CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby 650KFU ny tråd

Go down 
+23
MartinB
Kaos
kbanto
Camping Kai
Ronny
ziri
fred
Remi
9na
Espen V
Thomas
RuneB
Jan
tittentei
hpk
thor_egil
Jan Ole
hoto
Elisabeth
Sten Rune
frank
Johnny
Hobbymann
27 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AvInnlegg
Hobbymann

Hobbymann


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 56
Localisation : Trøndelag
Registration date : 11.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 19:33

Hei.
Jeg er ny her på forumet.
Har bestillt meg ny Hobby 650 KFU for 2 mnd siden og går nå å venter....
Tror jeg får den om en mnd.

Er ikke ny på camping-fronten, har tidligere hatt Polar550, men gikk lei av Campinglivet en sommer da det var 4-6 grader og regn nesten hele sommeren 2001 her i Trøndelag. Solgte da vogna og forteltet.

Prøver nå på nytt, ungene er litt større og vogna er ny. "Klima løftet" har gjort sommerne her oppe litt bedre, så jeg prøver igjen. Skal bruke vogna kun på fast plass ved havet , på sommeren.

Fant ut at 650 KFU var den beste løsningen for oss. Har tomt med 50m2 platting, redskapsbu og båtplass. Har planlagt å sette opp 16m2 spikertelt , lillevilla 70 (fås på plantasjen og settes opp på en dag)

Har bestilt vogna uten Alde, men med thruma og ultraheat samt varme i gulv (ikke vannbåren). Mener det blir nok for å holde varmen om sommeren.

Lurer litt på dette med toalettet. Ser ut som jeg må ha en luke i veggen på spikerbua for tømming av Portapotti, samt etterfylling av vann på doen? noen som har lur løsning på dette?

Har hørt at det er flere instillinger på draget på de nye Hobby vognene. Ett for kjøring og ett for å rygge vogna på plass ? noen som kan utdype dette?

Har en gammel mercedes 500SE til trekkvogn for å få den på plass, denne har gammeldags støpsel ved kule. Hvordan er det med vogna? har den ny 13 polig jäger kontakt? finnes det overganger? Har forhørt meg og kun funnet overgang fra gammel henger (han) til ny bil (hun kontakt)
Har ikke funnet en som går fra gammel bil til ny vogn dvs plugge vogn i overgang 13 polig hun til gammel han for å stikke i bil.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 19:50

Hei Hobbymann.
Truma med ultraheat og gulvarme vil holde deg varmt i opptil mange kuldegrader så det skal ikke være noe problem.
Vogna har sannsynligvis den nye 13 pols kontakt siden dette er den nye eurostandard. Sjekk med caravanforhandler eller bilutstyrsbutikker om de har en slik overgang.
De andre spørsmålene kan jeg ikke hjelpe deg med siden jeg ikke kjenner til hvordan dette er på nyere hobbyvogner.
har selv en eldre årgang med truma.
Vintercamper også i den vogna med hjelp 2 eljet ovner. går bra det også
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 19:52

Hobbymann.
kan jo forøvrig tilføye at det er noen her i forumet som har fått seg samme vogn. Og de er nok på tur siden det var så stille her.
Vær sikker på at de deler sin kunnskap så fort de får anledning.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hobbymann

Hobbymann


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 56
Localisation : Trøndelag
Registration date : 11.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 20:12

Takk for hurtige svar Johnny U
Jeg har hørt med Torshov bilrekvisita, Autohuset(MB deler) og Biltema, alle hadde kun overgang fra ny bil til gammel vogn.

Skal høre med vognforhandleren, men bor langt unna og de er vanskelige å få tak i på tlf, da det er stor pågang fra alle Hobby kjøperne som venter på de forsinkede vognene sine........

Disse El-jet, kjøper du de til vogn-forhandler og ettermonterer selv?

Mvh
HobbyMann
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 20:17

Hobbymann.
Eljet ovnene sto montert i vogna da jeg kjøpte dem.
Hobbyforhandler kan nok ordne montering av disse ovnene.
De har erfaring med dette.
Hos meg er de montert under benkene i sittegruppen og med termostat lett tilgjengelig.
Gir meget god varme da varmluften kommer opp mellom ryggputene og veggen. Disse ovnene omtales også som barnehageovner da de har lav overflatetemp.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
frank
CARAVANER
CARAVANER
frank


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 60
Localisation : Nordfjord
Registration date : 18.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 20:26

hobbymann
fikk levert 2 el-jet ovner med vogna betalte 3000 for dem ferdig montert med termostater
vogna mi er av årets modell og den er verdt å vente på

frank Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 20:53

Hobbymann

En slik overgang til kontakten kjøpte vi på BilXtra - kostet 270kr der og min kjære sytes den var lovlig dyr Smile
Til Toppen Go down
frank
CARAVANER
CARAVANER
frank


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 60
Localisation : Nordfjord
Registration date : 18.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 21:04

eller be forhandler levere med når du henter vogna, det var det vi gjorde og vi fikk den på kjøpet.

frank
Til Toppen Go down
Hobbymann

Hobbymann


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 56
Localisation : Trøndelag
Registration date : 11.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 21:56

God idè. Skal bestille den når jeg ringer for å få bekreftet produksjonsdato på vogna.

Ett spørsmål som ingen har svart på:
Har hørt at det er flere instillinger på draget på de nye Hobby vognene. Ett for kjøring og ett for å rygge vogna på plass ? noen som kan utdype dette?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 22:06

Vet ikke sikkert men har kanskje med stabilsatorkoblingen å gjøre. Den strammer jo ganske hardt til rundt kula. Så kanskje det har med det å gjøre. Under manøvrering og rygging på trange plasser der du må svinge ganske mye så er det en fordel å løsne trykket på koblingen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 22:28

Hobbymann

Det er nok som Johnny skriver her om stabilisatorkoblingen, på Alko-koblingen drar man vel håndtaket opp for å løsne friksjonen på kula.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hobby 650KFU ny tråd Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 11 Mai 2007 - 22:52

Sten Rune skrev:
Hobbymann

Det er nok som Johnny skriver her om stabilisatorkoblingen, på Alko-koblingen drar man vel håndtaket opp for å løsne friksjonen på kula.

Jo det stemmer det, opp med håndtaket så er du fri og frank.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeLør 12 Mai 2007 - 19:12

Hobby 650KFU ny tråd Nothingfunnytoadd

UUPPSS.
Får vel smekk på fingeren nå, men det passet bare SÅ bra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeLør 12 Mai 2007 - 19:20

Hobby mann

når jeg fikk vogna mi fulgte det med en sånn overgang du spør etter, men jeg har 13 pins på bilen og!!
vent og se kanskje du får en sånn på kjøpet du og!! spør så ser du om ikke forhandleren yter litt ekstra service!!

hvis du bare skal campe om sommeren skulle thruma og gulvvarmen holde i masse vis!
jeg har fyrt bare på thruma helt ned i 1 minus rundt påske tider og varm ble det!!
har montert 2 stk el-jet men det er bare for å få en ekstra varme komfort langs veggene i rundsitteren!!

ellers kan jeg si at du venter på en flotte vogn, jeg fikk min rett før påske og er kjempe fornøyd!!!
Til Toppen Go down
Hobbymann

Hobbymann


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 56
Localisation : Trøndelag
Registration date : 11.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeLør 12 Mai 2007 - 22:33

Ja, da får jeg vel ordnet dette med forhandleren.

Morten T - din Campingside var meget fin og interessant. Tusen takk for at du tar deg tid til å legge ut bilder og lage en slik fin side. Mange nyttige tips for nybegynnere!!!!

Har fintenkt litt, og tenkt på 720 Ukfe siden vi ikke skal kjøre mye med vogna. Men funnet at for oss blir det bedre med 650 kfu. Tror det fakisk er mere skap plass i 650 kfu. Liker godt at det går an å "dele" av vogna med ordentlige dører. Er det slike på 720 og eller er det trekkspilldører hvor "mor og fars lyder (snorking)" høres bedre igjennom?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeLør 12 Mai 2007 - 22:39

Hobbymann

Velkommen til forumet...

Vedr løsninger, så er det vanskelig å gi konkrete råd, men siden du ikke skal kjøre noe særlig, som du sier, så se på 720 en gang til....

Jeg vet mange her er svært fornøyd med 650kfu, men min mening, er at den er trang over alt, siden den har så mye innredning... jeg føler sitteren er trang, soverommet er trangt, badet er trangt, samt at barnerommet er trangt....

Dette er smak og behag.... og størrelsen trenger du ikke tenke så mye på heller, siden du ikke skal trekke...

Men skal du alikevel trekke, så ikke la deg skremme av størrelsen... jeg har ei 790 som kjørevogn.... og det går så flott att.....

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeLør 12 Mai 2007 - 22:44

Hobbymann skrev:
Ja, da får jeg vel ordnet dette med forhandleren.

Morten T - din Campingside var meget fin og interessant. Tusen takk for at du tar deg tid til å legge ut bilder og lage en slik fin side. Mange nyttige tips for nybegynnere!!!!

Har fintenkt litt, og tenkt på 720 Ukfe siden vi ikke skal kjøre mye med vogna. Men funnet at for oss blir det bedre med 650 kfu. Tror det fakisk er mere skap plass i 650 kfu. Liker godt at det går an å "dele" av vogna med ordentlige dører. Er det slike på 720 og eller er det trekkspilldører hvor "mor og fars lyder (snorking)" høres bedre igjennom?


Hei Hobbymann

Kan trygt anbefale ei 720 (har LMC vi da, men... ). der er det skikkelige skyvdører og gulvplass slik at vi kan røre oss en regnværsdag - og hunden også

Er enig med Vegard - vurder den en gang til Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeSøn 13 Mai 2007 - 0:46

Hobbymann

her er jeg faktiskt helt enig med Vegard og May-Britt, for hvis jeg skulle slutte å kjøre (noe som ikke kommer til å skje med det første!!!) hadde jeg valgt helt annerledes når det gjelder vogn!!
da hadde jeg gått for en mye større vogn, uten å blunke!! men jeg ville ungått en midt sitter! jeg hadde da prioritert dette!
som deg! egne rom for barn og foreldre adskilt med skyve dør!
en skikkelig rundsitter
og helst et stort bad m/ skikkelig dusj kabinett!! tror ikke Hobby 720 ukfe, har skikkelig dusj!!
og pris forskjellen på en 650 og en 720 er ikke stor!! så lenge det er snakk om Hobby da!!!

men jeg tror nok du blir fornøyd i en kfu og!!! et skikkelig fortelt/tre telt og du har mye bedre plass med en gang!!

en ting har jeg lært av camping livet! og det er at å camping = kompromisser!!

Frustrert? jepp det har jeg vært mange ganger hehe!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeSøn 13 Mai 2007 - 8:06

Morten t skrev:
Hobbyann


en ting har jeg lært av camping livet! og det er at å camping = kompromisser!!

Frustrert? jepp det har jeg vært mange ganger hehe!!


Her er du inne på noe vesentlig, Morten t...

Ei vogn er jo et skall fyllt med kompromisser, blir der greit et sted, blir det ofte ikke så greit et annet sted....

Så gjelder det da og finne det kompromisset som passer en selv best... for det som passer meg topp, kan være håpløst i dine øyne, og omvendt...

sånn er det bare, når det er trangt og med at vi alle er forskjellige!



Vegard
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeSøn 13 Mai 2007 - 20:25

Vår 650Kfu ( februar produksjon )
har 13 polet kontakt. Overføring til 7 polet fikk vi med uten å spørre. Helt naturlig spør du meg, måtte jo huke på vogna hos forhandler..

Vi har ikke eljet montert, og har hatt fin varme ned i noen få minusgrader. Kommer nok til å prøve vinteren uten. Dersom det skulle bli litt kaldt, fyrer jeg litt med gass. Koster 160.- for 11Kg her nede! Billig fyring Smile

WS3000 koblingen, er bare å vippe opp. Så er ryggingen en drøm Smile

Vår personlige erfaring:

Vi har campet i årevis med telt, telt og bil for så å ha vogn i år. For oss er dette som et hotell...
Plassmessig synes vi vogna er mer en nok! Vi er 6stk og en hund! Ingen av oss er "store og for tunge" og det vil vel være en fordel uavhengig av vogntype Smile
Badet/toaletten, synes vi er stor nok i denne utgaven. Den brukes jo knapt til noe! Vi bruker servicehus på plassen vi er, for alle oppgaver som er mest naturlig å gjøre der.
Barnerommet er ikke stort, men 4 faste sengeplasser er genialt! Ungene sover bare der.
Dobbeltsengen midt i vogna er meget god og passasjen i mellom seng og skap er passe til en person.
Kjøkkenet er helt rått! har allt og det er god plass på benk og langs gulv.
Salongen er fin å sitte i, men puterekke mot storvindu kunne med hell vært noe bredere i "rumpeparti! Smile
Vi har telt foran, og er stort sett bare der etter at dette kom opp! Nesten bare ungene som er innom vogna, for å se TV Smile

Kompromissene må man jo ta hensyn til, men visst man har campet i telt noen år, blir nok kravene litt mer nøytrale i forhold til plassen. Comforten får man vel i alle vogner!

Om man skal stå stille eller kjøre med 650 eller 720 merker man vel liten forskjell på!? 65cm forskjell og like bred. Bil til formålet er vel viktigere!

Men mange modeller å velge på, noe som gjør at man kan "skreddersy" sitt behov Smile Lykke til!!

Vi er knallfornøyd med valget av Kfu! fabelaktig vogn Smile
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 20:54

God kveld Hobbymann.Kjenner til følelsen din.Bestillte ny for 14 dager siden og får den i månedskifte.En ny 650 kfu med Alde sentralfyr og forhandler montert flatskjerm med dvd,det blir nr 2.Bruker den som reisevogn men vinter camper på Bø fra sept. til mai.Ser fram til og få litt større barne rom.07 mod er 5 cm lenger enn den gamle pluss at tv bordet er halvert så er det ca 25 cm større barnerom.Et lite tips som jeg fant ut med min 650 kfu,den mangler takluke i barnerommet.spanderte på det og barna fikk en ny tilværelse,har bestillt den nye med dette.Lykke til.[/b]
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 21:14

Velkommen hoto!cheers cheers cheers
Interessante opplysninger siden jeg litt etter hvert må skaffe flere køyer enn i min fra -02
Kikker litt på 720, men kfu er ok det og. Om barnerommet blir litt større er det veldig positivt.Very Happy Very Happy

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Hobbymann

Hobbymann


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 56
Localisation : Trøndelag
Registration date : 11.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTir 15 Mai 2007 - 23:30

Hallo Hoto
Jeg har en kompis med 2003 650 KFU, og jeg forstod det slik at han hadde 3 takluker, en til hver del når dørene er hadd igjen.
Er det ikke slik på 2007 sier du?
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeOns 16 Mai 2007 - 7:35

Vi har 2 takluker ( en stor på kjøkken, og en liten på soverom ) barneromet har ventil, og 3 vinduer.
2007 mod
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeOns 16 Mai 2007 - 10:18

vi har også bare en ventil i barne rommet, skulle gjerne hatt en luke!
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeOns 16 Mai 2007 - 14:17

Hadde 2 takluker, 1 på soverom med dobbel seng og en stor på kjøkken pluss badet kun ventil på barne rom.Dette gjelder både -00 modell og -07 modell.Min forhandler har forespurt i Tyskland hvorfor ikke barnerom i kfu har dette,men Tyskland vil ikke/skjønner ikke problem.Ferdig montert hos forhandler koster dette 1500-2000,-.Har ettermontert på -00 og bestillt -07 med dette.Anbefales!!!!
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeSøn 20 Mai 2007 - 9:14

Var innom Askjems i helgen for å blinke ut om vi skulle lande på 560 KMFe, 650 KMFE eller en 650 KFU. Som Hoto nevner kan det være grunn til å velge å spandere en takluke ved køyene. Det vil nok løfte rommet betydelig med tanke på romfølelse. En god investering for trivsel!
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 21:14

Hentet min nye 650 KFU i går. Ble rimelig overrasket da jeg kom hjem og skulle sjekke lasterommet under senga og fant ut at den utvendige lasteluka manglet.

I de tekniske spesifikasjonene til importøren står det at vognen leveres med utvendig lasteluke. Etter å ha sjekket litt bilder på Finn ser jeg at det er vogner både med og uten luke.
Har det noe med Alde/Truma å gjøre?
Min vogn har Alde, men jeg har aldri fått noen opplysninger om at lasteluka utgår om man velger det.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 21:33

Det stemmer at det er Alden som gjør at lasteluken mangler. Det har med vannrørene å gjøre.
Savner den jeg og! Men vi visste iallefall om det på forhånd.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 22:13

Noe så inni hampen dumt. Kunne enkelt vært løst med å legge radiatoren over luka. Rommet under senga sluker unna det meste av stoler og bord. Uten utvendig luke blir det nærmest utilgjengelig for såntno'
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 22:16

Må da gå an å legge om det der....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hobby 650KFU ny tråd Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 22:22

Skal ta det opp med forhandleren. Jeg mener at så lenge det står i spekken at det skal være luke og ingenting annet er sagt, så skal det være luke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeTor 17 Apr 2008 - 22:51

hpk skrev:
Skal ta det opp med forhandleren. Jeg mener at så lenge det står i spekken at det skal være luke og ingenting annet er sagt, så skal det være luke.


Hvis det står i spesifikasjonene så har du vel betalt for den også ....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 18 Apr 2008 - 0:18

Krasjer vel med vanntanken og til en viss grad?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitimeFre 18 Apr 2008 - 6:34

Sten Rune skrev:
Må da gå an å legge om det der....

I såfall må en nok og flytte lufterene etc og.... for dette blir vel i såfall et av de høyeste stedene på sløyfa......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby 650KFU ny tråd Empty
PosteTema: Re: Hobby 650KFU ny tråd   Hobby 650KFU ny tråd Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby 650KFU ny tråd
Til Toppen 
Side 1 av 9Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» Bil til å trekke 650KFU
» hobby 650kfu og Passat Alltrack
» Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu
» Wlan modul 2016 Hobby 650kfu
» 2003 650kfu

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: