CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet Solifer

Go down 
+21
Nordland
ulven
Camelot
Redneck
Permafrost
Camping Kai
John Martin
Tommy
Hansen
Fjellcamping
Tasle
Svein Tore
DagV
Sten Rune
Jan Ole
Pondus
Jan
Ronny
Legacy
Lars Egil
Johnny
25 posters
Gå til side : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 16:17

Åpner opp denne tråden for solifer siden den har ligget ubrukt frem til nå.
Er vel noen her på forumet som har solifer eller har hatt en slik.
Er det noe en å være obs på ved kjøp av brukt Solifer?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 16:43

Ja tips og kjente tilfeller mottas med takk. Solifer er for tiden en av kandidatene som vurderes....

afro
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 16:48

Det har vel vært nevnt tidligere at Solifer kanskje er den av de nordiske vogner som er skjørest satt sammen... Det er vel ikke så ulogisk siden de også er lettest...

Men samtidig får de veldig skryt for kjøreegenskaper, slik at ting må nå være bra skrudd sammen for det...

Plastic fantastic tar kanskje kvelden før mer "ekte" vare gjør det?

Vognene fortjener jo å bli stelt og passet godt på uansett innhold og oppbygning, så om en oppfører seg så har en vel en Solifer like lenge som en ville hatt en annen vogn...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 17:14

LEV

vedr solifer, så er jo dette med kjøre-egenskaper, og luftmotstand en ting som er blitt flagget høyt...

Jeg mener i midlertid det er vel så viktig åssen vogna er i fronten, innvendig. der lider etter min mening Solifer, med den skrående fronten.... det er og blir svært trangt fremmerst i sittegruppen.

For min del, så er bruksvennligheten innvendig, mye viktigere enn litt spart diesel pr mil...

For å bruke min sommertur, so eksempel, så vil du nok med Solifer spare ca 0,5 dl pr mil.... vi kjørte på denne turen 6100 km, og besparelsen hadde da vært ca 30,5 liter..... dette gjorde vel i sommer en differanse på ca 300 kr, om vi regner ti kr literen.....

Besparelsen er faktisk vesentlig større, om jeg i steden hadde senket farten fra 100 og til 80 km/t. men jeg velger heller å bruke vel så mye penger på å holde farten oppe.

Altså.... besparelsen er minimal....

Vi var i år på tur i fem uker i sommer... tar vi da antall kr i ekstra drivstoff-utgifter (300) , og deler på antall døgn (35), får vi at sommerens døgnpris for å slippe å dunke hodet i noe skap, er 8,57 kr pr døgn på årets sommertur.....

Det er egentlig rasende billig for å slippe disse kulene i hodet, med påfølgende irritasjon....

Tar vi så i betraktning at Solifer ser ut til å være tung-solgte i bruktmarkedet, så tror jeg faktisk jeg heller hadde valgt noe annet.....

Men, smaken er som baken...... -Delt.......

Og jeg har her ikke sagt noe negativt om Solifer, eller Solifers øvrige egenskaper.... dette var kun egen betraktning......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 17:21

Forstår jeg dere riktig at soliferen inneholder mere plastikk enn andre merker?
Noen som har kommentarer rundt dette?
Kjørekomfort og kjøreøkonomi er nevnt.
Hva med bokomfort?
Varme?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 17:35

Johnny U skrev:
Forstår jeg dere riktig at soliferen inneholder mere plastikk enn andre merker?
Noen som har kommentarer rundt dette?
Kjørekomfort og kjøreøkonomi er nevnt.
Hva med bokomfort?
Varme?

Johnny U

ja, jeg mener det på de nyere.... og tynn plast.... Ta en titt på badet, eller skift noen kraner i de, så ser du raskt hva jeg mener....

Men det er gode og varme vogner, med svært bra varmekomfort.... Bo-komforten forøvrig lider jo litt under den sterkt skrående fronten....

Men ellers er det bra vogner, hvor du ikke lider en kald januar-dag, eller natta til den........


Sist endret av den Tir 21 Aug 2007 - 19:29, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 19:25

tja, vi har iallefall en Solifer.

At vogna er skjør, er jeg ikke enig i. Vogna er lett, og dette gjenspeiler alle detaljer, såsom hengsler, dører, kraner osv osv. Men - vogna vår er 8 år gammal ( 1999 modell ) og alt er i orden og sitter der det skal. Ingenting er brukket, knekt eller defekt. Guttungen på 3 1/2 er som gutter flest i den alderen, men ødela ikkenoe i hele ferien.

Dette med spart dieselforbruk er jeg helt enig i. Imidlertid er det en faktor til,og det er at det er ikke alle som har en diger og superkraftig SUV tilgjengelig for å dra vogna med. F.eks har vi bare en vanlig japansk stasjonsvogn, denne er utstyrt med 4x4, men relativt liten motor, en 2,0 liter på 115hk. Da er det deilig at vogna er så lett som mulig, særlig når man kjører fjelloverganger opp og ned, samt durer avgarde på motorveien. Det er altså ikke nødvendigvis at man SPARER så mye fuel, men heller at man føler det er trygt i det hele tatt,som var påenget vårt. Bilen vår er godkjent med 1600kg tilhengervekt, det er etter min mening ALT for mye. Med full bil, har den mer enn nok med 1200kg vogn.

Vogna har vannbårent gulvvarme, jeg veit at dette er kontroversielt, men for sommerbruk er dette perfekt for oss. Vi kan da raskt dra på varmen og tørke gulvet, eller ha alle vinduer og dører oppe natterstid og allikevel ha det varmt og godt i sengene.

Når det gjelder plass, er vogna selvsagt mindre enn mange andre. Vi ville ha en lett kjørevogn, og som på det meste annet, er det kompromisser ute å går. Vi er ikke særlig store i familien vår ( 173 cm/173cm ) og det er klart at folk på 195cm/125kg ) vil sikkert oppleve vogna annerledes.

Dessuten er det artig å ha en vogn det ikke går 13 av på dusinet. På vår ferd øst, vest og sørlandet rundt, traff vi på en ( 1 ) annen som kjørte med Solifer vogna si. Dette er sikkert et idiotisk argument, for oss er det litt artig.
Vår neste ( ! ) vogn blir nesten helt sikkert en Solifer til, om ikke bruktprisene skremmer oss vekk. For vogna ER dyr, alt for dyr. Man får jo en helt NY Hobby for samma prisen som en 6-8 år gammal Solifer i samma størrelsen.

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 19:33

Legacy

Bare for ordens-skyld..... jeg har ikke sagt dette er skjøre vogner.... men av de nordiske, mener jeg vel kansje at Solifer er blandt de skjøreste..... men det er langt derfra til å være en skjør vogn...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 19:45

Legacy.

Du er nok inne på noe angående karosseriform på solifer og en trekkbil av sedan type gir mindre luftmotstand.
Men for meg så har jeg problemer med å finne meg tilrette i en sedan. Det går på sittekomfort for min del. Skal jeg kjøre langt så foretrekker jeg en litt mer oppreist sittestilling. har en del rygg/ledd problemer som vanskeliggjør å finne en god sittestilling. Foretrekker da såkalte suv eller kassevogner som kjøretøy og da blir luftmotstanden ved trekking av vogn avmindre betydning.
Så til vognvalg ser jeg nok på vogner som har jevn takhøyde innvendig som et pluss. Men utelukker ikke solifer av den grunn.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 20:13

vi har IKKE sedan, men helt vanlig stasjonsvognbil.

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeTir 21 Aug 2007 - 23:38

Boyz.

Vi har hatt to 670'er fra 90-tallet og en 500 L,'88 som reisevogn.

Denne 500'en ar faktisk veldig hel i interiøret,og den hadde disse hvite overskapene,som mange mislikte.jeg likte meget godt den vogna,og den var trivelig å dra på tur med.

670'en fra '93 kjøpte vi i '97,og den var i en dårlig forfatning,når det gjaldt oppheng av overskap på kjøkkenet.Alle de elendige plastkomponentene (som Kabe og bruker til dags dato),som holdt skapene oppe,var sprukket,og skruene hadde sluppet taket.Måtte bytte hele bølingen.Sprekk på badegulvet,pluss litt her og litt der av billige løsninger som begynte å skrante.

670'en fra '98,var endel bedre,men og her var bruk av plast ganske dominerende på endel bærende elementer i interiøret,og det begynte å vises tegn på sprekkdannelser der og.

Og denne fronten er som Vegard sier,et irritasjonsmoment når man sitter i rundsittern,og må bøye seg fremover når man inntar tv-posisjonen.Får gardina tredd nedover huet.

Og den gamle løsningen med frontvindu som ikke kan åpnes,begynner nå å virke gammeldags og utdatert.Mange Solifere har og fått endel fukt gjennom frontvinduene gjennom tiden.Vi bl.a.Den gummilista,som vinduet er festet i,blir gammal og tørr,og slipper inn fukt med åra.

Men aerodynamikken sparer ikke bare bensin/diesel,den gjør og vognene til de stødigste du kan henge bakpå bilen.Aldri har jeg hatt mer stabile vogner bak bilene mine.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 7:49

Vogna vi fikk fatt i, var veldig lite brukt. Jeg kan ikke si jeg har sett noe av det Arve nevner, som sprekkdannelser og krakkeleringer i plasten noe sted.
Forrige eieren har smurt alle lister inn og utvendig med sånn siliconestift. Dermed er ikke disse sprekkete og tørre, og holder forhåpentligvis tett noen år til.

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn 670, veit ikke hvor langt fram disse gikk. De er bare 230cm brede, og bør derfor være gode kjørevogner på smale vestlandsveger. Vi ønsker oss en Finlandia, bla a får man da stekeovn, og litt mer utstyr ellers også.

For oss er det som sagt veldig morro at det ikke går 13 på dusinet av vogna vår. Det virker som om det er mye mer Solifer nordover, har vel med forhandler å gjøre vil jeg tro ?



Legacy
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 8:12

Forøvrig - hvem i Norge har deler og service til Solifer ?
Det der LOHJA importgreiene på Bryn i Oslo er jo lagt ned.
Er det bare å høre med f.eks NOR-CAMP, så bestiller de det man måtte trenge ?

Legacy
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 8:19

Disse kan sikkert hjelpe med deler....
http://infoside.no/soliferpolar/

Ellers så er det vel mange Solifer forhandlere rundt om i det ganske land... regner med at de tar service også?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 10:17

Legacy skrev:
Vogna vi fikk fatt i, var veldig lite brukt. Jeg kan ikke si jeg har sett noe av det Arve nevner, som sprekkdannelser og krakkeleringer i plasten noe sted.
Forrige eieren har smurt alle lister inn og utvendig med sånn siliconestift. Dermed er ikke disse sprekkete og tørre, og holder forhåpentligvis tett noen år til.

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn 670, veit ikke hvor langt fram disse gikk. De er bare 230cm brede, og bør derfor være gode kjørevogner på smale vestlandsveger. Vi ønsker oss en Finlandia, bla a får man da stekeovn, og litt mer utstyr ellers også.

For oss er det som sagt veldig morro at det ikke går 13 på dusinet av vogna vår. Det virker som om det er mye mer Solifer nordover, har vel med forhandler å gjøre vil jeg tro ?



Legacy

Legacy.

Hm,var ikke '99 modellene de siste av 670'ene da ? Skal se på mine kjære brosjyrer fra den tida.Om du sender meg en mailadresse på PM,kan jeg sende deg noen bilder av vår gamle '98.

Enormt flott vintervogn,med over 7 cm. isolasjon i tak og gulv.Og en råtass bak bilen.Den er meget stabil,og går som på rails.Veier vel under 1400 kg. i egenvekt,så den er ikke tung utfra lengden.Er vel rundt 8,6 meter med drag.

Angående disse dippeduttene som hadde sprukket noe voldsomt på '93 modellen vår,så sitter de inne i overskapene,og har et lokk som skjuler skruene.Er gjerne brune.Sjekk i skapene dine om de er hele.Det eneste som holdt overskapene våre på plass,var to skruer som gikk opp i taket.
Disse komponentene brukes og til å holde vegger i interiøret,på plass.

De sprekker t.o.m. på nye Kaber før de kommer til forhandler,og må byttes på verkstedet før kundene får de nye vognene.Gjelder spesielt på vogner med bad i hele bredden.Her blir belastningen på disse komponentene for stor,og er et bevis for det jeg har sagt i mange år,at disse ikke holder mål,og må ut og bort fra campingvogner.

Har en haug av dem på Kaben min og.Litt mindre bruk av dem på '07 modellene.Jeg har '06.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 10:21

LEV skrev:
Disse kan sikkert hjelpe med deler....
http://infoside.no/soliferpolar/

Ellers så er det vel mange Solifer forhandlere rundt om i det ganske land... regner med at de tar service også?

Lev og Legacy.

Dette er samme adressen som Lohja hadde,og er nok et nytt navn i stedenfor Lohja.Spør etter Arild Olstad i så fall.Meget hyggelig og oppegående kar.

Norcamp er bare en forhandler,men utfører selvsagt service,og kan skaffe deler.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 21:18

ser på nettet at det ligger flere Finlandia 670, men det virker som om flere / alle er fuktskadet?
Snodig - men de begynner jo bli gamle. Er vel ikke unormalt med litt fix på en 12-15 år gammal vogn..

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 22:16

Legacy.

Det bekrefter jo det jeg har sagt om dem,og ofte så er det gjennom frontvindu dette kommer.

Ikke gå lenger ned i årsmodell enn rundt '97,da har du pene interiører,og slipper forløpig unna de store slitasjene.Om de er fulgt opp bra da.

Men 10 år kan være lang tid om man har latt den gå for lut og kaldt vann.Mange som setter vogna opp på et sted,og smeller ei svær spikerbu foran-og der står den,ofte uten service og oppfølging.

Og dette var ikke ment som kritikk av spikerbuer.Hører du Fred !!!! Hehe.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 22:21

Vi har idag en `99, og det er vel lite ønskelig å kjøpe en ELDRE vogn.

Får se. Frigjør muligens omlag 180 000 om noen uker, det kan da bli litt omprioriteringer..

Legacy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 12:13

Vi leita etter en vogn som var lett og har faste senge plasser til fem, god varme komfort var også prioritert.ettersom det var den første vogna vår ville vi heller ikke bruke så mye penger på den samtidig måtte den være så stor som mulig ettersom vi er 5 som skal bruke den....

Alle disse faktorene fikk vi tilfredstillt i vår gamle Solifer, riktignok måtte jeg bytte ganske mange skapvinkler og plast duppeditter men ikke noe av dette var dyrt eller vanskelig. Alt i alt må jeg si at vi er fornøyd med kjøpet og vi har ikke lyst til å bytte vogn i overskuelig fremtid.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 12:20

Ronny.

Flott at du er fornøyd.

Plastduppeditter er det mye av på Solifer,og jeg har og bytta mine dingser i våre Solifere.Greie å bytte ut,som du sier.ER vel for å spare vekt og kostnader at det blir benyttet plast både her og der.Solifer er absolutt ikke alene om dette,og de samme duppedittene sitter i vår nye Kabe fra '06 og.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 21:46

heisann Arve;
jeg gikk over hele vogna på jakt etter ødelagt plast etter det du sa.
Resultat; to dørstoppere ( sånne som holder dørene på plass når de er lukket ) ble demontert, den ene var broken, den andre for å ha med en hel en på butikken for kjøp av ny.

Ingen sånne plastvinkler ble påvist brukket.

Mulig dere SUV gutta må oppgradere fjærene på bilene deres ?

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 22:12

Legacy.

Hehe,kan jo ha vært bytta av forrige eier og da.Kommer jo an hvor mye man kjører med vognene og.En vogn som står fast,får jo adskillig mindre stryk i interiøret,enn ei kjørevogn.

Nå vet jeg jo at du har kjørt mye i år,så det er sagt.

En annen ting er jo at enkelte laster for mye tungt oppe i overskapene slik at de får mer bønner enn nødvendig.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 22:25

ARVE skrev:
En annen ting er jo at enkelte laster for mye tungt oppe i overskapene slik at de får mer bønner enn nødvendig.

Der tror JEG du er ved sakens kjerne.
Skapene er ikke konstruert for lagring av murstein. Tar man hensyn til det, så går ting meget bedre.
Har nok flydd rundt etter a`mor, og lagt saker fra øverst i skapene til underbenke-skapene.

Jeg ønsker rett og slett ikke så mye vekt oppe, føler samtidig at vogna blir vinglete av det...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeOns 26 Sep 2007 - 22:33

Legacy.

Helt korrekt ja.

Da foreldrene mine begynte med vognlivet,hadde vel modern med seg halve kjøkkenet,som hun lempa inn i de elendige Sprite-vognene.Stakkars den spygrønne Datsunen med 67 hk.,som skulle dra på alt det stashet der.De lærte etter hvert leksa si,og kjørte tryggere og bedre med årene.Var ikke SÅ mange som kjørte med vogn på tidlig 70-tall.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeLør 29 Sep 2007 - 20:48

Legacy: Tror kanskje vogna mi har hatt eiere som ikke har brydd seg særlig om vedlikehold så jeg hadde et stort vedlikeholds etterslep å rette på. Etter et års bruk har det ikke dukket opp noe særlig mere enn en kontakt til en kran som var glapp....bare jeg hadde funnet en sånn hvit ski boks til å sette på bakenden så hadde jeg vært fornøyd nå,ekstra lasteplass og vogna blir mye penere i baken..evt lakker jeg nedre delen hvit..
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeLør 29 Sep 2007 - 21:11

den luka er nok et svakt punkt. Har sett flere brukte ts der denne mangler.

Jeg var veldig heldig, å fikk fatt i en vogn som var dønn strøken, og vel så det. Deretter pruta jeg det hvite utav øya til selgeren, og tror jeg kan bytte inn vogna imorra og ikke tape en krone.
Selvsagt forutsetter dette at jeg kjøper en dyrere vogn...

Legacy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeSøn 30 Sep 2007 - 0:14

Boksen står ikke på min originalt, den er ekstrautstyr, 6102i har den derimot (jeg har 6101i)
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 18:20

Dette må da være billig? bare synd at jeg har ny bil øverst på bytte lista for tiden....og bare 30 mil fra der jeg bor...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11084073
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 19:21

Ja, var ikke det rett og slett ganske billig...? Hmmm.... må vurdere litt nå...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 19:32

Ronny skrev:
Dette må da være billig? bare synd at jeg har ny bil øverst på bytte lista for tiden....og bare 30 mil fra der jeg bor...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11084073



oooooia. Denne var berre lekker.
Banker, et rente og avdragsfritt lån takk pronto. må bare ha nytt hjem.

Kvalitet Solifer 2
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 21:08

Trur denne kosta ca300k ny,om du kjøper et inaca telt i tilegg med matte og allt kosta den fremdeles ikke meir enn en 2008 hobby 650 kfu UTEN telt....e veit ka e vil ha iaf!..
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeLør 13 Okt 2007 - 7:48

sett den sjøl, men hadde det ikke vært for en "ongoing process of downforcing economical risk " på hjemmebane, i tillegg til 13x0,25%, så hadde jeg tatt den usett.

Legacy
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeLør 13 Okt 2007 - 8:20

3,25%? Er ikke det ganske rimelig da.... Very Happy Aner ikke hva jeg snakker om....

Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitimeLør 13 Okt 2007 - 9:29

Hei

vedr Solifer, så har disse helt klart sin tilhengerskare, og bra vogner er det, ingen tvil om det.... De som har Solifer, velger dette og gjerne igjen, og skal bare ha solifer.

Har imidlertid hørt fra et par forhandlere, samt noen Solifer-eiere at bruktmarkedet for disse vognene er tregt nå, og vognene derfor oppfattes som tung-solgte i bruktmarkedet. Har hørt forhandlere si at de vegrer seg for å ta Solifer i innbytte pga dette, for de blir så lett stående.

Har spurt litt hva som kan være grunnen, men ikke fått noe klart svar, men flere antyder at den skrående fronten er en argumentadjon, at den rett og slett tar for mye av den innvendige plassen, i sittegruppa, for folk som bare vil ha seg ei grei vogn.

Selv er har jeg ment dette i alle år, og dropper Solifer av den grunn. Vel, jeg kunne kansje spart en kvart dl på mila med en slik front... men dette er ikke temaet når en henger to tonn bak på bilen.... da vet en det går suppe uansett....

tror nok besparelsen er enda større om en slakker litt på gassen i steden..... eller jeg vet det bidrar mere.....

Har kjørt med Solifer, og joda, kjøre-egenskapene er bra, den ruller lett osv, men jeg opplever ikke dette som så stor fordel at det er verd å sitte å stange i skaper etc, pga den skrående fronten, for å oppnå disse kjøreegenskapene.

Men at det er kjempe vogner, helt klart, ingen tvil om det.... Men når bruktmarkedet ikke verdsetter de spesielle solifer-egenskapene, så er det jo bare en måte å få solgt vogna på..... Prisen må ned.... og en får solgt alt, om bare prisen er rett.... og jo lavere prisen er, jo fortere har en kjøper....

Da hjelper det lite om at en ihuget Solifer-fan, mener han "vet hva vogna virkelig er verd", og prissetter den der etter.... Vet om en som hadde Soliferen sin på Finn i et år...... ingen napp, han har den nå ikke på Finn, og camper i den fortsatt....

Men at Solifer er ei bra vogn...... ingen tvil om det....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Solifer Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet Solifer
Til Toppen 
Side 1 av 11Gå til side : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet
» kvalitet/pris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: