CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet Solifer

Go down 
+21
Nordland
ulven
Camelot
Redneck
Permafrost
Camping Kai
John Martin
Tommy
Hansen
Fjellcamping
Tasle
Svein Tore
DagV
Sten Rune
Jan Ole
Pondus
Jan
Ronny
Legacy
Lars Egil
Johnny
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:21

Vegard skrev:
Rune skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Med den doningen der på sjekker'n,skjønner jeg at du måtte langt nordover for å få deg kjerring.Hehe.

Eller DIGER kjerring..... Kvalitet Solifer - Page 4 10_8_5





Kvalitet Solifer - Page 4 Sig

Rune

eller mange kjerringer.... Kvalitet Solifer - Page 4 897742 Kvalitet Solifer - Page 4 897742



Ok. der må jeg si meg målbundet........ Kvalitet Solifer - Page 4 36874
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:21

Sitter her og flirer jeg, denne tråden blir jo jaggu bare morsommere og morsommere Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:22

Vegard skrev:
Legacy skrev:
Vegard; Kjøreegenskaper dreier seg om mye mer enn luftmotstand.
Sjekk prisen på en BPW understell sammenlignet med en ALKO ( uten D-Aksel .. )

Det er mer enn Soliferens skrå front ( som ikke plager meg nevneværdig, men jeg er ganske liten også da )som gjør at den har overlegne kjøreegenskaper.

Trenger jeg en dumperhenger, satser jeg på en Orkel el.l

Legacy

Legacy

Vel.... nå er det jo ikke lenge siden jeg kjørt 35 mil med ei solifer på bilen, joda, vogna oppførte seg fint på bilen, og var god å trekke, for all del, men å bruke ordet overlegene om kjøre-egenskapene, er vel mere "brosjyremums", enn fakta.... samt et ønske fra Solifer fabrikken....

men sier ikke derved annet enn at den er bra på bilen.....

Legacy

Vil og tilføye noe du sikkert ikke ville gjette at jeg skulle si, men Hobby sine vogner, har jeg og opplevd som svært bra på bilen..... overraskende bra.... faktisk så bra, at det er verd å fremheve..... Da snakker jeg om ei 650 KFU
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:27

Ronny skrev:
Sitter her og flirer jeg, denne tråden blir jo jaggu bare morsommere og morsommere Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882

Ronny.

Aner jeg en viss sarkasme her ???? Skjønner deg godt i såfall.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:29

Vegard: Bilen som trekker har vel mye å si og sånn som jeg forstår deg er du fornøyd med santa-fe'n..tror du ikke at du merker mere hvordan vogna fungerer med liten trekkvogn sånn som den jeg har feks?.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:32

Arve: nei faktisk ikke, har ingen problemer med at andre har andre synspunkter enn meg selv. Det er jo flott at dere bjøllegutta har funnet deres greie..Jeg bare lo godt av vitsene til Legacy om traktor hengere..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:32

Ronny skrev:
Vegard: Bilen som trekker har vel mye å si og sånn som jeg forstår deg er du fornøyd med santa-fe'n..tror du ikke at du merker mere hvordan vogna fungerer med liten trekkvogn sånn som den jeg har feks?.

Ronny

Kommer seg an på størrelsen av vogna det..... dessuten er det vanskelig for meg å uttale annet enn egne erfaringer vedr dette....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:33

Ronny.

Ok,ellers så er det jo lov til å sette oss på plass når vi "voldtar" trådene med vår fantastiske humor.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 15 Okt 2007 - 23:34

No problem Caravan man......
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 10:29

Ronny skrev:
Vegard: Bilen som trekker har vel mye å si og sånn som jeg forstår deg er du fornøyd med santa-fe'n..tror du ikke at du merker mere hvordan vogna fungerer med liten trekkvogn sånn som den jeg har feks?.

Ronny

Klart du merker vogna mer på lettere bil. Trekker både med Santa Fè og Chevrolet Tahoe jeg. (CABBY 740) Det er STOR forskjell. Men det er jo to forskjellige biler med forskjellig vekt og fjæring, så det er jo ikke rettferdig å sammenligne de to bilene som trekkvogn mener nå jeg. Begge bilene fungerer som trekkdyr for å si det sånn.

Vurderer faktisk å ettermontere LUFTFJÆRING på SANTA'n. Det tror jeg ville blitt betraktelig forandring med vogna bakpå.
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 10:31

ARVE skrev:
Ronny skrev:
Sitter her og flirer jeg, denne tråden blir jo jaggu bare morsommere og morsommere Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882 Kvalitet Solifer - Page 4 95882

Ronny.

Aner jeg en viss sarkasme her ???? Skjønner deg godt i såfall.


Me Too Kvalitet Solifer - Page 4 388844 Kvalitet Solifer - Page 4 388844 Kvalitet Solifer - Page 4 388844
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 11:03

hehe skal komme med en liten side komentar til det å merke vogna på tung eller lett bil!

jeg ser det som en helt klar fordel at jeg merker at vogna er bak der! jeg tror og mener at når bilen er så stor og tung at man ikke merker at man har vogna på slep så får vogna mye unødvendig juling!
noe man vil unngå når man har en litt lettere bil som merker bevegelsene i vogna tidligere!!
man vil rett og slett kjøre litt forsiktigere ( saktere).

jeg må si jeg har lagt bak vogner som har hoppet og vinglet rundt på veien, men når jeg nevner det for de det gjelder sier de nesten alltid at nei det ahr jeg ikke merket noe til!!!

jeg merker tidlig når noe er galt (les ustabil vogn) så jeg enten senker farten eller som i de fleste tilfeller laster om i vogna!!

så å ha en tung bil er ikke alltid et pluss!! har sett resultater av det inne i en vogn hehe!!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 12:29

Morten t skrev:
hehe skal komme med en liten side komentar til det å merke vogna på tung eller lett bil!

jeg ser det som en helt klar fordel at jeg merker at vogna er bak der! jeg tror og mener at når bilen er så stor og tung at man ikke merker at man har vogna på slep så får vogna mye unødvendig juling!
noe man vil unngå når man har en litt lettere bil som merker bevegelsene i vogna tidligere!!
man vil rett og slett kjøre litt forsiktigere ( saktere).

jeg må si jeg har lagt bak vogner som har hoppet og vinglet rundt på veien, men når jeg nevner det for de det gjelder sier de nesten alltid at nei det ahr jeg ikke merket noe til!!!

jeg merker tidlig når noe er galt (les ustabil vogn) så jeg enten senker farten eller som i de fleste tilfeller laster om i vogna!!

så å ha en tung bil er ikke alltid et pluss!! har sett resultater av det inne i en vogn hehe!!


Bare en liten digresjon..... jeg har aldri ment at jeg ikke merker en Cabby 740 bak på Taho'n. Det jeg har ment er mer eller mindre. De to bilene jeg snakker om er begge utmerkede trekkdyr, dog syns jeg den ene bilen er bedre enn den andre, fordi vogna påvirker den beste trekkvogna mindre.

Må bare tilføye at Cabby sitt ATC system fungerer utmerket i praksis, har flere ganger merket at vogna bremser av seg selv, da den har oppdaget unormale pendelbevegelser. Men det er bare når jeg har trekt med Santa Fe'n jeg har merket det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 12:34

Pondus skrev:
Morten t skrev:
hehe skal komme med en liten side komentar til det å merke vogna på tung eller lett bil!

jeg ser det som en helt klar fordel at jeg merker at vogna er bak der! jeg tror og mener at når bilen er så stor og tung at man ikke merker at man har vogna på slep så får vogna mye unødvendig juling!
noe man vil unngå når man har en litt lettere bil som merker bevegelsene i vogna tidligere!!
man vil rett og slett kjøre litt forsiktigere ( saktere).

jeg må si jeg har lagt bak vogner som har hoppet og vinglet rundt på veien, men når jeg nevner det for de det gjelder sier de nesten alltid at nei det ahr jeg ikke merket noe til!!!

jeg merker tidlig når noe er galt (les ustabil vogn) så jeg enten senker farten eller som i de fleste tilfeller laster om i vogna!!

så å ha en tung bil er ikke alltid et pluss!! har sett resultater av det inne i en vogn hehe!!


Bare en liten digresjon..... jeg har aldri ment at jeg ikke merker en Cabby 740 bak på Taho'n. Det jeg har ment er mer eller mindre. De to bilene jeg snakker om er begge utmerkede trekkdyr, dog syns jeg den ene bilen er bedre enn den andre, fordi vogna påvirker den beste trekkvogna mindre.

Må bare tilføye at Cabby sitt ATC system fungerer utmerket i praksis, har flere ganger merket at vogna bremser av seg selv, da den har oppdaget unormale pendelbevegelser. Men det er bare når jeg har trekt med Santa Fe'n jeg har merket det.

tror nok ikke disse to bilene her er av de verste, jeg tenker nok på enda litt tyngre biler, og med kanskje mindre vogner og!

kunne godt tenkt meg Tahoen hvis jeg hadde hatt råd til en 5 seter!
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 12:39

Morten t skrev:
Pondus skrev:
Morten t skrev:
hehe skal komme med en liten side komentar til det å merke vogna på tung eller lett bil!

jeg ser det som en helt klar fordel at jeg merker at vogna er bak der! jeg tror og mener at når bilen er så stor og tung at man ikke merker at man har vogna på slep så får vogna mye unødvendig juling!
noe man vil unngå når man har en litt lettere bil som merker bevegelsene i vogna tidligere!!
man vil rett og slett kjøre litt forsiktigere ( saktere).

jeg må si jeg har lagt bak vogner som har hoppet og vinglet rundt på veien, men når jeg nevner det for de det gjelder sier de nesten alltid at nei det ahr jeg ikke merket noe til!!!

jeg merker tidlig når noe er galt (les ustabil vogn) så jeg enten senker farten eller som i de fleste tilfeller laster om i vogna!!

så å ha en tung bil er ikke alltid et pluss!! har sett resultater av det inne i en vogn hehe!!


Bare en liten digresjon..... jeg har aldri ment at jeg ikke merker en Cabby 740 bak på Taho'n. Det jeg har ment er mer eller mindre. De to bilene jeg snakker om er begge utmerkede trekkdyr, dog syns jeg den ene bilen er bedre enn den andre, fordi vogna påvirker den beste trekkvogna mindre.

Må bare tilføye at Cabby sitt ATC system fungerer utmerket i praksis, har flere ganger merket at vogna bremser av seg selv, da den har oppdaget unormale pendelbevegelser. Men det er bare når jeg har trekt med Santa Fe'n jeg har merket det.

tror nok ikke disse to bilene her er av de verste, jeg tenker nok på enda litt tyngre biler, og med kanskje mindre vogner og!

kunne godt tenkt meg Tahoen hvis jeg hadde hatt råd til en 5 seter!

Santa Fe veier 1900 Kg, Taho'n Veier 2500 Kg...... Stor vektforskjell det, og det merkes. Med Santa'n så ligger vi helt på Max grensa av hva vi har lov å trekke med Cabby'n bak. Dvs 2000 kg. Taho'n kan trekke 3500 kg.

Er overbevist om at om Santa'n hadde hatt luftfjæring bak sånn som Taho'n har, ja så hadde Santa'n blitt en betraktelig bedre trekkbil.
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 21:55

Påenget, som det virker som om det bare er etpar som fatter; er at Solifer har prioritert vekt, vekt og atter vekt.
For de som har vanlige familiebiler, som gjerne kan trekka 12-1400 kg, til nød 1500kg, er det viktig med en lett vogn.

Da kan man velge. Enten en bitteliten vogn som er tung, eller en litt større, men lettere bygget vogn.

At man ikke merker vogna bak en diger lastebil, er vel åpenbart. At en bil som veier 1800kg egenvekt har mindre påvirkning av en gitt vogn enn en på 1300kg, behøver man ikke være romfartsforsker for å forstå.

Solifer har satset på vekt, andre vognmerker satser på andre egenskaper ( Pris, hyttefaktor, utstyr, el.l )

Legacy
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 16 Okt 2007 - 22:10

Legacy skrev:
Påenget, som det virker som om det bare er etpar som fatter; er at Solifer har prioritert vekt, vekt og atter vekt.
For de som har vanlige familiebiler, som gjerne kan trekka 12-1400 kg, til nød 1500kg, er det viktig med en lett vogn.

Da kan man velge. Enten en bitteliten vogn som er tung, eller en litt større, men lettere bygget vogn.

At man ikke merker vogna bak en diger lastebil, er vel åpenbart. At en bil som veier 1800kg egenvekt har mindre påvirkning av en gitt vogn enn en på 1300kg, behøver man ikke være romfartsforsker for å forstå.

Solifer har satset på vekt, andre vognmerker satser på andre egenskaper ( Pris, hyttefaktor, utstyr, el.l )

Legacy

Nei de fleste av oss forstår jo dette, og vi er ikke rakettforskere.......Men det er slik verden er dessverre, noen vet og kan det meste om et emne i det øyeblikket de kommer i befatning med det.......
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 0:13

Legacy skrev:
Påenget, som det virker som om det bare er etpar som fatter; er at Solifer har prioritert vekt, vekt og atter vekt.
For de som har vanlige familiebiler, som gjerne kan trekka 12-1400 kg, til nød 1500kg, er det viktig med en lett vogn.

Da kan man velge. Enten en bitteliten vogn som er tung, eller en litt større, men lettere bygget vogn.

At man ikke merker vogna bak en diger lastebil, er vel åpenbart. At en bil som veier 1800kg egenvekt har mindre påvirkning av en gitt vogn enn en på 1300kg, behøver man ikke være romfartsforsker for å forstå.

Solifer har satset på vekt, andre vognmerker satser på andre egenskaper ( Pris, hyttefaktor, utstyr, el.l )

Legacy

Som jeg skulle sagt det selv!!....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:04

Har i lengere tid vært innom forumet med jevne mellomrom. og har ikke klart å la være å legge merke til at Vegard stadig hamrer på de samme argumentene for å ikke velge Solifer.

Nå er det nå sånn at noen av oss velger Solifer av nettopp årsaker som kjøreegenskaper, lite luftmotstand (cw 0,34), lav vekt, vinterisolasjon, vannbåren gulvvarme osv. osv.

Ser at det påstås at prisen ved innbytte av Solifer er lav. Det er positivt feil. Da hadde jeg ikke nettopp byttet min 2006 mod. i en ny 2008.

Videre anklages Solifer for lite særpreg. Det er over hodet ingen tvil om at man kommer inn en Solifer når du går inn i nyvogna vår. Særpreget blir ivaretatt av blant annet nye møbler som vi har valgt i beige skinn.

En fordel til med Solifer: det kommer hvert år ut en ny utgave....

Legacy og Ronny - realiser drømmen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:12

Sten skrev:
Har i lengere tid vært innom forumet med jevne mellomrom. og har ikke klart å la være å legge merke til at Vegard stadig hamrer på de samme argumentene for å ikke velge Solifer.

Nå er det nå sånn at noen av oss velger Solifer av nettopp årsaker som kjøreegenskaper, lite luftmotstand (cw 0,34), lav vekt, vinterisolasjon, vannbåren gulvvarme osv. osv.

Ser at det påstås at prisen ved innbytte av Solifer er lav. Det er positivt feil. Da hadde jeg ikke nettopp byttet min 2006 mod. i en ny 2008.

Videre anklages Solifer for lite særpreg. Det er over hodet ingen tvil om at man kommer inn en Solifer når du går inn i nyvogna vår. Særpreget blir ivaretatt av blant annet nye møbler som vi har valgt i beige skinn.

En fordel til med Solifer: det kommer hvert år ut en ny utgave....

Legacy og Ronny - realiser drømmen!

Sten

Jeg har bare sagt hva jeg mener..... og vedr prisen, så har jeg vel sagt at det er tungsolgte vogner, joda det har jeg, men det bekreftes jo fra flere steder i landet, at dette er blitt gitt uttrykk for....

For meg betyr høyde fra sittepute i frontvegg mye mere enn cw 034..... Det koster uansett å henge to tonn bak på bilen..... og joda.... kansje sparer du en 100 lapp i løpet av sesongen på drivstoff..... Men den og mere til, mener jeg du lett sparer inn ved å senke farten, og mere bevisst og riktig kjøring.....

Om forbruket med vogn er 1,15 eller 1,2 l pr mil, bryr meg faktisk svært lite.... bare den er funksjonell
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:16

Sten skrev:
Har i lengere tid vært innom forumet med jevne mellomrom. og har ikke klart å la være å legge merke til at Vegard stadig hamrer på de samme argumentene for å ikke velge Solifer.

Nå er det nå sånn at noen av oss velger Solifer av nettopp årsaker som kjøreegenskaper, lite luftmotstand (cw 0,34), lav vekt, vinterisolasjon, vannbåren gulvvarme osv. osv.

Ser at det påstås at prisen ved innbytte av Solifer er lav. Det er positivt feil. Da hadde jeg ikke nettopp byttet min 2006 mod. i en ny 2008.

Videre anklages Solifer for lite særpreg. Det er over hodet ingen tvil om at man kommer inn en Solifer når du går inn i nyvogna vår. Særpreget blir ivaretatt av blant annet nye møbler som vi har valgt i beige skinn.

En fordel til med Solifer: det kommer hvert år ut en ny utgave....

Legacy og Ronny - realiser drømmen!

Velkommen til deg Sten.
Godt å registrere at det finnes flere meninger og at det eksisterer flere vognmerker enn Hobby og bjølseth som forøvrig er historie.
Derfor viktig at man er positiv om de gode vognene som fremdeles er i markedet i Norge.
Har inntrykk av at Soliferen er mere populær nordover enn her sørpå.
Kommer vel mye av at mye er konsentrert rundt de etablerte vognmerkene her nede.
Og fremtiden til dagens vogner. Trur nok at noen flere vil forsvinne og noen nye komme til. Men hvem?
Ikke nødvendigvis salgstallene som bestemmer det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:17

Sten.

Blir sikkert en kongevogn den der.Men jeg synes fremdeles at de hadde mer særgpreg den gang finnene stod for designet.F.eks. hvite brødbokser som overskap.Jeg trivdes veldig godt med våre Solifere bak bilene.Meget god balanse og de skar lufta effektivt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:29

Takk for velkomsthilsenen Jonny U :-)

Hørtes jeg krass ut i forrige innlegget, var ikke det meningen.

Det som er et faktum er at når noen legger flere hundre tusen i ei ny vogn, synes vedkommende at det er verdt det - uansett merke.

Vi har falt for Solifer. Andre vil ikke ha noe annet enn Kabe mens mange sverger til Hobby.

Kan ikke vi godta det, og ikke gjenta til det kjedsommelige hvorfor vi IKKE valgte et annet merke...?

Vær tilfreds med det du har - kjøpet er som oftest gjennomtenkt - og la andre være tilfredse med sine valg.

(så er det selvfølgelig også i min verden rom for litt fleip når det passer) ;-))
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:33

Sten.

Dere blir nok superfornøyde,og med skinnseter vil det nok se tøft ut.Lykke til med ny vogn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:35

Sten

Forøvrig syntes jeg det var svært trivelig å se deg her..... Og at soliferen er ei bra vogn, det er jeg enig i!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:47

Vegard

Du skal ikke se bort fra at du må forholde deg til den invitasjonen du kom med en gang på NCC's forumsider:
Nemlig at du inviterte meg på kaffe en gang vi ramler borti hverandre... :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:52

Sten

Den invitasjonen til deg går ALDRI ut på dato..... og etter hvert som tiden har gått, har jeg nok innsett at jeg og må en liten tur til bakeren eller noe når du kommer.....

Hjertelig velkommen skal du være!!!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 0:19

Sten skrev:
Har i lengere tid vært innom forumet med jevne mellomrom. og har ikke klart å la være å legge merke til at Vegard stadig hamrer på de samme argumentene for å ikke velge Solifer.

Nå er det nå sånn at noen av oss velger Solifer av nettopp årsaker som kjøreegenskaper, lite luftmotstand (cw 0,34), lav vekt, vinterisolasjon, vannbåren gulvvarme osv. osv.

Ser at det påstås at prisen ved innbytte av Solifer er lav. Det er positivt feil. Da hadde jeg ikke nettopp byttet min 2006 mod. i en ny 2008.

Videre anklages Solifer for lite særpreg. Det er over hodet ingen tvil om at man kommer inn en Solifer når du går inn i nyvogna vår. Særpreget blir ivaretatt av blant annet nye møbler som vi har valgt i beige skinn.



En fordel til med Solifer: det kommer hvert år ut en ny utgave....

Legacy og Ronny - realiser drømmen!

Hei artig med flere som har sansen for dette kvalitets merket fra Finland/Sverige, det blir nok etterhvert nyere Solifer på oss men for nå trives vi godt i "veteran" vogna vår...Og det er klart jeg har synspunkter på andres vogner men velger å holde en litt lav profil her og heller kose oss i min egen favoritt. Ikke dermed sagt at jeg ikke har favoritter blant andre merker som foreksempel Adrias 663uk og Kabes Bgxl for å nevne noen..
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 9:11

Slit an med ny vogn!
Solifer er en vogn jeg liker veldig godt, og jeg ser ikke bort fra at det blir det ved neste korsvei.
Når får du vogna?
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 12:07

Ronny skrev:
Legacy skrev:
Påenget, som det virker som om det bare er etpar som fatter; er at Solifer har prioritert vekt, vekt og atter vekt.
For de som har vanlige familiebiler, som gjerne kan trekka 12-1400 kg, til nød 1500kg, er det viktig med en lett vogn.

Da kan man velge. Enten en bitteliten vogn som er tung, eller en litt større, men lettere bygget vogn.

At man ikke merker vogna bak en diger lastebil, er vel åpenbart. At en bil som veier 1800kg egenvekt har mindre påvirkning av en gitt vogn enn en på 1300kg, behøver man ikke være romfartsforsker for å forstå.

Solifer har satset på vekt, andre vognmerker satser på andre egenskaper ( Pris, hyttefaktor, utstyr, el.l )

Legacy

Som jeg skulle sagt det selv!!....

lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 14:31

Lars Egil

Fikk vogna for fjorten dager siden. Var nesten til fabrikken og hentet den selv.
Deretter et kort "pitstop" for klargjøring hos forhandler og rett på vintercamp for en uke siden.

Har enda ikke fått "prøvd" den, men regner med at det klaffer til helga.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:27

Sten skrev:
Lars Egil

Fikk vogna for fjorten dager siden. Var nesten til fabrikken og hentet den selv.
Deretter et kort "pitstop" for klargjøring hos forhandler og rett på vintercamp for en uke siden.

Har enda ikke fått "prøvd" den, men regner med at det klaffer til helga.
Aha.... du har sikkert sagt det før, men det er jo ikke helt enkelt å henge med i svingene her på forumet....

Jeg skal hente nyevogna vår nå til helgen om alt klaffer. Samtidig så ser det ut som om vi får solgt gamlevogna og, så da går det seg til...
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 21:04

det er en GRUNN til at man ikke merker luftmotstanden på enkelte vognmerker da veit du.

At en TELEFON er mer aerodynamisk enn en SKRIVEMASKIN er alle enige om; men hvordan en GRAVEMASKINSKUFFE ter seg er ikke så interessant, siden den veier 100ggr mer enn de to første...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 23:25

Legacy

et telt veier kun noen få kilo, og du kan ha det i bagasjerommet, og har da følgelig ingen luftmotstand.... det må være helt topp, når luftmotstanden er hovedmomentet for hva en skal campe i...
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 23:30

Vegard skrev:
Legacy

et telt veier kun noen få kilo, og du kan ha det i bagasjerommet, og har da følgelig ingen luftmotstand.... det må være helt topp, når luftmotstanden er hovedmomentet for hva en skal campe i...

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Solifer - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet Solifer
Til Toppen 
Side 4 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet
» kvalitet/pris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: