CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?

Go down 
+16
numpsey
Camping Kai
Black Betty
Lars
Rashid
Johnny
ArneO
Jan
Espen V
Jan Ole
Ronny
Thomas
Sten Rune
Hege
Kånå te Maen
campist
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 19:07

J.O. skrev:
Det slår meg at en isbjørn gnager vel seg lett gjennom veggen på en bobil?
Og ikke er vinduene det store hinderet heller tenker jeg?
Går vel rett inn hvis den vil inn ja, uavhengig av hvor den er på bobilen. affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 19:12

523iA skrev:
J.O. skrev:
Det slår meg at en isbjørn gnager vel seg lett gjennom veggen på en bobil?
Og ikke er vinduene det store hinderet heller tenker jeg?
Går vel rett inn hvis den vil inn ja, uavhengig av hvor den er på bobilen. affraid

Er ikke bobilhjul fine bite-ringer for Isbjørn da???????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 19:19

Vegard skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
Det slår meg at en isbjørn gnager vel seg lett gjennom veggen på en bobil?
Og ikke er vinduene det store hinderet heller tenker jeg?
Går vel rett inn hvis den vil inn ja, uavhengig av hvor den er på bobilen. affraid

Er ikke bobilhjul fine bite-ringer for Isbjørn da???????
bjøllehjul skal vistnok smake bedre
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 19:23

Jan skrev:
Vegard skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
Det slår meg at en isbjørn gnager vel seg lett gjennom veggen på en bobil?
Og ikke er vinduene det store hinderet heller tenker jeg?
Går vel rett inn hvis den vil inn ja, uavhengig av hvor den er på bobilen. affraid

Er ikke bobilhjul fine bite-ringer for Isbjørn da???????
bjøllehjul skal vistnok smake bedre
Bedre å kvesse klørne i skikkelig treverk enn i en plate som er foliebelagt også.. Suspect
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 19:40

Her skal jeg si at jeg lærte mye om vintercamping pirat
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 9:21

Hei
Tror ikke Isbjørnen vil sette tenna i den sure planken fra Jømna,men det er fint der oppe.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 9:34

campist skrev:
Her skal jeg si at jeg lærte mye om vintercamping pirat
Det gikk jo en del innlegg i forbindelse med noen tekniske problemer her tidligere. Om du kommer på noen av spørsmålene så kommer nok svarene på nytt, og da kan du lære det igjen cheers
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 9:52

ArneO skrev:
campist skrev:
Her skal jeg si at jeg lærte mye om vintercamping pirat
Det gikk jo en del innlegg i forbindelse med noen tekniske problemer her tidligere. Om du kommer på noen av spørsmålene så kommer nok svarene på nytt, og da kan du lære det igjen cheers

Hehe, og takk. Jeg må innrømme at det var litt isbjørn jeg synes tok vel mye av. Men det er jo sånn det er her inne. Jeg har generelt ikke noe i mot pisspreik jeg, men noen ganger skulle jeg ønske det ikke tok av med så til de grader surr i tråder med konkret tema.

Jeg mener det ikke er nødvendig med kilometre med svada i tråder med spørsmål om erfaringer. I tråden jeg selv startet om vintercamping stiller jeg et spørsmål dugg og får til svar hvilke vogner som er best for isbjørner. Hvis jeg skulle komme utenifra og forsøke å finne noe lærdom her inne, tror jeg jeg hadde blitt rimelig skuffa over å måtte lese alle innleggene om ingenting for å få med meg noe fornuftig.
...men det er kanskje noe jeg mener fordi jeg begynner å bli en sur, gammel gubbe. tongue
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 13:45

Campist. angående dugg i vogna.

Har ei eldre hobby og litt dugg i vinduene forekommer nok.
Pleier å lufte godt om morraen og om kvelden før vi legger oss.
Har takluker oppe dersom mulig og litt gløtt på et vindu om natta.
Og mitt inntrykk er at bruker vi trumaen og kjører på med vifta så får vi mere dugg i vogna enn med bare å bruke eljet og varme i gulvet.
Og en ting til vi gjør er å lufte godt ut i skap når vi ankommer vogna og starter oppvarmingen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 13:57

Johnny skrev:
Campist. angående dugg i vogna.

Har ei eldre hobby og litt dugg i vinduene forekommer nok.
Pleier å lufte godt om morraen og om kvelden før vi legger oss.
Har takluker oppe dersom mulig og litt gløtt på et vindu om natta.
Og mitt inntrykk er at bruker vi trumaen og kjører på med vifta så får vi mere dugg i vogna enn med bare å bruke eljet og varme i gulvet.
Og en ting til vi gjør er å lufte godt ut i skap når vi ankommer vogna og starter oppvarmingen.

Greia er kanskje å ha vinduer åpne også når det er veldig kaldt, men da blir det unektelig litt kaldere... Satser på at det meste løser seg når Villa-teltet kommer på plass. Da er det jo bare å ha vinduet i døra oppe inn til teltet - så blir det en del større volum å dele den fuktige luften på!
takk for svaret!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 13:58

en gassovn som brenner og gir varme vil jo lage kondens, er jo slik i fortelt med gassovnene der, så da er det vel ikke så rart om det blir det inne i vogna og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:04

dugg vil det bli mindre av, om du vasker av vinduene med en fuktig klut, med litt godt med zalo på..... slik at det blir igjen en liten zalo-film på rutene.... dette endrer spenningen i dråpenes overflate, slikat duggproblemet reduseres
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:21

Jan skrev:
en gassovn som brenner og gir varme vil jo lage kondens, er jo slik i fortelt med gassovnene der, så da er det vel ikke så rart om det blir det inne i vogna og

Foreløpig ligger vårt telt på en pall i Oslo og venter på bil videre, og gassovnen er i butikken - så ingen av dem har begynt å avgi dugg Laughing
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:22

Vegard skrev:
dugg vil det bli mindre av, om du vasker av vinduene med en fuktig klut, med litt godt med zalo på..... slik at det blir igjen en liten zalo-film på rutene.... dette endrer spenningen i dråpenes overflate, slikat duggproblemet reduseres
Takk Vegard,
Skal se om jeg kan få overtalt fruen til å ordne den biffen. Og så må du ha meg unnskyldt for jeg trodde du ville komme til å si at jeg måtte ha en norsk vogn for å unngå duggen
geek
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:38

campist skrev:
Vegard skrev:
dugg vil det bli mindre av, om du vasker av vinduene med en fuktig klut, med litt godt med zalo på..... slik at det blir igjen en liten zalo-film på rutene.... dette endrer spenningen i dråpenes overflate, slikat duggproblemet reduseres
Takk Vegard,
Skal se om jeg kan få overtalt fruen til å ordne den biffen. Og så må du ha meg unnskyldt for jeg trodde du ville komme til å si at jeg måtte ha en norsk vogn for å unngå duggen
geek

Campist


en sier ikke alltid hva man tenker..... Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 36874 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 36874 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 36874 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 928394 Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 928394
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 14:49

... ikke jeg heller. For jeg sier ikke at jeg ikke driver med veterancamping Wink
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 15:25

Vegard skrev:
dugg vil det bli mindre av, om du vasker av vinduene med en fuktig klut, med litt godt med zalo på..... slik at det blir igjen en liten zalo-film på rutene.... dette endrer spenningen i dråpenes overflate, slikat duggproblemet reduseres


Grønnsåpe er tingen, duggen forsvinner som - ja akkurat: som dugg for solen! Og husk:

De gamle er eldst, det er derfor de er så grå. afro
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 16:58

Johnny skrev:
Campist. angående dugg i vogna.

Har ei eldre hobby og litt dugg i vinduene forekommer nok.
Pleier å lufte godt om morraen og om kvelden før vi legger oss.
Har takluker oppe dersom mulig og litt gløtt på et vindu om natta.
Og mitt inntrykk er at bruker vi trumaen og kjører på med vifta så får vi mere dugg i vogna enn med bare å bruke eljet og varme i gulvet.
Og en ting til vi gjør er å lufte godt ut i skap når vi ankommer vogna og starter oppvarmingen.
Det går ikke an å ta et sitat over i en annen tråd uten å klippe og lime så mye da...? Hadde det vert mulig å gjort det slik at det er bare å krysse av for å legge innlegget i generell pratetråd f.eks, så hadde man fått samlet skitpreiket litt mere... Bare et forslag bounce
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 19:07

Har fått på plass spikerteltet og isolert rundt åpningen med en pølse av plastkledd skumgummi. Har også satt inn foringsbord for å bedre dekke den 10cm store åpningen mellom vogn og telt. Har selvsagt tredd inn et skjørt i alu.rennen på vognen og festet dette til veggen på spikerteltet slik at vann holdes ute.

Men sliter litt med at vanndråper (regner med at det er kondens) renner nedover rundt døren og ned på foringsbordet i underkant (dvs. trinnet) inn til vognen. Vannmengden blir litt mindre når vi bruker telt/vogn og har varme på, så jeg er ganske trygg på at det dreier seg om kondens. Men hver gang vi kommer til vognen blir det å tørke på vann.

Er det noen som har forslag til å få det helt tørt her eller er dette noe vi bare må leve med?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 19:27

Solo

Tape og tape. Og litt mer tape.
Er vel antagelig snakk om å tette for luftlekkasjer.

Selv blir det første vinter med spikertelt nå førstkommende.
Skal ikke se bort fra at jeg må låne kluten din...... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 20:58

campist skrev:
Vegard skrev:
dugg vil det bli mindre av, om du vasker av vinduene med en fuktig klut, med litt godt med zalo på..... slik at det blir igjen en liten zalo-film på rutene.... dette endrer spenningen i dråpenes overflate, slikat duggproblemet reduseres
Takk Vegard,
Skal se om jeg kan få overtalt fruen til å ordne den biffen. Og så må du ha meg unnskyldt for jeg trodde du ville komme til å si at jeg måtte ha en norsk vogn for å unngå duggen
geek


Du kan prøve med nylonvask. Kanon resultat!
Til Toppen Go down
Lars
CAMPER
CAMPER
Lars


Male
Antall Innlegg : 41
Localisation : Hordaland
Registration date : 16.08.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 23:56

Rufus skrev:
Solo

Tape og tape. Og litt mer tape.
Er vel antagelig snakk om å tette for luftlekkasjer.

Selv blir det første vinter med spikertelt nå førstkommende.
Skal ikke se bort fra at jeg må låne kluten din...... Very Happy
Rufus,

Hva mener du? Tape skumgummipølsen fast til vogn og telt??
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeOns 22 Okt 2008 - 0:05

Solo skrev:
Rufus skrev:
Solo

Tape og tape. Og litt mer tape.
Er vel antagelig snakk om å tette for luftlekkasjer.

Selv blir det første vinter med spikertelt nå førstkommende.
Skal ikke se bort fra at jeg må låne kluten din...... Very Happy
Rufus,

Hva mener du? Tape skumgummipølsen fast til vogn og telt??

Tja.... han mener antageligvis at du burde dynge på med tape rundt åpningen.... (Rufus er min ektevidde make).

Kan jo si at vi har en tykk pølse av glava inni plast som er tapet sammen. Denne pølsen omringer åpningen, og gubben har også brukt en masse sølvtape mellom glavapølsen og vogn/bu. Deretter har han satt opp foringsbord på sidene - men ikke i taket (ble for trangt for å ha bord der). I taket er det mye tape....

Men hittil har vi ikke hatt så mye som en kondensdråpe der heller.... Så jeg regner med å gå vinteren lyst i møte.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeOns 5 Nov 2008 - 14:46

Solo skrev:
Har fått på plass spikerteltet og isolert rundt åpningen med en pølse av plastkledd skumgummi. Har også satt inn foringsbord for å bedre dekke den 10cm store åpningen mellom vogn og telt. Har selvsagt tredd inn et skjørt i alu.rennen på vognen og festet dette til veggen på spikerteltet slik at vann holdes ute.

Men sliter litt med at vanndråper (regner med at det er kondens) renner nedover rundt døren og ned på foringsbordet i underkant (dvs. trinnet) inn til vognen. Vannmengden blir litt mindre når vi bruker telt/vogn og har varme på, så jeg er ganske trygg på at det dreier seg om kondens. Men hver gang vi kommer til vognen blir det å tørke på vann.

Er det noen som har forslag til å få det helt tørt her eller er dette noe vi bare må leve med?

Om du har forteltskjørtet stramt mellom vogntak og telt vegg kan vann snike seg gjennom fortelt skinna og ned langs veggen, trikset her er å ha det så slakt at det dannes en takrenne i skjørtet. Og da med fall mot en side...prøv dette så forsvinner nok vannet...
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 22:45

Mens jeg sitter på jobb og har litt ledig tid, har jeg klart å konstruere et nytt problem. Nemlig is på taket.

Jeg ser for meg at det er lurt å måke mer eller mindre her gang jeg bruker vogna nå på vinteren - når snøen en gang kommer. For når vogna blir varm, (og i alle fall med min tyske isolasjon ) vil det vel smelte godt i bunnen av snøteppet på taket? Som ganske fort fryser til is om jeg ikke fjerner mest mulig ?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 22:49

Det er korrekt , lønner seg å få det av. I hverste fall så bygger det seg opp så my is at vannet renner over lukene.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 22:50

Campist

Koster alltid av taket når jeg bruker vogna på vinteren, hvis det er snø der

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 22:50

campist skrev:
Mens jeg sitter på jobb og har litt ledig tid, har jeg klart å konstruere et nytt problem. Nemlig is på taket.

Jeg ser for meg at det er lurt å måke mer eller mindre her gang jeg bruker vogna nå på vinteren - når snøen en gang kommer. For når vogna blir varm, (og i alle fall med min tyske isolasjon ) vil det vel smelte godt i bunnen av snøteppet på taket? Som ganske fort fryser til is om jeg ikke fjerner mest mulig ?

Vent litt, gjerne til dagen etter at varmen er kommet på. Da surfer du snø/isen vekk så lett som bare det. Gjerne utover siden så det ikke treffer nedover fronten eller lyskassa bak.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 22:50

Min do - den plutselig takket for seg...

Det var sist helg. Jeg hadde fylt i vann på nytt i skylletanken, og da jeg trykte på knappen for å se om den virket, så kom lysene for mengde spylevann/avfall i tanken, på - og så skjedde intet. Siden har det verdt noe lys. Ikke noe lyd - ingenting.
Er det sannsynlig at her har jeg ikke fått ut vannet ordenltig, og at en sikring i toalettet har gått for å hindre at pumpa går? Eller er det dagdrømming?

(Jeg kan jo begynne med å kjøpe sikring og håpe jeg kommer til på doen)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:02

campist skrev:
Min do - den plutselig takket for seg...

Det var sist helg. Jeg hadde fylt i vann på nytt i skylletanken, og da jeg trykte på knappen for å se om den virket, så kom lysene for mengde spylevann/avfall i tanken, på - og så skjedde intet. Siden har det verdt noe lys. Ikke noe lyd - ingenting.
Er det sannsynlig at her har jeg ikke fått ut vannet ordenltig, og at en sikring i toalettet har gått for å hindre at pumpa går? Eller er det dagdrømming?

(Jeg kan jo begynne med å kjøpe sikring og håpe jeg kommer til på doen)
Campist

det sitter vel en 3A sikring av den lille typen inne i tømmeluka på doen....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:03

Ja, det gjør det helt sikkert. Men det er vel alltid en grunn til at en sikring går..?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:03

Campist.

Aldri vært borte i det der , men du kan jo begynne med sikringen og håpe at det er den.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:05

campist skrev:
Ja, det gjør det helt sikkert. Men det er vel alltid en grunn til at en sikring går..?

Campist

det er nok heller sjelden de kjeder seg i hjel ja, så en grunn er det som oftest ja......
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:06

Vegard skrev:
campist skrev:
Ja, det gjør det helt sikkert. Men det er vel alltid en grunn til at en sikring går..?

Campist

det er nok heller sjelden de kjeder seg i hjel ja, så en grunn er det som oftest ja......

Trodde du hadde peiling, jeg...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Nov 2008 - 23:07

Er det ikke sikringen, så er det ikke usannsynlig at pumpa i toalettet har gått sin vei.... det tiner jo relativt sein der, siden dette er så innekapslet..... et tips kan være, å fylle litt godt og lunka vann på toalettet, ved oppfylling, om det er mulig.... da vil ei evt is-perle smelte raskt....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?   Er det noen som gidder gi råd om vintercamping? - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Er det noen som gidder gi råd om vintercamping?
Til Toppen 
Side 3 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» caravelair forhandler som gidder å yte service?
» Noen som vet om noen som leier ut US bobiler i Norge?
» ny her,kan noen gi oss noen ideer?
» Vintercamping
» Vintercamping..

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: