CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stab.kobling

Go down 
+8
Jan
Ozler
Tasle
Trond H
hpk
Jan Ole
Camping Kai
TDaniel
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 6:37

Tom RS skrev:
Kanskje det. Men hvordan vet dere det? Kan det være slik at stabilisator har hjulpet dere når dere bruker de store bilene også. Jeg forstår ikke hvordan dere kan uttale dere så sikkert om et sikkerhets system som skal slå inn når uhellet er ute. At alt blir mere stødig med noe tungt foran er jo klart men påvirker dette vognas kritiske pendle hastighet? Om mann henger ei lita kjørevogn bak en volvo F12, vil ikke vogna begynne å pendle da eller? Jeg tror det. Men du vil neppe merke noe til det.

Tom RS

ikke vanskelig og uttale seg når noen sier en merker stabilisatorens virkning konstant under kjøring, og jeg selv ikke merker en dritt til det..... det reklameres jo og om mindre bevegelser i bilen.....

og friksjonskoblingen skal jobbe hele tiden den, med å bremse bevegelser.... alle bevegelser...... det er jo derfor den Winterhof koblingen har friksjonsbeleggene forran og bak på kula, for og å begrense gynging i bilen.....

ATS jobber bare når noe skjer....

I bestefall merka jeg bare at den friksjonskoblingen ga fra seg noen infernalske knirkelyder i bilen..... men det var ikke ønsket effekt da......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 6:57

Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 8:08

Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Viser da til min tidligere kommentar om smergelpapir og effekten av dette på fiksjonsbeleggene. Jeg hadde ikke problemer med å merke forskjell før og etter denne behandlingen. Men, for all del, bare en liten rubbing, ikke puss så mye at beleggene blir deformert. study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 8:52

J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Viser da til min tidligere kommentar om smergelpapir og effekten av dette på fiksjonsbeleggene. Jeg hadde ikke problemer med å merke forskjell før og etter denne behandlingen. Men, for all del, bare en liten rubbing, ikke puss så mye at beleggene blir deformert. study study

Ja jeg har også gjort det.
En gang etter at jeg hadde kjørt med vanlig henger (vanlig kulehanske med fett) tørket jeg av kula med tørr klut. Det ble en veldig knirkete tur. Og da er det lite problematisk og føle at ting ikke er helt riktig bak der.
Etter å ha kjørt med henger (med fett) må kula avfettes veldig nøye slik at ALT fett tas bort. I tillegg må det ikke være lakk på kula, selv om det var ille å pusse av lakken ta den nye svarte fine kula.

Jeg synes det er påfallende at det er folk med Bjølle som sier at de ikke kjenner forskjell (har de renset kula godt nok etter at bjølla dingla bak der? De har vel neppe pussa av lakken ta kula heller, for hvorfor skulle de gjøre nettopp dette?)

Det er hevet over enhver tvil at Vegard sin test tur ikke kan tas med i denne diskusjonen da denne koblingen har glippet tak og laget lyd. Da er det direkte vondt å kjøre med. Ting må brukes rett om mann skal "teste".
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 9:18

Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 9:27

J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!


lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Vi bør kanskje ikke fyre mer nå. Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 9:28

Hmmmm...........

nå har vi hatt to ulike vogner med W3000 kobling og kjørt masse med det (4 uker hver sommer i 4 år og masse annen kjøring) ........da skulle vi vel ha bredere grunnlag for uttalelse enn om en bare kjører med ett vognmerke.... Very Happy

LMCen vår lå som en strek etter bilen, den vogna rikka seg aldri. Uansett fart på motorveien kan jeg aldri huske den vogna noen gang har logra eller rørt seg, heller ikke ved forbikjøringer av trailere eller andre store kjøretøy......nei, den vogna lå blegg på veien.......drømmevogn å kjøre den 720 LMCen........

Så kjøper vi Kaben......den er ikke like rolig......kjenner den er der liksom, selv om den ikke akkurat logrer. Når slike problemer (vi så på det som et problem for vi liker å holde god fart når vi kjører) dukker opp så går gjerne sjåføren "vitenskaplig" til verks for å finne problemet. Vi fant at problemet lå i lastinga av vogna og kuletrykket.

LMCen var bygd innvendig for mer last fra akslene og frem, mens kaben er omvendt. Vi flyttet om på forskjellig inni vogna og KABEn ble bedre å kjøre med en gang.......ei helt anna vogn bak bilen ble det.......selv om vi fortsatt ikke opplever den SÅ rolig som LMCen, så er den nå grei etter bilen ......

Da begge disse vognene har W3000 kobling så kan jeg ikke akkurat si at den koblingen gjør underverker.......for da skulle jo KABEn vært like rolig som LMCen bak bilen ...... for sjåfør og bil er likt..........

Vi har og kjørt med ei 87mod LMC 570 uten noe stab. kobling. Den lå og som et fjell bak bilen og var rolig som skjæra på tunet.....da hendte det vi kunne undres over de som hadde nyere vogner og lurte på hva de skulle med den stab. koblinga.......

Må jo si at vi kun har hatt boogie vogner bak bilen vi da.......mulig ei slik stab. kobling virker bedre på ei enakslet vogn.......eller en annen bil enn vår.........

og den "knirken" kommer noen ganger bare utav det blå......

har opplevd den har kommet på slutten av en lang dag med kjøring........eller en kan kjøre en lang dag uten å høre noe og så knirker det når en begynner å skal bevege seg i sakte fart inne på en camping eller en parkeringsplass....

men nå har jo jeg en kaill med sterkt avslappet forhold til dette da så han driver ikke å stresser og pusser på kula og inni dragklemma hver gang vi skal ut å kjøre ........

men det rare er jo at vi kan kjøre i dagesvis uten å høre det knirket og andre dager så er det helt grusomt.......DA har det hendt at han har stoppet og koblet av vogna og tørket/pusset inni der bare i ren irritasjon........

Og jeg holder en knapp på at lasting av vogna er viktigere enn den koblinga........ Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 9:49

Hei May-Britt
Det er jo helt klart at det er veldig viktig og laste riktig. Hevet over enhver tvil. (Jeg fant ut at jeg har opp mot 100 kg på kula, dette er kanskje litt i overkant, men gjør at vogna er stødig som fjell bak der) Den knirken kan komme enkelte ganger i fuktig vær og jeg påstår at dette merkes på bilen (nå har ikke vi så stor bil som dere) Det som skjer er jo at koblingen slipper tak.

Mitt poeng er at du etter en kjøretur ikke kan si at du ikke har hatt nytte av koblingen eller ei. For du vet ikke hvordan det hadde gått om du tok nøyaktig den samme turen omigjen (samme bil, samme vogn, samme last, samme hastighet, samme værforhold) uten W3000 koblingen.

En liten test tur med noen bevegelser på rattet med en helt annen vogn holder bare ikke.

Kan være at det er bortkasta penger og at Bjølseth også her har gjort det eneste rette. Vi er jo sabla gode her på berget. Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 10:16

Hei Tom RS

Helt enig med deg i det du skriver her ang lasting. Og vi mener vel og at oppimot 100kg der på kula er optimalt for god kjøring - det er der problemet er med Kaben.........

har ikke vært fuktig vær de gangene det har begynt å knirke der bake etter en lang dag........heller motsatt......skikkelig varmt og tørrvær så vidt jeg kan huske...... Om det merkes på bilen må jeg neste spørre Arve om, har ikke hørt han har sagt noe om det, men du verden som det irriterer å høre på det levenet der bak......... heldigvis sjelden vi hører det da....

Helt enig i at det og må mer enn EN kjøretur til for å vite om en har nytte av koblingen. Jeg mener vel og at det er med bra fart at en kanskje merker om en har nytte av den ......så da spørs det jo om hvilke veier en prøver dette på da......

Skal en teste skikkelig så må en som du sier ha to helt like vogner...med lik last, lik hastighet, like veier og lik bil foran - da den ene vogna uten stab.kobling og den andre med.......DA først kan en si at en har testet...... slik jeg ser det...... og det er det vel få som egentlig har prøvd vil jeg tippe........

Det jeg skriver om lenger oppe her er våre erfaringer.....og de er som jeg skriver........men vi har en tung bil med stive fjærer og tunge vogner med boogie har hengt etter den......så det kan helt sikkert ikke sammenlignes med en vanlig personbil og ei vogn med en aksling bak.........

Min mening generelt ang. Bjølseth er vel at de ikke hang med i tiden Very Happy - de var for seint ute .......derfor mener jeg og de gikk konkurs, så jeg tror nok ikke de har funnet opp kruttet ang dette heller.......

Kjenner flere som har byttet til stab kobling både på Bjølseth og Kabe..... om det hjelper kan jeg ikke svare på.......men naboen vår på fjellet mente det var stor forskjell da han fortalte om sitt bytte........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 12:30

J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 12:36

På de enkelaksla vognene på rundt 6 m. jeg har hatt,har jeg hatt bra nytte av både Alko og Winterhoff koblingene.På to 680M'er av merket Bjølle,hadde den ene stab.kobling og den andre ikke.Merket ikke vesentlig forskjell på de to egentlig.Hadde ikke stab.kobling på 690-Bjøllen,og den gikk stødig som toget.

På 790'en har jeg det,men har ikke kjørt 790 uten.Merket derimot vesentlig forskjell på den før og etter justering av dekktrykk.Takk for tipset Vegard.790 liker litt ekstra lufttrykk virker det som.

Så kanskje man kan si det sånn at lange enkelaksla vogner har størst nytte av disse koblingene.

Men dette er ikke noe fasitsvar,bare noen tanker etter å ha kjørt noen tusen mil med snart 20 vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 15:35

ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil

Ja hvor har det blitt av deg a??????
Vi må jo provosere noe helt vanvittig før du titter ut av skapet.
lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 15:47

Tom RS skrev:
ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil
Ja hvor har det blitt av deg a??????
Vi må jo provosere noe helt vanvittig før du titter ut av skapet.
lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Hadde helt glemt han der jeg lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 17:55

Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Tom RS

det var blank kule, uten fett på den det knirka i..... men hva som var i koblingen fra før, vet jeg ikke.... men det forsvant etter en runde med smerglen.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 17:56

J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

He-he.... nei, for vogna er selvbærende den, og har ingen understell....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 18:03

Tom RS skrev:
J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Viser da til min tidligere kommentar om smergelpapir og effekten av dette på fiksjonsbeleggene. Jeg hadde ikke problemer med å merke forskjell før og etter denne behandlingen. Men, for all del, bare en liten rubbing, ikke puss så mye at beleggene blir deformert. study study

Ja jeg har også gjort det.
En gang etter at jeg hadde kjørt med vanlig henger (vanlig kulehanske med fett) tørket jeg av kula med tørr klut. Det ble en veldig knirkete tur. Og da er det lite problematisk og føle at ting ikke er helt riktig bak der.
Etter å ha kjørt med henger (med fett) må kula avfettes veldig nøye slik at ALT fett tas bort. I tillegg må det ikke være lakk på kula, selv om det var ille å pusse av lakken ta den nye svarte fine kula.

Jeg synes det er påfallende at det er folk med Bjølle som sier at de ikke kjenner forskjell (har de renset kula godt nok etter at bjølla dingla bak der? De har vel neppe pussa av lakken ta kula heller, for hvorfor skulle de gjøre nettopp dette?)

Det er hevet over enhver tvil at Vegard sin test tur ikke kan tas med i denne diskusjonen da denne koblingen har glippet tak og laget lyd. Da er det direkte vondt å kjøre med. Ting må brukes rett om mann skal "teste".

Tom RS

det er kjørt flere turer med denne koblingen, med samme skuffende resultat..... kula er blitt vasket først med white-sprite, og så med isopropanol, fr jeg vet det ikke må være fett der...

den turen det knirka, var da jeg henta vogna i Lillesand, og dro den hit..... smergla så oog den ga seg med jamringen.... og ga ikke lyd dagen etter, men virkningen var like tam.... dessuten sier jo du de ikke skal merkes under kjøring, og da er de jo ikke noe å samle på..... Det er jo netopp for at de i teorien skal merkes under kjøring, at Winterhof har plassert beleggene der de har.....

Lakken ble smerglet av kula ja..... det gjorde jeg straks etter jeg fikk bilen, fordi jeg ikke liker lakk på kula.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 18:09

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

He-he.... nei, for vogna er selvbærende den, og har ingen understell....

He-he. Feil Bjølla har også understell. Eller svever den i løse lufta? Men er kanskje rammelaus.

Håper den ikke er lealaus.

Stab.kobling - Page 2 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 18:28

Johnny skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

He-he.... nei, for vogna er selvbærende den, og har ingen understell....

He-he. Feil Bjølla har også understell. Eller svever den i løse lufta? Men er kanskje rammelaus.

Håper den ikke er lealaus.

Stab.kobling - Page 2 928394

Kan jo være litt av allt og tidligere så de jo ut som sånne bybusser med hjulene midt inn under for å komme inn over fortauene lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 19:07

nei,nå står ikke verden til påske king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 19:31

Johnny skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

He-he.... nei, for vogna er selvbærende den, og har ingen understell....

He-he. Feil Bjølla har også understell. Eller svever den i løse lufta? Men er kanskje rammelaus.

Håper den ikke er lealaus.

Stab.kobling - Page 2 928394


Den har et understell som gjør at den hopper og spretter mer enn andre vogner - derfor er den så godt skrudd med bl.a heltre osv. bounce bounce bounce bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 19:35

Sten skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

He-he.... nei, for vogna er selvbærende den, og har ingen understell....

He-he. Feil Bjølla har også understell. Eller svever den i løse lufta? Men er kanskje rammelaus.

Håper den ikke er lealaus.

Stab.kobling - Page 2 928394


Den har et understell som gjør at den hopper og spretter mer enn andre vogner - derfor er den så godt skrudd med bl.a heltre osv. bounce bounce bounce bounce

lol! lol! lol! ja, kattene ler også.......
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 19:51

Har du HØØRT!! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 20:09

Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 20:27

Sten skrev:
Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321

Godt at man har stabile koblinger da

Stab.kobling - Page 2 265129
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 20:37

Sten skrev:
Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321
hehe,det er bare en eg kjenner som kjører en slik kombinasjon Razz Razz Stab.kobling - Page 2 388844 Stab.kobling - Page 2 388844
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 20:39

Harald skrev:
Sten skrev:
Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321
hehe,det er bare en eg kjenner som kjører en slik kombinasjon Razz Razz Stab.kobling - Page 2 388844 Stab.kobling - Page 2 388844

Finnes det for store vogner da?
Stab.kobling - Page 2 36874
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:05

Tom RS skrev:
ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil

Ja hvor har det blitt av deg a??????
Vi må jo provosere noe helt vanvittig før du titter ut av skapet.
lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Tom RS.

Kjenner lukta av Bjølle-mobbing uten å være logget på. Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:06

J.O. skrev:
Tom RS skrev:
ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil
Ja hvor har det blitt av deg a??????
Vi må jo provosere noe helt vanvittig før du titter ut av skapet.
lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Hadde helt glemt han der jeg lol! lol!

J.O.

Hmmmm,hvem er De ?????? Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:08

ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS skrev:
ARVE skrev:
J.O. skrev:
Tom RS

Du veit de der Bjølle folka har jo ikke vært bortskjemt med de fresheste konstruksjonene når det kommer til understell heller opp gjennom årene. lol! lol! lol!

J.O.

Øyyyyy,jeg er her ennå gutt,selv om skrivefrekvensen har gått ned 90 %.

Twisted Evil Twisted Evil
Ja hvor har det blitt av deg a??????
Vi må jo provosere noe helt vanvittig før du titter ut av skapet.
lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Hadde helt glemt han der jeg lol! lol!

J.O.

Hmmmm,hvem er De ?????? Shocked Shocked


Hehehehehe Artig lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:09

Harald skrev:
Sten skrev:
Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321
hehe,det er bare en eg kjenner som kjører en slik kombinasjon Razz Razz Stab.kobling - Page 2 388844 Stab.kobling - Page 2 388844

Harald.

Å nei,ikke nå igjen 'a !!!!!!! Ikke mer vektdiskusjon mellom dere to stribuster !!!!!! affraid affraid Stab.kobling - Page 2 928394 Stab.kobling - Page 2 928394
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:11

Velkommen til caravanforum Arve. Hyggelig med nye fjes.


Stab.kobling - Page 2 1
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:13

Johnny.

Jo takk,ser ut til å være trivelig her.

Skrev derfor 14950 innlegg her i løpet av en halvtimes tid.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:54

ARVE skrev:
Harald skrev:
Sten skrev:
Ja dokker flire - men æ har kjørt bak flere undermotoriserte SUV'a med for store Bjølsethvogner på dårlig vei.....

....huff, huff..... Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 904284 Stab.kobling - Page 2 92321
hehe,det er bare en eg kjenner som kjører en slik kombinasjon Razz Razz Stab.kobling - Page 2 388844 Stab.kobling - Page 2 388844

Harald.

Å nei,ikke nå igjen 'a !!!!!!! Ikke mer vektdiskusjon mellom dere to stribuster !!!!!! affraid affraid Stab.kobling - Page 2 928394 Stab.kobling - Page 2 928394
.....ok da Sad Sad Sad Sad ,hvorfor klager dere for at det er rolig her inne .......og så vil dere ikke ha litt liv cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 21:59

Harald.

Hehe,bare fyr løs du.Vegard elsker jo når det blåser litt friskt han og.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 22:11

Vegard skrev:
Tom RS skrev:
J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Viser da til min tidligere kommentar om smergelpapir og effekten av dette på fiksjonsbeleggene. Jeg hadde ikke problemer med å merke forskjell før og etter denne behandlingen. Men, for all del, bare en liten rubbing, ikke puss så mye at beleggene blir deformert. study study

Ja jeg har også gjort det.
En gang etter at jeg hadde kjørt med vanlig henger (vanlig kulehanske med fett) tørket jeg av kula med tørr klut. Det ble en veldig knirkete tur. Og da er det lite problematisk og føle at ting ikke er helt riktig bak der.
Etter å ha kjørt med henger (med fett) må kula avfettes veldig nøye slik at ALT fett tas bort. I tillegg må det ikke være lakk på kula, selv om det var ille å pusse av lakken ta den nye svarte fine kula.

Jeg synes det er påfallende at det er folk med Bjølle som sier at de ikke kjenner forskjell (har de renset kula godt nok etter at bjølla dingla bak der? De har vel neppe pussa av lakken ta kula heller, for hvorfor skulle de gjøre nettopp dette?)

Det er hevet over enhver tvil at Vegard sin test tur ikke kan tas med i denne diskusjonen da denne koblingen har glippet tak og laget lyd. Da er det direkte vondt å kjøre med. Ting må brukes rett om mann skal "teste".

Tom RS

det er kjørt flere turer med denne koblingen, med samme skuffende resultat..... kula er blitt vasket først med white-sprite, og så med isopropanol, fr jeg vet det ikke må være fett der...

den turen det knirka, var da jeg henta vogna i Lillesand, og dro den hit..... smergla så oog den ga seg med jamringen.... og ga ikke lyd dagen etter, men virkningen var like tam.... dessuten sier jo du de ikke skal merkes under kjøring, og da er de jo ikke noe å samle på..... Det er jo netopp for at de i teorien skal merkes under kjøring, at Winterhof har plassert beleggene der de har.....

Lakken ble smerglet av kula ja..... det gjorde jeg straks etter jeg fikk bilen, fordi jeg ikke liker lakk på kula.....
På Knausen min sitter det AL-KO. Den har knirket fra dag 1. Winterhoff'en på Hobbyen er tyst. Samme bil og samme kule. Begge vognene var nye. Har ikke forsøkt å smergle belegget.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Stab.kobling - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Stab.kobling
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Kobling av markeringslys
» 12V i 13 pins kobling Ford Mondeo
» 13 pin kobling, en eller annen feil
» Kobling til Toptron lader EL202 v1
» Plassering/kobling av batteri og lader Hobby 650 KFU.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: