CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kvalitet/pris

Go down 
+17
Lars Egil
thor_egil
Igor
Camping Kai
OyvindSP
Jørn O
Harald
ulla
Cecotto
Black Betty
Sten Rune
hpk
Ronny
Johnny
Pondus
Jan Ole
Jan
21 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:19

Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:21

Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:24

B.B.

Ja,hun er ganske yppig !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:24

Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!


BB

Ypper, jeg, nei jeg bare sier det jeg mener Wink lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:25

ARVE skrev:
B.B.

Ja,hun er ganske yppig !!!!

Hmmmmm..... yppighet eller ikke er ikke det jeg ser mest etter.... Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:28

B.B.

Var mest et ordspill.Kunne liksom ikke dy meg.....,som vanlig !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:29

Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:29

Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!


BB

Ypper, jeg, nei jeg bare sier det jeg mener Wink lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Pris/kvalitet Hobby: Altfor dyr Hobby sett i forhold til kvalitet..... (må ned 100.000 for å kunne forsvares.... Twisted Evil )

Pris/kvalitet Kabe: Forholdsmessig! kvalitet/pris - Page 7 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:31

Vegard skrev:
Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......

Vegard.

Kan du ikke bare vippe ut halvmeter'n da ?????? affraid affraid
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:31

ARVE skrev:
B.B.

Var mest et ordspill.Kunne liksom ikke dy meg.....,som vanlig !!!!!

Vet det....... jeg tror nesten jeg kjenner humoren din bedre enn deg selv!! (du sier jo atte du nesten ikke skjønner'n sjøl.....) kvalitet/pris - Page 7 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:35

B.B

Eller så var det ypperlige værforhold da jeg besøkte Lady 1 på Gol denne uka.Jada,skal gi meg nå !!!!!!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:36

ARVE skrev:
Vegard skrev:
Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......

Vegard.

Kan du ikke bare vippe ut halvmeter'n da ?????? affraid affraid

Alt et mannebein måtte finne på å vippe ut i Guds frie natur, kan bare omtales som et badenurk....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:37

B.B.

Vært kaldt i vannet i Tønsberg området i år ?

Vi lå forresten på Fjærholmen i '95.Meget trivelig område !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:39

ARVE skrev:
Vegard skrev:
Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......

Vegard.

Kan du ikke bare vippe ut halvmeter'n da ?????? affraid affraid

Arve..... å, du mener vorta mi???????
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:40

ARVE skrev:
B.B.

Vært kaldt i vannet i Tønsberg området i år ?

Vi lå forresten på Fjærholmen i '95.Meget trivelig område !!!!!

Arve

Neida! Vannet var herlig! .....Gubben er ikke glad i å bade kvalitet/pris - Page 7 897742

Fjærholmen ja..... 4 km nord for oss.... eller 1 km med båten....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:41

Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!


BB

Ypper, jeg, nei jeg bare sier det jeg mener Wink lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Pris/kvalitet Hobby: Altfor dyr Hobby sett i forhold til kvalitet..... (må ned 100.000 for å kunne forsvares.... Twisted Evil )

Pris/kvalitet Kabe: Forholdsmessig! kvalitet/pris - Page 7 897742


BB

Du er lettlurt lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:43

ARVE skrev:
B.B

Eller så var det ypperlige værforhold da jeg besøkte Lady 1 på Gol denne uka.Jada,skal gi meg nå !!!!!!

ARVE

Det var deg ja, som besøkte meg, hmmm
trodde det var en Brøleape. kvalitet/pris - Page 7 190968 lol! lol!

Du har blitt jæv...høyrøstet lol!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:44

Lady 1 skrev:

BB

Du er lettlurt lol! lol!

Lettlurt?? Njet. Erfaring skjønner du..... og fet lommebok..... kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:44

Du kan da ikke ha høy tlf.regning lol! lol! lol!
eller foresten, det går vel i mye 815nr.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:45

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard skrev:
Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......

Vegard.

Kan du ikke bare vippe ut halvmeter'n da ?????? affraid affraid

Arve..... å, du mener vorta mi???????

Vegard.

Å f...,trodde du var en superhingst jeg. affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:46

Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:

BB

Du er lettlurt lol! lol!

Lettlurt?? Njet. Erfaring skjønner du..... og fet lommebok..... kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 928394

BB

Mye mynter, har du prøvd å veksle de inn, bruker alltid kort jeg lol! lol!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:47

Pris /kvalitet. Mener absolutt at prisen på mange vognmerker er for høy sett i forhold til kvalitet. For eks de nordiske.
Burde vært 50% lavere pris på alle sammen av dem.

Det burde forøvrig passende trekkbiler også vært.

Tenk, ei ny cabby i passende støtrrelse til under 200, Jippy. kvalitet/pris - Page 7 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:50

Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:

BB

Du er lettlurt lol! lol!

Lettlurt?? Njet. Erfaring skjønner du..... og fet lommebok..... kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 928394

BB

Mye mynter, har du prøvd å veksle de inn, bruker alltid kort jeg lol! lol!

Mynter kaster vi til fuglene.... i lommeboka ligger bare sedlene..... queen Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 15:55

Lady 1 skrev:
ARVE skrev:
B.B

Eller så var det ypperlige værforhold da jeg besøkte Lady 1 på Gol denne uka.Jada,skal gi meg nå !!!!!!

ARVE

Det var deg ja, som besøkte meg, hmmm
trodde det var en Brøleape. kvalitet/pris - Page 7 190968 lol! lol!

Du har blitt jæv...høyrøstet lol!

Gerd.

Alt er så stort på meg vettu !!!!!! Embarassed Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 17:52

Nå skal jeg innom temaet for tråden ;

Forholdet kvalitet / pris..... I caravanverden et gjentagende emne som tydlig aldri går av moten....
Noen finner alltid noe å krangle om. Dette er et bra tema i så måte. kvalitet/pris - Page 7 388844

Seilbåtfolket har en tilsvarende greie gående om tyske masseproduserte Bavaria kvalitet/pris - Page 7 105954 båter. For noen det mest fantastiske som finnes med pris / kvalitet. Billig så det holder. Og regnes som kjiipt av mange men kanskje ikke av dens eiere. Husker engang en kar som annonserte innkjøpet av ny Bavaria. Han hadde ikke pustet ferdig før han la seg i skyttergraven og begynte å forsvare innkjøpet. Jeg hadde ikke sagt et eneste ord.... ( Selv synes jeg du får en grei båt til en grei pris... bare så det er sagt.... )

Motorbåter ? Samme her veit du. Billig kvalitet/pris - Page 7 904284 fra USA er det ingen med litt erfaring som vil ha. Synes noen. Andre synes de er mega !


Siden jeg er eier av en Kabe tar jeg for meg dette merket;

Hva er det med Kabe og dens eiere ? sunny sunny sunny

Av en eller annen grunn er det alltid noen som skal fremstille en Kabeeier som idiot clown siden han kjøper Kabe. Dette tema dreier seg veldig ofte om Kabe og dens eier, samt prisen han betaler, har jeg lagt merke til. Mulig jeg her tar feil ? Samma det !



Her er min erfaring , jeg gjentar; min erfaring, i et nøtteskall:

Min erfaring er at i parameteret "pris" må innregnes plunder, heft, ventetid, verkstedkøtid, hente, bringe etc.... og kanskje viktigst av alt; manglende positiv bruk av vogna. Det er bare ikke så enkelt at du kan ta prisen ut av prislista !

Min erfaring er at "Ja, du kan kjøpe lavt priset" ... og sette av livet ditt til å løse mang en dose plunder...

For å gjenta; På vår første vogn ( continental vogn som var lavt priset ) brukte jeg utrolige mengder tid til plunder.
Jeg følte at jeg brukte fritiden med hue inni en benk mens jeg reparerte defekter. Eller at jeg befant meg i skranken på verkstedet.

Slikt gidder jeg ikke. Og jeg er villig til å betale meg ut av verkstedkøen.

Jeg har til og med betalt så mye at gutta på verkstedet lar meg komme bakveien inn for å drekke kaffe med dem mens almuen med billige vogner står på utsiden av porten og venter med sine problemer.
Very Happy Very Happy Very Happy ( ment som 100 % spøk )


Selv har jeg nå erfart at jeg har betalt mer for ei vogn jeg er fornøyd med og dermed unngått plunder...

Jeg bruker nå noe av fritiden til positiv tid i vogna. Må nevne at jeg heldig nok har andre hobbier ; jakt og friluft. Kombinasjonen Kabe og jakt er egentlig dritkul. Ser dere de andre gutta i soveposen under ei våt dryppende tørrgran; mens jeg sitter inne i Kabe'n med en cognac og satellit-tv.... drunken

Tilbake til erfaringene; Nevner f.eks. at ting nå henger sammen. Selv etter en kjøretur. Jeg sitter godt (Kabesofa ). Jeg fryser ikke (bla. Alde og noe annet enn isopor i veggene ). Jeg svetter ikke om sommeren (A/C). Osv...

Men det er meg. Jeg har jo penger nok....
kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742 kvalitet/pris - Page 7 897742

Jeg vil aldri avvise tanken om at jeg skal kjøpe noe annet enn Kabe. Jeg er sterk i troen på at Cabby, Polar og kanskje Solifer er bra greier. Prisen er jo også rimelig lik Kabeprisen. Dette om du sammenligner lik vogn og likt utstyr. Jeg hadde tilmed tatt turen innom en Bjølseth butikk om det ikke var for at de ikke finnes som nye lenger. Kan synes som at det ligger litt kvalitet bak alle disse.
Very Happy

Vi kjøpte oss nylig en billig komfyr til spikerbua... kvalitet/pris - Page 7 388844 den har jeg tenkt å gi ei kule fra min finske jaktrifle i kaliber 6,5x55. Slikt blir det medium store hull av. Også i blekkplater. Er den fortsatt brukelig skal jeg ta for meg hagle med slugs. Sier vel hva jeg erfarte med billig komfyr.

Kjøpte også en billig polermaskin på Biltema nylig. Den gikk på dynga uten at jeg polerte båten ferdig. Makan til drit. Men blå og fin i fargen.

Har gjort erfaringer ja. Og er ikke redd for å dele disse... Imidlertid litt forsiktig med å hentyde at andre er idioter selv om de ikke tenker som meg.


Jeg / vi har venner som har både Kabe og andre merker. Også tyske. Tilmed brukte vogner finner vi. affraid Og sammen trives vi i hverandres vogner. Ingen av disse ville drømme å sette spørsmåltegn med min dømmekraft for mine valg i denne sammenhengen. (Tja.. tro det ) På samme måte som jeg synes det er kjempetrivelig mens jeg er på besøk i deres vogner.

Er det sammenheng mellom kvalitet og pris; JA ! ( min erfaring ).

Kjøp den vogna du har mest lyst på !
Sett pris på dine egne erfaringer


PS.
Jeg blei nesten litt sliten av all denne seriøsiteten.. ! clown


Sist endret av Rufus den Tor 14 Aug 2008 - 18:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 18:09

Rufus. Er igrunnen litt motstander av dette ordet "kvalitet" . Sitter man to eller flere og skal forklare kvaliteten med en hvilken som helst ting så får man mange forklaringer på hvilken kvalitet det har.

Men at pris forteller litt om hva man får er helt klart.
Og biltema er et godt eksempel. Har man bruk for en 13mm fastnøkkel så kan den nok være brukbar til en enkel lett jobb i hjemmet. men ikke mer en det.


Sist endret av Johnny den Tor 14 Aug 2008 - 20:13, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 18:11

Godt sagt Rufus!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 19:26

Vegard skrev:
Hei...

har en hyssing her, som er målt langs en 780, største lengde..... målt midt i teltskinna....... men finner kun en 10 cm lang linjal...... verker ettter å få målt det tauet......
ett lite tips mister
du vet jo på mm hvor lang din egen vogn er, og da rekker den 10 cm linjalen til resten, blir ikke en hel tråd å måle opp da
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 20:41

Rufus

Du sier mye klokt i din tråd. Det er skrevet med både overbevisning, innsikt og, ikke minst, respekt for andres meninger.

Mine forutsetninger for å kjøpe vogn er annerledes enn dine.
Vi er har fire gutter fra 5 -13 år, har laftet oss et hus på 150 kvm og satt opp en garasje på 90 kvm på 4 målstomt, har 2 biler, realtivt ny campingvogn. Alt av rullende gjenstander er uten gjeld. Gjelden på hus/eiendom er vel halvparten av takst vil jeg anta. Jeg jobber 100%, kona 75%. begge to har jobber som vel ligge jevnt på en standard industriarbeiderlønn...tror jeg Smile Halvparten av min lønn går til gjeld. Vi har stor økonomisk disiplin, og kan fort spare opp 5 - 10 tusen pr måned i tillegg til våre faste utgifter. Jeg har stor respekt for å sette tæring etter næring!

Siden camping ikke er en hobby for oss, men noe vi gjør i årets lyse måneder føler vi det rett å velge en rimelig vogn (Kjøpte den ett år gammel). da følte vi at vi hadde gode garantier og god standard) Så langt har Hobbyen kostet oss 29,- i rep over 2 sommere. Vi har da bodd i vogna ca 42 dager over disse to årene.

Valget falt på Hobby fordi vi hadde erfaringer med merket fra før, som var gode. Bokvaliteten er meget god..særlig synes jeg mye om ventilasjonen i vogna. Vogna har mer skapplass en de fleste andre vogner på markedet...kanskje til og med mer enn en Hacienda? Men den beste kvaliteten for oss i en Hobby er at avskrivingsutgiftene er svært lave. Hobby holder seg godt i pris. Dermed har vi "hytte" ved sjøen for småpenger og et flott hjem på helgeutflukter.

Kunne jeg blitt lykkelig i en Kabe til 450 000,-? Nei, ikke med den belastningen den ville utgjort for min økonomi. Dessuten sliter jeg med å finne gode planløsninger i de nordiske vognene. Der er Hobby og andre kontinentale vogner annerledes, og har i mine øyne, en annen bokvalitet.

Er det sammenheng mellom pris og kvalitet? Ja!
Er det sammenheng mellom gjeldsbyrde og livskvalitet? JA! (et rungende et!)

Ordet kvalitet er svært vanskelig å definere. Les forøvrig boken "Zen - og kunsten å vedlikeholde en motorsykkel. En undersøkelse av verdier" av Robert Pirsig, der bokens hovedperson nærmest går til grunne i jakten på å definere begrepet.
(Meget velskrevet bok, men ikke for dere som ikke har sans for ords betydning og filosofisk tenking)
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 21:05

Vel talt Thor Egil Very Happy

Denne typen reflekterte innlegg er god lesning.

Zen.... Har ofte sett på den boken... må visst kjøpe den tror jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 21:08

thor_egil skrev:
Rufus

Du sier mye klokt i din tråd. Det er skrevet med både overbevisning, innsikt og, ikke minst, respekt for andres meninger.

Mine forutsetninger for å kjøpe vogn er annerledes enn dine.
Vi er har fire gutter fra 5 -13 år, har laftet oss et hus på 150 kvm og satt opp en garasje på 90 kvm på 4 målstomt, har 2 biler, realtivt ny campingvogn. Alt av rullende gjenstander er uten gjeld. Gjelden på hus/eiendom er vel halvparten av takst vil jeg anta. Jeg jobber 100%, kona 75%. begge to har jobber som vel ligge jevnt på en standard industriarbeiderlønn...tror jeg Smile Halvparten av min lønn går til gjeld. Vi har stor økonomisk disiplin, og kan fort spare opp 5 - 10 tusen pr måned i tillegg til våre faste utgifter. Jeg har stor respekt for å sette tæring etter næring!

Siden camping ikke er en hobby for oss, men noe vi gjør i årets lyse måneder føler vi det rett å velge en rimelig vogn (Kjøpte den ett år gammel). da følte vi at vi hadde gode garantier og god standard) Så langt har Hobbyen kostet oss 29,- i rep over 2 sommere. Vi har da bodd i vogna ca 42 dager over disse to årene.

Valget falt på Hobby fordi vi hadde erfaringer med merket fra før, som var gode. Bokvaliteten er meget god..særlig synes jeg mye om ventilasjonen i vogna. Vogna har mer skapplass en de fleste andre vogner på markedet...kanskje til og med mer enn en Hacienda? Men den beste kvaliteten for oss i en Hobby er at avskrivingsutgiftene er svært lave. Hobby holder seg godt i pris. Dermed har vi "hytte" ved sjøen for småpenger og et flott hjem på helgeutflukter.

Kunne jeg blitt lykkelig i en Kabe til 450 000,-? Nei, ikke med den belastningen den ville utgjort for min økonomi. Dessuten sliter jeg med å finne gode planløsninger i de nordiske vognene. Der er Hobby og andre kontinentale vogner annerledes, og har i mine øyne, en annen bokvalitet.

Er det sammenheng mellom pris og kvalitet? Ja!
Er det sammenheng mellom gjeldsbyrde og livskvalitet? JA! (et rungende et!)

Ordet kvalitet er svært vanskelig å definere. Les forøvrig boken "Zen - og kunsten å vedlikeholde en motorsykkel. En undersøkelse av verdier" av Robert Pirsig, der bokens hovedperson nærmest går til grunne i jakten på å definere begrepet.
(Meget velskrevet bok, men ikke for dere som ikke har sans for ords betydning og filosofisk tenking)

Dette var bra!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 21:23

Thor Egil

Mange kloke ord på kort tid her nå...

Må nesten sitere meg selv;

"Er det sammenheng mellom kvalitet og pris; JA ! ( min erfaring )."

Når jeg snakker om kvalitet mener jeg det jeg vil kalle teknisk kvalitet.

f.eks. "Hvor lenge henger dette sammen og av hvilken grunn " ? ispedd litt synsing...

Livskvaliteten du nevner er noe annet for meg.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 21:48

TROR IKKE JEG TØR Å SI SÅ MYE HER NÅ,MED SÅ MYE KLOKE OG VEL VALGTE ORD,BRA SKREVET JEG HAR LEST OG TENKT..
Og jeg må si vi tenkte lommebok da vi kjøpte,verdens billigeste nye vogn,foreløbig ikke noe fejl,annet enn jeg har lært mye om camping og derfor også skal vi ha en annen vogn,en dyr kjøpt erfaring..
Men uansett så skal det betales ..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 21:54

Ulla

det er så mye riktig i det du skriver...... og for oss fleste, så blir dette valget styrt av prioriteringer..... det er forskjell på en som bruker vogna 8-10 døgn i sommerferien, og til de som bruker den 100-120 døgn i løpet av hele året....... vi ligger blant den siste av disse.....

Hva som er godt nok, må bli opp til en hver og finne ut av, men at det er forskjeller, og forskjeller som det for en del er verd å betale ganske mye for, er helt sikkert.......
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 22:52

pris / kvalitet henger vel ikke alltid sammen??
jeg er ganske fersk i "camping-gamet", så her uttaler jeg meg ikke så mye... men jeg har en enorm interesse for biler, mest vw siden det er det bilmerket jeg har nå, og har hatt mest...

jeg liker å skru, er skjelden på verksted...
vag har noen feil som går igjen og igjen.. deler fra møller hjelper ikke... ryker igjen etter en stund..

jeg har ved flere tilfeller kjøpt deler beregnet for bilsport (rally) uten at det behøver å koste mer... (golf og passat)

da får jeg bedre (teknisk) kvalitet til "samme" pris..

leste nylig på et annet forum om luftmassemåleren (LMM) den ryker ofte på vag, men ikke på mercedes og bmw... alle har bosch innsprøyting... men bare vag har bosch (LMM).. mercedes og bmw har pierburg LMM

pierburg lager LMM for vag også.... (jeg blir nok å bestille en slik å ha i reserve) koster bare halvparten og er nok bedre enn bosch sin, siden de andre bilene ikke har det problemet??

da får jeg bedre kvalitet?? for mindre pris...

(dette gjelder deler, blir vel noe annet når det gjelder hel bil)
Til Toppen Go down
Sponsored content





kvalitet/pris - Page 7 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 7 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kvalitet/pris
Til Toppen 
Side 7 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Pris på fukttest
» Platting, pris
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: