CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ford Mondeo

Go down 
+24
ArneO
Janita
Per Olav
olestol
bekken22
Sven Erik
Tommy
joka
Rashid
Espen V
kbanto
campist
Campern
OyvindSP
Jan Ole
Black Betty
Thomas
O:J
Lars Egil
Stardustsilver
Sten Rune
Jan
Ronny
Johnny
28 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeLør 30 Mai 2009 - 1:11

Ferdig med monteringen nå, så ikke denne meldingen før fangeren var plukket av..ganske enkelt få den av når jeg bare fant skruene og skjønte hvordan den satt fast.

Det som var mest jobb var å få hovedstrømmen fra batteriet bak til baklykta..
Til Toppen Go down
olestol




Male
Antall Innlegg : 7
Age : 62
Registration date : 24.05.2009

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 19:32

Har en Ford Mondeo tdci tit x 140 hk 09 mod, og Hymer Nova 530 campvogn. Var på en første tur med vognen nedover Sverige, helt til Halmstad i pinsen, det ble vel 120 mil t/r. Holdt til å begynne med en marsjfart på rundt 100, men fant ut at det ble vel mye forbikjøringer forbi trailere, så da la jeg ACC på 90, og det var omtrent bare å legge bena på dashbordet og la milene gå av seg selv.
Merket knapt at jeg hadde 1250 kg på slep.
Er vel unødvendig å si at Mondeon må være den perfekte trekkbil !
Til Toppen Go down
bekken22

bekken22


Antall Innlegg : 8
Registration date : 24.05.2009

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:20

Ja, det er en fin bil å trekke med Smile
Til Toppen Go down
Sven Erik
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Sven Erik


Male
Antall Innlegg : 265
Age : 56
Localisation : Geithus, Buskerud
Registration date : 12.03.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:29

slenger meg på den nydelig bil Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:33

Håper den "Gamle" utgaven duger til og trekke med også...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:36

Ronny skrev:
Håper den "Gamle" utgaven duger til og trekke med også...
mener den er helt ut, og har mottatt signaler via satelitt fra fabrikken om å redusere nm til 120 når hengerfestet er i bruk
men dette gjelder kun ved originalmontert hengerfeste, så for dere som har montert dette selv så er dere trygge enda en stund
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 21:55

He he nå tror jeg antenna di trenger en justering for nå tror jeg det bare er tull du får inn!!...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 22:33

Ronny skrev:
He he nå tror jeg antenna di trenger en justering for nå tror jeg det bare er tull du får inn!!...
scratch mulig det har gått hull på tøvsekken
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTir 2 Jun 2009 - 22:50

Berit&Sven Erik skrev:
slenger meg på den nydelig bil Smile

*skryt skryt* Smile Smile Jadda! Du har fin bil Smile Selv om mr RS ikke vil innrømme det i deres påhør..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeOns 3 Jun 2009 - 18:37

Var på service med forden i dag, og det gikk helt fint! ingenting å bemerke verken når det gjaldt teknisk eller rust! så nå er det bare å få vogna på verksted så er vi klar for ferie!!
Til Toppen Go down
Per Olav
CARAVANER
CARAVANER
Per Olav


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 64
Localisation : Molde
Registration date : 04.11.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeOns 3 Jun 2009 - 23:45

olestol!

100km/t med vogn i Sverige !
Husk at det er 1000,-kr pr. km/t over fartsgrensen, som er 80.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 0:21

Per OLav

Sier du at det vil koste 20000kr om man blir klokket inn til 100km/t?

Hvor får du det tallet fra? For meg hørtes det ut som om dette er dyrere enn i Norge (Også tatt kursen i betrakning)

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Per Olav
CARAVANER
CARAVANER
Per Olav


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 64
Localisation : Molde
Registration date : 04.11.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 19:48

Ble advart av en kjenning,men har ikke fått det dokumentert.
Er et noen på forumet som har erfaringer?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 20:27

Kan bekrefte at jeg har hørt det samme som Per Olav.

Grunnen er at svenskene i mye større grad enn Norge jobber med "0-visjonen".

Når det går galt med vogn i stor fart, så går det så inn i h.. galt - og det vil ikke svenskene ha noe av.

KJEMPEBRA spør du meg. Hvis jeg har det så travelt at jeg er nødt til å kjøre uforsvarlig/ulovlig fort, synes jeg det er greiere å starte dagen før og heller komme frem. Smile
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 21:09

OK - Jeg tar det til etterretning. Jeg er ikke av den som kjører fortest til vanlig heller. Jeg syntes kanskje at bota var litt i overkant stiv...

Uansett - jeg tror nok at det er noe skjønn her... Om man følger trafikken og man ligger i 85, så tror jeg ikke at du blir vinket inn med 5000kr i bot som resultat. Man ser vel litt ann hvordan man ter seg i trafikken?

Uansett - jeg har ferie og har god tid.. Men må jo innrømme jeg er litt spent hvor stor forskjell det er mellom 1.6 liter bensin (Toyota avensis 2000 mod) og 2.0 liters 140hk diesel (Ford Mondeo). Jeg må innrømme at jeg har hatt ett par blikk ned på speedometeret og som resultat har funnet bremsepedalen...

Skal uansett bli godt å få en tyngre bil med mer krefter. Nå har jeg jo 400kg differanse mellom vognas totalvekt og det bilen har lov å dra

mvh
Tommy

-----
Ford Mondeo Titanium X 140hk Diesel 2009 mod
Solifer 560 NS Artic 2005 mod
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 21:19

Her er noen uttalelser om saken på et annet forum

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983766
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 21:28

May-Britt

Det er vel noe slikt jeg ville trodd ja. Som sagt ligger som regel noen få km over fartsgrensen (på speedometeret)...

Ligger man akkurat riktig blir det fort kødannelser og mer "hissig" kjøring.

Sverige er litt bedre å kjøre i enn Norge, da de har brede veiskuldre som det faktisk er lov til å bruke Smile

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 21:57

Tommy

Ja, vi kjører nok etter samme prinsipper som deg og det har gått greit så langt........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeTor 4 Jun 2009 - 22:02

Sjekker du farten din med GPS kan det hende at du faktisk har 80 når du ligger i 84-85-86 på speedometeret.

DET har jeg gjort, og kjører i "83" - da har jeg nemlig 80.
(ooog cruisecontroll)
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 7 Jun 2009 - 15:54

Samme med Forden, 83=80..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:02

Fikk en regning i dag på årsavgift på forden, ba om pris ferdig på vei hos forhandleren. Inngår ikke årsavgift i dette da? jeg var så blond at jeg ikke trodde forhandler fikk ut skiltene før årsavgift var betalt så jeg tenkte ikke på å spesifisere dette spesiellt i kontrakten..
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:07

Ronny
Årsavgifta kommer i posten uansett nå for tiden.
Nye regler fra i fjor mener jeg.

Henta vogna i dag å kjørte den til forhandler, for fukttest og reklamasjonsarbeid.
Biln er en 08 115hk trend. Vogna er 1630 i egenvekt, å du d.... korr den dro Smile sterk som en scania Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:08

Ronny skrev:
Fikk en regning i dag på årsavgift på forden, ba om pris ferdig på vei hos forhandleren. Inngår ikke årsavgift i dette da? jeg var så blond at jeg ikke trodde forhandler fikk ut skiltene før årsavgift var betalt så jeg tenkte ikke på å spesifisere dette spesiellt i kontrakten..

Her hadde jeg tatt kontakt med forhandler tvert. Jeg mener at "ferdig på vei" inkl i høyeste grad årsavgiften. Alle private får da ikke ut skilter før den er betalt... Ikke jeg i hvertfall. Hvis det ikke er en feil da.. Så de har "krysset" hverandre.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 21:10

Får ta en telefon i morra da, litt irriterende om jeg må betale dette..Får håpe at thomas har rett her..
Til Toppen Go down
bekken22

bekken22


Antall Innlegg : 8
Registration date : 24.05.2009

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 22:44

Har blitt en ny ordnig på dette med registrering av biler/vogner fra 1/1-08 der staten sender ut kravet til kjøper hvis ikke bilen har hatt skilter i inneværende år, har bilen hatt skilter i inneværende år og omregistreres etter 20/3 må årsavgiften betales før en får regisrert om bilen, men da ligger kravet hos forrige eier.
Forhandler har ikke lenger mulighet til å betale årsavgiften ved registrering.
Dette har kommet pga autosys, som fungerer slik at at forhandler kan oppbevare skiltene selv.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeSøn 14 Jun 2009 - 23:46

Ok så det forklarer det som har skjedd,men jeg mener jo å ha betalt en bil ferdig for veien og da inngår vel alle avgifter sånn som jeg ser det da..får ta en telefon i morra..
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 0:02

Ronny

Om det er noen trøst så fikk jeg årsavgifta på den nye Mondeoen jeg også...

Var innom selger og la regninga på pulten hans jeg...

"Satser" på at det ordner seg. Når det er sagt så sto det i salgskontrakta mi at årsavgifta ikke var med, men jeg mente at siden bilen som jeg leverte hadde betalt årsavgift så ble det feil at jeg skulle betale årsavgiften 2 ganger... Har en avtale om dette mao.

Er jo litt spent likevel. Håper at du slipper å betale... Er det partikkelfilter på Mondeon din? Hva er årsavgifta på bil uten partikkelfilter?

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 0:06

Har fått avgift som om den skulle være uten mao 3150,- skal sjekke kontrakten min hva ordlyden er.må jeg betale så er det vel bare å bite i hop tenna å cashe ut det påkrevde beløpet..en god trekk vogn er det iaf!!..


Edit: papirene sier at det er en euro 3 motor..sier ikke meg noe..


Sist endret av Ronny den Man 15 Jun 2009 - 0:13, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 0:12

Har sjekka ordlyden i kontrakten og den sier ingenting om hvem som skal betale årsavgiften...
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 1:26

Ronny skrev:
Fikk en regning i dag på årsavgift på forden, ba om pris ferdig på vei hos forhandleren. Inngår ikke årsavgift i dette da? jeg var så blond at jeg ikke trodde forhandler fikk ut skiltene før årsavgift var betalt så jeg tenkte ikke på å spesifisere dette spesiellt i kontrakten..

Denne dumheten gjorde jeg også. Trodde at årsavgiften måtte være innbetalt før skiltene ble utlevert. Slik er det ikke lenger... Kjøperen får regningen i posten.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 1:32

Kjøpte du hos forhandler eller privat?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 8:37

Ronny skrev:
Har fått avgift som om den skulle være uten mao 3150,- skal sjekke kontrakten min hva ordlyden er.må jeg betale så er det vel bare å bite i hop tenna å cashe ut det påkrevde beløpet..en god trekk vogn er det iaf!!..


Edit: papirene sier at det er en euro 3 motor..sier ikke meg noe..

Her er litt om det http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards det har med utslipp etc. å gjøre. Om du skal ha miljøoblat til Tyskland er det relevant også.
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 9:17

Ronny skrev:
Kjøpte du hos forhandler eller privat?

Dette var en bil som ble kjøpt hos forhandler og avtalen var den skulle leveres ferdig registrert.
Jo da, registrert var den, men regninga kom i posten til meg noen uker senere Ford Mondeo - Page 8 388844
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 11:01

Så med andre ord spiller forhandlerene på uvitenheten til folk? regelverket har jo tydeligvis endret seg siden sist jeg kjøpte meg en bil...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitimeMan 15 Jun 2009 - 11:50

Da har jeg hatt en lang og ikke givende samtale med selger av bilen, utfallet av denne saken blir nok som i Janitas tilfelle..har vel egentlig ikke noen pressmidler som fungerer i denne saken så det blir nok til å betale regninga...surt men det er vel sånn det er når man ikke setter seg godt nok inn i ting..

Men en ting er helt sikkert, i neste bilhandel glemmer jeg nok ikke dette Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ford Mondeo - Page 8 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 8 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ford Mondeo
Til Toppen 
Side 8 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Ford S-Max
» Ford Mondeo 115 hk som trekkbil og Knaus 580
» Ford Mondeo med ny motor. 1,6 tdci. Erfaringer/synspunkter
» 2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA M/automat som trekkbil?
» 2009 - Ford Mondeo 140Hk TDCI Automat til stor vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: