CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kvalitet/pris

Go down 
+17
Lars Egil
thor_egil
Igor
Camping Kai
OyvindSP
Jørn O
Harald
ulla
Cecotto
Black Betty
Sten Rune
hpk
Ronny
Johnny
Pondus
Jan Ole
Jan
21 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 22:56

Joka

Kommer jo mye an på hva du legger i begrepet "kvalitet".......
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:06

Vegard skrev:
Joka

Kommer jo mye an på hva du legger i begrepet "kvalitet".......

jeg mener med det teknisk kvalitet, deler som holder lenger... tåler juling fra norske veier, uten at de tar "kvelden"

uorginale deler som er bedre enn originale....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:12

joka skrev:
Vegard skrev:
Joka

Kommer jo mye an på hva du legger i begrepet "kvalitet".......

jeg mener med det teknisk kvalitet, deler som holder lenger... tåler juling fra norske veier, uten at de tar "kvelden"

uorginale deler som er bedre enn originale....

På Forden jeg hadde, holdt uorginale skiver dobbelt så lenge som de orginale......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:14

Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!


BB

Ypper, jeg, nei jeg bare sier det jeg mener Wink lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Pris/kvalitet Hobby: Altfor dyr Hobby sett i forhold til kvalitet..... (må ned 100.000 for å kunne forsvares.... Twisted Evil )

Pris/kvalitet Kabe: Forholdsmessig! kvalitet/pris - Page 8 897742

Vel vel... mann får ivertfall den lengden på vogna som mann ønsker og betaler for på Hobby.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:21

Tom RS skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lady 1 skrev:
Betty Boop skrev:
Lars Egil skrev:
Men når det gjelder kvalitet vs pris..... kan en konkludere med at det som regel er en sammenheng mellom de? At man får det man betaler for?

Ja! Man må kunne si at pris/kvalitet henger sammen! (Jøsses..... hvordan kunne dette skje da?? Vi har jo sporet oss inn i trådens utgangspunkt igjen..... scratch )


BB

Det er bare hos Kabe at prisen er forhøy, i forhold til kvaliteten.

Det er du enig i. lol! lol! lol! lol!

Lady

Jasså ypper vi i dag??? Shocked Shocked Shocked lol! lol! lol!


BB

Ypper, jeg, nei jeg bare sier det jeg mener Wink lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Pris/kvalitet Hobby: Altfor dyr Hobby sett i forhold til kvalitet..... (må ned 100.000 for å kunne forsvares.... Twisted Evil )

Pris/kvalitet Kabe: Forholdsmessig! kvalitet/pris - Page 8 897742

Vel vel... mann får ivertfall den lengden på vogna som mann ønsker og betaler for på Hobby.

Tom RS

nei...... en får dobbelt så lang vogn som en betaler for...... og det kan være et problem på kontinentale plasser....... kvalitet/pris - Page 8 36874 kvalitet/pris - Page 8 36874 kvalitet/pris - Page 8 36874
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:22

Rufus skrev:
Thor Egil

Mange kloke ord på kort tid her nå...

Må nesten sitere meg selv;

"Er det sammenheng mellom kvalitet og pris; JA ! ( min erfaring )."

Når jeg snakker om kvalitet mener jeg det jeg vil kalle teknisk kvalitet.

f.eks. "Hvor lenge henger dette sammen og av hvilken grunn " ? ispedd litt synsing...

Livskvaliteten du nevner er noe annet for meg.

Rufus
Forstod ikke helt dette med at livskvaliteten jeg nevnte er annerledes? Kan du presisere?
(Vi er vel ikke helt OT, siden vi definerer begrepet "kvalitet" her?)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeTor 14 Aug 2008 - 23:32

god og dårlig kvalitet er jo en subjektiv greie som kan variere ganske mye.
noen oppfatter en konkret vogn som himmelen på jord, mens andre mener den samme vogna er bare søppel.
opplevd kvalitet er jo og rimelig flytende og varierer fra person til person, og hva man ser etter.
rett kvalitet oppfatter jeg som at den enkelte som betaler for gildet føler at det de har kjøpt er verdt det de har betalt for det, og er altså rimelig flytende det og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 0:01

Jan skrev:
god og dårlig kvalitet er jo en subjektiv greie som kan variere ganske mye.
noen oppfatter en konkret vogn som himmelen på jord, mens andre mener den samme vogna er bare søppel.
opplevd kvalitet er jo og rimelig flytende og varierer fra person til person, og hva man ser etter.
rett kvalitet oppfatter jeg som at den enkelte som betaler for gildet føler at det de har kjøpt er verdt det de har betalt for det, og er altså rimelig flytende det og

Det som jeg reagerer litt på er at mange/noen prater om kvalitet etter at de har vært inne i en vogn, gjerne på messa. Det de kan uttale seg om etter et så kort besøk er farger og hvordan det var å sitte rett opp og ned. Om vogna er av god kvalitet eller ei tror jeg mann må vente litt med å uttale seg om.

Også er det et annet forhold også. Er vedkommende som uttaler seg om vognas kvalitet fastligger eller farende fant. Skal love at vogna mi fikk ganske mye juling på turen nedover til Italia i sommer. Betongplatene på Autobanen sør for Berlin ligger ikke akkurat rett, syntes synd på både bil og vogn et stykke der.

NAF gjør noe interesangt har jeg lagt merke til, de måler kundens tilfredshet og lar dette være et "bilde" for merkets kvaliteter. Hmmm det hadde det vært artig og gjort med Caravan også.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 0:08

Tom RS.

Nja,ikke helt enig.

Etter å ha vært inne i mange hundre campingvogner,har jeg en viss magefølelse for hva som holder mål eller ei.Vet hva jeg skal se etter på messa,og kan se hvor det er spart inn for å holde kostnadene nede.

Men selvsagt har man et bedre grunnlag for å kommentere en vogn etter å ha brukt den en stund,enn etter et messebesøk.

Blir litt som en byggmester som inspiserer et hus,Han behøver ikke å ha bodd i det for å se kvaliteten på huset.

Eller som med ei berte.....,eh nei,stopper der.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 0:18

ARVE skrev:
Tom RS.

Nja,ikke helt enig.

Etter å ha vært inne i mange hundre campingvogner,har jeg en viss magefølelse for hva som holder mål eller ei.Vet hva jeg skal se etter på messa,og kan se hvor det er spart inn for å holde kostnadene nede.

Men selvsagt har man et bedre grunnlag for å kommentere en vogn etter å ha brukt den en stund,enn etter et messebesøk.

Blir litt som en byggmester som inspiserer et hus,Han behøver ikke å ha bodd i det for å se kvaliteten på huset.

Eller som med ei berte.....,eh nei,stopper der.

Njaaa litt sammenblanding her nå kanskje.
Ei skap dør som er tynn og hengslette kan vare lengre og være sterkere i bruk enn en som er stiv og kompakt med dempemekanisme osv.

Følsesmessig er den kompakte å foretrekke, deilig og bruke.... men så er det noe som ryker etter kort tid. Dette er for mange "opplevd kvalitet" på messa.

Følsesmessig er den tynne og hengslette helt på tryne men holder år etter år etter år. Dette er "god kvalitet" for eieren .

Satte det litt på spissen her nå, vet det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 0:31

Tom RS.

Hehe,sant nok min gode mann.

Ellers vil jeg heller fremstå som sterk og stiv,enn tynn og hengslete.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 8:13

ARVE skrev:
Tom RS.

Hehe,sant nok min gode mann.

Ellers vil jeg heller fremstå som sterk og stiv,enn tynn og hengslete.

Hmmmmmm ingen av de stemmer, du er tykk og myk min gode mann. Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 8:19

Tom RS.

Ja,og tenk hvor mye kvalitet madammen får helt gratis med meg,om du tenker kvalitet/pris.Mange kilo å boltre seg med,uten at det koster 5 øre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 9:26

thor_egil skrev:
Rufus skrev:
Thor Egil

Mange kloke ord på kort tid her nå...

Må nesten sitere meg selv;

"Er det sammenheng mellom kvalitet og pris; JA ! ( min erfaring )."

Når jeg snakker om kvalitet mener jeg det jeg vil kalle teknisk kvalitet.

f.eks. "Hvor lenge henger dette sammen og av hvilken grunn " ? ispedd litt synsing...

Livskvaliteten du nevner er noe annet for meg.

Rufus
Forstod ikke helt dette med at livskvaliteten jeg nevnte er annerledes? Kan du presisere?
(Vi er vel ikke helt OT, siden vi definerer begrepet "kvalitet" her?)

Om man ikke gjør det vanskelig burde definisjonen av kvalitet være enkel. I alle fall om man holder seg til det jeg kaller teknisk kvalitet, som jo burde være kvaliteten vi snakker om når vi snakker om en konkret innretning som ei vogn.

Når jeg vurderer pris mot kvalitet på mi vogn kan jeg vanskelig bruke min lykkefølelse som følge av min totale gjeldsbyrde som et parameter.

Teknisk kvalitet på vogna lar seg ikke rokke om jeg er lykkelig eller ikke.

Om så var finnes jo løsningen for verkstedet på apoteket i pilleform. Very Happy

Imidlertid kan kanskje dette få en abstrakt innvirkning som varierer. Er jeg ulykkelig vil kanskje min oppfatning av den "drit vogna" endre seg negativt og vise versa.


At du har en total døgnkostnad for overnatting med vogna på 20-30-40 kroner gir jo godfølelsen. Hittil har jeg anslagsvis 100 døgn i vogna mi. Jeg har mange års bruk igjen med min vogn før jeg kommer dit med den gjennomsnittlige døgnkosten min. Men heller ikke dette endrer min oppfatning av kvalitet eller ikke på vogna.


Min oppfatning er altså at på ei vogn gjelder teknisk kvalitet mens livskvaliteten finner jeg andre steder.
Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 10:58

Rufus skrev:
thor_egil skrev:
Rufus skrev:
Thor Egil

Mange kloke ord på kort tid her nå...

Må nesten sitere meg selv;

"Er det sammenheng mellom kvalitet og pris; JA ! ( min erfaring )."

Når jeg snakker om kvalitet mener jeg det jeg vil kalle teknisk kvalitet.

f.eks. "Hvor lenge henger dette sammen og av hvilken grunn " ? ispedd litt synsing...

Livskvaliteten du nevner er noe annet for meg.

Rufus
Forstod ikke helt dette med at livskvaliteten jeg nevnte er annerledes? Kan du presisere?
(Vi er vel ikke helt OT, siden vi definerer begrepet "kvalitet" her?)

Om man ikke gjør det vanskelig burde definisjonen av kvalitet være enkel. I alle fall om man holder seg til det jeg kaller teknisk kvalitet, som jo burde være kvaliteten vi snakker om når vi snakker om en konkret innretning som ei vogn.

Når jeg vurderer pris mot kvalitet på mi vogn kan jeg vanskelig bruke min lykkefølelse som følge av min totale gjeldsbyrde som et parameter.

Teknisk kvalitet på vogna lar seg ikke rokke om jeg er lykkelig eller ikke.

Om så var finnes jo løsningen for verkstedet på apoteket i pilleform. Very Happy

Imidlertid kan kanskje dette få en abstrakt innvirkning som varierer. Er jeg ulykkelig vil kanskje min oppfatning av den "drit vogna" endre seg negativt og vise versa.


At du har en total døgnkostnad for overnatting med vogna på 20-30-40 kroner gir jo godfølelsen. Hittil har jeg anslagsvis 100 døgn i vogna mi. Jeg har mange års bruk igjen med min vogn før jeg kommer dit med den gjennomsnittlige døgnkosten min. Men heller ikke dette endrer min oppfatning av kvalitet eller ikke på vogna.


Min oppfatning er altså at på ei vogn gjelder teknisk kvalitet mens livskvaliteten finner jeg andre steder.
Very Happy

Forstår godt at du henter og finner livskvalitet andre steder enn i den vogna tji-hi lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 11:18

Rufus.

Bra sagt.

At jeg blir noe lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta meg råd til å leve ut mine drømmer vet da fanden.Mitt mål i livet er ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor jeg har valgt bare å gå etter prislapper på alt jeg kjøper.

Gleden ved å realisere drømmevogna,drømme stereo-anlegget,eller drømmebilen,er for min del kick jeg ikke ville vært foruten.Så får kontoen heller være slunken.Jeg har da tak over huet,og mat i kroppen uansett.Og de feriene jeg drømmer om,er det og penger til.Dyre sydenferier finnes det ikke rom for,men det er da og helt uinteressant.

Ikke ment som å rakke ned på de som velger en annen innstilling til livet og økonomi,bare min beskrivelse av hvordan jeg gjerne går ned i kjellern for å glede meg over de ypperste produktene markedet kan tilby,innen mine interessefelt.Og jeg synes det er verdt det,selv om det hadde vært deilig med en mill. på kontoen.

At noen finner mer livsglede i kontoutskriften får være deres business
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 12:22

Arve/Rufus

Jeg var redd for at dere skulle misforstå meg dit hen!

Pasusen "Er det sammenheng mellom gjeldsbyrde og livskvalitet? JA!" er ment å peke på det faktum at det som forsurer og bryter mange samliv i dag er økonomiske bekymringer og stress rundt dette. Mange føler at de MÅ ha visse ting, som gjerne naboen har, uten å sette tæring etter næring.

Legg også merke til ordet "gjeldsbyrde" - Det er altså ikke snakk om et beløp, men om stressfaktoren som gjelden skaper - og derav manglende livskvalitet. Derfor vil det selvsagt variere fra menneske til menneske. Bare for å forsikre dere om at det ikke er kontoutskriften som holder meg oppe som menneske! Det er heller ikke tingene jeg eier, men menneskene som jeg deler virkeligheten med.

Poenget med innlegget mitt var, nettopp som Rufus' gode innlegg, at man skaper seg et godt liv med ulike prioriteringer - og også at det som kan være en klok prioritering for en kan være en uklok for en annen.

Nettopp dette for å belyse trådens tema "kvalitet/pris" - IKKE "mekanisk kvalitet".
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 15:04

Tom RS skrev:

Forstår godt at du henter og finner livskvalitet andre steder enn i den vogna tji-hi lol!


Tom RS

Du har hørt at Hobby nå skal leveres med lykkepiller, sånn at opplevd kvalitet blir mye høyere??! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 15:11

ARVE skrev:
Rufus.

Bra sagt.

At jeg blir noe lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta meg råd til å leve ut mine drømmer vet da fanden.Mitt mål i livet er ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor jeg har valgt bare å gå etter prislapper på alt jeg kjøper.

Gleden ved å realisere drømmevogna,drømme stereo-anlegget,eller drømmebilen,er for min del kick jeg ikke ville vært foruten.Så får kontoen heller være slunken.Jeg har da tak over huet,og mat i kroppen uansett.Og de feriene jeg drømmer om,er det og penger til.Dyre sydenferier finnes det ikke rom for,men det er da og helt uinteressant.

Ikke ment som å rakke ned på de som velger en annen innstilling til livet og økonomi,bare min beskrivelse av hvordan jeg gjerne går ned i kjellern for å glede meg over de ypperste produktene markedet kan tilby,innen mine interessefelt.Og jeg synes det er verdt det,selv om det hadde vært deilig med en mill. på kontoen.

At noen finner mer livsglede i kontoutskriften får være deres business
kremt, vi er alle vår egen lykkes smed mener nå eg.

En god buffert synes nå eg skaper litt mer trygghet,selv om man ikke bruker denne bufferten.

Det er en ting,den andre er at dersom man skal låne på alt man kjøper og betale høye renter,er også det penger man kunne brukt på andre ting her i livet.......og så er det litt kjekt at man kan si Fuck Off til banken om man skulle ønske det en vakker dag....

Men penger er ikke alt,men seriøse forskere har målt lykkefølelse ang,økonomi også,faktisk kvalitet/pris - Page 8 190968 kvalitet/pris - Page 8 190968
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 15:44

thor_egil skrev:


Jeg er helt sikker på at vi er enige om det meste i denne sammenhengen.

Det viktigste er at vi gjør våre valg og disposisjoner etter egen vilje.
Og nok en gang; respekterer at våre medmennesker gjør andre valg enn oss selv.

Likevel vil jeg gjenta idèen om at caravanforhandleren burde kunne skrive ut lykkepiller på blå resept. Kunne jo hende at en og annen vogneier ville få en bedre lykkefølelse de gangene han la blikket sitt på sin egen vogn. Very Happy

Andre har også noen innspill om å bli lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta seg råd til å leve ut sine drømmer ... Arves mål i livet om "ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor han har valgt bare å gå etter prislapper på alt han kjøper" vil jeg stille meg bak med heile slappe kroppen. Very Happy

Som en sa til meg her om dagen " finnes det 1 krone på kontoen etter min død er det fordi jeg har regnet feil".

Uansett hva jeg skulle finne på å bruke egne penger til vil det være for å tilfredstille egne lyster og ikke for å få lengre flaggstang enn naboene.

Når jeg griner meg til ( av Betty - kona ) å få kjøpe meg en 115 HK Optimax 2-takter er det fordi jeg har lyst på denne hissige motorsagmotoren som gir meg 10.000 rpm på et brøkdel av et øyeblikk. Den gjør meg istand til å dra jolla opp i fin masjfart om jeg er alene eller om jeg har heile slekta i båten. Jeg kjøper ikke denne for å sette naboens sløve 60 hk 4-takter i skyggen... selv om akkurat det jo kan være gøy det også... da i humorens navn.

Av praktiske årsaker har jeg en grepa bil å dra med. Vår første Pajero ble først innkjøpt fordi vi ønsket å kunne dra en tung båt opp og ned en slipp. Dette kan være vanskelig nok med en "standard" bil. Mista interessen for båten kort tid etter. Samtidig utviklet det seg et kjærlighetsforhold til denne traktoren av en bil. Siden den gang har det gått 6 år. Vi er inne med vår andre Pajero. De praktiske grunnene for meg til å fortsatt ha en Pajero er friluftsliv, hunder, camping med mere. Naboens Skoda har ingenting med saken å gjøre.

Mange slike innfall ender jo opp i at man må flytte penger fra meg til noen andre. Jeg må betale regninga. Bare denne summen totalt er mindre enn det som totalt går inn på min lønnskonto skulle jeg kunne sove lykkelig med god samvittighet. Og det gjør jeg. Det sies at jeg smiler når jeg sover.

Og smilet kommer ikke fra apoteket (eller polet ) Very Happy

Joda, vi er nok enige om det meste. Very Happy
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 16:05

Rufus

Ja, det tror jeg og... at vi er enige altså! Smile Takk for en hyggelig dialog!


Sist endret av thor_egil den Fre 15 Aug 2008 - 16:26, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 16:15

Rufus skrev:
thor_egil skrev:


Jeg er helt sikker på at vi er enige om det meste i denne sammenhengen.

Det viktigste er at vi gjør våre valg og disposisjoner etter egen vilje.
Og nok en gang; respekterer at våre medmennesker gjør andre valg enn oss selv.

Likevel vil jeg gjenta idèen om at caravanforhandleren burde kunne skrive ut lykkepiller på blå resept. Kunne jo hende at en og annen vogneier ville få en bedre lykkefølelse de gangene han la blikket sitt på sin egen vogn. Very Happy

Andre har også noen innspill om å bli lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta seg råd til å leve ut sine drømmer ... Arves mål i livet om "ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor han har valgt bare å gå etter prislapper på alt han kjøper" vil jeg stille meg bak med heile slappe kroppen. Very Happy

Som en sa til meg her om dagen " finnes det 1 krone på kontoen etter min død er det fordi jeg har regnet feil".

Uansett hva jeg skulle finne på å bruke egne penger til vil det være for å tilfredstille egne lyster og ikke for å få lengre flaggstang enn naboene.

Når jeg griner meg til ( av Betty - kona ) å få kjøpe meg en 115 HK Optimax 2-takter er det fordi jeg har lyst på denne hissige motorsagmotoren som gir meg 10.000 rpm på et brøkdel av et øyeblikk. Den gjør meg istand til å dra jolla opp i fin masjfart om jeg er alene eller om jeg har heile slekta i båten. Jeg kjøper ikke denne for å sette naboens sløve 60 hk 4-takter i skyggen... selv om akkurat det jo kan være gøy det også... da i humorens navn.

Av praktiske årsaker har jeg en grepa bil å dra med. Vår første Pajero ble først innkjøpt fordi vi ønsket å kunne dra en tung båt opp og ned en slipp. Dette kan være vanskelig nok med en "standard" bil. Mista interessen for båten kort tid etter. Samtidig utviklet det seg et kjærlighetsforhold til denne traktoren av en bil. Siden den gang har det gått 6 år. Vi er inne med vår andre Pajero. De praktiske grunnene for meg til å fortsatt ha en Pajero er friluftsliv, hunder, camping med mere. Naboens Skoda har ingenting med saken å gjøre.

Mange slike innfall ender jo opp i at man må flytte penger fra meg til noen andre. Jeg må betale regninga. Bare denne summen totalt er mindre enn det som totalt går inn på min lønnskonto skulle jeg kunne sove lykkelig med god samvittighet. Og det gjør jeg. Det sies at jeg smiler når jeg sover.

Og smilet kommer ikke fra apoteket (eller polet ) Very Happy

Joda, vi er nok enige om det meste. Very Happy
tja, er jo enig eg og i utgangspunktet da hehe MEN.......

Tror det skal få ligge. geek geek
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 16:27

Harald

Det kommer vel en utgreiing av det Men'et? Smile
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 16:39

thor_egil skrev:
Harald

Det kommer vel en utgreiing av det Men'et? Smile
hehe,vi får se tiden an
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 17:45

thor_egil skrev:
Rufus

Ja, det tror jeg og... at vi er enige altså! Smile Takk for en hyggelig dialog!

Takk det samme.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:34

thor_egil skrev:
Arve/Rufus

Jeg var redd for at dere skulle misforstå meg dit hen!

Pasusen "Er det sammenheng mellom gjeldsbyrde og livskvalitet? JA!" er ment å peke på det faktum at det som forsurer og bryter mange samliv i dag er økonomiske bekymringer og stress rundt dette. Mange føler at de MÅ ha visse ting, som gjerne naboen har, uten å sette tæring etter næring.

Legg også merke til ordet "gjeldsbyrde" - Det er altså ikke snakk om et beløp, men om stressfaktoren som gjelden skaper - og derav manglende livskvalitet. Derfor vil det selvsagt variere fra menneske til menneske. Bare for å forsikre dere om at det ikke er kontoutskriften som holder meg oppe som menneske! Det er heller ikke tingene jeg eier, men menneskene som jeg deler virkeligheten med.

Poenget med innlegget mitt var, nettopp som Rufus' gode innlegg, at man skaper seg et godt liv med ulike prioriteringer - og også at det som kan være en klok prioritering for en kan være en uklok for en annen.

Nettopp dette for å belyse trådens tema "kvalitet/pris" - IKKE "mekanisk kvalitet".

Thor-Egil.

Ja,ikke sant.Opp til enhver å leve sitt liv som man vil.Beklager om du tok mitt innlegg som kritikk av deg og dine prioriteringer.Var ikke meninga.Ser nå at det kunne virke sånn. sunny sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:41

Harald skrev:
ARVE skrev:
Rufus.

Bra sagt.

At jeg blir noe lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta meg råd til å leve ut mine drømmer vet da fanden.Mitt mål i livet er ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor jeg har valgt bare å gå etter prislapper på alt jeg kjøper.

Gleden ved å realisere drømmevogna,drømme stereo-anlegget,eller drømmebilen,er for min del kick jeg ikke ville vært foruten.Så får kontoen heller være slunken.Jeg har da tak over huet,og mat i kroppen uansett.Og de feriene jeg drømmer om,er det og penger til.Dyre sydenferier finnes det ikke rom for,men det er da og helt uinteressant.

Ikke ment som å rakke ned på de som velger en annen innstilling til livet og økonomi,bare min beskrivelse av hvordan jeg gjerne går ned i kjellern for å glede meg over de ypperste produktene markedet kan tilby,innen mine interessefelt.Og jeg synes det er verdt det,selv om det hadde vært deilig med en mill. på kontoen.

At noen finner mer livsglede i kontoutskriften får være deres business
kremt, vi er alle vår egen lykkes smed mener nå eg.

En god buffert synes nå eg skaper litt mer trygghet,selv om man ikke bruker denne bufferten.

Det er en ting,den andre er at dersom man skal låne på alt man kjøper og betale høye renter,er også det penger man kunne brukt på andre ting her i livet.......og så er det litt kjekt at man kan si Fuck Off til banken om man skulle ønske det en vakker dag....

Men penger er ikke alt,men seriøse forskere har målt lykkefølelse ang,økonomi også,faktisk kvalitet/pris - Page 8 190968 kvalitet/pris - Page 8 190968


Harald.

Hehe,neida gutten min,når jeg blakker meg på bil og vogn,så er det ikke noe annet jeg kunne ha brukt pengene på,for da har vi satsa på det vi ville bruke våre sure dinarer på.

Men jeg skjønner jo hvor du vil.Og noen buffere har jeg ikke hatt på denne sida av 80-tallet.Går ting ad undas med jobb,e.l.,er det jo ikke verre enn at man selger ei vogn eller en bil,og går ned et par hakk i standard for en stund,til man står oppreist igjen.

Bare daue ting disse greiene vi snakker om her.

Men jeg misunner deg milliardene dine da din pamp !!!!!! kvalitet/pris - Page 8 928394 kvalitet/pris - Page 8 928394
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:45

ARVE skrev:
Harald skrev:
ARVE skrev:
Rufus.

Bra sagt.

At jeg blir noe lykkeligere av å ha mindre gjeld,og ikke ta meg råd til å leve ut mine drømmer vet da fanden.Mitt mål i livet er ikke å sovne inn med kontoen full av kronasjer,og ha levd et kipt liv,hvor jeg har valgt bare å gå etter prislapper på alt jeg kjøper.

Gleden ved å realisere drømmevogna,drømme stereo-anlegget,eller drømmebilen,er for min del kick jeg ikke ville vært foruten.Så får kontoen heller være slunken.Jeg har da tak over huet,og mat i kroppen uansett.Og de feriene jeg drømmer om,er det og penger til.Dyre sydenferier finnes det ikke rom for,men det er da og helt uinteressant.

Ikke ment som å rakke ned på de som velger en annen innstilling til livet og økonomi,bare min beskrivelse av hvordan jeg gjerne går ned i kjellern for å glede meg over de ypperste produktene markedet kan tilby,innen mine interessefelt.Og jeg synes det er verdt det,selv om det hadde vært deilig med en mill. på kontoen.

At noen finner mer livsglede i kontoutskriften får være deres business
kremt, vi er alle vår egen lykkes smed mener nå eg.

En god buffert synes nå eg skaper litt mer trygghet,selv om man ikke bruker denne bufferten.

Det er en ting,den andre er at dersom man skal låne på alt man kjøper og betale høye renter,er også det penger man kunne brukt på andre ting her i livet.......og så er det litt kjekt at man kan si Fuck Off til banken om man skulle ønske det en vakker dag....

Men penger er ikke alt,men seriøse forskere har målt lykkefølelse ang,økonomi også,faktisk kvalitet/pris - Page 8 190968 kvalitet/pris - Page 8 190968


Harald.

Hehe,neida gutten min,når jeg blakker meg på bil og vogn,så er det ikke noe annet jeg kunne ha brukt pengene på,for da har vi satsa på det vi ville bruke våre sure dinarer på.

Men jeg skjønner jo hvor du vil.Og noen buffere har jeg ikke hatt på denne sida av 80-tallet.Går ting ad undas med jobb,e.l.,er det jo ikke verre enn at man selger ei vogn eller en bil,og går ned et par hakk i standard for en stund,til man står oppreist igjen.

Bare daue ting disse greiene vi snakker om her.

Men jeg misunner deg milliardene dine da din pamp !!!!!! kvalitet/pris - Page 8 928394 kvalitet/pris - Page 8 928394
hehe,dere tror sikkert millionene triller,helt feil kan eg bare si.

har ingen sterkere mening enn at eg synes det er greit med en buffer kvalitet/pris - Page 8 190968 så får den enkelte selv bedømme hvor stor denne trenger å være cheers cheers var eg ikke diplomat nå,vet ikke eg bounce bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:52

Harald.

Nå så jeg skattelistene for Bergen i fjor............hehe......
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:54

ARVE skrev:
Harald.

Nå så jeg skattelistene for Bergen i fjor............hehe......
bare Donald Duck penger det Arve....som står i eiendom Embarassed Embarassed

og som man skal beskattes for....... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 21:57

Harald.

Joda,trodde det jeg og helt til de skulle omdøpe Brann Stadion til Hereid Stadion.Da skjønte jeg hvem vi har med å gjøre her !!!!
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 22:01

ARVE skrev:
Harald.

Joda,trodde det jeg og helt til de skulle omdøpe Brann Stadion til Hereid Stadion.Da skjønte jeg hvem vi har med å gjøre her !!!!
satans fyr altså!!!! kan du legge ut personnummeret samtidig takk Surprised)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 22:04

Harald.

31086211111
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 22:06

ARVE skrev:
Harald.

31086211111
hehe,er jo ikke så gammel som deg da:o) dette var jo ditt.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitimeFre 15 Aug 2008 - 22:15

Harald.

Nja,fødselsdatoen er riktig,men resten er oksebærsj !!!

Apropos kvalitet/pris.Spent på hva jeg får til bursdag av deg snart jeg !!!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





kvalitet/pris - Page 8 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 8 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kvalitet/pris
Til Toppen 
Side 8 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Pris på fukttest
» Platting, pris
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: