CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet Solifer

Go down 
+21
Nordland
ulven
Camelot
Redneck
Permafrost
Camping Kai
John Martin
Tommy
Hansen
Fjellcamping
Tasle
Svein Tore
DagV
Sten Rune
Jan Ole
Pondus
Jan
Ronny
Legacy
Lars Egil
Johnny
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeMan 18 Feb 2008 - 7:36

Legacy.

Angående Kabe,så var det 85-87 som var problem-modellene.I 88 kom "ecoprim"-isoleringen,og dermed var det verste fuktproblemet ute av verden.

Goldie-utgavene av Solifer,var jo billigvognene deres,med litt mindre utstyr og enklere innredninger,men fine vogner allikevel,om man liker den stilen de hadde.

Finlandia hadde som Sten sier,tykkere isolasjon,og har vel til dags dato det tykkeste taket og gulvet av alt som er lagd av vogner.Over 7 cm.

Ofte er det fukt fra front/endevinduene som man burde ha fokus på,på eldre modeller.Løsningen er å pakke om vinduene,og få på ny gummilist på dem.Ville gjort det på en 10 år gammel vogn,selv uten fukt,for å ta problemet før det oppstår.Ikke dyrt,og fort gjort.

Solifer var tidlig ute med fleksible løsninger,med overkøyer både her og der,og smarte løsninger som lufteluker o.l.,var de og tidlig ute med.

Har ikke hørt noe negativt om Goldie,så selv om de var en billigere modell enn de andre,får du nok Solifer-kvalitet uansett.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 15:33

glana på en S7, 2000 modell idag.
Helt absolutt perfekt for oss. Vogna var alminnelig pen innvendig, og litt under middels utvendig.
Det var et hull i karossplatene foran døra. Lar det seg gjøre å skifte denne karossplata ? Det var på den nedre delen, altså må plata mellom døra og gasskassa opp til lista byttes. Var bare et bittelite hull, men selvsagt ikke aktuelt å handle MED dette.
Iaf. ikke til den prisen de forlangte.

Prisen var 150 000,- men vi regner med det er endel å få i rabatt på rein handel. 135`f. reg kanksje ?

Kvalitet Solifer - Page 7 62_-77928101_hoved

Legacy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 15:39

Legacy skrev:
glana på en S7, 2000 modell idag.
Helt absolutt perfekt for oss. Vogna var alminnelig pen innvendig, og litt under middels utvendig.
Det var et hull i karossplatene foran døra. Lar det seg gjøre å skifte denne karossplata ? Det var på den nedre delen, altså må plata mellom døra og gasskassa opp til lista byttes. Var bare et bittelite hull, men selvsagt ikke aktuelt å handle MED dette.
Iaf. ikke til den prisen de forlangte.

Prisen var 150 000,- men vi regner med det er endel å få i rabatt på rein handel. 135`f. reg kanksje ?

Kvalitet Solifer - Page 7 62_-77928101_hoved

Legacy

Skal ikke si at du skal unngå å bytte plata siden det er en relativt liten bit, men på vogna mi var det snakk om å bytte hele langsiden fra lista og opp. Der ble det bare flikka på bulkene, ikke hull, som var. Dette ble sånn fordi at når du skifter hele plater blir det aldri så bra som det er fra fabrikken.
Hva med avstøpning og lakkering, er ikke det et tema da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 16:09

Legacy skrev:
glana på en S7, 2000 modell idag.
Helt absolutt perfekt for oss. Vogna var alminnelig pen innvendig, og litt under middels utvendig.
Det var et hull i karossplatene foran døra. Lar det seg gjøre å skifte denne karossplata ? Det var på den nedre delen, altså må plata mellom døra og gasskassa opp til lista byttes. Var bare et bittelite hull, men selvsagt ikke aktuelt å handle MED dette.
Iaf. ikke til den prisen de forlangte.

Prisen var 150 000,- men vi regner med det er endel å få i rabatt på rein handel. 135`f. reg kanksje ?

Kvalitet Solifer - Page 7 62_-77928101_hoved

Legacy

Legacy

hull kan lappes, men hva finner du av fukt ba hullet???? de skifter uten problemer plater på vogner, men det koster.....

men det er vel kanske en forsikrings-sak????
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 17:04

Trodde platene var satt sammen under et voldsomt trykk jeg...
Blir det bra å bytte hele platen uten at det har vært satt under trykk? Hva med fare for fuktproblemer seinere?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 17:06

spør ikke meg, jag er inte jesus !

Tror vogna er friskt priset, ser ut til at en S7 kan kjøpes andre steder for rundt 120-140 000. Som vel vil si rett over 100`etter pruting...

Legacy
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 17:10

.... inte jag heller ...

Kan nok virke litt stiv den prisen da ja. Må være mulig å prute en god del på den!
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 17:14

Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 18:28

Absolutt.
I sammenheng med følgende opplysninger, tror jeg ikke det blir så aktuelt. Må i så fall ta sjansen på å handle usett, og det tar jeg vel neppe sjansen på...

Din rute: 1329.86 km
8550 Lødingen
1487 Nittedal

1329.86 km
24:28 h

PS - vogna har heller ikke NS løsning, som vi skal ha...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 19:04

Fjellcamping skrev:
Trodde platene var satt sammen under et voldsomt trykk jeg...
Blir det bra å bytte hele platen uten at det har vært satt under trykk? Hva med fare for fuktproblemer seinere?


fjellcamping

det går fint å skifte de...... det er flere metoder ute å går..... og om du legger bare ei ny plate utenpå den gamle, som ikke er umulig, og det limes og falses riktig, så vil ikke du kunne se dette....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 19:05

Fjellcamping skrev:
Trodde platene var satt sammen under et voldsomt trykk jeg...
Blir det bra å bytte hele platen uten at det har vært satt under trykk? Hva med fare for fuktproblemer seinere?

Det er i allefall ikke tvil om at det er forskjell på en sånn jobb på et verkstedgulv, vertikalt og på fabrikken, horisontalt.
Selvfølgelig enklere på liten flate enn på stor.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 20:43

veit da søren jeg, synd det er så få Solifere tilsalgs...

Når ble Solifer og Polar samma vogna egentlig ? Polar er heller ikke noe man ser så ofte etter veiene her sørpå...

Legacy
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeOns 20 Feb 2008 - 23:32

Legacy skrev:
veit da søren jeg, synd det er så få Solifere tilsalgs...

Legacy

Solifer er kanskje som Duracell: de bare varer og varer... Ingen selger av den grunn. Smile

Fra spøk til alvor: Jeg tipper at bruktmarkedet gjenspeiler nyanskaffelsene også. De fleste kjøper Hobby og færre kjøper Solifer/Polar?

Om jeg skulle få et hull i sida av vogna, ville jeg muligens lage en "blindluke", fjernet alu'en og erstattet den med ny alu, tettet med butyl og en gummilist rundt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeTor 21 Feb 2008 - 6:29

Tasle

jeg tror ikke vi skal sette opp solifer/polar mot hobby.... jeg tror faktisk det er svært få som enten velger solifer/polar, eller Hobby.

Hobby ligger jo i et helt annet sted i markedet vedr kvallitet, pris og egenskaper.... så det er nok heller de andre nordiske som kundene går mot, da dette er to vidt forskjellige deler av markedet...

Og du, den reprasjonen din, den er jeg skeptisk til...... jeg vill hatt det helt og pent igjen..... tilbakeført slik det var før skaden.... føler noe annet blir ei jalla-løsning....
Til Toppen Go down
DagV
CARAVANER
CARAVANER
DagV


Male
Antall Innlegg : 49
Age : 66
Localisation : Gjøvik
Registration date : 04.11.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeTor 21 Feb 2008 - 9:53

Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeTor 21 Feb 2008 - 10:42

9 av 10 vogner med "mikroskopiske " ( som vil si huller opp til en halv fingernegl ) blir bare tettet med noen form for fugemasse.
Funker sikkert greit, jeg vil dog ikke ha det sånn.

Uansett -tips på Solifere som ikke står på Finn.no eller Autodb.no, i aktuell prisklasse ( 60-100 000kr ) som fører til handel, honoreres...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeTor 21 Feb 2008 - 11:12

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 17:43

DagV skrev:
Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?

Dag V

Jeg er en bjølle-eier i den kategorien du nevner...... og prisippene, er et godt "takk for sist" til Kabe...... og blir ikke Kabe-eier nei....... men jeg blir nok heller ingen Solifèr-eier heller.....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 19:09

Nei, alle veit jo at du skal gravlegges i Bjøllen din Vegard.

Har finni noe svæært interessant på nettet, faktisk så interessant at jeg ikke sier mer før tidligst til mandagen...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 20:28

DagV skrev:
Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?


Det er vel ikke noen tvil om at det for enkelte blir mye "hjertesak" dette med valg av campingvognMERKE.

Jeg mener at vi har klart å kombinere dette med det som er praktisk, brukervennlig, tilgjengelig og "litt" hjerte....

At du mener flere Bjølsetheiere ikke vil kjøpe Kabe fordi konsernet hadde kapital til å kjøpe restene etter Bjølseth er nok muligens sant, men tåpelig - DET er det.

PS: ser jeg er en såkalt "caravaner" - hva skjer når jeg runder hundre tro...?
Til Toppen Go down
Hansen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Hansen


Male
Antall Innlegg : 308
Age : 52
Localisation : Sarpsborg/Lødingen
Registration date : 27.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 21:13

Legacy skrev:
Absolutt.
I sammenheng med følgende opplysninger, tror jeg ikke det blir så aktuelt. Må i så fall ta sjansen på å handle usett, og det tar jeg vel neppe sjansen på...

Din rute: 1329.86 km
8550 Lødingen
1487 Nittedal

1329.86 km
24:28 h

PS - vogna har heller ikke NS løsning, som vi skal ha...

Dette er jo hjemplassen min, Very Happy vogna står på kåringe camping

Legacy
Til Toppen Go down
http://www.viptrafikkskole.no
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 22:34

Sten skrev:
DagV skrev:
Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?


Det er vel ikke noen tvil om at det for enkelte blir mye "hjertesak" dette med valg av campingvognMERKE.

Jeg mener at vi har klart å kombinere dette med det som er praktisk, brukervennlig, tilgjengelig og "litt" hjerte....

At du mener flere Bjølsetheiere ikke vil kjøpe Kabe fordi konsernet hadde kapital til å kjøpe restene etter Bjølseth er nok muligens sant, men tåpelig - DET er det.

PS: ser jeg er en såkalt "caravaner" - hva skjer når jeg runder hundre tro...?

Sten

hvorfor er det tåpelig av meg å ikke ville ha Kabe????? de var ikke føsrstevalget før, og er det forsatt ikke...... en ærlig sak det vel......

på samme måte som med Solifer, så ønsker jeg ikke den skrå fronten..... det tar for mye plass fra salongen..... ser ikke en grunn til at fronten skal være så skrå...... det var en ting, av ei hel liste med ting JEG ikke liker..... vannbæren gulv-varme er noe annet jeg ikke ønsker.... men det er mange elementer på nei-lista mi....

skal jeg bytte vogn, så er det jo for å få noe bedre........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 23:18

Vegard skrev:
Sten skrev:
DagV skrev:
Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?


Det er vel ikke noen tvil om at det for enkelte blir mye "hjertesak" dette med valg av campingvognMERKE.

Jeg mener at vi har klart å kombinere dette med det som er praktisk, brukervennlig, tilgjengelig og "litt" hjerte....

At du mener flere Bjølsetheiere ikke vil kjøpe Kabe fordi konsernet hadde kapital til å kjøpe restene etter Bjølseth er nok muligens sant, men tåpelig - DET er det.

PS: ser jeg er en såkalt "caravaner" - hva skjer når jeg runder hundre tro...?

Sten

hvorfor er det tåpelig av meg å ikke ville ha Kabe????? de var ikke føsrstevalget før, og er det forsatt ikke...... en ærlig sak det vel......

på samme måte som med Solifer, så ønsker jeg ikke den skrå fronten..... det tar for mye plass fra salongen..... ser ikke en grunn til at fronten skal være så skrå...... det var en ting, av ei hel liste med ting JEG ikke liker..... vannbæren gulv-varme er noe annet jeg ikke ønsker.... men det er mange elementer på nei-lista mi....

skal jeg bytte vogn, så er det jo for å få noe bedre........

Gud hjelpe meg hvor god du er til å føle deg truffet Vegard Rolling Eyes

Dessuten er alle ankepunktene dine mot å kjøpe andre vogner etter hvert rimelig godt kjent (du slenger bl.a. ut om merket vi har valgt)
Vi har nok også forskjellige motivasjoner for å ikke velge andre merker enn det vi har valgt (blant annet "ditt"), men det gidder jeg ikke å bry andre med.

Når det gjelder min kommentar til DagV om at det finnes Bjølsetheiere som har uttalt at de aldri skal kjøpe Kabe p.g.a. at Kabe kjøpte opp restene etter Bjølsethkonkursen, så er det nettopp DET jeg synes er tåpelig.
Det var flere Bjølsetheiere på NCC-forumet som brukte denne argumentasjonen, og den har også stått å lese i dette forumet

At det finnes masse grunner til å ikke kjøpe Kabe er meget mulig, men "oppkjøpsargumentet" er barnslig. Fokuset mitt var på DETTE argumentet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 23:39

Sten skrev:
Vegard skrev:
Sten skrev:
DagV skrev:
Iflg de siste statistikker er Solifer det merket som nå øker mest, etter at Bjølseth forsvant. Dette iflg Solifers egne hjemmesider. Siden KABE er det største nordiske merket nå, må dette bety at det er KABE som blør mest under Solifers vekst. Egentlig litt pussig, selv som Solifer-eier ville jeg vel trodd at en Bjølseth-eier på jakt etter ny nordisk vogn først og frenst ville snust litt på Cabby? Selv om mange i Bjølseth-miljøet kanskje vil være uenig, vil jeg tro at det er en ganske så utbredt misnøye mot KABE pga deres rolle og handlinger under Bjølseths "avgang", og at KABE derfor er totalt uaktuellt for de fleste Bjølle-eiere...?


Det er vel ikke noen tvil om at det for enkelte blir mye "hjertesak" dette med valg av campingvognMERKE.

Jeg mener at vi har klart å kombinere dette med det som er praktisk, brukervennlig, tilgjengelig og "litt" hjerte....

At du mener flere Bjølsetheiere ikke vil kjøpe Kabe fordi konsernet hadde kapital til å kjøpe restene etter Bjølseth er nok muligens sant, men tåpelig - DET er det.

PS: ser jeg er en såkalt "caravaner" - hva skjer når jeg runder hundre tro...?

Sten

hvorfor er det tåpelig av meg å ikke ville ha Kabe????? de var ikke føsrstevalget før, og er det forsatt ikke...... en ærlig sak det vel......

på samme måte som med Solifer, så ønsker jeg ikke den skrå fronten..... det tar for mye plass fra salongen..... ser ikke en grunn til at fronten skal være så skrå...... det var en ting, av ei hel liste med ting JEG ikke liker..... vannbæren gulv-varme er noe annet jeg ikke ønsker.... men det er mange elementer på nei-lista mi....

skal jeg bytte vogn, så er det jo for å få noe bedre........

Gud hjelpe meg hvor god du er til å føle deg truffet Vegard Rolling Eyes

Dessuten er alle ankepunktene dine mot å kjøpe andre vogner etter hvert rimelig godt kjent (du slenger bl.a. ut om merket vi har valgt)
Vi har nok også forskjellige motivasjoner for å ikke velge andre merker enn det vi har valgt (blant annet "ditt"), men det gidder jeg ikke å bry andre med.

Når det gjelder min kommentar til DagV om at det finnes Bjølsetheiere som har uttalt at de aldri skal kjøpe Kabe p.g.a. at Kabe kjøpte opp restene etter Bjølsethkonkursen, så er det nettopp DET jeg synes er tåpelig.
Det var flere Bjølsetheiere på NCC-forumet som brukte denne argumentasjonen, og den har også stått å lese i dette forumet

At det finnes masse grunner til å ikke kjøpe Kabe er meget mulig, men "oppkjøpsargumentet" er barnslig. Fokuset mitt var på DETTE argumentet.

Sten

en trenger jo ikke være kjærnefysiker for å skjønne hva du sikta til.... det er nå helt lkart, selv om du ikke adresserte innlegget ditt til meg..... og jeg regner med at jeg står like fritt til å velge vognmerke som de fleste andre her, og hva du mener om de valgene, og grunnene for de, bryr jeg meg lite om....

men en taktikk som går på å sørge for at en konkurrent går av banen, og så sørge for at ikke noe kan startes igjen, er ikke måten Kabe og Kroken trekker til seg meg som kunde på.... de har gjort noen valg som gjør at jeg ikke har lyst til å legge penger igjen i deres produkter..... Og når Kroken, som kabe-importør, i tillegg går ut og fremstiller seg som nærmest Guds gave til oss som har Bjølle, fordi de påstår de redder oss fra et stort prisfall, ja da blir jeg nesten kvalm.....

det eneste Kroken, og Kabe ønsker, er jo å få samtlige bjøllekunder over til seg..... enkelt og greit..... Jeg håper de får ferrest mulig....

Fra før var det en del ved vognene fra Kabe, som gjorde jeg ikke valgte de.... men de har jo bare skøvet seg selv nedover på lista.... og det er ikke noe problem.... for det første, har jeg ei vogn, om er minst like god som hva kabe leverer i dag, pluss at det finnes vogner, som hverken er betegnet som kontinentale, skrå i fronten, eller et Kroken/Kabe produkt.....

om du tror Kroken/Kabe, er eneste sted jeg av prinsipp ikke handler, så tar du feil..... Jeg handler av prinsipp ikke hos VW/Audi her i byen, eller på El-Kjøp..... de har gjort sine valg, jeg mine...... jeg trenger ingen av de eller Kabe.....

Jeg sitter ikke bare å ser på at produsenter/imortører farer fram som de vil.... jeg gidder ikke legge igjen en halv mill hos hvem som helst...... en kjøper jo ikke bare ei vogn, men et helt produkt, hvor Kroken såfall vil være en del av det produktet, om jeg valgte de..... men jeg ønsker ikke de som samarbeidspartner....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeFre 22 Feb 2008 - 23:46

Vegard

Jeg blir litt svett av at du ikke gir deg, og maler på det samme om og om igjen, men avslutter akkurat denne debatten her hvor tråden omhandler kvalitet på Solifer.

Vi får ta dette opp i en Kabe eller Bjølsethtråd når du føler for det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 6:07

Sten

Hvorfor pokker skal jeg gi meg???? å bli fremstilt som ei gruppe tåpelige mennesker fordi en ikke løper å kjøper Solifer eller kabe, er jo vel drøyt da...

selvfølgfelig blir du svett når du møter motstand i det du hiver ut...... ikke uventa det... kall det gjerne å male det samme om igjen, så lenge det ikke passer deg....

du kategoriserer sterkt, og sier jo rett ut i ditt innlegg litt lengre opp her, at Bjølle-eiere som ikke vil ha Kabe, ved neste korsvei, er tåpelige, og ja, det er sånn for meg, hverken Kabe eller Solifer leverer i dag produkter jeg ønsker å ha..... og et produkt jeg ikke ønsker å ha, det kjøper jeg ikke...

men når du hiver ut slikt, tydelig myntet en retning, må du tåle at du får svar!

Det er vognprodusentene sin oppgave å lage et produkt jeg liker, om de vil selge meg noe..... og gjør de ikke det, nei da er det heldigvis lovlig å velge andre....

Både Solifer og Kabe er knall-vogner, ingen tvil om det..... men det er ikke nok for meg!!!

Hva skal jeg gi meg for???? at du skal få det som du ønsker, og at en stille og rolig går å bestiller ei av de to nevnte merker????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 9:38

Vegard

Jeg hadde vel egentlig avsluttet engasjementet mitt anledning temaet i nettopp denne tråden, men jeg forsøker en siste gang:

Hvis du leser de siste innleggene en eller to ganger til, vil du kanskje da legge merke til at jeg kun kommenterer èn ting:
nemlig sårheten som oppsto hos en del av dere Bjølsetheiere når Kabe kjøpte opp restene etter Bjølseth.

Det som gjør meg svett (les: oppgitt) er at du ikke klarer å forholde deg til det alene, men blander inn en haug av andre ting.

Jeg har ikke med ett eneste ord sagt noe om hva andre bør kjøpe og ikke kjøpe. Jeg har heller ikke "promotert" noen spesielle merker.

Hvis jeg ikke er i stand til å være mer tydelig enn det jeg er nå bør jeg vel vurdere å slutte å skrive innlegg - det blir nemlig håpløst når ting så til de grader blir misforstått eller mistolket
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 9:42

SOLIFER!!!!!!
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 9:51

Sten

du vet og godt at det ikke handlet om å kjøpe opp restene etter Bjølseth...

Det handlet utelukkende om å sikre seg navnet, så det ikke kunne brukes mere, samt å få slakta fabrikken såpass kraftig at ny produksjon var vanskelig å få igang igjen.

Med andre ord: feie en konkurrent vekk, og håpe å overta kundene.....

og Kroken caravan var en mere enn ivrig arkitekt for å få dette til.... Kroken gjorde slettes ikke dette for at jeg skulle få et mindre tap, men utelukkende for "Hard-core økonomi". Mange svært mange Bjølle-forhandlere var og Kabe-forhandlere.... ingen var vel mere interessert i å få feid Bjølle av banen, enn de!
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:04

1. Lær dere å sitere. Siteringen i dette forumet, er av det absolutt værst jeg har sett. Noensinne.
2. Skal vi forsøke å holde oss til topic, som er kvalitet Solifer ?

Så kan vi ta andre temaer i andre tråder ?

Forøvrig er Bjølseth et tilbakelagt stadium. Fabrikken leverte ikke det folk ville ha, i tilstrekkelig volum for å tjene penger. Det gikk de konkurs av.

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:09

Johnny skrev:
SOLIFER!!!!!!


Hei Legacy

Regner med at dette sitatet er godkjent? Laughing Laughing Laughing


...ok, dette var det siste "fjasinnlegget" mitt i denne tråden....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:18

Dette sitatet er mer enn godkjent.

Når folk siterer med hele det forrige inlegget ( og mange siterer de forrige 7 inleggene, fordi han de siterer siterte de forrige 6 osv osv, da viser de dårlig forumkultur.

Tradisjonelt skal man KUN sitere det man svarer på. En setning, eller utdrag av forrige inlegg holder mer enn nok. Å sitere en halv side tekst eller mer, vitner om dårlig nettetikette. Det bør moderator forsøkte å slå ned på, evt. veilede hvis nødvendig.

Nuvel - dagens moralpreken. Jeg kunne tenke meg en ny vogn snart, og det er i praksis 2 merker det står mellom.
For oss er en Solifer Goldie 580 den mest interessante nå. Denne ble desverre til sist solgt i 1997. Noen som bestemt vil fraråde å kjøpe en så gammal vogn ? Forutsatt at den er rimeligstrøken og har fukttesten i orden selvsagt ? Våre budsjetter setter litt begrensninger kan man si.

( særlig ettersom jeg knuste dassen da jeg skulle legge inn sentralstøvsuger rør i veggen bak dass i går ettermiddag ..

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:27

Ser at du i et innlegg lenger opp kanskje har noe på gang... (avklaring mandag)
Ble det ikke noe likevel?

Du har tidligere satt en prislimit på 60- 100 000. Det betyr vel at du må ned på 95- 96- 97.modeller?

Jeg ville ikke ha noen betenkeligheter med å kjøpe 10 - 12 års gammel Solifer hvis den bærer preg av å være godt behandlet.
Jevnlige dokumenterte fukttester følger gjerne med ei vogn fra seriøs selger.

Når det gjelder kvaliteten kjenner du jo den godt som tidligere eier, og i tillegg er det vel ikke uten grunn at det "skrotes" få Solifervogner

SOLIFER - So Life 'r (are)
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:32

Nja, den avklaringen mandag, gjelder vogn av annet merke.

Vi solgte vår Goldie 500 for 75000, i ettertid tror jeg dette var vel lavt. Det var en 1999 modell, og var helt dønn strøken. Ikke et merke, ikke et hakk, ikke en skade. Teltet var slitt, men helt. Vinterteltet var helt nytt. Goldie 580 vil gi oss " litt mer av alt " men blir jo eldre siden den gikk ut av produksjon først.

Egentlig har jeg lyst på en Finlandia 620, nesten en drømmevogn det. Men - de har superstygge putetrekk rundt de årsmodellene der. Noen som veit hva det koster å trekke om salongen på en vogn ? Sovedelen er det jo ikke så nøye med, siden man likevel har det oppredd i den enden..

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitimeLør 23 Feb 2008 - 10:46

Legacy skrev:
1. Lær dere å sitere. Siteringen i dette forumet, er av det absolutt værst jeg har sett. Noensinne.
2. Skal vi forsøke å holde oss til topic, som er kvalitet Solifer ?

Så kan vi ta andre temaer i andre tråder ?

Forøvrig er Bjølseth et tilbakelagt stadium. Fabrikken leverte ikke det folk ville ha, i tilstrekkelig volum for å tjene penger. Det gikk de konkurs av.

Legacy

Jo

bjølseth er et tilbakelagt stade som produsent, helt klart.... men den lever i vestevelgående, minst like godt som hvilket som helst annen vogn fra samme år.... feks solifer.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Solifer - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 7 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet Solifer
Til Toppen 
Side 7 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet
» kvalitet/pris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: