CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kvalitet/pris

Go down 
+17
Lars Egil
thor_egil
Igor
Camping Kai
OyvindSP
Jørn O
Harald
ulla
Cecotto
Black Betty
Sten Rune
hpk
Ronny
Johnny
Pondus
Jan Ole
Jan
21 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:10

Pondus.


Ikke meninga å være kjekkas,men når de står på utstillinga og blånekter for fakta,da går det en jævel i meg.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:13

ARVE skrev:
Pondus.


Ikke meninga å være kjekkas,men når de står på utstillinga og blånekter for fakta,da går det en jævel i meg.

Nei, jeg mener ikke du framstår som kjekkas. Jeg mener all berettiget kritikk er konstruktiv jeg. Det produktet Cabby selger i dag fremstår for meg som veldig bra må jeg si. Lite plast, solid innredning, vakker vogn å se på, og sist men ikke minst, utrolig praktisk.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:17

Pondus.

Ja,og som jeg sa flere ganger på NCC-forumet,så kunne jeg meget godt tenkt meg en Cabby,slik de fremstår nå.

Og den isoleringen deres er jo og legendarisk,i positiv forstand.

Ta deg en tur til Kristinehamn,og se fabrikken,som jeg har mast på deg flere ganger om.Vi hadde stor glede av det.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:18

Pondus

Må si at jeg og ble svært positivt overrasket over nye Cabby... Har vært litt i en 07 800+ i vinter.

Vegard
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:19

ARVE skrev:
Pondus.

Ja,og som jeg sa flere ganger på NCC-forumet,så kunne jeg meget godt tenkt meg en Cabby,slik de fremstår nå.

Og den isoleringen deres er jo og legendarisk,i positiv forstand.

Ta deg en tur til Kristinehamn,og se fabrikken,som jeg har mast på deg flere ganger om.Vi hadde stor glede av det.

Arve.

Skal prøve å få til en tur jeg..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:20

Pondus.

Cruiser fort bort dit på E-18.Tar du en Harry-handel samtidig,så har du jo spart in penga for bränslan.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:21

ARVE skrev:
Pondus.



Og den isoleringen deres er jo og legendarisk,i positiv forstand.

Arve.

Legendarisk er den men også oppskrydd. Kabe er faktisk en del bedre på isolering, men det har vel mest teoretisk verdi. I den virkelige verden er det nok ikke merkbare forskjeller for en vanlig campist....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:25

jkl

KABE sin isolering setter en kansje spesiellt pris på ved en evt fukt-skade, siden deres isolasjom har absolutt lukkede celler, og derfor på ingen måte trekker vann..

Vegard
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:27

jkl skrev:
ARVE skrev:
Pondus.



Og den isoleringen deres er jo og legendarisk,i positiv forstand.

Arve.

Legendarisk er den men også oppskrydd. Kabe er faktisk en del bedre på isolering, men det har vel mest teoretisk verdi. I den virkelige verden er det nok ikke merkbare forskjeller for en vanlig campist....

Altså meg, som går under begrepet vanlig campist. Very Happy Very Happy Very Happy

jkl

Mener du jeg ikke hadde merket forskjell på Cabby og en konteniental vogn nå i vinter feks Question Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:28

Upps.....
Må vist korrigere meg selv litt!
Isoleringen er ikke "en del bedre", men ca. 10 % så vidt jeg husker
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:31

Pondus skrev:
jkl skrev:
ARVE skrev:
Pondus.



Og den isoleringen deres er jo og legendarisk,i positiv forstand.

Arve.

Legendarisk er den men også oppskrydd. Kabe er faktisk en del bedre på isolering, men det har vel mest teoretisk verdi. I den virkelige verden er det nok ikke merkbare forskjeller for en vanlig campist....

Altså meg, som går under begrepet vanlig campist. Very Happy Very Happy Very Happy

jkl

Mener du jeg ikke hadde merket forskjell på Cabby og en konteniental vogn nå i vinter feks Question Question

Forskjell på Cabby og Kabe: NEI, tror ikke det......
På produkter fra söta bror og "Fritz'er" JO, her klarer du en blindtest...selv i mørke!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:32

jkl

Er det målt i K-verdi og da Kabe, mot Cabby???


Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:32

Vegard skrev:
jkl

Er det målt i K-verdi og da Kabe, mot Cabby???


Vegard

JA!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:34

jkl.

Joda,slike tester får vel frem ting som vi ikke merker i det daglige.Jeg har hatt samtlige nordiske vogner i alle mulige størrelser,og om man sammenligner de med samme størrelse,så
må jeg vel si at det skiller fryktelig lite i det praktiske liv.

Hadde og en Knaus 580,'03,og der merket man at gassen måtte raskere inn ved x-antall minusgrader.Hadde selvsagt Alde.

Og den var og vesentlig varmere om sommeren,når sola stekte på'n om morran.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 17:58

jkl skrev:
Vegard skrev:
jkl

Er det målt i K-verdi og da Kabe, mot Cabby???


Vegard

JA!

Cabbys POLYURETHAN har U-verdi 0,034
Kabes ECOPRIM har U-verdi 0,030

Varmetap i vegger i Cabby: 0,88 W / m2 K
pga. tykkere isolering i vegger i Kabe blir varmetapet her 0,71 W / m2 K
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 18:28

jkl skrev:
jkl skrev:
Vegard skrev:
jkl

Er det målt i K-verdi og da Kabe, mot Cabby???


Vegard

JA!

Cabbys POLYURETHAN har U-verdi 0,034
Kabes ECOPRIM har U-verdi 0,030

Varmetap i vegger i Cabby: 0,88 W / m2 K
pga. tykkere isolering i vegger i Kabe blir varmetapet her 0,71 W / m2 K
spennende tall du kommer med her.
u-verdi på 0,034 er jo rimelig bra med tanke på at i eneboliger med 150mm i vegg og 300mm i tak så klarer vi å komme ned på 0,22.
og med bewi grunnmur som er en spesialmur med det råeste som eksisterer av isolasjon, i 14 cm tykkelse en u-verdi på 0,19.
merkelig rart at en vogn med 4,5 cm isolasjon skal ha mange ganger bedre isolasjonsevne
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 18:51

jrh skrev:
jkl skrev:
jkl skrev:
Vegard skrev:
jkl

Er det målt i K-verdi og da Kabe, mot Cabby???


Vegard

JA!

Cabbys POLYURETHAN har U-verdi 0,034
Kabes ECOPRIM har U-verdi 0,030

Varmetap i vegger i Cabby: 0,88 W / m2 K
pga. tykkere isolering i vegger i Kabe blir varmetapet her 0,71 W / m2 K
spennende tall du kommer med her.
u-verdi på 0,034 er jo rimelig bra med tanke på at i eneboliger med 150mm i vegg og 300mm i tak så klarer vi å komme ned på 0,22.
og med bewi grunnmur som er en spesialmur med det råeste som eksisterer av isolasjon, i 14 cm tykkelse en u-verdi på 0,19.
merkelig rart at en vogn med 4,5 cm isolasjon skal ha mange ganger bedre isolasjonsevne

Høres jo litt rart ut ja. Isolasjon dreier seg jo om noe så enkelt som stillestående luft slik som jeg har forstått det.
Isolasjonsmaterialets funksjon er jo blant annet å holde luft stillestående.
Og jo mere stillestående luft jo mer isolasjon får du.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn Online
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 18:54

jrh

Ikke så spennende tall !!
Jeg skriver at U-verdiene i isolasjons materialene til Cabby og Kabe er hhv. 0,030 og 0,034

Tallene for veggene er på hhv. 0,88 og 0,71
Altså under 1/3 del for Kabe og under 1/4 del for Cabby i forh. til en vanlig enebolig
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 18:58

jkl skrev:
jrh

Ikke så spennende tall !!
Jeg skriver at U-verdiene i isolasjons materialene til Cabby og Kabe er hhv. 0,030 og 0,034

Tallene for veggene er på hhv. 0,88 og 0,71
Altså under 1/3 del for Kabe og under 1/4 del for Cabby i forh. til en vanlig enebolig
men tykkelsen må være med for at det skal være mulig å tolke det tallet på 0,030 og 0,034, hvis ikke blir det som å si at en bil har en god motor når noen spør etter effekten
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 19:03

jrh

U-verdien for ett gitt materiale måles vel alltid i 100 cm eller......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 19:22

jkl skrev:
jrh

U-verdien for ett gitt materiale måles vel alltid i 100 cm eller......
måtte spise litt
joda det måles på en firkant som er 1x1 meter men tykkelsen varierer, og det samme gjør isolasjonsevnen til materialer, derfor denne formelen for varmetapsberegning som vi bruker på eneboligene og hyttene som jeg selger og bygger i firmaet som jeg eier og driver.
et tall som sier at uverdien på en vegg er f,eks 0,88 gir mening siden man da vet tykkelsen på den
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 19:39

jrh

Prøv at les innlegget mitt en gang til!

U-verdien i f.eks. isolasjons materialer måles gjennom en blokk på 1x1x1meter (1 m3)

Her har Ecoprim 0,030 W og polyurethan 0,034 W
Disse verdiene viser varmetapet gjennom 1 m2 i 1 meters tykkelse!

U-verdiene i vegger til f.eks. Kabe på 0,71 W viser varmetapet gjennom 1m2 vegg i ca. 40 mm tykkelse (36 mm Ecoprim, 4 mm innv. kledning og ca 0,6 mm alu )

U-verdi i vegger regnes ut som flg.:
0,030 / 0,0036 + verdien av 4 mm finer og 0,6 mm alu= 0,71 W


Skal man bruke U-verdien til noe fornuftig (som beregne varmetap) må man vite:
Tykkelsen på veggen og U-verdi på materialet
eller U-verdien på veggen (og da spiller tykkelsen ingen rolle)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 23:09

jkl
ja det er jo greit at du prøver å forklare dette, men det jeg mente er at de tallene du kom med hører hjemme i en mellomregning og har ikke relevans når man prater om u-verdi på en konstruksjonsdel siden det er ett tall som skal brukes i ett regnestykke, og således ikke er av noen interresse
u-verdi el. u-grad, varmegjennomgangskoeffisient representert ved en tallstørrelse som et mål på hvor godt f.eks en vegg er isolert. U-graden for et materiale er varmeledningsevnen dividert med tykkelsen målt i meter. For 200 mm mineralull f.eks.: U-grad = 0,036/0,2 = 0,18.
og der hører det tallet som jeg kommenterte at ikke gav noen mening i denne sammenheng hjemme.
men hva vet vel en byggtekniker som sitter og foretar varmetapsberegninger på eneboliger og hytter som en del av levebrødet.
siste ord er muligens sakt fra meg i denne sammenheng
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeTor 26 Apr 2007, 23:57

jrh

Klarer ikke å se hva du er uenig med meg i??
Vi har samme utregninger, samme resultater!!
Skjønner jo at du er bygge kyndig, men jeg driver også innen bygg/anlegg og i perioder blir det en del isolering (opp mot 7000 m2 på nybygg og rehab i året)

Har kommet med tall for U-verdi for hhv. PUR og ECOPRIM samt tallene for U-verdien i ferdig vegger i hhv. Cabby og Kabe-

Skjønner ikke hva du mener vi er uenige om??

Uansett, så er beregnet varmetap (i veggene) i Cabby 0,88 W og 0,71 W i Kabe!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 00:06

jkl
det er disse to tallene (0,030 og 0,034) som er en del av et regnestykke som jeg ikke greier å se nødvendigheten i da de ikke har noen relevans før etter at de er puttet inn i formelen og regnet ut.
de gir ingen mening.
Cabby 0,88 W og 0,71 W i Kabe er tall som gir mening og er i aller høyeste grad relevante for å sammenligne saker og ting og vurdere om noe er brukende i kulde eller ikke.
ellers er vi som du sier enige.
tror vi leser litt på kryss av hverandre, men håper dette innlegget gir svar på hva jeg prøver å si
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 00:10

jrh

Da er vi jo enige!

Det er jo leeeeenge siden jeg skrev:
Citat:
"Skal man bruke U-verdien til noe fornuftig (som beregne varmetap) må man vite:
Tykkelsen på veggen og U-verdi på materialet
eller U-verdien på veggen (og da spiller tykkelsen ingen rolle)"
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 00:17

jkl
hva jobber du med til daglig sånn bare for ordens skyld.
ble jo litt nyskjerrig nå.
ikke hver dag man treffer noen som har litt kunskap om dette her
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 00:28

Driver et mindre murerfirma, ganske allsidig egentlig ;-)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 00:36

jkl skrev:
Driver et mindre murerfirma, ganske allsidig egentlig ;-)
da har jeg noe du skal se nærmere på
http://www.bewi.com/
vi bruker ikke noe annet
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeFre 27 Apr 2007, 08:36

Vegard skrev:
Pondus

Må si at jeg og ble svært positivt overrasket over nye Cabby... Har vært litt i en 07 800+ i vinter.

Vegard

Hyggelig for meg å høre det Vegard. Regner med at naboen din på Hovden er fornøyd med 800'en.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeLør 29 Sep 2007, 21:10

Jeg måtte lese gjennom hele katalogen, kjempefine vogner! og fulle av kule nyheter..likte det jeg så..
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008, 22:02

Var innom en forhandler og kikket på Kabe i helgen. Hadde spesielt lyst til å se nærmere på planløsningen i Royal 780 GDL. Bortsett fra at jeg hadde problemer med å bestemme om kjøleskapet var plassert på soverommet eller om fotenden på senga var på kjøkkenet Laughing synes jeg løsningen er super om man er ute etter denne type vogn.

Det jeg imidlertid umiddelbart reagerte på var at mye i denne vogna hang på "halv tolv".
Panelet for spyleknappen til toalettet hadde falt ut av veggen.
Skruefestene for avlastningshylla på kjøkkenet var i ferd med å løsne fra veggen.
Fikk ikke lukket døra til skotørkerommet under sittebenken.
En kikk i klesskapet avslørte at det som var til overs av el.opplegget bare var kveilet sammen i en bunt og klemt delvis inn i en kanal, akkurat som Hobby-elektrikeren som har installert i min vogn har gjort.

Jeg har alltid hatt veldig sansen for Kabe, både pga design og den påståtte kvalitet, og ble veldig skuffet over dette. Shocked Faktisk så skuffet at jeg interessen for merket sank betraktelig. Vi snakker tross alt om en fabrikkny, leveringsklar vogn som var priset til over 450.000. Er dette representativt for Kabe eller var jeg ekstremt uheldig med besøket i akkurat denne vogna?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008, 22:08

hpk skrev:
Var innom en forhandler og kikket på Kabe i helgen. Hadde spesielt lyst til å se nærmere på planløsningen i Royal 780 GDL. Bortsett fra at jeg hadde problemer med å bestemme om kjøleskapet var plassert på soverommet eller om fotenden på senga var på kjøkkenet Laughing synes jeg løsningen er super om man er ute etter denne type vogn.

Det jeg imidlertid umiddelbart reagerte på var at mye i denne vogna hang på "halv tolv".
Panelet for spyleknappen til toalettet hadde falt ut av veggen.
Skruefestene for avlastningshylla på kjøkkenet var i ferd med å løsne fra veggen.
Fikk ikke lukket døra til skotørkerommet under sittebenken.
En kikk i klesskapet avslørte at det som var til overs av el.opplegget bare var kveilet sammen i en bunt og klemt delvis inn i en kanal, akkurat som Hobby-elektrikeren som har installert i min vogn har gjort.

Jeg har alltid hatt veldig sansen for Kabe, både pga design og den påståtte kvalitet, og ble veldig skuffet over dette. Shocked Faktisk så skuffet at jeg interessen for merket sank betraktelig. Vi snakker tross alt om en fabrikkny, leveringsklar vogn som var priset til over 450.000. Er dette representativt for Kabe eller var jeg ekstremt uheldig med besøket i akkurat denne vogna?

Et tema som ikke er ukjent i Bjølle-miljøet det der.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008, 22:17

det er ikke alltid kvalitet og pris henger sammen.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008, 22:21

Morten E skrev:
det er ikke alltid kvalitet og pris henger sammen.......
det skal jaggu være sikkert.
jeg føler ikke at kabe har så mye mer kvalitet enn f,eks dethleffs eller LMC at det forsvarer prisen.
på vinteregenskaper, muligens, men på interiørkvalitet er de ikke noe imponerende i mine øyne.
ikke det at det er dårlige vogner, det er ikke det jeg mener, men kvaliteten er ikke i harmoni med prisen synes jeg
løsningene deres liker jeg derimot
Til Toppen Go down
Sponsored content





kvalitet/pris - Page 2 Empty
PosteTema: Re: kvalitet/pris   kvalitet/pris - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kvalitet/pris
Til Toppen 
Side 2 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Pris på fukttest
» Platting, pris
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: