CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Eldre biler med god tilhengervekt.

Go down 
+10
OyvindSP
thor_egil
Johnny
Ronny
Per H
joka
Kurt
Jan
Sten Rune
CGJ
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 13:21

[quote="Sten Rune"]
ARVE skrev:
Sten Rune skrev:
ARVE skrev:
Hm,denne var digg.Bytter ut ML'driten med tyskbygd kvalitet.Skikkelig Karoli-brakke.Får Bjøllen til å sveve bak den.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13131929[/quote]

Arve

De har ikke hengervekt så du kan dra bjølla di tom engang....

280se mener jeg har 1450kg iallefall.... og tror ikke den 560'n har allverden høyere...

Stenis.

Ojda !!!!!

Men Karoli og co. dro jo de største Tabbertene med sånne biler på 80-tallet.Kanskje de dreit i vekt o.l. ????

Er jo bare en guttedrøm dette,og selvsagt ganske unyttig til daglig bruk.Eller ????

Må vel ha litt kronasjer til å ta noen reparasjoner i ny og ne.Begynner jo å bli noen år disse.

Arve

Hva gjorde du for noen år siden ang vekt a????

Jeg kikka på en 280se får noen år siden, mener det var en 84-modell, og den hadde såvidt lov å trekke Adria'n. Husker jeg ble litt paff da, så jo for meg nærmere 2 tonn bak på den kroken.
Kan jo hende at en sein 126-bil har høyere vekt ifb med de nye reglene som kom.

560'n har egenvekt på "bare" 1800kg.....

http://www.mercefreaken.com/

Stenis.

Joda,har nok hendt at vekter og førerkort ikke alltid har harmonert ved alle mine ekvipasjer.Gidder ikke å bortforklare det,og innrømmer at jeg har satsa på å ikke bli tatt i en kontroll.Har som regel gått på manglende "E" i førerkortet og ikke det at bilene har vært for kleine.
Takker forumfolket for inspirasjon for å få den "E"-en i fjor.

Var vel fra NCC-tida vår jeg tok den.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 13:26

Vegard skrev:
hei

husk og at da disse bilene var nye, så var jo ei 650-vogn enorm..... har jo endra seg litt dette...... alt over 550 var jo sykt svært på den tiden...

Husker naboen hjemme kjøpte seg ei Europa 530..... det var jo totalt villt, for den vogna var jo så enorm...... men når jeg ser den vogna i dag, må jeg nok le litt vedr dette ja.....

Vegard.

Hehe godt sagt.

Da gamlinga kjøpte maken Polar 520 som vi har nå som liten reservevogn,var jo den diger i forhold til den Kabe Rubinen Tina og jeg kjøpte i '90.

Da vi arva den i '91,syntes jeg vi hadde fått svær og fin vogn.

Hender jeg humrer godt når jeg tenker på dette,og ser 520'en ved siden av 790'en på Ekeby når vi reiser til Öland med småttingen.

Lurer på hva gammeln hadde sagt om en 790.Hadde vel trodd jeg var blitt stormannsgæærn.

For der i gården skulle man ikke vise seg frem,eller skille seg ut.Arbeidsfolk skulle holde lav profil.Kanskje han trodde Gerhardsen overvåka ham fra det hinsidige.Hehe.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 13:28

Øyvind.

Dårlig med Benzer der ser jeg.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 13:42

ARVE skrev:
Øyvind.

Dårlig med Benzer der ser jeg.

Ja, jeg sleit med å finne en Stjerne-bil til 50 laken eller mindre som kan trekke 2 tonn!

Eneste måtte vel være en Sprinter, men det er sjelden aktuelt som familiebil!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 13:47

Øyvind.

Slenger man på et par titusener riksdaler til,blir vel utvalget noe bedre kanskje.

Disse gamle Geländewagen-bilene kan vel dra endel.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14826839
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 14:01

Arve,

du har helt rett i det, gamle G er jo en god bil, mye bedre komfort enn de fleste 4x4 jeg hadde i lista mi! Det er en del militære utgaver som ruller, vil vel påstå at disse er trafikkfarlige med henger ettersom de har en 240 selvpuster (SUGE-diesel), men en 300 TD er jo perfekt (rekke-5er som i min MV!)

Jeg gikk ut fra 50 fordi det er nevnt 50-60 i begynnelsen av tråden, men med dagens marked er det vel mulig å prute en del, så en som står til 70 kan fort gå mye billigere!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 14:04

Øyvind.

Går vel kanskje an å skru litt selv om man har litt peil,og på de bilene der.Er vel ikke så mye elektronikk mikk-makk som på ML'en min ?

Der blinker det jo som et juletre i varsellamper i hytt og pine !!!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 15:31

Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 16:09

Øyvind.

Kult !!!!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 16:51

Var jo ganske pen den 300GD'n lengre opp her bortsett fra interiøret som ga meg vibber fra militæret og de dritsure 240 dieslene der..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:13

OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:27

Gerd.

Bor du i nærheten av Bjerkås ?

Har ei tante der jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:33

Arve

Ja unga har gått på Arnestad skole, og Vollen ungdomskole, er veldig lokalt dette strøket her.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:42

Gerd.

Heter vel Hampengen hvor hun bor.Et lite vann rett nedenfor huset.Ser rett ned på veien,der hvor det er litt krappe svinger.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:47

Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?

Tenkte det var bortkasta å si det for det blir jo veldig lokalt, men ja, det er Singh. Han har bla. annet fikset Geländewagen for politiet i Asker og Bærum. En annen ting han er genial på er veteranbiler. EU-kontroll uten altfor sterke briller på biler som går bare 'til pynt'
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:49

ARVE skrev:
Gerd.

Heter vel Hampengen hvor hun bor.Et lite vann rett nedenfor huset.Ser rett ned på veien,der hvor det er litt krappe svinger.

Da ser hun vel verkstedet til Singh også da, ihvertfall når bladene faller av trærne!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:50

Øyvind.

Ok,vet ikke helt hvor han holder til jeg,og ikke flyr jeg ned døra til tanta mi heller for tida.Hehe....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:51

ARVE skrev:
Gerd.

Heter vel Hampengen hvor hun bor.Et lite vann rett nedenfor huset.Ser rett ned på veien,der hvor det er litt krappe svinger.

Minner meg litt om Torp/Høymyr det der, men det er noe som heter Hampenga
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:54

OyvindSP skrev:
Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?

Tenkte det var bortkasta å si det for det blir jo veldig lokalt, men ja, det er Singh. Han har bla. annet fikset Geländewagen for politiet i Asker og Bærum. En annen ting han er genial på er veteranbiler. EU-kontroll uten altfor sterke briller på biler som går bare 'til pynt'


Jeg vet, det er der sønn min fikk eu-godkjent sin, verden er ikke stor.
Har bodd her ute i mange år nå, men jeg er født i OSLO
Er ofte på Rortunet og handler, spessielt etter de fikk vinmonopol lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:56

Lady 1 skrev:
ARVE skrev:
Gerd.

Heter vel Hampengen hvor hun bor.Et lite vann rett nedenfor huset.Ser rett ned på veien,der hvor det er litt krappe svinger.

Minner meg litt om Torp/Høymyr det der, men det er noe som heter Hampenga

Gerd.

Ligger noe inn i Hampen bortgjemt den veien.What a Face
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:58

Ble jo litt nysgjerrig jeg nå da, på om det var noen eks til salgs der det er lite eller ingenting igjen av originalen, og vips, se på denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14826839&sid=xz6cab_Ay13037999&WT.svl=Link

Ny motor i år, nytt karosseri på 90-tallet = nesten ny bil fra 1984!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 17:59

Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?

Tenkte det var bortkasta å si det for det blir jo veldig lokalt, men ja, det er Singh. Han har bla. annet fikset Geländewagen for politiet i Asker og Bærum. En annen ting han er genial på er veteranbiler. EU-kontroll uten altfor sterke briller på biler som går bare 'til pynt'


Jeg vet, det er der sønn min fikk eu-godkjent sin, verden er ikke stor.
Har bodd her ute i mange år nå, men jeg er født i OSLO
Er ofte på Rortunet og handler, spessielt etter de fikk vinmonopol lol!

Gerd.

Rortunet er jo på Slemmestad !!! Satt akkurat og leste i ei bok om Slemmestad med modern,på sykehuset her om dagen.Masse artige bilder fra gamle dager.Hun er jo født og oppvokst der.Så jeg har hatt mye familie i de strøka du bor nå serru !!!!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:01

Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?

Tenkte det var bortkasta å si det for det blir jo veldig lokalt, men ja, det er Singh. Han har bla. annet fikset Geländewagen for politiet i Asker og Bærum. En annen ting han er genial på er veteranbiler. EU-kontroll uten altfor sterke briller på biler som går bare 'til pynt'


Jeg vet, det er der sønn min fikk eu-godkjent sin, verden er ikke stor.
Har bodd her ute i mange år nå, men jeg er født i OSLO
Er ofte på Rortunet og handler, spessielt etter de fikk vinmonopol lol!

Gerd,

jeg kan faktisk se taket på det polet her jeg sitter nå! (i stua, hjemme)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:02

OyvindSP skrev:
Ble jo litt nysgjerrig jeg nå da, på om det var noen eks til salgs der det er lite eller ingenting igjen av originalen, og vips, se på denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14826839&sid=xz6cab_Ay13037999&WT.svl=Link

Ny motor i år, nytt karosseri på 90-tallet = nesten ny bil fra 1984!

Øyvind.

Det er ledig rom ved siden av modern på demensavd. på sykehuset.Skal jeg bestille plass til deg ?????cheers cheers

Hehe,dette er jo den vi så på for noen timer siden. Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 928394 Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 928394
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:06

Arve,

jeg ser jo det nå, og i og med at det er gangavstand bort til Bo- og aktivitetssenteret her (er det der din mor er?) tar jeg min hatt og går! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:11

Arve

Fint her ute, jeg må bare se sjøen hver dag, kjøre på Slemmestadveien, for å komme på jobb forbi Vollen, Vettre, og Hvalstrand. Det gir meg ro i sjela. Nei Arve, verden er ikke stor
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:13

OyvindSP skrev:
Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Lady 1 skrev:
OyvindSP skrev:
Helt klart! Vi skrudde en del på disse bilene i Forsvaret, enkle greie biler, beregnet på raske reparasjoner med begrensede ressurser.

Vet at det er mulig å oppgradere seg gradvis også, nesten som en PC: En inder borti gata er spesialst på det:
Bytter understell, karosseri, motor og inventar litt etter litt, med jevnlige besøk hos Biltilsynet, og vips! har man en 2000 mod 400 GDT istf en 1985 240 GD!

Øyvind

Er det Singh, på Bjerkås du mener?

Tenkte det var bortkasta å si det for det blir jo veldig lokalt, men ja, det er Singh. Han har bla. annet fikset Geländewagen for politiet i Asker og Bærum. En annen ting han er genial på er veteranbiler. EU-kontroll uten altfor sterke briller på biler som går bare 'til pynt'


Jeg vet, det er der sønn min fikk eu-godkjent sin, verden er ikke stor.
Har bodd her ute i mange år nå, men jeg er født i OSLO
Er ofte på Rortunet og handler, spessielt etter de fikk vinmonopol lol!

Gerd,

jeg kan faktisk se taket på det polet her jeg sitter nå! (i stua, hjemme)

Rett ovenfor de nye Leilighetene i Kirkeallen, er det der du bor. I eneboligene rett ovenfor Jetten
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:15

OyvindSP skrev:
Arve,

jeg ser jo det nå, og i og med at det er gangavstand bort til Bo- og aktivitetssenteret her (er det der din mor er?) tar jeg min hatt og går! lol!

Øyvind.

Hehe,neida hun er ikke der.Men lykke til.Kommer på besøk jeg,har hatt ei tante som har bodd der og.Hehe....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:17

Lady 1 skrev:
Arve

Fint her ute, jeg må bare se sjøen hver dag, kjøre på Slemmestadveien, for å komme på jobb forbi Vollen, Vettre, og Hvalstrand. Det gir meg ro i sjela. Nei Arve, verden er ikke stor

Gerd.

Jeg var jo nesten ukentlig utover der i barndommen.Modern hadde jo 7 søsken spredd rundt,der ute.

Men auda,vi skravler oss vel helt ut av emnet til tråden her nå.Som vanlig......

Får snakke mer om dette på Gol,over en vin eller øl.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:19

Arve

Jeg fikk min mor i sin tid inn på Solgården sykehjem, det ligger rett ved Skaugum, men fy pokker å vi måtte sloss får å få det til, hun lå 5 mnd på Bærum sykehus, før de reagerte. Men da hun kom inn på Solgården var det et godt sted for henne, og vi andre fikk litt mindere å bekymre oss for.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:21

ARVE skrev:
Lady 1 skrev:
Arve

Fint her ute, jeg må bare se sjøen hver dag, kjøre på Slemmestadveien, for å komme på jobb forbi Vollen, Vettre, og Hvalstrand. Det gir meg ro i sjela. Nei Arve, verden er ikke stor

Gerd.

Jeg var jo nesten ukentlig utover der i barndommen.Modern hadde jo 7 søsken spredd rundt,der ute.

Men auda,vi skravler oss vel helt ut av emnet til tråden her nå.Som vanlig......

Får snakke mer om dette på Gol,over en vin eller øl.

Typisk Deg å ikke holde deg til tråden lol! lol!
Undskyld Rune Dette skal ikke gjenta seg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 18:25

Lady 1 skrev:
Arve

Jeg fikk min mor i sin tid inn på Solgården sykehjem, det ligger rett ved Skaugum, men fy pokker å vi måtte sloss får å få det til, hun lå 5 mnd på Bærum sykehus, før de reagerte. Men da hun kom inn på Solgården var det et godt sted for henne, og vi andre fikk litt mindere å bekymre oss for.

Gerd.

Fint der ja.En onkel lå der med alzheimers og.Nei,en får leve såpass hardt så en ikke blir så gammal og satt ut av spill. drunken drunken Twisted Evil
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 20:42

Ronny skrev:
Hva med denne? i Disse rente tider har jeg begynt å se meg om etter trekkvogner som jeg har råd til uten å låne mere penger...joda er klar over at det er lite moment i den men med automat og 136 hk må dette gå..skal heller ikke på ferie på Vestlandet med det første..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15018336

Flere kommentarer på denne?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:15

Ronny skrev:
Ronny skrev:
Hva med denne? i Disse rente tider har jeg begynt å se meg om etter trekkvogner som jeg har råd til uten å låne mere penger...joda er klar over at det er lite moment i den men med automat og 136 hk må dette gå..skal heller ikke på ferie på Vestlandet med det første..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15018336

Flere kommentarer på denne?
de lyver på momentet tror jeg, på samme måte som en del forder gjør
men ret vei da, for de føles sterkere enn tallene skulle tilsi at de er
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:17



W210 E 200











































































Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 89,9 / 78,7 mm
Slagvolum 1998 cm3
Kompresjon 9,6; fra 06/1996: 10,4
Effekt 136 HK ved 5500 o./min.
Dreiemoment 190 Nm ved 4000 o./min.
fra 06/1996: 190 Nm ved 3700-4500 o./min.
Drivstofftank 65 liter
Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 1/2 J x 16 H 2
Dekk 195/65 R 15 91 H; med sportsunderstell: 215/55 R 16 93 H
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 11,4 sekunder
automat: 11,8 sekunder
Topphastighet manuelt: 205 km/t
automat: 202 km/t
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,61 liter; fra 08/1996: 0,60 liter
4-tr. automat: 0,69 liter
5-tr. automat: 0,61 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,76 liter; fra 08/1996: 0,75 liter
4-tr. automat: 0,85 liter
5-tr. automat: 0,77 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,09 liter; fra 08/1996: 1,08 liter
4-tr. automat: 1,09 liter
5-tr. automat: 1,05 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir

Akselavstand

283,3 cm
Sporvidde foran / bak 154,2 / 153,6 cm; Avantgarde: 154,0 / 153,1 cm
Lengde 479,5 cm
Bredde 179,9 cm
Høyde 143,6 cm; Avantgarde: 141,9 cm
Snudiameter 11,34 meter
Totalvekt 1940 kg
Egenvekt 1440 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Eldre biler med god tilhengervekt.   Eldre biler med god tilhengervekt. - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Eldre biler med god tilhengervekt.
Til Toppen 
Side 4 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Oversikt tilhengervekt og totalvekt
» Liste over tilhengervekt + hva med bare B-lapp
» USA biler
» Diagnosesystem for japanske biler / tuning
» Fartsgrense Tyskland biler over 3,5 til 7,5 tonn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: