| Kvalitet Solifer | |
|
+21Nordland ulven Camelot Redneck Permafrost Camping Kai John Martin Tommy Hansen Fjellcamping Tasle Svein Tore DagV Sten Rune Jan Ole Pondus Jan Ronny Legacy Lars Egil Johnny 25 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 9:49 | |
| Legacy.
I hvert fall ville jeg ha gjort det annenhvert år,men en gang i året blir jo aldri feil uansett.
Om du kjøper deg en fukttester så kan du like godt gjøre dette selv,om du vet hvor du skal glane.
Rundt vinduer,luker og et hvert sted hvor det er borret eller skrudd gjennom platene,er kjekke steder å sjekke.
Sjekk og at det ikke har vært lekkasjer fra varmesystemet om det er Primus/Alde.Glykolvann kan ha sneket seg inn både her og der i så fall.
Snakker her av erfaring.En Polar 570 Aero,kjøpt av forhandleren Jan skal til i Fredrikstad neste lørdag.Fukttesten der må i beste fall ha vært skandaløs.Flere kv.m. av gulvet var dynket i glykol,under gulvbelegget.
Men husk på at en kald og fuktig vogn som står ute,kan gi utslag,uten at det er fukt.Få den varmet opp på forhånd,eller kjørt in på et verksted over natta. |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1238 Age : 55 Localisation : Hokksund / Blefjell Registration date : 28.11.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 14:27 | |
| Arve
Hvor lang fukt garanti er det på Bjølseth? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 14:35 | |
| Knut.
5 års tetthetsgaranti.
Sjekk serviceheftet ditt så ser du hvilke intervaller du må følge for at den skal gjelde.
Forhandler har vel dette ansvaret nå som fabrikken ikke eksisterer lengre. |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
Antall Innlegg : 1238 Age : 55 Localisation : Hokksund / Blefjell Registration date : 28.11.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 14:46 | |
| Arve Ok, takk for det. Fikk ett års garanti av Caravanshop da jeg kjøpte vogna også. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 14:55 | |
| Og mot mått og husbukk+termitter? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 14:58 | |
| Knut.
Ja,det kan nok stemme,da vogna di jo er 4 år gammel. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 15:00 | |
| - J.O. skrev:
- Og mot mått og husbukk+termitter?
J.O. En saftig rap etter en god svelg av Jack Daniels fjerner alt sånt !!!! Horebukk er verre å fjerne......for det er jo han som raper. Nei,dette ble vel ekstremt fjasete !!! Sorry 60 % av forumet !!!!! |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 15:46 | |
| Arve
Skål for den! Kanskje madammen kjøer på lørdag så tar vi oss en lille en?
UPS.... feil tråd... Beklager! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 15:53 | |
| Knut.
Hehe,jeg er en j.... dårlig passasjer !!!!!!! |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 15:56 | |
| Arve Hehe, du kan hvertfall bli en skummel sjåfør etter ei flaske Whisky... | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 15:59 | |
| Knut.
Er meget nøye der gitt.
Selv når jeg hadde Solifer.Tenker på tråden her.Hehe. |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 16:38 | |
| Arve
Forskjeller på Solifer/Polar? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 16:43 | |
| Knut.
Ikke stort !!!!
Lages på samme fabrikk,og deler endel komponenter,og har samme varmesystemer og tekniske attributter.
Magefølelsen som avgjør hva man velger her.Polar tiltaler i dag meg mer enn Solifer,som før nevnt.Endel stoff o.l. som blir litt sære på Solifer'ne !!!
Men ganske tøffe de Solifer'ne med skinnsalong da !!!
Selv om det ikke er noe jeg går rundt og ønsker meg. |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 16:46 | |
| Arve
Ok, det er samme vogna men med forskjellig stil? Har aldri prøvesitti skinnputer i ei vogn før, men er vel det samme som en skinnsofa hjemme? | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 16:54 | |
| Knut.
ER vel kanskje å ta i å kalle det samme vogna,men de er i hvert fall likere nå enn før om årene,hvor jeg synes Solifer skilte seg mer ut fra mengden enn i dag.
Men det er jo bare min mening da.
Mange rynka på nesa de årene Solifer hadde hvite "brødbokser" som overskap på slutten av 80-tallet,men jeg syntes det var kult og annerledes.
Men nå er vel jeg litt sær og da...........,and it's FUN !!!!!! |
|
| |
Ronny BARON!
Antall Innlegg : 2184 Age : 56 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 16:59 | |
| "Arve Hvor lang fukt garanti er det på Bjølseth?"
Og hva i allverden har dette i en Solifertråd å gjøre? Jeg synes vi kan prøve å holde oss til korrekt merke ihvertfall.. | |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 17:23 | |
| Ronny skrev:
- Sitat :
- Arve
Hvor lang fukt garanti er det på Bjølseth?"
Og hva i allverden har dette i en Solifertråd å gjøre? Jeg synes vi kan prøve å holde oss til korrekt merke ihvertfall.. UPS! Beklager, Ronny.... Hvor lang fuktgaranti er det på Solifer forresten? | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 18:21 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 18:32 | |
| Nye Solifer (2007+) har vel 7 år....? | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 18:34 | |
| Er visst ikke oppdatert jeg, men tok et visst forbehold da _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 19:11 | |
| - Lars Egil skrev:
- Nye Solifer (2007+) har vel 7 år....?
Helt rett! Solifer og Polar har 7 år tetthetsgaranti fom 2007. |
|
| |
Legacy CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 339 Registration date : 19.07.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Tor 28 Feb 2008 - 19:17 | |
| vi ser og ser,men finner ikkenoe i passende prisklasse. Tittet på en S10+ i går, men den har vi verken lommebok til å betale; eller bil til å trekke. Var dog en fin vogn.
Det vi nå spør oss, er hvor gammel vogn vi " tør " kjøpe, før risikoen for å ende opp med " pusen-i-påsan " blir uholdbart stor. Har følt det er en grense rundt `98 ( 10 år ),menmulig vi bør strekke oss lengre ned på alder. ( ettersom budsjettet ikke er ubegrenset.. )
Legacy | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 9:53 | |
| Legacy.
Vanskelig å generalisere her,da en 20 år gammel velholdt vogn,kan være i bedre stand enn en mishandla 10 år gammel vogn.
Og gi blaffen i flotte ordlyder i annonsene.
Når folk skriver meget velholdt om ei vogn jeg vet har vært campingens mest møkkete vogn gjennom årene,så sier det vel resten selv.
Ofte følger det utvendige vedlikeholdet resten av vognas oppfølging.
Og i disse spikerbu-tider,hvor folk ofte har bura seg inne i åresvis på en plass,og ikke servet vognene,så kan litt av hvert dukke opp.
Vet at endel forhandlere reiser rundt og tar service på plassene,så her finnes selvsagt unntak.
Så akkurat som på en bil-be om å få se serviceheftet.
Selv om garantien har gått ut,så er et fullstempla servicehefte en indikasjon på hvordan den har blitt fulgt opp. |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 10:24 | |
| Legacy
Helt enig med Arve her. Dette blir omtrent som å handle bruktbil. Få tatt en fukttest av vogna og sjekk servicehefte. Utover det stemmer det som regel med hva man ser. Er vogna velholdt og ikke bærer preg av uvettig behandling med merker, hakk og riper er nok vogna ok. Ser den derimot "godt brukt" ut ville jeg tenkt meg om. | |
|
| |
Legacy CARAVAN KING!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 14:57 | |
| ja, vi sjekket ut en Solifer 610 forleden, dette var en 1997 modell tror jeg..
Vogna var som NY utvenndig og innvendig. Selgeren påsto det var den mest strøkne vogna han hadde inne, uavhengig av alder..
Synd løsningen ikke passet oss.
Legacy | |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 18:17 | |
| Legacy Det dukker nok plutselig opp ei vogn som har de løsningnen dere er på jakt etter. Personlig synes jeg nesten det er mer moro i fasen hvor man har bestemt seg for å handle enn når man først har handlet. Blir liksom litt antiklimaks bestandig. Så nyt tiden hvor dere jakter på ny vogn | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 19:18 | |
| merkelig dette..... men det å handle bil og vogn, har mye til felles med sex...... suget etter det kan drive en fra vannvidd, lysten på det, går ikke over før en har fått, og vurderingen i forkant, er svært nøye, og en velger det beste.......... og det blr alltid dyrere enn en hadde trodd......
Sist endret av Vegard den Fre 29 Feb 2008 - 19:25, endret 1 gang |
|
| |
Fjellcamping HOFFSJEF!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 19:20 | |
| Vegard Hehe, enig så enig! Og når man først har kjøpt seg Solifer (for å holde tråden) så begynner man å undersøke om man kjøpte den til rett pris, riktig farge på interiøret osv osv. Og ja, det blir alltid dyrere enn man hadde planlagt! | |
|
| |
Legacy CARAVAN KING!
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 20:35 | |
| vel, vi har budsjetter å forholde oss til. Åssen folk som i tilegg skylder penger på f.eks bolig og eller bil, greier å stable flere hundre tusen til vogn på beina, er oss ubegripelig.
Legacy | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 20:46 | |
| - Legacy skrev:
- vel, vi har budsjetter å forholde oss til. Åssen folk som i tilegg skylder penger på f.eks bolig og eller bil, greier å stable flere hundre tusen til vogn på beina, er oss ubegripelig.
Legacy Legacy mye som spiller inn her..... jeg kjøpte hus da prisene var på bånn, og ga 510.000 for eneboligen, med frittliggende garasje, og 1,5 mål tomt...... Bor en i Oslo og skal ha hus, er jeg redd du må bruke mange ganger den prisen.... og det går utover hva en kan bruke på fritid...... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Fre 29 Feb 2008 - 20:52 | |
| Legacy
Huset vårt bygde vi da vi var 26 år i 92.......det kosta 520 000......... da forstår du kanskje at en har mer spillerom enn om en må kjøpe bolig til 2-3mill......... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Lør 1 Mar 2008 - 10:43 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Lør 1 Mar 2008 - 10:51 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| |
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Kvalitet Solifer Lør 1 Mar 2008 - 10:54 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kvalitet Solifer | |
| |
|
| |
| Kvalitet Solifer | |
|