CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ring vogna varm

Go down 
+16
Kim
ArneO
sba8585
Camping Kai
André
Sten Rune
mr.T
Ronny
HobbyTom
Lars Egil
Espen V
Black Betty
Johnny
Jan Ole
Remi
hpk
20 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 23:15

Noen som har erfaring med dingsbomser for å ringe vogna varm?

Kama selger en "original" GSM sak til Alde 3010 "CALL START GSM" Koster ca 5.000 etter det jeg har hørt. Litt fancy for man kan få varsel om temp og batterispenning på SMS, men litt i dyreste laget syns jeg.
Lages av Selco i Trollhättan http://www.selco.se/produkter.html

Hos Clas O. får man tak i fjernstyrte kontakter/releer til ca 1300 kr. Den kan også sende ut SMS med temperatur. og kan utvides med flere punkter til ca 400 kr/stk
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 0:02

Har tenkt å handle en "Orgianl-Kabe", kr 2495,- inkl software, selges på Clas Ohlson, sjekk denne tråden av Rufus: https://caravan.norwegianforum.net/kabe-f3/kabe-guard-t353.htm
Snakkes om en pluss versjon også.
Forholdsvis enkelt å koble hva-som-helst på Alde 3010, du trenger kansje noen små-kabler, finnes hos maxfritid.no
Kommer tilbake med en "Hvordan montere denne dingsen på Alde 3010" guide, må bare få vogna først Smile

click it
Ring vogna varm 361647_X_2006-06-30_092456_480
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 0:13

Remi

Den du nevner, er det full pakke med alarm og greier. Er det samme type som brukes i Kabe? Med mulighet for brannvarsling og gassalarm osv?

Å få koblet det til Alde'n er problemfritt. Det er bare en kabelstump inn på panelet med en potensialfri kontakt i GSM-enden.

Jeg har lest litt rundt omkring om diverse fjernstyringsenheter, og det er visst ikke alle som er like lette å få til å kommunisere med omverdenen.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 9:20

hpk skrev:
Remi

Den du nevner, er det full pakke med alarm og greier. Er det samme type som brukes i Kabe? Med mulighet for brannvarsling og gassalarm osv?

Å få koblet det til Alde'n er problemfritt. Det er bare en kabelstump inn på panelet med en potensialfri kontakt i GSM-enden.

Jeg har lest litt rundt omkring om diverse fjernstyringsenheter, og det er visst ikke alle som er like lette å få til å kommunisere med omverdenen.
Den er klar med alarmsensor-innganger, du kjøper bare det du ønsker a v sensorer, det finnes mange forskjellige.
Hvis gass/brann-alarmen har potensialfri utgang så kan den å kobles på.
Du programerer de forskellige inngangene slik at du får melding med "Gass/brann" "Innbrudd" osv.
Det eneste jeg kunne ønske meg er direkte tilkobling av temperaturfølere, kan ikke se at denne har det, slik at man får temp fra vogn & ute på sms. Mulig pluss-versjonen har dette.
Har ikke hørt om problemer med komuniskasjon, får tro Kabe har testa grundig Smile
Vi monterer GSM-alarmer på div kjøl/frys på jobb, noen kan være ett hærk å programere via SMS, denne fra Clas har software & kabel.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 9:26

Remi skrev:
hpk skrev:
Remi

Den du nevner, er det full pakke med alarm og greier. Er det samme type som brukes i Kabe? Med mulighet for brannvarsling og gassalarm osv?

Å få koblet det til Alde'n er problemfritt. Det er bare en kabelstump inn på panelet med en potensialfri kontakt i GSM-enden.

Jeg har lest litt rundt omkring om diverse fjernstyringsenheter, og det er visst ikke alle som er like lette å få til å kommunisere med omverdenen.
Den er klar med alarmsensor-innganger, du kjøper bare det du ønsker a v sensorer, det finnes mange forskjellige.
Hvis gass/brann-alarmen har potensialfri utgang så kan den å kobles på.
Du programerer de forskellige inngangene slik at du får melding med "Gass/brann" "Innbrudd" osv.
Det eneste jeg kunne ønske meg er direkte tilkobling av temperaturfølere, kan ikke se at denne har det, slik at man får temp fra vogn & ute på sms. Mulig pluss-versjonen har dette.
Har ikke hørt om problemer med komuniskasjon, får tro Kabe har testa grundig Smile
Vi monterer GSM-alarmer på div kjøl/frys på jobb, noen kan være ett hærk å programere via SMS, denne fra Clas har software & kabel.

Ja da regner jeg med du kommer opp med en utførlig, lettfattelig og komplett løsning innen kort tid.
På min vogn kan ikke varmen startes ved å sette i kontakten en gang!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 9:29

Uppdate Smile

Her er den den nye versjonen, vet ikke om det er den Clas har, denne har i allefall temp innganger også, mulig Clas Ohlson ikke har spesifisert godt nok.

Ring vogna varm CL220-kit-web

Og "pluss versjonen" ser bare ut til å ha flere alarminnganger.

Trur det er en innstilling i Alden som gjør at den starter automatisk når du plugger i 230V?
Her er jeg kun teoretiker, har aldri lagt min hånd på en Alde så langt Wink

Skal maile Comlink ang. forhandlere.


Sist endret av Remi den Man 3 Nov 2008 - 9:33, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 9:31

Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 9:35

J.O. skrev:
Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.
Mener å ha lest en tråd her inn om dette, skal lete den frem.
Digger å mikke med gadgets Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 11:11

Remi.


Denne fra Clas har vert omtalt tidligere.

GSM alarm/fjernswitch, for deg som ikke har fast (vanlig) telefonlinje. Hold kontroll på huset/hytta via GSM-nettet. Brukes både som alarmoppringer og fjernswitch. Monter den enkelt til eksterne givere eller til din alarmsentral, ring opp, slå av/på varmen i hytta, og kontroller temperaturen. Sender SMS til dine programmerte nummer om status på alarminnganger (innbruddsalarm) og ekstra relé (er varmen på/av). Utstyrt med to alarminnganger (NO og NC) samt et 230 V uttak for styring av element etc. Ekstern 12 V uttak. Strømforsynes fra 230 V uttak eller 12 V DC. Et fungerende SIM-kort trengs (medflg. ikke). 230 V/16 A.

Art. nr. 1-Antall Kjøp
36-24051 295,00 stk.



Relé. Trådløst tilbehør for GSM alarm/fjernswitch 36-2405.
Når du vil styre flere 230 V produkter, f.eks. element. Rekkevidde ca. 30 m. Også utstyrt med alarminngang (NO eller NC). 230 V/16 A.

Art. nr. 1-Antall Kjøp
36-2539398,00


Dette er sånn plugg inn sak og ikke for fast installasjon.
Den du viser til er litt mer avansert og krever muligens en elektriker?
Klarte mer fristende løsning.

Var nettopp i kontakt med Caravanservice angående manglende kabler til Alden, de skal forsøke å nøste opp i de manglende kablene og få dette på plass, forhåpentligvis temmelig fort. study study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 11:28

J.O. skrev:
Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.
Du må slå av 12V'en med varmen påslått.
Alden starter igjen med samme innstillinger når strømmen kommer tilbake som den hadde da strømmen forsvant. Det ser litt merkelig ut på diplayet helt til du har trykket på en knapp.

Om du bare kutter 230V'en så går den over til 12V pumpe. Kjekt hvis strømmen forsvinner midt på vinteren.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 12:14

J.O. ser litt kjiiip ut Wink
Ring vogna varm 325215_X_2004-07-01_152510Ring vogna varm 325215_X_2004-07-01_152448
Er jo egentlig helt det samme hvilken modul man bruker, men ville gått for noe som noen andre har testa ut tidligere, og bør være forholdsvis enkel å programere. Greit om man kan endre i alle fall de viktigste parametrene over SMS.
Jeg vil ha en med temperaturfølere.

Generelt:
Kreves ikke noen elektrikker, modulen får 12V fra en trafo/ladder på støpsel, helst via et 12V batteri sånn at du har backup. Dette gjelder alle GSM moduler jeg har vært borti.
Du kan jo eventuelt hente 12V rett fra vognbatteriet, noen varsler når 12V rammler under f.eks. 11V. En type vi bruker på jobb merker også når laddestrømmen blir borte og varsler om det. Veldig greit å vite at vogna har mista 230 Volten.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 12:29

hpk skrev:
J.O. skrev:
Ser ut til jeg mangler en kabel eller to, kan ikke dra ut kabelen, da starter 12V pumpa, kan ikke slå av 12V da dør allt.
Du må slå av 12V'en med varmen påslått.
Alden starter igjen med samme innstillinger når strømmen kommer tilbake som den hadde da strømmen forsvant. Det ser litt merkelig ut på diplayet helt til du har trykket på en knapp.

Om du bare kutter 230V'en så går den over til 12V pumpe. Kjekt hvis strømmen forsvinner midt på vinteren.

Dette forutsetter vel at det er koblet backup til Alden.
Når jeg slår av 12V mister den innstillingene til neste gang.
Det er den kabelen jeg mener mangler.

Artnr:3010 313

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 12:33

Remi skrev:
J.O. ser litt kjiiip ut Wink
Ring vogna varm 325215_X_2004-07-01_152510Ring vogna varm 325215_X_2004-07-01_152448
Er jo egentlig helt det samme hvilken modul man bruker, men ville gått for noe som noen andre har testa ut tidligere, og bør være forholdsvis enkel å programere. Greit om man kan endre i alle fall de viktigste parametrene over SMS.
Jeg vil ha en med temperaturfølere.

Generelt:
Kreves ikke noen elektrikker, modulen får 12V fra en trafo/ladder på støpsel, helst via et 12V batteri sånn at du har backup. Dette gjelder alle GSM moduler jeg har vært borti.
Du kan jo eventuelt hente 12V rett fra vognbatteriet, noen varsler når 12V rammler under f.eks. 11V. En type vi bruker på jobb merker også når laddestrømmen blir borte og varsler om det. Veldig greit å vite at vogna har mista 230 Volten.

Kjiip, ja kanskje, men det er ikke den der. Det er ikke bilde av den nå. Men den der ligner.
Sikker på at det ikke blir noen kobling 230V siden?
Blir hovedstrømmen stående på inn til alle andre forbrukere hele tiden da? Batt lader, kjøleskap, tuner, tv- må allt slåes av ved avreise?
Hva med kontakten ut til teltet? Veggkontakten er for meg ønskelig å kunne styre da den vil gå til gulvvarmen i teltet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:18

Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:36

Vegard skrev:
Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:37

Vegard skrev:
Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....

Det har jeg kontroll på. Har kjøleskapet på hele sesongen jeg. Om sommeren altså.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 16:48

Remi skrev:
Vegard skrev:
Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt?

nei, det tror jeg ikke, for alde'n vil tømme batteriet, da den trenger litt strøm hele tiden....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 17:46

Vegard skrev:
Remi skrev:
Vegard skrev:
Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt?

nei, det tror jeg ikke, for alde'n vil tømme batteriet, da den trenger litt strøm hele tiden....
Tenkte hvis du ikke fikk ha 230Volt kobla til når du er borte, at du kunne ringe vogna varm på gass og så plugge i 230volten når du kommer fram seinere på dagen/dagen etter. Må da gå bra??

Noen som vet hvor mye Amp Alden trekker under gass-drift og Standby?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 17:57

12V pumpa trekker 14W

Ring vogna varm 3000-508
Den andre typen trekker 0,2A

Ring vogna varm 2928-420

I tillegg har du tenner, magnetventil og vifte. De har jeg ikke data på

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:02

1,16Amp kontra 0,2 amp, det var da mye forskjell. Begger er 12V regner jeg med.
Samtidig er jo 0,2amp bare 2,4W, det er også lite.....

Skal ta å måle forbruket på Alden, bare jeg får vogna først Wink
Mulig jeg hiver inn 2 gel batterier, har noe liggende.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:20

Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Vegard skrev:
Men før dere installerer dette, så sjekk nå i hvertfall om det er lov og ha kontakten i-plugget hele tiden...... der jeg står, skal kontakten ut ved avreise, dersom ikke annet er særskillt avtalt..... feks at du kommer tilbake etter et par dager....
Er vel mulig å fjern-starte den på gass & 12 Volt?

nei, det tror jeg ikke, for alde'n vil tømme batteriet, da den trenger litt strøm hele tiden....
Tenkte hvis du ikke fikk ha 230Volt kobla til når du er borte, at du kunne ringe vogna varm på gass og så plugge i 230volten når du kommer fram seinere på dagen/dagen etter. Må da gå bra??

Noen som vet hvor mye Amp Alden trekker under gass-drift og Standby?

Hos meg er det ikke noe problem, for værtskapet går ei runde kl 11 og ei runde i 16-tiden og plugger vogner...... jeg ringer opp dagen før, på morra'n, så plugges vogna i da kl 11..... Kommer alltid til varm vogn vi.....

det er jo vedr dette en har vinterkoblingen, uten den, vil batteriet tømmes på noen uker, pga styrestrømmen til fyren.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:20

0,2A er vel 24W er det ikke?

Eller er det virkelig så stor forskjell på dem?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:23

J.O. skrev:
0,2A er vel 24W er det ikke?

Nei, det er 2A.... 0,2A er 2,4W....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:25

Jaja, jeg har den som bruker 14W og jeg tipper 13 av de går med til å lage lyd.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:28

J.O. skrev:
Jaja, jeg har den som bruker 14W og jeg tipper 13 av de går med til å lage lyd.

Har du fått ei pumpe med vibrasjoner i, siden det er lyd?????? lite lyd i mine pumper..... og der står jo 12V pumpa i eksp. tanken, og er på str med et radio-batteri.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:30

Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:33

Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:34

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Jaja, jeg har den som bruker 14W og jeg tipper 13 av de går med til å lage lyd.

Har du fått ei pumpe med vibrasjoner i, siden det er lyd?????? lite lyd i mine pumper..... og der står jo 12V pumpa i eksp. tanken, og er på str med et radio-batteri.....

Ja, hadde sånn før, den gikk å få ganske lydløs, men ikke så bra som 230V pumpa.
Den nye på 14W bråker som et granskauen cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:35

Ring vogna varm Te1000


The Compact SMS smart box is a Global System for Mobile communication (GSM) device that works with the Alde 3010 Compact boiler, also allowing remote access to A/C systems, alarms, surveillance, positioning and tracking systems, all by text messaging from your mobile phone.
With the Compact 3010 boiler, you can text message the smart box to turn the boiler on/off, and set the upper/lower temperature range for the thermostat before you're even on site. The smart box will even text message you to warn of adverse temperatures, or if there's a power failure. Smart!
The Passive Infrared (PIR) sensor will detect intruders into the vehicle and send you a text message. The Global Positioning System (GPS) sensor can be programmed to send you a text message if the vehicle the smart box is fitted in moves more than 180 metres from its set point. You can then text it back for co-ordinates, allowing you to track your vehicle and call in the police if needed.
Find GPS co-ordinates on the map with Google Earth.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:36

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....

Thruma folket ?
Der jobbes det vel med å få flyttet varmen ut i hele vogna ... Twisted Evil
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:38

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....

Thruma folket ?
Der jobbes det vel med å få flyttet varmen ut i hele vogna ... Twisted Evil

Siste nye fra Truma:

Ring vogna varm Hovedkategorier_takvifter_I

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:38

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....

Thruma folket ?
Der jobbes det vel med å få flyttet varmen ut i hele vogna ... Twisted Evil

He-he...... ja, de står der med Blotter-frakkene sine på seg og vifter forran kaminen for å spre varmen rundt i vogna....... og tror det er dette vi prater om når vi nevner komfortvarme...... Ring vogna varm 36874 Ring vogna varm 36874 Ring vogna varm 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:39

J.O. skrev:
Ring vogna varm Te1000
.

Kommer sikkert herfra
http://www.smartsmsbox.se/
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:39

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....

Thruma folket ?
Der jobbes det vel med å få flyttet varmen ut i hele vogna ... Twisted Evil

He-he...... ja, de står der med Blotter-frakkene sine på seg og vifter forran kaminen for å spre varmen rundt i vogna....... og tror det er dette vi prater om når vi nevner komfortvarme...... Ring vogna varm 36874 Ring vogna varm 36874 Ring vogna varm 36874

Og det de greier å flytte litt på siver ut mellom isopor'n lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitimeMan 3 Nov 2008 - 18:40

J.O. skrev:
Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Jasså .. vinteren har kommet ... Alde i fokus her...

vel..... nå er ikke thruma-folket på nett enda tror jeg.....

Thruma folket ?
Der jobbes det vel med å få flyttet varmen ut i hele vogna ... Twisted Evil

Siste nye fra Truma:

Ring vogna varm Hovedkategorier_takvifter_I


lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ring vogna varm Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ring vogna varm
Til Toppen 
Side 1 av 6Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Knaus blir ikke varm med sentralvarme og primus 2450
» Ring hytta varm - hvordan montere i Hobby med Alde
» Primus 2490 starter ikke (..igjen etter at vogna er varm)
» Bjølseth 520 blir ikke varm.
» 220V ledning blir varm

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: