CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ring vogna varm

Go down 
+16
Kim
ArneO
sba8585
Camping Kai
André
Sten Rune
mr.T
Ronny
HobbyTom
Lars Egil
Espen V
Black Betty
Johnny
Jan Ole
Remi
hpk
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 19:46

Har nå kjøpt inn denne enkle fjernstyringa hos Clas Ohlson, art.nr. 36-2405 til kr. 1295,-
Enklere og billigere kan det ikke gjøres om en skal ha slik utstyr. Den er veldig enkel å sette i drift og har flere funksjoner enn jeg forventet. Kan brukes med kontantkort, eneste betingelse er at pinkoden på SIM kortet må kunne deaktiveres.
Ring vogna varm - Page 3 Ontech9009jt0

Så enkelt er det hvis du bare skal slå på strømmen:
1. Sett kontantkortet i en mobitlf og deaktiver pinkoden på SIM kortet
2. Lag en kontakt på SIM kortet som heter PINCODE og legg inn en valgfri 4-sifret kode, f.eks 1234. Det er denne koden som brukes hver gang strømmen skal slås av og på.
3. Sett SIM kortet inn i fjernstyringa.
4. Du skrur på strømmen ved sende en tekstmelding 1234#1*1# (hvis pinkoden er 1234) eller å ringe opp enheten og taste inn den samme kommandoen.
5. Du skrur av strømmen ved sende en tekstmelding 1234#0*1# (hvis pinkoden er 1234) eller å ringe opp enheten og taste inn den samme kommandoen.

Tilleggsfunksjoner:
Du kan få status om strømmen er av/på + temp i rommet og status på ekstrainngangene ved å sende en tekstmelding eller ringe opp enheten.

Enheten kan drives på 12V og den kan fungere som vedlikeholdslader for batteriet den får 12V fra.

Enheten har to innganger som kan brukes til f.eks alarm.
Da må man legge inn en kontakt på SIM kortet som heter SMS0. Når en eller begge inngangene aktiveres sendes SMS til dette nr, evt flere nr hvis man lager flere kontakter SMS1, SMS2 osv.
Alarmfunksjonen kan aktiveres og deaktiveres og kvitteres med SMS eller oppringing.
Om alarminngangene aktiveres kan enheten også skru på strømmen. For å aktivere funksjonen må SIM kortet inneholde en kontakt som heter ALARMRELAY

Enheten kan varsle når temperaturen synker under 5 grader. For å aktivere funksjonen må man lage en kontakt på SIM kortet som heter TEMP. Varslingen sendes til nr. som er lagret som SMS0, SMS1 osv.

I tillegg kan man utvide systemet med inntil 7 trådløse mottakere med én kontaktutgang og 2 innganger på hver. Art.nr 36-2539 til kr. 398,-
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 20:53

Kommer evt til å plassere en sånn utafor vogna, i spikerteltet. Er det mulig å benytte ekstern temp giver for å få tempen inne i vogna?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 21:12

Det er samme typen som jeg har. Funker som en kule til mitt enkle behov (vinterkobling > strøm på > varm vogn ved ankomst).
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 21:24

Lars Egil skrev:
Det er samme typen som jeg har. Funker som en kule til mitt enkle behov (vinterkobling > strøm på > varm vogn ved ankomst).

Klar over det og hva er erfaringene så langt?
Ingen bakdeler?
Hvordan har du plassert din?
Er vel ikke den høyeste IP-graden pådet utstyret der?
Hva mener du om muligheten for ekstern tempføler?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 21:56

J.O. skrev:
Lars Egil skrev:
Det er samme typen som jeg har. Funker som en kule til mitt enkle behov (vinterkobling > strøm på > varm vogn ved ankomst).

Klar over det og hva er erfaringene så langt?
Ingen bakdeler?
Hvordan har du plassert din?
Er vel ikke den høyeste IP-graden pådet utstyret der?
Hva mener du om muligheten for ekstern tempføler?
Den fungerer helt suverent så langt. Ber om en sms fra den sånn av og til for å sjekke at den er i live.

Jeg har montert den i hjulbuen som er dekket av forteltet. Det er tørt der, men når kulda setter inn så vil det jo selvfølgelig bli kaldt, til tider også kanskje høy luffuktighet?

Nei, det er nok ikke den høyeste IP grad på denne, så jeg har tenkt litt på om jeg skulle lage et slags skap/kasse/innkapsling eller noe slikt som den stod i, men jeg vil nå prøve denne sesongen og se om det fungerer.

Når det gjelder ekstern tempføler, så må nå det kunne gå ganske greit. Du kan jo kjøpe en ekstern enhet som kommuniserer trådløst med basen, men jeg er litt usikker på om de går på 12V eller 230V. Alternativt kan en vel strekke en kabel gjennom en ventilasjonskanal eller noe slikt?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 13:20

Det må da være en perfekt løsning for meg, hovedenheten i spikerteltet koblet til en varmeovn og slaveenheten koblet til strømkontakten til 12volt laderen inne i vogna...må bare først lage til vinterkoblingen som hpk laget til et skjema på så skal dette funke..

Det fine med dette er at det blir relativt billig, og lite mekking..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 16:02

Ronny skrev:
Det må da være en perfekt løsning for meg, hovedenheten i spikerteltet koblet til en varmeovn og slaveenheten koblet til strømkontakten til 12volt laderen inne i vogna...må bare først lage til vinterkoblingen som hpk laget til et skjema på så skal dette funke..

Det fine med dette er at det blir relativt billig, og lite mekking..

Strengt tatt er det vel ikke nødvendig med slaveenheten i det hele tatt.
Går jo fint å plugge mellom på inntaket og levere strøm ut igjen i spikerteltet til varmeovnen, dette om du kobler opp en vinterkoblingsløsning. Det vil i alle fall fungere hos meg. Eneste jeg ønsker meg i tillegg er tempmåling inne i vogna.
Eller jeg kunne kanskje tenke meg å sette på varmen inne i vogna først, for så, når den er varm, litt varm, sette på i spikerteltet.
har jo begrenset med strøm å ta av i utgangspunktet.
Da ville jeg måtte ha en slaveenhet til spikerteltet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av J.O. den Tir 11 Nov 2008 - 16:15, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 16:12

Tror dette blir litt komplisert hos meg, fordeling av strøm skjer i selve vognstrøm kontakten har et vanlig 220 volt uttak deretter har jeg en kabel som går til teltet. Har ikke lyst til koble å styre mere enn høyst nødvendig..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 16:17

Ronny skrev:
Tror dette blir litt komplisert hos meg, fordeling av strøm skjer i selve vognstrøm kontakten har et vanlig 220 volt uttak deretter har jeg en kabel som går til teltet. Har ikke lyst til koble å styre mere enn høyst nødvendig..

Så du har ikke egen kontakt ut fra vogna?

Det har jo jeg, med mulighet til å styre strømforbruket ved at Alden reduserer sitt forbruk om det er mye på utfra andre kontakter, også den som går ut.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 16:47

Nei desverre har jeg ikke det,alden kan jo begrense det som brukes i vogna men teltet lever nok sitt eget liv.
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:45

Ahh, dette så genialt ut. Er det noen begrensning på hvor mange kw strøm man kan belaste den med?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:57

mr.T skrev:
Ahh, dette så genialt ut. Er det noen begrensning på hvor mange kw strøm man kan belaste den med?

Tror det er de vanlige ca 3600W eller ca det en 16A kurs leverer kontinuerlig. study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:58

Ser ut til at den kan belastes med 16amp.

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10535600;b:1561;pl:1

Edit: ser ut til at J.O er raskere enn meg Smile

Her er brukermanualen!.
http://www.ondico.se/files/manuals/15030_15035_IB_SE.pdf
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:06

Løfter denne tråden igjen, har kjøpt sånn Clas dings jeg også endelig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:10

Ser du har siklet lenge på denne, Jan Ole. Greit å ikke forhaste seg. Men tenke seg om leeeeeeeenge. Og få siste generasjon. 9009 er den HPK avbildet, og prisen er den samme.


Sist endret av JanP den Tor 25 Mar 2010 - 20:26, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:24

Jepp, har den nye, men slaven er den samme.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:25

Så tregt det går da, Jan Ole, har du ikke funnet ut av det enda? Måtte du krype til korset og lese brukerveiledningen? Ring vogna varm - Page 3 Kopfschuettel

Kanskje på finsk til deg også? Skjønner da at du ikke er helt i mål. Tar nok hele påsken om du prøver den finske varianten.Ring vogna varm - Page 3 Lol
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:30

Måtte lese hele tråden først, den inneholder det meste allerede.
I tillegg er jeg den heldige vinner av sykt barn med mamma på et møte.

Dessuten kan jeg fortelle at vinterkobling er oppskrytt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:38

JanP skrev:
Så tregt det går da, Jan Ole, har du ikke funnet ut av det enda? Måtte du krype til korset og lese brukerveiledningen? Ring vogna varm - Page 3 Kopfschuettel

Kanskje på finsk til deg også? Skjønner da at du ikke er helt i mål. Tar nok hele påsken om du prøver den finske varianten.Ring vogna varm - Page 3 Lol
Jeg kjøpte min i Finland....Clas Ohlson i Vaasa. Med svensk bruksanvisning Very Happy

Yksi, kaksi.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:49

Svensk her også, JanP var nok litt ivrig og kastet den, derfor bare finsk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:54

Pleie dine syk(e) barn, du. Ringe kåken varm kan du gjøre senere åkkesom. Syke barn trenger en frisk pappa. Ring vogna varm - Page 3 Alien Og hvorfor er vinterkobling oppskrytt?

Jeg har sånn delvis bestemt meg for at jeg fortsetter som jeg gjør nå: Ingen varme i selve vogna, spikerteltet har gulvvarmen innstilt på 9-10 gr. Clas-dingsen styrer en ekstra ovn på 600W. Blir en grei lunk ved å slå på varmen 4-5 timer før ankomst. Ring vogna varm - Page 3 Icon_smile

Kjøper muligens en slave for å kunne slå varmen i gulvet, men vet ikke om det funker pga. mulige kvikke sikringer. Siden vi sjelden har under -10 grader blir det fort varmt i vogna allikevel. Etter en liten time er det så og si gjennomvarmt. Da trenger vi ikke dyrere løsninger.Ring vogna varm - Page 3 Kopfschuettel
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 20:57

Esken var muligens åpnet, og den svenske som er den eneste de fleste klarar av, forsvant vel den til en annen kunde. Ring vogna varm - Page 3 Icon_scratch Den finske er utlest uten at jeg kom noe særlig lengre av den grunn. Men fikk da slått ihjel noen kveldstimer da!Ring vogna varm - Page 3 Lol
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 21:17

Vinterkobling: Jeg koblet laderen til motsatt side av hovedbryteren for 12V, på "vogn siden" ikke batterisiden. Da kan jeg slå av hovedbryteren, trekke ut pluggen og alt er dødt. Når pluggen blir satt i, starter alt sånn det var når pluggen ble tatt ut. Trenger ikke mer enn det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 21:25

Ja, det husker jeg at du skrev i en annen tråd. Tenkte å gjøre det selv etter det du skrev. Får se om jeg har noe bruk for det før jeg ev. gjør det.

Vet ikke om det er noe som jeg går glipp av når jeg kobler det på motsatt side. Vet du om en ulempe tips meg om det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 23:03

Får du dingsen din til å virke da Jan Ole? (Den fra Clas Ohlson).
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 23:10

Sliter med kortet og telefonen enda.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 23:28

Så syng ut: hva sliter du med? Er det å få lagt inn kontaktene på SIMkortet, eller er det noe annet? Skal ta kvelden snart, jeg har postet mobilnr på traåden om vognrullene. Du kan godt ringe meg om du ikke kommer i mål. Reiser ut til vogna midt på dagen i morgen.

Men det er jo flere her som har produktet, så hjelp vil du vel alltid få. Men om de er til å stole på, ja det vet vel du...Ring vogna varm - Page 3 Lol
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 23:42

Hehe skal nok få det til, er bare det telefonen er litt spesiell Ring vogna varm - Page 3 Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 1:18

Virker nå, men det tar litt lenger tid før den slår på/av enn jeg trodde, gjerne et par tre minutt.
Får ikke kvittering når jeg slår på/av, trodde jeg hadde lest et sted at det skulle komme, tar jeg feil?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 6:36

Det kommer ikke kvittering, men dette kan du legge til i kommandoen som du sender. tror det går an å sende en lang streng med flere kommandoer, feks 1234#1*1*8#. Det er kommandoen 1234#8# alene som gir deg status. Og svaret du får er slik at det står en * ved Unit1 f.eks som viser at releet er aktivert. Står det UNIT1 uten * er releet ikke aktivt.

Tror jeg leste at en kan sende flere kommandoer i en streng. Prøv.

Min slår seg på i løpet av 10-15 sekunder, det har med tiden i meldingssystemet å gjøre. Jeg har telenor, bruker du Netcom? Sender jeg statusmelding har jeg alltid svar innen 15-20 sek.

NB: Prøvde akkurat nå å sende melding for å slå på samt status, fikk ikke respons.

EDIT: Min feil. Fra side 27 i bruksanvisningen står det:

Det är möjligt att utföra flera kommandon i samma SMS eller vid samma
uppringning från tonvalstelefon. Tecknet # avgränsar alla enskilda kommandon.


Da skal riktig kommandostreng bli:

1234#1*1#8# for å slå på og få status. Skal prøve ut dette og se.

EDIT2: Og det virket. Da skal jeg endre malene mine og legge til 8#på for de malene jeg bruker for å slå AV og PÅ. Toppers.Ring vogna varm - Page 3 Icon_biggrin Ring vogna varm - Page 3 Icon_biggrin .
Og jeg målte tiden for å få returmelding, den er ca 18-20 sek.

Livet blir bare bedre og bedre for oss som liker å ha det bekvemt. Og takk til Clas som er størst på dingser!!Ring vogna varm - Page 3 Icon_cheers Ring vogna varm - Page 3 Icon_cheers
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 8:06

Joda, funker det. Men bare 1* som viser på og 1 som viser av var litt sparsomt, kunne godt vert litt mer forståelig enn som så. Må jo til å tenke!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 8:40

Du har god til å tenke nå. Er bare timer igjen til påska begynner. Men du har kanskje vakt? God påske i hvertfall.

Og jeg har 23 gr. i spikerteltet. Men det skyldes at jeg glemte å slå av varmen i gulvet. Ring vogna varm - Page 3 Icon_sad Om jeg kjøper et system fra Sikom kan denne fjernstyre termostater beregnet for varmestyring. Men jeg tror dette Ontech-systemet funker helt ok til mitt bruk. Så da er det ingen grunn til å bla opp flere tusen for løsninger som en ikke trenger.Ring vogna varm - Page 3 Fresse
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 9:18

Jan Ole. Hvor kommer du til å plassere den sms-saken? På strømstolpen? eller har du en annen lur plassering?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 9:48

Johnny skrev:
Jan Ole. Hvor kommer du til å plassere den sms-saken? På strømstolpen? eller har du en annen lur plassering?

Passpå! Det finnes alltid en strømtjuv nær deg!!Ring vogna varm - Page 3 Lol Ring vogna varm - Page 3 Lol
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 10:30

Blir nok i en liten "kasse" ala postkasse uten bunn på veggen av spikerteltet, med metall på alle sider.
Men ikke før jeg har kontroll på at det faktisk virker, foreløpig er det litt ustabilt.

Måleren er etter, inne, så strømtjuver blir ikke et økonomisk problem.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ring vogna varm - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ring vogna varm
Til Toppen 
Side 3 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Knaus blir ikke varm med sentralvarme og primus 2450
» Ring hytta varm - hvordan montere i Hobby med Alde
» Primus 2490 starter ikke (..igjen etter at vogna er varm)
» Bjølseth 520 blir ikke varm.
» 220V ledning blir varm

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: