CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trekkbil for familie med mer en 3 unger

Go down 
+16
ulven
Tommy
Tasle
lange
OyvindSP
trivesivogn
Rudeboy
Jon Erik
Jan
Thomas
Johnny
Magne1
Jan Ole
Rashid
ArneO
Camelot
20 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 6:52

Har blitt orientert om jeg skal bli far til nr 4. Veldig planlagt for min fru. Ikke helt planlagt for min del. Har pr.idag en 07 Avensis D4D og en 97Corolla D).
Har hele høsten tenkt at jeg skulle kjøpe ny(nyere) bli dette året, men hadde ikke tenkt at det MÅTTE være 7-8 seter... Ja, ja. Kjekt det.
Har nå i et par mnd'er sett på aktuelle biler. Krav er mer en 5 seter, 4x4 og SUV eller i den dur. Pris oppad 400000,-.

Trenger også en større CV, men tar jeg ikke i denne tråden...Smile

Har konsentrert meg om Landcruiser, Pajero, Patrol og XL7. Om jeg skal ha noe som ikke snart er 10 år gammelt for må jeg vel gå for XL7, men den er så smal i forhold til de andre, så jeg renger med jeg sliter med å plassere 3 barneseter i bredden.

Noen som har andre gode forslag? Ikke veldig aktuelt med US biler, da rufsete rykter om de bilene har ødelagt mitt intrykk av dem.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 7:17

Sikker på at det ikke er tvilinger?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 7:21

Folkevogn multivan er vel det alternativet jeg ville sett på.

Edit: eller kanskje en caravelle
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 8:19

I dagens materialisiske verden har du begynt i feil ende. Først hus, bil, vogn, bobil, hytte osv. i hh. til interesser. Først når dette er anskaffet er det på tide med kjærring. Så kontroll av felles gener på nærmeste lab. Hvis gener passer i hh. til interesser, injiser en dose i hh. til ønsket antall barn. Hvis det da ikke stemmer, prøv å bytte med nabo, svoger, etc.

Til de som ikke har kommet så langt i prosessen "vellykket campingliv", lykke til.
For Camelot er det for seint, utgiftene vil stige sterkt i tiden fremover. Og det til forhandlernes store glede. Desverre.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 8:41

Lag flere unger sier nå jeg da, noen må jobbe og holde liv i oss som skal pensjonere oss om en stund.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 8:51

Camelot: har du sett på Grandis? Det er en solid bil, greitt rykte etter et jeg kjenner til, 5 år garanti på norske biler.

Om det blir en som er 2-3 år så er det litt igjen av garantien også. Og dieselutgaven egner seg greitt til CV også.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 9:09

Jeg har jo Grandis, 3 barne seter +1 da blir det snaut med bagasjeplass. Men det blir det i alle SUVene også. Det kommer litt an på den som skal på bakerste seterad, om den aksepterer at ene sete ligger flatt for bagasje så har man en del plass igjen. Det største problemet blir jo barnevogn etc. til vanlig og kanskje ikke mest på campingtur.

Barnevogn er jo utenkelig å få inn i alle SUVer og flerbruksbiler slik jeg ser det.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 9:53

Glem SUV og finn en Caravelle eller Merc eller noe, du må ha plass til mer bare folk. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:02

Med så mange unger (og flere på vei før du vet om det affraid ) tror jeg også at en SUV blir for smått.

Caravelle er nok eneste alternativet. Bra trekkbil er det også.

Jeg har 8 seter Cruiser og her er det ikke aktuell med madamme, 4 unger og 2 barnevogner og øvrige nødvendigheter.

Med bakerste seterad i bruk, går det ikke inn stort mer enn noen kjølebagger i bagasjen.
Fungerer best som 5 seter og det gjelder vel alle SUVer du nevner
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:12

Lysten sier SUV, den fornuftige delen sier ikke det. For se hva det blir. Det er jo mulig med takboks på taket med tanke på bagasje...
Med tanke på barnevogn(tenk å begynne med det IGJEN!) så har jeg tenkt å plassere den ved siden av bakre sete, men kan da ikke ha oppe mer en ett baksete på bakerste rad.

Sikkert samfunnsmessig fornuftig å lage barn ja, men etter min mening kan dette med fordel fordeles litt mer likt på flere familier... Tvillinger kunne jo vert spennende, men håper ikke det. Må jo i tillegg ha nytt hus også da...

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:27

Takboks er selvfølgelig en løsning, men da blir bilen for høy i de fleste P-hus og garasjer.
2 meter + boks!

Tenk også på at det er litt knotete å komme til bakeste seterad i en SUV.

Har ingen problemer med å forstå at lysten på en Cruiser eller tilsvarende er sterk.
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:34

Kommer allikevel ikke inn i P-hus med Campingvogn:), så hva skal bil inn dit for?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:48

Camelot
Med Grandisen kommer jeg inn i parkeringshusene med takboks. Men å legge handleposene der tror jeg blir litt i overkant. Tror nok det er bedre plass innvendig i Grandisen enn i de fleste av SUVene du nevner, og hadde nok ikke satset på den om jeg permanent skulle bruke mer enn 5 seter. Barnevogn ved siden av det ene setet bak går kanskje, men da tror jeg du må finne noe smalt som passer.

Det er ikke mye du kan laste på taket i tillegg til boksen heller da. 100 kg er ikke mye om du skal en svipptur og bli borte en natt eller to.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 10:52

Camelot skrev:

Sikkert samfunnsmessig fornuftig å lage barn ja, men etter min mening kan dette med fordel fordeles litt mer likt på flere familier... Tvillinger kunne jo vert spennende, men håper ikke det. Må jo i tillegg ha nytt hus også da...


Jeg har tvillinger selv, de er 25 år nå og det er en grei alder på dem, vel tror ikke du skal ønske deg det Wink Ellers så kan dette være et tips for å unngå mer familieplanlegging av kona http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1306&Itemid=92

Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 11:48

Har akkurat funne ut hva som gjør at disse ungene kommer med jamne mellomrom..Smile
Har vert inne på tanken ja, men takk for tipset.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 12:39

Skeptisk.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 12:44

Jan Ole skrev:
Skeptisk.....
Til bil, unger, vogn, parkeringshus, konas familieplanlegging eller å legge seg under kniven?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 13:07

Dårlige odds, Camelot. Skal du dra ei vogn, 4 barn fra smått og oppover, barnevogn og tilbehør gir deg små valgmuligheter. Om du ikke har 1 mill eller mere så er det vel bare 2 modeller: Caravalle og muligens Hiace. Amerikansk er inget alternativ, sier du. Caravelle er mye bil for pengene, holder seg bra ipris og er vel ganske rimelig i bruk også.

Som ArneO sier; Grandis gir deg mere plass enn SUV alá Pajero, LC og Pathfinder, men barnevogn får du knapt plass til. Og den må jo være med ei stund til. Shocked

At det er få biler å velge mellom kommer vel ikke som noen bombe kanskje?
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 13:15

Hei,jeg har fem unger og kjørte tidligere en vw Sharan.
Det var en veldig komfortabel bil med hengervekt på 2t.
Med alle setene slått opp ble det svert lite plass til bagasje selv om jeg hadde en skiboks til å ha de lette tinga i.
Det største problemet var alikevell å holde seg under max vogntogvekt (4t) når jeg skulle dra cv.
Løsninga for meg ble å skifte til Caravelle lang type, der har jeg mer enn nok plass.
Når det gjeder vektbegrensingene så fant jeg ut at med ferielastet bil og vogn så hadde jeg rundt 500 kg å gå på.(jeg trekker en Burstner 720)

Mvh Magne1
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 13:34

Ser ut som jeg kanskje må legge inn åren for kjøp av SUV No

Er det ingen som kan si; det er kjempesmart å kjøpe SUV. Det er jo det jeg egentli ønsker å hørre..Smile
Jeg håper allikevel i det lengste at jeg kan klare meg med en SUV, men vi får se. Uansett skal jeg rapportere hvilke bil som blir kjøpt. Det skjer en gang før sommeren så jeg har fortsatt god tid til å lete etter den rette bilen.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 14:22

ArneO skrev:
Jan Ole skrev:
Skeptisk.....
Til bil, unger, vogn, parkeringshus, konas familieplanlegging eller å legge seg under kniven?

Det med kniven.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 14:53

Som en kuriositet kan jeg fortelle at min mor hadde 14 eller 15 søsken. De fant seg aldri noen bil til ungeflokken. Mao: stopp i tide, finn en bil som passer dere i dag.
Går så bra så! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 15:53

14 eller 15? Alle var aldri samlet så en fikk sikkert telling da eller.......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 16:03

2 biler? En suv til far (gjerne med grønne skilter) og ei stasjonsvogn med mange sitteplasser til mor med barna?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 16:12

Jan Ole skrev:
14 eller 15? Alle var aldri samlet så en fikk sikkert telling da eller.......

Joda, de var visst sånn cirka. Tror de stanset 15 på tilsammen da. Etter siste godkjente telling i -62. Og alle hadde forholdt seg rolig! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 16:19

Johnny skrev:
2 biler? En suv til far (gjerne med grønne skilter) og ei stasjonsvogn med mange sitteplasser til mor med barna?

Vi har noen nestennaboer som bor på plassen vår. De har tilsammen 7 barn, og hund og flere katter. Og kommer ofte med sykler, badebasseng og alskens ting.
(At ikke alle katter og sykler blir med hjem er en annen historie, barna ser ut til å ha blitt med tur/retur ihvertfall affraid ).

De har løst det med en Chevrolet med plass til 8-10 pers. og en liten personbil utenom. Ser ut til at det funker for de.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 18:30

Jeg har 3 barn og kjører Caravelle... Helt strålende. Plass til det man vil, stort sett. Har lyst på å bytte bil nå. Titter på http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21369638 og http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26666443 Sistnevnte forøvrig med helt riktig motor for caravaninteresserte Smile
Før vi kjøpte Caravelle prøvde jeg en XC90 og har aldri blitt mer skuffet over en bil enn nettopp denne. Var elendig plass inne. Tør påstå at jeg nesten har bedre plass i Mondeoen vår når det gjelder bakseteplass..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 18:35

Akkurat denne Viano i Trheim, eller en tilsvarende, Thomas?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 18:39

En Caravelle kan brukes til litt av hvert, her fra i fjor vinter.

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Jo_vogn2

Foto: Truls

Artig erfaring med kjøring om vinteren også, men det blir neppe så mye av det selv om det går fint.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 19:00

Den caravellen så veldig grei ut. Ikke helt SUV men du verden for en plass i forhold.

Den Blue Lady vogna så også til å passe velidg bra til vår situasjon.
Hvordan er det å kjøre så stor og tung vogn på vinterføre? Blir ikke fort sittende fast og spinne?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 19:02

Ikke med syncro og gode dekk. Var 15 minus på dette bildet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 19:14

Jan Ole skrev:
Ikke med syncro og gode dekk. Var 15 minus på dette bildet.
Er det merkebytte på gang Thomas?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 19:19

JanP skrev:
Akkurat denne Viano i Trheim, eller en tilsvarende, Thomas?

Ikke akkurat denne nei. Bare for å illustrere. Lyst på en sånn en eller en T5. Men antar det ender opp med T5'n. Hadde vært noe med en Multivan da Smile

Tror ikke det blir bytte Magne, men synes det ser veldig gode ut. Ser for meg at det er meget behagelig å cruise sørover med en bil som har denne comforten Smile
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 20:42

Klarer ikke helt tanken på å IKKE kjøpe SUV.

Hvordan er den generelle kvaliteten på Caravellen? Har en kollega som nettopp overhalte aut.kassen til den nette sum av ca40000,- + en del andre deler som måtte skiftes i forbindelse med EU kontrollen. Akkurat delskifte er vel ikke spesielt på en bil som er ca10år gammel, men likevel.
Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitimeOns 9 Feb 2011 - 20:54

IKKE kjøp automat, i alle fall ikke T4, den typen jeg har. Det er trasige greier som ikke er særlig holdbart.
Ellers er en Caravelle ikke det billigste å holde gående, men for all del, ikke sammenligne den med en Hiace, det er arbeidsbil og ikke noe annet.
Regner med at det er T5 som er aktuellt og der er automat noe bedre tror jeg, men jeg kjøper ikke det om det blir bytte til en sånn heller.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trekkbil for familie med mer en 3 unger Empty
PosteTema: Re: Trekkbil for familie med mer en 3 unger   Trekkbil for familie med mer en 3 unger Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trekkbil for familie med mer en 3 unger
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Trekkbil
» Focus som trekkbil?
» Trekkbil til en Hobby 650 kfu
» Trekkbil - Nye Tiguan?
» hvilken trekkbil?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: