CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ford Mondeo

Go down 
+24
ArneO
Janita
Per Olav
olestol
bekken22
Sven Erik
Tommy
joka
Rashid
Espen V
kbanto
campist
Campern
OyvindSP
Jan Ole
Black Betty
Thomas
O:J
Lars Egil
Stardustsilver
Sten Rune
Jan
Ronny
Johnny
28 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeMan 13 Okt 2008 - 22:58

Er den nyeste mondeoen noe å satse på med tanke på å dra vogn? Skulle helst hatt en bil som drar 2 tonn men det kan vel bare denne med automat ,og det er jeg litt skeptisk på denne bilen..... (hadde derimot vært en BMW......men det er så dyrt..)
Så er det noe erfaringer her?
Til Toppen Go down
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 18:32

Campern skrev:
Er den nyeste mondeoen noe å satse på med tanke på å dra vogn? Skulle helst hatt en bil som drar 2 tonn men det kan vel bare denne med automat ,og det er jeg litt skeptisk på denne bilen..... (hadde derimot vært en BMW......men det er så dyrt..)
Så er det noe erfaringer her?

Jeg har en -08 Mondeo med 2.0 140 HK, med 6 man gir. I mitt vognkort så står det at jeg kan trekke 2000 kg, men det er riktig som du sier, det står ikke i Ford sine spec. ?? Jeg synes bilen dro lett min Hobby 540, men den er jo ikke av de tyngste eller lengste, kun 1550 kg.

Sjekk også ut Mondeo forumet, som du ser link til i signaturen min, der vil du nok finne svar Very Happy
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:19

Kjøper man ny 08 Mondeo med automat kan man jo sikkert kjøpe seg ny før garantien går ut også.. Rolling Eyes da er girkassa et mindre problem. Twisted Evil

Selv har jeg (firmabil eid av en eller annen bank) en 08 med 140 Hk Diesel og automat. Knall bil som jeg enda ikke har fått prøvd vogna på.

Beste med bilen er kanskje at jeg slipper BMW logo'n i panna lol!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:29

Hvor mye må en regne med å betale for en 08 Titanium med Automat? Evt. hvis en velger manuell og fortsatt har 2tonn, hva sparer en på det?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:38

Vår bil er har;

Titanium. Diesel, 140Hk, Automat, Nøkkelfritt, Navigasjon, Ekstra Lyd anlegg uten at jeg vet eksakt hva, Conversion + display mellom klokkene, hengerfeste m/ 13 pin, "rundt svingen" lys, Xenon lys, pluss sikkert mye annet rall jeg ikke husker i farta.

Såvidt jeg vet koster den 465.000.- Shocked

Jeg har gjort meg bort... glemt bl.a skinnseter og ryggesensorer. I vår Mondeo er det sportseter, som er meget ubehagelig for meg etter 7-8 mil.

En kollega tøfler rundt i en 115 Hk med manuell uten mye stæsj til 365... han har lavere ansennitet Rolling Eyes

Skulle jeg brukt 465 på en privatbil... tror jeg hadde satset på en grønnskiltet SUV ( og da mener jeg ikke en sånn liten tass som mange kaller SUV )
lol!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:46

Hmmm...

Planen min er å ikke tippe 400000 med så altfor mange kronene...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:50

Lars Egil skrev:
Hmmm...

Planen min er å ikke tippe 400000 med så altfor mange kronene...

Fruen (Betty) sier akkurat at hun har sett vår bil avertert med ALT utstyr for 425
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:52

Lars Egil skrev:
Hmmm...

Planen min er å ikke tippe 400000 med så altfor mange kronene...

Lars Egil

he-he...... kjenner til det der...... du ender da på ca 550....... vet akkurat åssen det der er...... "Vi har egentlig ikke råd, men dritt på, vi tar den"....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:55

Høres ut som Vegard har vært ute og tittet på biler før Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:55

Rufus

vedr de lydanleggene der..... sikkert ikke det samme i den jeg har bestillt, men der var det tre lydanlegg..... jeg bestillte det midterste av de...... men vet da pokker hva jeg år, og ikke får....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:55

Jeg så Ford Mondeo lik vår med ALT utstyr - inkl de tingene vi glemte- avertert som spesialtilbud for ca 425.000. Mye bil for pengene.....

Jeg liker Mondeoen svært godt. God å kjøre, masse utstyr, meget god innebygget bluetooth handsfree. Pen å se på - ihvertfall bakfra og fra siden! Ikke begeistret for sommerfelgene, dog.... kunne vært penere forfra.

Selv om konebilen er Pajero, må jeg vel si jeg heller tar Mondeoen hvis den er ledig...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:57

Betty Boop skrev:
Pen å se på - ihvertfall bakfra og fra siden! Ikke begeistret for sommerfelgene, dog.... kunne vært penere forfra

Biler er som kvinnfolk; må ha fin stuss Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:57

Vegard skrev:
Rufus

vedr de lydanleggene der..... sikkert ikke det samme i den jeg har bestillt, men der var det tre lydanlegg..... jeg bestillte det midterste av de...... men vet da pokker hva jeg år, og ikke får....

Det var diesel og automat på lista mi... Betty kom fram til resten med forhandlern mens jeg sjekka ut kaffekanna.. lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:59

Thomas skrev:
Betty Boop skrev:
Pen å se på - ihvertfall bakfra og fra siden! Ikke begeistret for sommerfelgene, dog.... kunne vært penere forfra

Biler er som kvinnfolk; må ha fin stuss Very Happy

En som har skjønt det... ikke frontpartiet som betyr mest.. Ford Mondeo - Page 4 65842
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 20:59

Thomas skrev:
Høres ut som Vegard har vært ute og tittet på biler før Very Happy Very Happy

Vel...... har hatt heftig store tøfler noen ganger ja....... når jeg skal hjem å fortelle kjerringa at jeg har kjøpt ny bil.... selv om jeg bare tok med ungene på bilmessa for at hun skulle få ro til å slappe av, eller at jeg skulle bestille time til ny registerreim...... noe jeg jo fikk, men den satt i en ny bil....... så det der vet jeg litt om ja.....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:03

Lars Egil skrev:
Hmmm...

Planen min er å ikke tippe 400000 med så altfor mange kronene...
Kan du ikke bare gå inn på Ford.no og bygge din egen bil?
Du får jo putta inn en god del på en titanium med eller uten X før du bikker 400' - om du ikke skal ha automat (det er vel 30.000 kroner pluss på grunn av avgiftene). Jeg må dessverre vente med å bytte min i et par år til(bare gått 40 ' i øyeblikket. ), derfor bare øver jeg på å se hva slags utstyr jeg skal klare meg uten...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:05

Vegard skrev:
Thomas skrev:
Høres ut som Vegard har vært ute og tittet på biler før Very Happy Very Happy

Vel...... har hatt heftig store tøfler noen ganger ja....... når jeg skal hjem å fortelle kjerringa at jeg har kjøpt ny bil.... selv om jeg bare tok med ungene på bilmessa for at hun skulle få ro til å slappe av, eller at jeg skulle bestille time til ny registerreim...... noe jeg jo fikk, men den satt i en ny bil....... så det der vet jeg litt om ja.....

Kort sagt den dyreste reima jeg har hørt om Shocked
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:11

campist skrev:
Lars Egil skrev:
Hmmm...

Planen min er å ikke tippe 400000 med så altfor mange kronene...
Kan du ikke bare gå inn på Ford.no og bygge din egen bil?
Du får jo putta inn en god del på en titanium med eller uten X før du bikker 400' - om du ikke skal ha automat (det er vel 30.000 kroner pluss på grunn av avgiftene). Jeg må dessverre vente med å bytte min i et par år til(bare gått 40 ' i øyeblikket. ), derfor bare øver jeg på å se hva slags utstyr jeg skal klare meg uten...
Skal gjøre det nå... Kuga er jo også et alternativ, men den blir kanskje både dyrere og dårligere...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:14

Hadde Kuga'n ei langhelg .... Kort og stutt i dumpene..
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:15

Rufus skrev:
Hadde Kuga'n ei langhelg .... Kort og stutt i dumpene..
Ja, eneste fordelen jeg i grunn kan se med Kuga er at en sitter høyt.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:19

Denne er jo et godt alternativ vil jeg tro... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14562373

Noen som vet om den trekker 2 tonn....?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:24

Thomas skrev:
Vegard skrev:
Thomas skrev:
Høres ut som Vegard har vært ute og tittet på biler før Very Happy Very Happy

Vel...... har hatt heftig store tøfler noen ganger ja....... når jeg skal hjem å fortelle kjerringa at jeg har kjøpt ny bil.... selv om jeg bare tok med ungene på bilmessa for at hun skulle få ro til å slappe av, eller at jeg skulle bestille time til ny registerreim...... noe jeg jo fikk, men den satt i en ny bil....... så det der vet jeg litt om ja.....

Kort sagt den dyreste reima jeg har hørt om Shocked

Ja, ja.... helt klart....... men sånn er det..... De tre siste vognene er kjøpt på samme måte...... den første av de, skulle jeg kjøpe en køye-innretning til den vogna vi hadde...... men da jeg kom ut der, hadde de en Bjølle med køye, å jeg tok bare den...... ble store tøfler igjen.......

den andre gangen, var skulle jeg kjøpe en gassvarsler til vogna...... men kom ut der, og så kom det inn ei ett år gammel brukt Bjølle 650M mens jeg sto der...... den var så strøken, og jeg likte den løsningen, og siden kjerringa hadde klaga litt på skap-plassen i den forrige, kjøpte jeg den vogna...... kjerringa var på reise da, og når hun kom hjem, var alt fiksa, og nyvogna sto i hagen...... hun bjeffa litt da..... inn til hun fikk sett seg om i vogna.....

samme og da vi kjøpte 790'n...... skulle ikke ha noe vogn.... men hadde vakt, og kunne derfor ikke dra på fjellet..... det var så visning av 05 modellene fra Bjølle, vi gikk ut den søndagen, vel enige om at vi hadde så bra vogn, og ikke skulle ha noe...... men etter å ha sett 790'n var det bare og huve stoff og gardinprøvene bort til kerringa, og spørre hva vi skulle ha...... hun var helt stille, til hun hadde bestemt seg..... og kontrakta var i lomma da vi kjørte hjem.....

men skal en feks ha ei ny sag i kjelleren tol 7-800 kr, går en og tenker og dividerer i ukesvis....... men biler og vogner, nei få bare handla...... ikke noe å lure på.......
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:26

Vegard

Ha ha ha!! Meget bra! Noen har jo anlegg for stor tøfler da Very Happy Og kona di begynner vel å bli vant til det??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:28

Lars Egil skrev:
Denne er jo et godt alternativ vil jeg tro... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14562373

Noen som vet om den trekker 2 tonn....?

Lars Egil

He-he-he..... tampen brenner, nå er du der jeg sa........løp og kjøp, rå maskinist......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:30

Thomas skrev:
Vegard

Ha ha ha!! Meget bra! Noen har jo anlegg for stor tøfler da Very Happy Og kona di begynner vel å bli vant til det??

som regel er hun rolig etter et par dager....... he-he....... men dersom jeg vasker opp eller noe, blir hun mistenksom, og enten spør om jeg har handla noe jeg sliter med og fortelle......
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:31

Vegard skrev:
Lars Egil skrev:
Denne er jo et godt alternativ vil jeg tro... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14562373

Noen som vet om den trekker 2 tonn....?

Lars Egil

He-he-he..... tampen brenner, nå er du der jeg sa........løp og kjøp, rå maskinist......
He, he....

Holder på med å konfigurere en Mondeo nå, og når jeg velger stasjonsvogn så foreslår den en Mondeo til 560000... Very Happy smart konfigurator?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:32

Lars Egil skrev:
Vegard skrev:
Lars Egil skrev:
Denne er jo et godt alternativ vil jeg tro... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14562373

Noen som vet om den trekker 2 tonn....?

Lars Egil

He-he-he..... tampen brenner, nå er du der jeg sa........løp og kjøp, rå maskinist......
He, he....

Holder på med å konfigurere en Mondeo nå, og når jeg velger stasjonsvogn så foreslår den en Mondeo til 560000... Very Happy smart konfigurator?

Blir sikkert en knakande bil Cool
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:43

Hmmm... Nytter ikke med slike konfiguratorer... Synes jeg var ganske edruelig i mine valg, men endte likevel opp på 480000....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 22:50

Lars Egil skrev:
Hmmm... Nytter ikke med slike konfiguratorer... Synes jeg var ganske edruelig i mine valg, men endte likevel opp på 480000....
du har sikkert blitt lurt scratch
jeg synes det er mest komfortabelt å sitte på motsatt side av en seriøs selger uansett
de greier som oftest å få frem de villeste handleegenskapene i meg
skulle ha oss ei grei stasjonsvogn her i 2002 når andre jenta var født
endte opp med en kliss flunka ny primera i SE utgave
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 22:50

og vi skulle bruke mellom 100 og 150 lapper på ny bil
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 22:51

har vært og tittet nærmere på nyeste mondeo i dag på vestlandske auto, og likte det jeg så, men fant meg merkelig nok best til rette i setene i trend, altså den billigste
ghia var for hard, og titanium hadde noen fæler sidestøtter som gjør at man ikke sitter godt hvis man ikke er smal over ræva og sitter med knærne samlet, og så var de for harde de og
men pent var det å se på i alle versjonene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 23:11

Jan skrev:
har vært og tittet nærmere på nyeste mondeo i dag på vestlandske auto, og likte det jeg så, men fant meg merkelig nok best til rette i setene i trend, altså den billigste
ghia var for hard, og titanium hadde noen fæler sidestøtter som gjør at man ikke sitter godt hvis man ikke er smal over ræva og sitter med knærne samlet, og så var de for harde de og
men pent var det å se på i alle versjonene

Jan

nå har vel du sierra-setene i friskt minne..... men jeg husker de og..... de var som å sitte i en loff..... totalt uten støtte...... og kroppen kjentes jo som den hadde kjørt 100 mil, før du hadde dradd ut tredje-giret..... Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 23:15

Vegard skrev:
Jan skrev:
har vært og tittet nærmere på nyeste mondeo i dag på vestlandske auto, og likte det jeg så, men fant meg merkelig nok best til rette i setene i trend, altså den billigste
ghia var for hard, og titanium hadde noen fæler sidestøtter som gjør at man ikke sitter godt hvis man ikke er smal over ræva og sitter med knærne samlet, og så var de for harde de og
men pent var det å se på i alle versjonene

Jan

nå har vel du sierra-setene i friskt minne..... men jeg husker de og..... de var som å sitte i en loff..... totalt uten støtte...... og kroppen kjentes jo som den hadde kjørt 100 mil, før du hadde dradd ut tredje-giret..... Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874
nå var det vel en 87 modell du hadde, mens min er 92, og har totalt andre seter som ikke kan samenlignes, og forøvrig så står den utom veggen igjen
setene i min er veldig gode å sitte i, og med 205/50 så merker man meget raskt om man sitter stille i setet.
og det gjør man i min
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 23:19

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
har vært og tittet nærmere på nyeste mondeo i dag på vestlandske auto, og likte det jeg så, men fant meg merkelig nok best til rette i setene i trend, altså den billigste
ghia var for hard, og titanium hadde noen fæler sidestøtter som gjør at man ikke sitter godt hvis man ikke er smal over ræva og sitter med knærne samlet, og så var de for harde de og
men pent var det å se på i alle versjonene

Jan

nå har vel du sierra-setene i friskt minne..... men jeg husker de og..... de var som å sitte i en loff..... totalt uten støtte...... og kroppen kjentes jo som den hadde kjørt 100 mil, før du hadde dradd ut tredje-giret..... Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874 Ford Mondeo - Page 4 36874
nå var det vel en 87 modell du hadde, mens min er 92, og har totalt andre seter som ikke kan samenlignes, og forøvrig så står den utom veggen igjen
setene i min er veldig gode å sitte i, og med 205/50 så merker man meget raskt om man sitter stille i setet.
og det gjør man i min

Jan

stemmer det..... og i Mai 87 var det et modellskille, hvor det kom nye seter, og ny front...... jeg hadde de gamle..... det eneste positive å si om de setene, var at de holdt ræva oppe fra gulvet......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 23:21

Hmmm.... min nye Ford skal lastes på båt i morra, sto det på skjermen......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ford Mondeo - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ford Mondeo
Til Toppen 
Side 4 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Ford S-Max
» Ford Mondeo 115 hk som trekkbil og Knaus 580
» Ford Mondeo med ny motor. 1,6 tdci. Erfaringer/synspunkter
» 2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA M/automat som trekkbil?
» 2009 - Ford Mondeo 140Hk TDCI Automat til stor vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: