CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ford Mondeo

Go down 
+24
ArneO
Janita
Per Olav
olestol
bekken22
Sven Erik
Tommy
joka
Rashid
Espen V
kbanto
campist
Campern
OyvindSP
Jan Ole
Black Betty
Thomas
O:J
Lars Egil
Stardustsilver
Sten Rune
Jan
Ronny
Johnny
28 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTir 6 Jan 2009 - 23:31

En siste avsporing i Mondeo tråden.... dagens Saab diesel er vel en Fiat motor... (06 og nyere). Frem t.o.m. 05 så var det vel en Opel/Isuzu diesel.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 9:25

Espen V skrev:
Hvordan er mondeo fra sånn ca 2002-05 i 2,0 bensin imot 2,0 TDCI? Er det som natt og dag å dra vogn med eller er bensinen bare litt dårligere i trekkraften?

Hvilken diesel snakker du om, TDCi ble levert både som 115 og 130 hk. Jeg har 130 hk, og kjenner bare til andre som har hatt bensinen. Og som ikke er i tvil.

Tallenes tale er soleklare, på 130 hk diesel har du dreiemoment opp til 340 Nm v/1750 omdreininger. (normalt 320 Nm, men i korte perioder leverer den 340 Nm ved akselerasjon.
Bensin har til sammenligning rundt 200 Nm.

Det er et hav av krefter i bakker!

115 hk er samme motoren ( den ble også levert med 90 hk, men jeg tror ikke de kom til Norge), men styrt annerledes. Her har jeg ikke tallene eksakt, men mener det er 280 NM. Det er en del mindre,men fremdeles godt mer enn bensinen.

I tillegg kan du regne med at dieslen bruker mindre drivstof. Den største overgangen er lydbildet og de mye kortere girene, men det kompenseres i massevis av at du nesten ikke trenger å gire.

Jeg hadde før en -04 Avensis med 115 hk 1.6 liter (som jo er ingenting), på vei hjem fra jobb har jeg en bakke hvor jeg måtte ned i 3. gir med Avensisen. Mondeo-en drar 1600 kg Fendt opp i fjerde.

I et tysk blad så jeg en test mellom MKIV Mondeo som campingtrekker. 140 hk mot 220 hk bensin (2,5 V6) Som trekker vant dieselen... (det er samme motoren, men nok en høyere effektvariant, dog med 320/340 Nm som maks, men med litt flatere kurve.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:11

Campist

Tusen takk! Da er jeg ikke i tvil lenger, da blir det diesel Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:32

Espen V skrev:
Campist

Tusen takk! Da er jeg ikke i tvil lenger, da blir det diesel Wink
pingla lol!
er ikke på langt nær så morsomt som med bensin
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:42

bensin er vel greit.... men da bør det vel være turbo....? Very Happy F.eks. S__b? Very Happy
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:45

Espen V skrev:
Campist

Tusen takk! Da er jeg ikke i tvil lenger, da blir det diesel Wink
Espen
Ikke tvil bounce Diesel bil er tingen når du skal dra vogn king
Blir ikke å kjøpe bensin-bil igjen så lenge det finnes diesel Smile
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:48

Jan skrev:
Espen V skrev:
Campist

Tusen takk! Da er jeg ikke i tvil lenger, da blir det diesel Wink
pingla lol!
er ikke på langt nær så morsomt som med bensin
Godt jeg har mazdaen i tillegg da Twisted Evil Twisted Evil
Den kvitter jeg meg ikke med på leeenge cheers cheers
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:50

kbanto skrev:
Espen V skrev:
Campist

Tusen takk! Da er jeg ikke i tvil lenger, da blir det diesel Wink
Espen
Ikke tvil bounce Diesel bil er tingen når du skal dra vogn king
Blir ikke å kjøpe bensin-bil igjen så lenge det finnes diesel Smile
Jeg dro forsåvidt vogn i sommer med dieselen til fadern, og det var jo greit..
Han sa bare "på tide" når jeg sa jeg sannsynligvis kjøper diesel neste gang.. Laughing
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 21:56

diesel er helt greit med vogna på slep langs landeveien
de siste 90% av kjøringa synes jeg det er best med bensineren da mesteparten av kjøringen er småkjøring
da skal jeg heller gire ned en gang til for å holde farta over fjella
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 22:04

Det er jo i hovedsak mazdaen som blir brukt til småkjøring igrunn. Stine bruker den til og fra jobb og til butikken og slikt, så det blir mere til turer hvor vi kjører noen mil og som trekkvogn den kommer til å bli brukt.. Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 22:04

Enig med du kbanto. Aldri mer bensin på meg heller. Kanskje litt bedre med bensin i bykjøring når det går i 1. gir, men det er ikke så mye av den slags på meg at det har noe å si.. Når man kjører på landevei/motorvei trenger man jo nesten ikke å gire, selv ikke med vogn hvis man ligger i 4. i rundt 80. Pjaktisk.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeOns 7 Jan 2009 - 22:07

hei

jeg føler meg og veldig ferdig med bensinbiler...... diesel er blitt så bra, at jeg føler det er få argumenter som taler for bensin i dag...... Har kjørt diesel nå siden 99......
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 13:52

Jan skrev:
diesel er helt greit med vogna på slep langs landeveien
de siste 90% av kjøringa synes jeg det er best med bensineren da mesteparten av kjøringen er småkjøring
da skal jeg heller gire ned en gang til for å holde farta over fjella

Jeg var langt på vei enig med deg til sånn omtrent vi passerte 2000. Suget i en ordentlig, moderne diesel er vanvittig bra. Skal du ha det i bensinmotor, må du langt opp i effekt. Og da er jo prisen hinsides. Er det lyden som skal til, blir du tvunget - etter min mening - til å ha mer enn fire sylindre. Eventuelt at sylindrene slår sidelengs.

Diesel er ikke nødvendigvis så sprekt fra start, men til gjengjeld så får du krefter så det suger når massen har begynt å bevege seg.

Mondeo 130 dieselhester er betydelig morsommere enn Mondeo 147 bensin - min mening. 220 hk V6, da begynner du å snakke mer moro.

...selv om jeg skal være enig at det er litt unøvendig å kjøpe en ekstra stor motor hvis det kun er til en tre ukers ferie med vogna.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 14:21

Ved å chippe madammens Saab 9-3,150 hk. bensinturbo,får man rundt 220 hk. og 350 NM.Det beste fra begge verdener.Hehe,og jada,det er å jukse,og selvsagt kan man chippe turbodieseler og,og få massive momenttall og et decent antall hk. og på kjøpet.

Men akk........,liker den Saab-motoren så godt,og ble litt bensin-fan igjen på mine gamle dager.Brum brum !!!!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 15:18

ARVE skrev:
Ved å chippe madammens Saab 9-3,150 hk. bensinturbo,får man rundt 220 hk. og 350 NM.Det beste fra begge verdener.Hehe,og jada,det er å jukse,og selvsagt kan man chippe turbodieseler og,og få massive momenttall og et decent antall hk. og på kjøpet.

Men akk........,liker den Saab-motoren så godt,og ble litt bensin-fan igjen på mine gamle dager.Brum brum !!!!

...så gammel er du vel ikke? Motoren er fin den, men noen spennende lyd har den knapt. (det kan du helt sikkert ta opp på cd - men det blir ikke helt det samme :-))
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 15:30

campist.

Nja,liker lyden når turboen gir seg til kjenne,og litt nostalgi-lyd det der.Har hatt mange turbobiler,og den lille plystrelyden er liksom min venn.Hehe,snakk om venner 'a !!!!!

Var vel litt mer gromlyd i E320'en min med V6 og 224 hk.,men jaggu skal den slite for å tukte Saaben,selv uchippa.Veide vel rundt 500 kg. mer enn 9-3'en og forøvrig.

Kuleste lyden jeg har hatt,var vel en Audi 100 turbo fra 1990,med Audis berømte 5'er.Var noe eget med den maskinen der.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 15:37

Vi banner med alle disse rare bilnavna her inne på Mondeo, men vi får la det passere Very Happy
5'ern til Audi hadde herlig, hard gromlyd.Husker enda jeg kjørte 2,22 literen for første gang i -86 eller -87. Men jeg husker litt dårlig 100 med turbo, kan ikke huse jeg har vært borte i den. Bare i 200 .

Likevel, jeg foretrekker MB motoren din. Syntes Saab motorene var morsomt den gang tidlig med både 900 og de første 9000 hvor turboen nær slo rattet ut av hendene dine
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 15:38

....men lydbildet fra drømmeturen i en Alfa 75 3,0 og fra lillebror 33 med 1,7 liters bokser - det var lyd, det!

(kan du forresten minne meg på at jeg skal slutte å klage på dem som ikke holder seg til tråden...?)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 16:06

campist skrev:
Vi banner med alle disse rare bilnavna her inne på Mondeo, men vi får la det passere Very Happy
5'ern til Audi hadde herlig, hard gromlyd.Husker enda jeg kjørte 2,22 literen for første gang i -86 eller -87. Men jeg husker litt dårlig 100 med turbo, kan ikke huse jeg har vært borte i den. Bare i 200 .

Likevel, jeg foretrekker MB motoren din. Syntes Saab motorene var morsomt den gang tidlig med både 900 og de første 9000 hvor turboen nær slo rattet ut av hendene dine

campist.

Kremt...Mondeo-tråd ja.

Audien hadde 2.2 l,165 hk,og 240 NM.Gikk som en drøm.Flott å dra vogn med.Ikke så spektakulære tall i dag,men ikke gæærnt den gang.Og Alfa....Var vel mye krøll med dem.Såkalt Alfakrøll Embarassed Embarassed cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 16:40

Ugh...... alfa..... jeg hadde en snartur innom Alfa i ungdommen...... Alfa sun var det visst, en rød en...... med 2-liter i...... den gikk godt....... så lenge det varte.....

Har en Kjenning, de er skikkelig Alfa-mennesker...... de har nå en svær en, med 3,0 V-6, og to turboer..... den går godt.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 16:42

Vegard.

Men det er nok alfa-omega å finne et godt eksemplar. Laughing
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 8 Jan 2009 - 16:44

Folkens. Nå lar vi mondeoen få ha tråden sin i fred og bruker heller pratetrådene til generell bilprat.
Da blir mondeoeierne glade.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeTor 19 Feb 2009 - 21:38

Hentet ut en ny Mondeo i august 08.

En sort stasjonsvogn med 140 Hk diesel og automatkasse.
Relativt bra utstyrt med diverse ekstra dingser.
Kostet som følge av dette 465.000.- , altså ingen billig bil.

Har nå kjørt mer enn 23.000 km.

Erfaringen er at bilen er fin langs veien. Bra sprut i motor.

En og annen software funksjon som jeg ønsker endret.

Panserlås skiftet på garanti etter at panseret hadde vansker for å holde seg lukket.

Bakrute eksploderte under kjøring på en kald dag. Uviss årsak, men det er visstnok en gjenganger.

Savner ryggekamera fra Pajero'n, men ikke bilens feil. Heller ikke bilens feil at jeg glemte ryggesensorer ved bestilling.

Kjøper ikke sportseter en gang til. Ikke for langkjøring. Min feil det også.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeFre 20 Feb 2009 - 13:42

Dette kaller jeg selvinnsikt, Rufus!

Jeg sliter med min 07- MKIII. 130 hk som har gått 44.000 på de to årene jeg har hatt den.
Panserlåsen har jeg akkurat byttet :-)

Navigasjonen har jeg akkurat byttet, selv om det var stemmekontrollen som det var feil på.

En ørliten feil i festingen av en gummipølse utenpå ledningene til skiltlysene gjorde at jeg fikk vann i bagasjerommet. Her har det dryppet ned på navigasjonsenheten - sannsynligvis derfor den gikk i stykker. Kanskje?

Batteriet har jeg byttet ut etter nøyaktig to år, det har nok dieselvarmeren skylda for. Batteriet har kommet langt ned mange ganger uten å komme helt opp. Skal jeg ha det en gang til, vil jeg ha fastmontert batterilader også. Hvis ikke blir dette en øvelse med jevne mellomrom.
Uansett, alle disse småtingene er garanti og har ikke kostet fem øre.

Det med bakruta var nytt for meg. Det problemet hadde jo Skoda og VW. Min Octavia mistet bakruta med et pistolskudd i 2001 husker jeg. Da var det en slags kombinasjon av bremselys og varmetråder som utløste spenningen i ruta: Pang!

Du sier sportseter, mener du de originale Titanium/Tit X setene?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeFre 20 Feb 2009 - 20:07

Campist

Setene er orginale Titanium tror jeg... ?... Greie nok, men for folk som er vippet over aldersgrensen for voksenkino passer de dårlig tror jeg jeg.. For mye press på lår etter min smak. Men nå har jo låra mine vært i krigen før. Og da mener jeg krig...

Pussig den ruta.. sto parkert ved siden av nøyaktig maken bil med reg. nummer ikke langt unna. Den hadde smadret bakrute. 2 timer senere smalt det hos meg på motorveien. Jeg tror kulda er en årsak i tillegg til en anspent mekanisk montasje. Flaks som det var; 50 % av mine varmetråder funket ikke fra nytt av. Derfor var det ei rute på lager til min bil. Tror det er noe ventetid på denne i disse dager.

Jeg har også stemmekontroll i min bil. Har enda ikke funnet fornuftig anvending av denne... Bruker knapper...

Et lite tilbakeblikk til mine egne feil; kan være greit å huske på for andre som bestiller bil.

Forøvrig kan det anbefales å kjøpe firmabil; det er jo andre som betaler :-)
Til Toppen Go down
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeFre 20 Feb 2009 - 21:36

Og vil dere vite mer om positive og negative sider ved bilen:

http://www.norwegianmondeoclub.com/

Jeg har nesten bare positive sider ved min, kun fått byttet batteri nylig, og panserwire, fryst fast....
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeFre 20 Feb 2009 - 21:53

Rufus skrev:
Hentet ut en ny Mondeo i august 08.

En sort stasjonsvogn med 140 Hk diesel og automatkasse.
Relativt bra utstyrt med diverse ekstra dingser.
Kostet som følge av dette 465.000.- , altså ingen billig bil.

Har nå kjørt mer enn 23.000 km.

Erfaringen er at bilen er fin langs veien. Bra sprut i motor.

En og annen software funksjon som jeg ønsker endret.

Panserlås skiftet på garanti etter at panseret hadde vansker for å holde seg lukket.

Bakrute eksploderte under kjøring på en kald dag. Uviss årsak, men det er visstnok en gjenganger.

Savner ryggekamera fra Pajero'n, men ikke bilens feil. Heller ikke bilens feil at jeg glemte ryggesensorer ved bestilling.

Kjøper ikke sportseter en gang til. Ikke for langkjøring. Min feil det også.

Rufus:
Er jo over halveis prismessig til den svartfjesa bilen med seng inni som Betty falt for jo.
Burde lytte mere til henne i stedet for å fore femtiåringen med rånebil, og til hvilken pris!!!!!!!!!!!! affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeFre 20 Feb 2009 - 23:30

Rashid

Arbeidsgiver bidrar med bil, men ikke seng... bortsett fra hotelsenger da..
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 23:39

Har ved to tilfeller fått blinkende glødelampe i min 04 Mondeo 2,0 TDCI GHIA X. Begge tilfeller har oppstått etter påkjøring på vei, dvs forholdsvis hardt pådrag. Har nå vært ute og sjekket noen koder jeg kan få opp i km-displayet, fikk opp ca 40-45 koder.... Sad En av disse utmerket seg (dessverre) ved at det stod "Er" foran.. Jeg tolker det som Error. I flg en kode-oversikt jeg fant på nettet kan dette bety "P0302 Cylinder #2 Misfire Detected". Dette høres dyrt ut Sad Sad Betyr det at det er en defekt sylinder?? Eller.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 0:08

høres mer ut som en liten program, eller dysefeil slik at en sylinder ikke får samme mengde med ene eller andre under hardt pådrag
som oftest svært raskt og enkelt å fikse med en laptop på verkstedet
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 8:05

Jan skrev:
høres mer ut som en liten program, eller dysefeil slik at en sylinder ikke får samme mengde med ene eller andre under hardt pådrag
som oftest svært raskt og enkelt å fikse med en laptop på verkstedet


Thjo... Håper du har rett Smile Høres umiddelbart ikke ut som noe som er gunstig nå som vi skal bruke pengenr på Union Lido Smile
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 11:04

Blir spennend å se til sommeren da blir det 99% sikkert en mondeo 2,0 Tdci 115-130 stasjonsvogn på oss!. får se om jeg finner en sølv eller mørk sådan med fornuftig km stand.
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 13:35

Thomas skrev:
Har ved to tilfeller fått blinkende glødelampe i min 04 Mondeo 2,0 TDCI GHIA X. Begge tilfeller har oppstått etter påkjøring på vei, dvs forholdsvis hardt pådrag. Har nå vært ute og sjekket noen koder jeg kan få opp i km-displayet, fikk opp ca 40-45 koder.... Sad En av disse utmerket seg (dessverre) ved at det stod "Er" foran.. Jeg tolker det som Error. I flg en kode-oversikt jeg fant på nettet kan dette bety "P0302 Cylinder #2 Misfire Detected". Dette høres dyrt ut Sad Sad Betyr det at det er en defekt sylinder?? Eller.....

If there are no symptoms, the simplest thing to do is to reset the code and see if it comes back.

mer her:

http://www.obd-codes.com/p0302
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 13:56

Ronny skrev:
Blir spennend å se til sommeren da blir det 99% sikkert en mondeo 2,0 Tdci 115-130 stasjonsvogn på oss!. får se om jeg finner en sølv eller mørk sådan med fornuftig km stand.

Vet om en med en feilkode i software på bounce bounce
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 13:58

joka skrev:
Thomas skrev:
Har ved to tilfeller fått blinkende glødelampe i min 04 Mondeo 2,0 TDCI GHIA X. Begge tilfeller har oppstått etter påkjøring på vei, dvs forholdsvis hardt pådrag. Har nå vært ute og sjekket noen koder jeg kan få opp i km-displayet, fikk opp ca 40-45 koder.... Sad En av disse utmerket seg (dessverre) ved at det stod "Er" foran.. Jeg tolker det som Error. I flg en kode-oversikt jeg fant på nettet kan dette bety "P0302 Cylinder #2 Misfire Detected". Dette høres dyrt ut Sad Sad Betyr det at det er en defekt sylinder?? Eller.....

If there are no symptoms, the simplest thing to do is to reset the code and see if it comes back.

mer her:

http://www.obd-codes.com/p0302

Ha jo skjedd to ganger nå da... Men etter omstart av bilen skjer ikke noe mer. Kanskje bytte plugger hjelper?? Interessant side btw.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ford Mondeo - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Ford Mondeo   Ford Mondeo - Page 6 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ford Mondeo
Til Toppen 
Side 6 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Ford S-Max
» Ford Mondeo 115 hk som trekkbil og Knaus 580
» Ford Mondeo med ny motor. 1,6 tdci. Erfaringer/synspunkter
» 2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA M/automat som trekkbil?
» 2009 - Ford Mondeo 140Hk TDCI Automat til stor vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: