CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ring vogna varm

Go down 
+16
Kim
ArneO
sba8585
Camping Kai
André
Sten Rune
mr.T
Ronny
HobbyTom
Lars Egil
Espen V
Black Betty
Johnny
Jan Ole
Remi
hpk
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 10:55

Da går Clas dingsen i retur til svensken, den er ustabil og upålitelig som en to stjerners campingvert.

Blir vel både vår og sommer før ny er på plass.Ring vogna varm - Page 4 Affraid

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 11:27

Vår har vært veldig pålitelig. 100% faktisk.

Det var jo synd da...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 14:12

Hjemreise avlyst, virker nå, vi får se, fjernet den eksterne tempmåleren, da virker det men jeg tror det var tilfeldig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 21:51

Da er sms sendt vogna..... og tempen er på tur oppover Ring vogna varm - Page 4 928394

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ring vogna varm - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 21:57

Her stiger tempen også, 23 i vogna og 19 i spikerteltet. blir nok bra det her. cheers

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 22:00

Flott Jan Ole. Ring vogna varm - Page 4 Icon_cheers .

Utrolig deilig å komme opp i vogna når det er god varme i vogna....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ring vogna varm - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 22:01

Ser frem til det, i dag ble det den manuelle metoden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 22:09

Følte vintercamp fikk en ny dimensjon når en kom til varm vogn.... -13 inne i vogna er ikke noe godt... Ring vogna varm - Page 4 Fresse

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ring vogna varm - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeFre 26 Mar 2010 - 22:16

Har jo muligheten for å få satt på strømmen av plasseier, men han har nok å styre med og ikke så sjelden må vi avlyse tur pga jobben, da er det veldig greit å kunne slå av igjen selv.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 10:01

Fant et nytt bruksområde. Kaffitrakteren, sendte sms og venta litt, sto opp til ferdig kaffi, hvordan har jeg klart meg uten dette fantastiske produktet?Ring vogna varm - Page 4 928394 Ring vogna varm - Page 4 897742

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 10:12

Jan Ole skrev:
Fant et nytt bruksområde. Kaffitrakteren, sendte sms og venta litt, sto opp til ferdig kaffi, hvordan har jeg klart meg uten dette fantastiske produktet?Ring vogna varm - Page 4 928394 Ring vogna varm - Page 4 897742
Supersmart! Et lite tips til: Legg telefonen til kona på kjøkkenbenken. Når det lukter nykokt kaffe ringer du til hennes telefon som hun selvfølgelig må stå opp for å ta. Når hun allikevel er oppe kan hun servere deg kaffe på senga. God påske Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 13:40

hpk skrev:
Jan Ole skrev:
Fant et nytt bruksområde. Kaffitrakteren, sendte sms og venta litt, sto opp til ferdig kaffi, hvordan har jeg klart meg uten dette fantastiske produktet?Ring vogna varm - Page 4 928394 Ring vogna varm - Page 4 897742
Supersmart! Et lite tips til: Legg telefonen til kona på kjøkkenbenken. Når det lukter nykokt kaffe ringer du til hennes telefon som hun selvfølgelig må stå opp for å ta. Når hun allikevel er oppe kan hun servere deg kaffe på senga. God påske Ring vogna varm - Page 4 Icon_biggrin Ring vogna varm - Page 4 Icon_biggrin Ring vogna varm - Page 4 Icon_biggrin

Ring vogna varm - Page 4 Lol Ring vogna varm - Page 4 Lol Ring vogna varm - Page 4 Lol Ring vogna varm - Page 4 Icon_twisted Ring vogna varm - Page 4 Icon_twisted Ring vogna varm - Page 4 Icon_twisted

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ring vogna varm - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 14:09

Det blir nok det neste, denne gangen er ikke hun med, men takk for tipset.

Forøvrig har jeg nå montert dingsene der de skal vere, men blir nok nødt til å returnere de til Clas. Master unit er fyktelig ustabil, mulig løs kobling inni. Når master unit ikke virker må sim-kortet ut og settes i en annen telefon. Da virker det når det blir montert igjen, men bevegelsene ved å flytte uniten virker å vere nok til å sette den ut av spill igjen.
Også ekstern tempføler virker å ha negativ innvirkning, radio kontakten med slaven blir ikke opprettet når den er innplugget.
Ekstern tempmåler er forøvrig bare 50cm lang og kan ikke brukes av meg sånn jeg hadde tenkt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeLør 27 Mar 2010 - 15:15

Virker ikke som om det er all verdens rekkevidde på kommunikasjonen med slave-enhetene. Jeg har masteren inne i vogna og en slave i spikerteltet. Selv om det bare er 3m mellom master og slave så virker vognveggen som en gedigen skjerm. Når slaven sitter på veggen nærmest vogna går det greit.

Har forsøkt å sette masteren slik at det blir "fri sikt" gjennom vinduet i vogndøra og ut i spikerteltet, men det hjalp ikke nevneverdig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeSøn 28 Mar 2010 - 17:56

hpk skrev:
Virker ikke som om det er all verdens rekkevidde på kommunikasjonen med slave-enhetene. Jeg har masteren inne i vogna og en slave i spikerteltet. Selv om det bare er 3m mellom master og slave så virker vognveggen som en gedigen skjerm. Når slaven sitter på veggen nærmest vogna går det greit.

Har forsøkt å sette masteren slik at det blir "fri sikt" gjennom vinduet i vogndøra og ut i spikerteltet, men det hjalp ikke nevneverdig.

Ta og sende en forespørsel til leverandøren.De er jo svensk. så de burde kunne gi deg en grei tilbakemelding på begrensninger. Det finnes jo en ekstern antenne å få kjøpt, ghar ikke sett denne. men eksterne antenner gir jo alltid bedre signaler. Verdt å prøve om det er ustabilt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 22:17

Hm, ser at det er plussgrader ved vogna, tenker jeg venter litt med å skru på varmen, hehe.Ring vogna varm - Page 4 928394 Ring vogna varm - Page 4 928394 Ring vogna varm - Page 4 928394

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 22:40

Sender en SMS kl 8 i morgen tidlig, godt å vite at noen jobber for meg.

Ble litt dyrt å fyre for å ha det godt, etter 9 mnd er det gått med ca 5000 kwh, til 1,50/stk. Blir penger av slikt. Nå står gulvvarmen på 9 gr, og det går bare 30-40 kwh pr uke. Det er til å leve med!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 22:50

Arild S og Truls er ute og klatrer i trærne for å finne tempsensoren min, de liker ikke at jeg har kontroll på tempen der inne. Ring vogna varm - Page 4 Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Mar 2010 - 10:18

Fungerer dingsen din fremdeles, eller har du bestillt returseddel? Min melder om stadig høyere temp.

Og ingen naboer klatrer i trærne, de nærmeste er 100 m unna. Skal plante en hekk mot naboen, vurderer poppel for rask vekst. 10 av 9 gartnere anbefaler poppelhekk har jeg lest..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Mar 2010 - 10:23

JanP skrev:
Sender en SMS kl 8 i morgen tidlig, godt å vite at noen jobber for meg.

Ble litt dyrt å fyre for å ha det godt, etter 9 mnd er det gått med ca 5000 kwh, til 1,50/stk. Blir penger av slikt. Nå står gulvvarmen på 9 gr, og det går bare 30-40 kwh pr uke. Det er til å leve med!

Har du varme på i vogna hele tiden?? Altså når du ikke bruker den...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ring vogna varm - Page 4 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Mar 2010 - 10:31

Jan Ole (og andre med Ontech). Snakket nettopp med produsenten. Rekkevidden mellom naster og slave er maks 10 meter, etter forsøk på deres kontor opplever de at hindringer kan redusere den til 5-6 meter. Ekstern antenne har en kort sladd, som vil gjøre kommunikasjonen bedre. Verdt å forsøke, Jan Ole, om du ikke får det til å virke.

5-6 meter er ikke så mye, noe dårlig synes jeg da. Men det har vel med forstyrrelser å gjøre. Du kan jo risikere å få slått på din når naboen skal fyre opp sin!Ring vogna varm - Page 4 Lol
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Mar 2010 - 10:34

I vogna har ikke jeg noe varme på, bare gulvvarmen i spikerteltet. Som jeg skrev er den innstillt på 9-10 grader, og ovnen som er tilkoblet er 600W. Får ca 18-20 grader i spikerteltet til vi kommer, og det er jo ok. Vurderer å koble til en slave for å kunne slå på varme i vogna, men det får bli til neste vinter.

EDIT: Kanskje ikke dumt med en slave allikevel nå til påske, skal snart dra utover. Ser at kaffetrakting får en ny dimensjon med en slave, bokstavelig talt. Fin måte å få opp kona på om morgenen, og selv ligge og vente på servering. Ring vogna varm - Page 4 Sleep Kan jo koke et egg eller 2 også med den. Kaffe og nykokte egg....Begynner å se lyst på påskeferien jeg! Ring vogna varm - Page 4 Icon_smile Ring vogna varm - Page 4 Icon_smile Ring vogna varm - Page 4 Icon_smile
(Må bare ta med eggkokeren da, den elektriske altså).
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 30 Mar 2010 - 15:54

Er ikke jeg som har problem med rekkevidden internt, var hpk det. Mine uniter er bare en meter fra hverandre.
Systemet virker, men tror det må vere noe som er løst inni, slutter å virke ved flytting, må da ut med sim-kortet.

Hvorfor setter du ikke på varme i vogna?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeTir 6 Apr 2010 - 19:59

Så ikke denne, Jan Ole.

Setter ikke på varmen i vogna da det sjelden er sprettkaldt. Når det er på det kaldeste åpner jeg bare døra til teltet, og får en liten lunk som er grei nok. Bør en unngå å ha det iskaldt og så sprengfyre når en kommer? Taknemlig for tips..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeMan 17 Jan 2011 - 19:38

Nei. Men det er mer behagelig om det er gjort på forhånd..... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeMan 17 Jan 2011 - 20:30

He he, eg tog den! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 19:33

Så er det bestemt!!

Kom til vogn med -16 grader inne..... igjen Evil or Very Mad

Skal jeg kjøpe Sikom eller Ontech fra Claes eller noe annet??

Eneste krav er at det fungerer og slår av og i allefal slår på strømmen Laughing

Hva anbefaler dere med erfaring?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 19:44

Om du er villig til å legge litt penger så selges Sikom A-Comfort med 1 node for 2995, uten abonnement. Det var prisen i januar. Jeg har 23 noder, eksternt rele og IR for alarm.

Jeg var så heldig å få kjøpt det til en rimeligere penge (brukt).

Sikom har en liten dings, Sikom Mini, med bare en releutgang for 1 kurs (inntil 16A) for noen hundringser mere enn Clas sin. Den gjør susen om du trenger bare 1 kurs. Jeg ville gått for den om du spør om råd, og det gjør du!

Ontech 9030 er ikke verdens mest solide bygde produkt, har litt småproblemer.
Har jeg visst det jeg visste for et år siden hadde jeg den gang kjøpt Sikom. Men samtidig, og pga problemene, ble det en større sentral. Og den kommer jeg til å bruke som alarmsentral når jeg er på ferie, både innenlands og utenlands. Har 2 IR som er installert. A-Comfort kan mates på 12V, og bruker ca 2A/døgn (80ma/t).
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 19:47

Ontech fra clas er vel for de fleste den rimligste dingsen og den har fungert bra for vår del i vinter. Men noen har opplevd denne som litt ustabil og lite egnet til mere avanserte løsninger.
Sikom vet jeg fra andre brukere at er et bra produkt med mange muligheter.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:05

Ønsker noe stabil!
Har en ustabil løsning nå. Stoler ikke på den gutten!
Skal bare slå på strømmen (16 amp)

Da blir det vel Sikom.

Takker!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:13

jkl skrev:
Ønsker noe stabil!
Har en ustabil løsning nå. Stoler ikke på den gutten!
Skal bare slå på strømmen (16 amp)

Da blir det vel Sikom.

Takker!


Blir nok det beste det. Den ontech´n vi har er nok bare på max 13A kontinuerlig drift som noen andre her har gjort meg oppmerksom på.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:22

Byttet den første Ontechen på garanti pga ustabilitet, tror problemene hadde sammenheng med den eksterne tempføleren. Denne har jeg ikke benyttet på den jeg har nå og har ikke opplevd ustabilitet bortsett fra manglende kontakt i en periode for kort tid siden.
Bruker å sende en sms av og til for å sjekke temperatur.
Tror at tilfellene med manglende kontakt har sammenheng med utkobling av strøm på kursen til stolpen og ikke min unit.
Derfor konkluderer jeg med at dingsen gjør nytten så langt og har tenkt å benytte den nå til helgen. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:26

NB: Sikom anbefaler ikke 16A over lengre tid, ha det i mente. Jeg har slått på 1 kw strøm og gass, og de gangene jeg har kommet til vogna nå har det vært varmt.

Men det gjleder alle releer, det avhenger mye av pris her også. Har kikket på kontaktor til det releet jeg har (i et skap), da releer er bygget slik, har jeg forstått, at de ikke er bygget for makslast over lengre tid. Men siden jeg ikke bruker mer enn 2kw maks i vintersesongen så er det ikke noe problem. Det blir varme i disse releene, og kontaktsettene er små. De har også en maks levetid, selv om du ikke er i nærheten av å nå de når det gjelder ditt bruk.

Om du vurderer A-comfort kan jeg komme med noen tips, send meg gjerne en PM isåfall så tar vi det derfra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:51

Hmmmm... Rolling Eyes

Kan jeg ikke trekke 2,1 KW til vogna og 800 w til spikerteltet i f.eks. 24 timer over en Sikom Mini?
Må ha så pass når det er -25. Ellers blir pilsen for kald Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitimeOns 16 Feb 2011 - 20:55

Joda, det tror jeg skal gå. Fikk opplyst at de anbefalte maks 10A over lengre tid, men den er beregnet for 16A. Det står det ihvertfall:

"Kan styre inntil 16 Ampere (3600watt)"
.

Og får du behov for mere avansert løsning i fremtiden så finnes det muligheter!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ring vogna varm - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Ring vogna varm   Ring vogna varm - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ring vogna varm
Til Toppen 
Side 4 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Knaus blir ikke varm med sentralvarme og primus 2450
» Ring hytta varm - hvordan montere i Hobby med Alde
» Primus 2490 starter ikke (..igjen etter at vogna er varm)
» Bjølseth 520 blir ikke varm.
» 220V ledning blir varm

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: