CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stab.kobling

Go down 
+8
Jan
Ozler
Tasle
Trond H
hpk
Jan Ole
Camping Kai
TDaniel
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeOns 28 Mai 2008 - 22:43

hpk skrev:
Vegard skrev:
Tom RS skrev:
J.O. skrev:
Tom RS skrev:
Se der ja, det var god lesing. Knirka det? Det betyr at det var fett eller lakk på den kula, og det skal det ikke være. Da mister du mye av effekten.
Koblingen bråker ikke i det heletatt om alt er riktig.

Viser da til min tidligere kommentar om smergelpapir og effekten av dette på fiksjonsbeleggene. Jeg hadde ikke problemer med å merke forskjell før og etter denne behandlingen. Men, for all del, bare en liten rubbing, ikke puss så mye at beleggene blir deformert. study study

Ja jeg har også gjort det.
En gang etter at jeg hadde kjørt med vanlig henger (vanlig kulehanske med fett) tørket jeg av kula med tørr klut. Det ble en veldig knirkete tur. Og da er det lite problematisk og føle at ting ikke er helt riktig bak der.
Etter å ha kjørt med henger (med fett) må kula avfettes veldig nøye slik at ALT fett tas bort. I tillegg må det ikke være lakk på kula, selv om det var ille å pusse av lakken ta den nye svarte fine kula.

Jeg synes det er påfallende at det er folk med Bjølle som sier at de ikke kjenner forskjell (har de renset kula godt nok etter at bjølla dingla bak der? De har vel neppe pussa av lakken ta kula heller, for hvorfor skulle de gjøre nettopp dette?)

Det er hevet over enhver tvil at Vegard sin test tur ikke kan tas med i denne diskusjonen da denne koblingen har glippet tak og laget lyd. Da er det direkte vondt å kjøre med. Ting må brukes rett om mann skal "teste".

Tom RS

det er kjørt flere turer med denne koblingen, med samme skuffende resultat..... kula er blitt vasket først med white-sprite, og så med isopropanol, fr jeg vet det ikke må være fett der...

den turen det knirka, var da jeg henta vogna i Lillesand, og dro den hit..... smergla så oog den ga seg med jamringen.... og ga ikke lyd dagen etter, men virkningen var like tam.... dessuten sier jo du de ikke skal merkes under kjøring, og da er de jo ikke noe å samle på..... Det er jo netopp for at de i teorien skal merkes under kjøring, at Winterhof har plassert beleggene der de har.....

Lakken ble smerglet av kula ja..... det gjorde jeg straks etter jeg fikk bilen, fordi jeg ikke liker lakk på kula.....
På Knausen min sitter det AL-KO. Den har knirket fra dag 1. Winterhoff'en på Hobbyen er tyst. Samme bil og samme kule. Begge vognene var nye. Har ikke forsøkt å smergle belegget.

Hei

Al-ko sin har ikke jeg kjørt med......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeTor 29 Mai 2008 - 13:31

Vegard.

Jeg har Alko-lås på bilen.Derfor jeg knapt nok rekker å få starta bilen før polet i Årjäng stenger.Må innom å puste på den gjentatte ganger utover dagen,før bilen vil starte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeTor 29 Mai 2008 - 14:39

ARVE skrev:
Vegard.

Jeg har Alko-lås på bilen.Derfor jeg knapt nok rekker å få starta bilen før polet i Årjäng stenger.Må innom å puste på den gjentatte ganger utover dagen,før bilen vil starte.

Du er nok lurt Arve. Den bilen du har kjøpt har ikke alkolås, men den er en sånn indisk trykkluftbil.
Har ikke sett den i svart før, trodde de var grønne alle sammen, men det var vel for å lure deg de lakka denne da, ser ikke deg for meg i en miljøgrønn bil. lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeTor 29 Mai 2008 - 14:43

J.O. skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Jeg har Alko-lås på bilen.Derfor jeg knapt nok rekker å få starta bilen før polet i Årjäng stenger.Må innom å puste på den gjentatte ganger utover dagen,før bilen vil starte.

Du er nok lurt Arve. Den bilen du har kjøpt har ikke alkolås, men den er en sånn indisk trykkluftbil.
Har ikke sett den i svart før, trodde de var grønne alle sammen, men det var vel for å lure deg de lakka denne da, ser ikke deg for meg i en miljøgrønn bil. lol! lol! lol!


Ja, slike blås-opp-motorer er visst ganske vanlige bortover der har jeg hørt..... lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 11:28

J.O. skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Jeg har Alko-lås på bilen.Derfor jeg knapt nok rekker å få starta bilen før polet i Årjäng stenger.Må innom å puste på den gjentatte ganger utover dagen,før bilen vil starte.

Du er nok lurt Arve. Den bilen du har kjøpt har ikke alkolås, men den er en sånn indisk trykkluftbil.
Har ikke sett den i svart før, trodde de var grønne alle sammen, men det var vel for å lure deg de lakka denne da, ser ikke deg for meg i en miljøgrønn bil. lol! lol! lol!

J.O.

Tror jaggu indierne hadde lagd bedre bil enn jenkerne.ML er jo lagd i USA.

Har vært litt mye små og storskit med den.

Satt og drømte om å bli sigøyner etter å ha lest A-magasinet i dag.Sjefen for Jansen-klanen hadde en feeeeeeeeeet S-klasse med V12'er.Tabberten kunne jeg derimot vært foruten.

Gjengen skulle nå på flere måneders tur,og selger noen tepper,litt gull og annen kjøp/salg-aktivitet.Mens jeg får krangle meg til noen få uker med vogn i juli.

Vil ha V12'er jeg og !!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 12:14

ARVE skrev:
J.O. skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Jeg har Alko-lås på bilen.Derfor jeg knapt nok rekker å få starta bilen før polet i Årjäng stenger.Må innom å puste på den gjentatte ganger utover dagen,før bilen vil starte.

Du er nok lurt Arve. Den bilen du har kjøpt har ikke alkolås, men den er en sånn indisk trykkluftbil.
Har ikke sett den i svart før, trodde de var grønne alle sammen, men det var vel for å lure deg de lakka denne da, ser ikke deg for meg i en miljøgrønn bil. lol! lol! lol!

J.O.

Tror jaggu indierne hadde lagd bedre bil enn jenkerne.ML er jo lagd i USA.

Har vært litt mye små og storskit med den.

Satt og drømte om å bli sigøyner etter å ha lest A-magasinet i dag.Sjefen for Jansen-klanen hadde en feeeeeeeeeet S-klasse med V12'er.Tabberten kunne jeg derimot vært foruten.

Gjengen skulle nå på flere måneders tur,og selger noen tepper,litt gull og annen kjøp/salg-aktivitet.Mens jeg får krangle meg til noen få uker med vogn i juli.

Vil ha V12'er jeg og !!!!!!!!

ARVE

Du blir IKKE mer happy av en S-klasse, det finnes biler som er like gode, på Norske møkkaveier.
Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 19:40

hbøhh selvfølgelig blir vi lykkelige av en V12 forran bena, er d Shocked et verste jeg har hørt altså
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 19:48

Jeg er nok en enkel sjel.... jeg er fornøyd med 4 sylindre og en turbo... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 20:23

Har prøvd det meste av biler de siste 3 årene, fra BMW 728ia, til nye S-klassen...................phu
I dag kjører jeg V-70, og er kjempe fornøyd. cheers

Enkleste er det beste for oss. (nå har jeg råd til å shope) lol! lol! cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 21:32

Jeg har blinket meg ut Saab 9-5 når jeg kommer så langt...
Stab.kobling - Page 3 00125944
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeFre 30 Mai 2008 - 21:39

Lars Egil

Jeg tror det er på tide du begynner å blinke (blunke) til kona di jeg.......så du kommer deg så langt....... lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 9:05

Lady 1.

En S-klasse er jo ikke førstevalget om man tenker bagasjeplass,men komfortmessig,er den i Spitzenklasse,som tyskerne sier.

Dere har vel hatt en sånn,om jeg husker rett ?

En S-500 er vel mer realistisk enn en med V12'er,sånn økonomisk sett.Går bra den og.Har prøvd den motoren i en SL-500 Cab.Hm,kjente at det var litt mer MEG enn en ML eller E-klasse st.vogn.

Får vente med Cab til junior ikke er med mer.Herlig å høre 305hk. brøle,mens vinden røska i sveisen.

Men dette var vel en stb.kobling tråd ser jeg nå.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 9:47

ARVE skrev:
Lady 1.

En S-klasse er jo ikke førstevalget om man tenker bagasjeplass,men komfortmessig,er den i Spitzenklasse,som tyskerne sier.

Dere har vel hatt en sånn,om jeg husker rett ?

En S-500 er vel mer realistisk enn en med V12'er,sånn økonomisk sett.Går bra den og.Har prøvd den motoren i en SL-500 Cab.Hm,kjente at det var litt mer MEG enn en ML eller E-klasse st.vogn.

Får vente med Cab til junior ikke er med mer.Herlig å høre 305hk. brøle,mens vinden røska i sveisen.

Men dette var vel en stb.kobling tråd ser jeg nå.

Er stabile koblinger det arve. må jo få til en stabil kobling mellom voksne biler og cv
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeSøn 1 Jun 2008 - 9:50

Johnny.

Hehe,godt sagt.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 22:17

Morsomt at dere diskuterer stabilisatorkobling opp og ned og i mente uten EN gang å nevne at det faktisk er et krav om dette (blant mye annet) dersom du vil kjøre 100 km/t på tyske motorveier! Den satt tenker jeg! Derfor er dette standard på tyske vogner! Det er stor forskjell på 80 og 100 når man skal tilbakelegge 100 mil... Leste i siste blekka til NCC at vi nå kan få godkjenning til dette hos DCK/bilsynet Se link: http://www.norskcaravanclub.no/article.asp?NId=3121
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 22:20

OyvindSP skrev:
Morsomt at dere diskuterer stabilisatorkobling opp og ned og i mente uten EN gang å nevne at det faktisk er et krav om dette (blant mye annet) dersom du vil kjøre 100 km/t på tyske motorveier! Den satt tenker jeg! Derfor er dette standard på tyske vogner! Det er stor forskjell på 80 og 100 når man skal tilbakelegge 100 mil... Leste i siste blekka til NCC at vi nå kan få godkjenning til dette hos DCK/bilsynet Se link: http://www.norskcaravanclub.no/article.asp?NId=3121

Øyvind SP

Jeg er fullstendig klar over det du sier, men for meg er det helt uintresannt, siden vogna ikke skal ha denne 100 km godkjennelsen, eller nærme seg land der det er mulig med den godkjennelsen....

vogna mi, blir og rulle i Norge, Sverige og finland...... kansje en danmarkstur sånn untaksvis
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 22:28

denne nye bilen min har en slags stabilisator system som skal virke på hengere og! har ikke satt meg inn i dette systemet men sånn jeg er blitt forklart det så skal den motvirke sleng på hengere/vogner hadde jo vært fantastisk hvis dette virker i praksis og og ikke bare i teorien!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeOns 25 Jun 2008 - 22:48

Vegard skrev:
OyvindSP skrev:
Morsomt at dere diskuterer stabilisatorkobling opp og ned og i mente uten EN gang å nevne at det faktisk er et krav om dette (blant mye annet) dersom du vil kjøre 100 km/t på tyske motorveier! Den satt tenker jeg! Derfor er dette standard på tyske vogner! Det er stor forskjell på 80 og 100 når man skal tilbakelegge 100 mil... Leste i siste blekka til NCC at vi nå kan få godkjenning til dette hos DCK/bilsynet Se link: http://www.norskcaravanclub.no/article.asp?NId=3121

Øyvind SP

Jeg er fullstendig klar over det du sier, men for meg er det helt uintresannt, siden vogna ikke skal ha denne 100 km godkjennelsen, eller nærme seg land der det er mulig med den godkjennelsen....

vogna mi, blir og rulle i Norge, Sverige og finland...... kansje en danmarkstur sånn untaksvis

Vegard du hadde aldri fått denne allikevel. Det meste er oppnårlig, men det er en ting som ødelegger morroa:

For å ha glede av dette skal ikke campingvognens tillatte totalvekt overstige trekkbilens egenvekt med inkl. 75kg. sjåfør.

Akkurat det blir vel litt vanskelig med ei 790 vogn.
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitimeTor 26 Jun 2008 - 6:57

Bjølle har heller ikke støtdempere......så noen 100 km vogn blir det aldri av bjølle......uansett hvor tung trekkbilen er,men dette har eg skrevet for lenge siden....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Stab.kobling - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Stab.kobling   Stab.kobling - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Stab.kobling
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Kobling av markeringslys
» 12V i 13 pins kobling Ford Mondeo
» 13 pin kobling, en eller annen feil
» Kobling til Toptron lader EL202 v1
» Plassering/kobling av batteri og lader Hobby 650 KFU.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: