe av disse komponenetene jeg nevner her,lengre.Tror jeg.

Vår '98 modell av Cabby hadde massevis.

De innså vel etter hvert at interiøret ikke holdt mål.'98 modellen vår var ikke bare svak i oppheng av skap,men hadde masse annen skit og,interiørmessig.Ble produsert i Slovenia.

Din er nok gull i forhold.

Det låter som skjønn musikk i mine ører. Har nemlig ikke sett noe plastikk i oppheng. Kun metall i fester og hengsler.

Kjøkkenskuffer har såkalt soft close system, slik det er på moderne kjøkken i våre hjem. Skaphengsler er av metall type det du finner i kjøkkenet hjemme. Kvalitet ARVE, kvalitet. lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeTor 26 Apr 2007 - 16:39

Pondus.

Jepp,og det er så godt å se at man tar signalene fra kunder,og gjør et bra produkt til et glimrende produkt.

Han som hadde ansvar for Cabby i Norge den gang,fikk kjørt seg heftig,da han prøvde å bagatellisere de problemene vi hadde.

Da jeg spretta opp de lokka på de plastkomponentene på utstillinga i Vikingskipet foran trynet på ham,og det åpenbarte seg popnagler,som bare fylte halvparten av høla som det var meningen det skulle være noe i,ble han likblek.Plastmøkka stod og sprika ut fra veggen,av presset fra skapene,og gubben fossrodde,og sa at "SÅ här skall det inte vara".Nei,men sånn ER det sa jeg.Vogna var full av folk,og jukset åpenbarte seg i all sin prakt.

Han tok det opp med fabrikken,og dette ble rettet på senere.

Arrogante folk som undervurderer meg,er det verste jeg vet !!!!

Jeg hadde jo sett det jeg hadde sett i vår egen vogn.Det var og brukt skruer her og der som ikke skulle vært i et interiør.Dette har jeg fra en snekker som kikket på elendigheta,etter at ei skapluke ramla halvveis ned.

Lakken forsvant fra kjøkkenbenken,og vogna så sliten ut etter et halvt år.Og vi er forsiktige.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitimeTor 26 Apr 2007 - 17:08

ARVE skrev:
Pondus.

Jepp,og det er så godt å se at man tar signalene fra kunder,og gjør et bra produkt til et glimrende produkt.

Han som hadde ansvar for Cabby i Norge den gang,fikk kjørt seg heftig,da han prøvde å bagatellisere de problemene vi hadde.

Da jeg spretta opp de lokka på de plastkomponentene på utstillinga i Vikingskipet foran trynet på ham,og det åpenbarte seg popnagler,som bare fylte halvparten av høla som det var meningen det skulle være noe i,ble han likblek.Plastmøkka stod og sprika ut fra veggen,av presset fra skapene,og gubben fossrodde,og sa at "SÅ här skall det inte vara".Nei,men sånn ER det sa jeg.Vogna var full av folk,og jukset åpenbarte seg i all sin prakt.

Han tok det opp med fabrikken,og dette ble rettet på senere.

Arrogante folk som undervurderer meg,er det verste jeg vet !!!!

Jeg hadde jo sett det jeg hadde sett i vår egen vogn.Det var og brukt skruer her og der som ikke skulle vært i et interiør.Dette har jeg fra en snekker som kikket på elendigheta,etter at ei skapluke ramla halvveis ned.

Lakken forsvant fra kjøkkenbenken,og vogna så sliten ut etter et halvt år.Og vi er forsiktige.


Hmmmm.... det der hørtes ikke bra ut. Godt du fikk stramma dem opp før jeg kjøpte Cabby. Jeg har jo brukt vogna mye i vinter, og er ikke spesielt forsiktig. Vogna ser fortsatt ny og fin ut silent silent
Til Toppen Go down
Sponsored content





kvalitet/pris Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kvalitet/pris
Til Toppen 
Side 1 av 10Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Platting, pris
» Pris på fukttest
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: